Διαβάστηκε από 17804αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/7/2011
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν δομή και συστήματα ασφαλείας που τους επιτρέπουν να υπόσχονται μέγιστη προστασία για τους επιβάτες στην περίπτωση ατυχήματος. Και τα μοντέλα που αποσπούν τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων από τον οργανισμό EuroNCAP, ολοένα και πληθύνονται. Προς όφελος όλων μας…
Oι καθιερωμένες διαδικασίες πλέον στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroΝCAP, είναι η πλαγιομετωπική σύγκρουση με 64 χλμ./ώρα (φωτό), η πλευρική σύγκρουση με 50 χλμ./ώρα, η δοκιμή δοκού (29 χλμ./ώρα), η αξιολόγηση προστασίας παιδιών και πεζών, η προστασία αυχένα (οπίσθια σύγκρουση) και το Safety Assist. To τελευταίο αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα που συμβάλλουν στην ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Crash, boom, bang τραγούδησαν κάποτε οι Roxette, αλλά όταν συμβεί το κακό με το αυτοκίνητό μας μόνο όρεξη για τραγούδια δεν έχουμε. Το μόνο που θέλουμε εκείνη τη στιγμή είναι να αποδειχθεί πως επιλέξαμε ένα αυτοκίνητο με ικανό εξοπλισμό και σχετική δομή αμαξώματος που θα έχει προστατέψει εμάς και τους συνεπιβάτες μας. Δυστυχώς, τα αυτοκίνητα στους δρόμους πολλαπλασιάζονται και κατά συνέπεια οι πιθανότητες ατυχημάτων αυξάνονται. Όπως υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που είναι γρηγορότερα από άλλα ή πιο ευρύχωρα από άλλα ή ακόμα πιο πρακτικά, πιο πολυτελή, πιο όμορφα κτλ. έτσι υπάρχουν και πιο ασφαλή. Σήμερα, πάνω από 40.000 Ευρωπαίοι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο κάθε χρόνο, γι´ αυτό και η ανάγκη για ασφαλή αυτοκίνητα είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ. Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP δοκιμάζει την παθητική ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων και τα αξιολογεί. Με βάση αυτά τα στοιχεία λοιπόν, γύρω από την προστασία των ενηλίκων και των παιδιών, επιλέξαμε μερικά από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στις δημοφιλείς κατηγορίες των μίνι, μικρών, μικρομεσαίων, μεσαίων και SUV-Crossover. Τώρα, μπορείτε να ξέρετε τι να επιλέξετε, αν μέσα σε όλα τα άλλα, δίνετε έμφαση και στην παθητική ασφάλεια…
Τι εστί EuroNCAP?
Ο EuroNCAP είναι ένας ανεξάρτητος φορέας διεξαγωγής δοκιμών πρόσκρουσης και αξιολόγησης παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων αναγνωρισμένος από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι δοκιμές του ξεκίνησαν το 1997 και μέχρι το 2009, αξιολογούνταν με αστέρια και μέγιστα τα 5. Μετέπειτα, το σύστημα άλλαξε και έκτοτε, η βαθμολογία βασίζεται σε ένα συνολικό σκορ που συνδυάζει τα αποτελέσματα αξιολόγησης της προστασίας των ενηλίκων κατά 50%, των παιδιών κατά 20%, των πεζών κατά 20%, ενώ το υπόλοιπο 10% προκύπτει από τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο.
Πλαγιομετωπική σύγκρουση
Πραγματοποιείται με ταχύτητα 64 χλμ./ώρα και το αυτοκίνητο προσκρούει σε παραμορφούμενη μπαριέρα μόνο με το 40% της εμπρόσθιας επιφάνειάς του.
Πλευρική σύγκρουση Η σύγκρουση γίνεται με 50 χλμ./ώρα, ενώ το όχημα είναι ακίνητο και η παραμορφούμενη, κινούμενη μπαριέρα προσκρούει στην πλευρά του οδηγού, προσομοιώνοντας το πλευρικό χτύπημα.
Πλευρική σύγκρουση με στύλο
Στη δοκιμασία αυτή, το αυτοκίνητο "σύρεται" πλαγίως με την ταχύτητα των 29 χλμ./ώρα σε σταθερή κάθετη δοκό, η οποία έχει σχετικά μικρή διάμετρο (254 χλστ.), ώστε να διεισδύει πιο εύκολα στο εσωτερικό του οχήματος.
Προστασία πεζών και συστήματα ασφαλείας
Σε αυτή τη δοκιμασία, το αυτοκίνητο κινείται με 40 χλμ./ώρα και προσομοιώνεται επαφή με πεζό. Οι ζώνες επαφής με τα διαφορετικά χρώματα στο μπροστινό μέρος αποτελούν την αξιολόγησή τους. Τώρα, όσον αφορά στην αξιολόγηση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως είναι το
Electronic Stability Control και ο ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας, για να μπορούν να περιληφθούν στη δοκιμασία, πρέπει να τοποθετούνται στο βασικό εξοπλισμό του 85% της ευρωπαϊκής γκάμας μοντέλων των 27 κρατών.