Διαβάστηκε από 1792αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Η «αγωνιστική καρδιά» (Cuore Sportivo) της Alfa χτυπά δυνατά, το όνομα «Giulietta» εξασφαλίζει
το συνεκτικό δεσμό με το παρελθόν και η εμφάνιση είναι, ως οφείλει, άκρως ξεχωριστή. Όμως, η Giulietta
δε μένει μόνο εκεί, αφού η βελτιωμένη ποιότητα, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης από τη νέα πλατφόρμα και
η «δυνατή» παθητική ασφάλεια μας αποκαλύπτουν την πιο ώριμη Alfa της σύγχρονης εποχής…
H Giulietta αποτελεί μία από
τις καλύτερες σύγχρονες Alfa
Romeo που έχουν ποτέ
υπάρξει, αφού διατηρεί όλα τα παραδοσιακά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της ιταλικής
φίρμας, συν κορυφαία επίδοση
στις δοκιμές του Euro NCAP, νέα
πλατφόρμα με αυξημένη ακαμψία,
πολύ καλή ποιότητα κύλισης και
«δεμένη» κατασκευή. Παράλληλα,
χτυπάει την κορυφή σε οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση και
επιδόσεις, ενώ τα σχόλια περί εμφάνισης είναι άκρως κολακευτικά.
Bella Machina…
Η παράδοση της Alfa Romeo
στην κατασκευή τετράτροχων με
ξεχωριστή εμφάνιση, βρίσκει
εφαρμογή και στη Giulietta, σε
ένα τελικό αποτέλεσμα που συνδυάζει το μοντέρνο με το ρετρό.
Στο εμπρόσθιο τμήμα, διακρίνεται
ο κλασικός θυρεός της Alfa Romeo
που έχει αποκτήσει πλέον μια
σχεδόν τρισδιάστατη εμφάνιση,
ώστε να προσδώσει ακόμη περισσότερο κύρος. Ο προφυλακτήρας
ενσωματώνεται απόλυτα στο υπόλοιπο αμάξωμα και διαθέτει στο
κάτω τμήμα του δυναμικές εισαγωγές, ενώ τα φωτιστικά, από την
πλευρά τους, έχουν οβάλ σχήμα
και περιλαμβάνουν όμορφα κάθετα φώτα ημέρας. Ένα ακόμη πολύ
ξεχωριστό κομμάτι της «υπόστασης» της Giulietta αποτελούν τα
πίσω φώτα που ενσωματώνουν
λαμπτήρες τύπου LED σε διάταξη
"σαλιγκαριού" και εντυπωσιάζουν
τη νύχτα.
Διαθέσιμοι κινητήρες
- 1,4 ΤΒ 120 PS: 1.368 κ.εκ.,
μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100
χλμ., εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.
- 1,4 MultiAir 170 PS: 1.368
κ.εκ., μέση κατανάλωση 5,8
λτ./100 χλμ. (5,2 λτ. με κιβώτιο
TCT), εκπομπές CO2 134
γρ./χλμ. (121 γρ./χλμ. με κιβώτιο
TCT)
- 1,75 TBi 235 PS: 1.742
κ.εκ., μέση κατανάλωση 7,6
λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 177
γρ./χλμ.
- 1,6 JTDM 105 PS: 1.598
κ.εκ., μέση κατανάλωση 4,4
λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 114
γρ./χλμ.
- 2,0 JTDM 170 PS: 1.956
κ.εκ., μέση κατανάλωση 4,7
λτ./100 χλμ. (4,5 λτ. με κιβώτιο
TCT), εκπομπές CO2 124
γρ./χλμ. (119 γρ./χλμ. με κιβώτιο
TCT)
Τιμές
1,4 TB 120: από 20.750 ευρώ
1,4 MultiAir:
από 22.650 ευρώ
1,75 TBi: από 31.200 ευρώ
1,6 JTDM: από 23.300 ευρώ
2,0 JTDM: από 28.600 ευρώ
Στο δρόμο Ξεχωρίζει σε πρόσφυση, οδηγική αίσθηση και ποιότητα κύλισης
Στις στροφές, ακόμη και υπό
πίεση, η Giulietta διατηρεί στο
ακέραιο την τροχιά της και μόνο σε πολύ οριακές περιπτώσεις θα κάνει την εμφάνισή της
η υποστροφή.
Η Giulietta βασίζεται σε ένα νέο
δάπεδο που είναι πιο άκαμπτο και
με το ίδιο βάρος –αν και μεγαλύτε-
ρο– από το παρελθόν περιλαμβάνοντας επίσης και μια εντελώς νέα
ανάρτηση. Στο εμπρόσθιο τμήμα
λοιπόν, η κλασική στην κατηγορία
λύση των Γονάτων ΜακΦέρσον
βρίσκει πλέον εφαρμογή και σε μια
μικρομεσαία Alfa, αντί των διπλών
ψαλιδιών του παρελθόντος. Στο πίσω τμήμα συναντούμε μια νέου τύπου ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που ονομάζεται «bi-link» και
εκτός των άλλων, βελτιώνει την
απορροφητικότητα των κραδασμών
κατά το πέρασμα από ανωμαλίες.
Σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο
δάπεδο, η νέα αυτή ανάρτηση προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πολύ καλό πάτημα, αλλά και
επιπλέον καλύτερη άνεση σε σχέση με το παρελθόν. Όμως, το πιο
σημαντικό είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς να χάνεται η σπορτίφ οδηγική αίσθηση και η οδική
συμπεριφορά που οφείλει να έχει
κάθε Alfa.
Εσωτερικό: Έχει… άποψη!
Η ιταλική φινέτσα και οι σπορ
καταβολές της Alfa Romeo έχουν
επηρεάσει την εικόνα στο εσωτερικό της Giulietta, που σίγουρα
αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά στη μικρομεσαία κατηγορία. Ουσιαστικά, το
πρώτο πράγμα που προσέχουν οι
πιο μυημένοι είναι ότι, η σχεδίαση
αυτή δε θυμίζει σε τίποτε αντίστοιχο τμήμα άλλου υπάρχοντος μοντέλου της Alfa και ίσως τελικά μας
προϊδεάζει για το τι θα δούμε από
εδώ και πέρα στα μελλοντικά αυτοκίνητα της φίρμας. Δε λείπουν
πάντως και κάποιες αναφορές στο
παρελθόν και ειδικά στην πρώτη
γενιά της Giulietta, όπως είναι το
χαρακτηριστικό οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο που χωρίζει σε τρία τμήματα το ταμπλό και ουσιαστικά καταργεί την έννοια της κεντρικής
κονσόλας. Στον ποιοτικό τομέα, το
γενικότερο επίπεδο είναι πολύ καλό, ενώ η κατασκευή είναι στιβαρή
και συμπαγής.
Πλήρως ξεχωριστή και καθολικά όμορφη σχεδίαση στο εσωτερικό της Giulietta.
Η ποιότητα είναι πολύ καλή, ωστόσο δε λείπουν κάποια μικρά ατοπήματα φινιρίσματος.
Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνω-
στος και πλήρως ενημερωτικός. Φυσικά, η αναγραφή των ενδείξεων στα
ιταλικά και οι θόλοι για το ταχύμετρο
και το στροφόμετρο είναι μια επιλογή
εκ των ουκ άνευ για μια Alfa.
Οι πέντε οριζόντιοι διακόπτες
στη μέση της
κεντρικής κονσόλας εντυπω-
σιάζουν, θυμίζοντας παράλ-
ληλα τους αντίστοιχους διακό-
πτες στην κεντρική κονσόλα
της κορυφαίας
Alfa 8C
Competizione.
Στο πίσω κάθισμα, η καμπύλη της
οροφής κλέβει χώρο από το διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια των
επιβατών. Το διαθέσιμο πλάτος είναι επαρκές επίσης μόνο για 2
ενήλικες.
Με εκμεταλλεύσιμο σχήμα αλλά
υψηλό κατώφλι, ο χώρος αποσκευών έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 350 λίτρων.