To Panda ξεχωρίζει για την νεανική και σύγχρονη σχεδιασή του
Αν το όνομα Panda το έχετε συνδέσει με ένα λιτό και... απαρχαιωμένο εμφανισιακά και τεχνολογικά αυτοκίνητο, αφήστε την εικόνα αυτή στο παρελθόν. Το νέο
ομώνυμο -μίνι πολυχρηστικό πλέον- προϊόν της Fiat έρχεται με τον αέρα του πρωταγωνιστή θέτοντας νέα πρότυπα σε σχεδίαση και τεχνολογία στην κατηγορία.
Ε ίκοσι τρία χρόνια στην αγορά και παραγωγή 4 περίπου εκατομμυρίων οχημάτων αποτελούν βαριά κληρονομιά για το νέο Fiat Panda. Ένα αυτοκίνητο που ήρθε για να καλύψει το κενό που υπήρχε μεταξύ του Seicento και του Punto, έχοντας να επιδείξει αξιόλογα στοιχεία. Το αποκλειστικά 3θυρο αμάξωμα του προγενέστερου Panda έδωσε τη θέση του σε ένα 5θυρο για χάρη της ευχρηστίας και λειτουργικότητας που προσφέρουν οι 2 επιπλέον πίσω πόρτες, ενώ συνολικά κανένα χαρακτηριστικό δε θυμίζει την πρώτη γενιά.
Με το νέο μίνι πολυχρηστικό όχημα, η Fiat μπαίνει "σφήνα" τόσο στο πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία από τις αρχές του έτους Daewoo Matiz, όσο και στο δεύτερο εξίσου κορεάτικο Hyundai Atos, ενώ παράλληλα σημαντικοί αντίπαλοι είναι και το "δίδυμο" Opel Agila και Suzuki Wagon R+.
Η εμφάνιση, που παίζει έναν από τους πιο καθοριστικούς ρόλους για πολλούς αγοραστές, είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που θα ελκύσουν το ενδιαφέρον του παρατηρητή στο νεότερο αυτοκίνητο της Ιταλικής φίρμας.
Εξωτερικά δε θυμίζει κάποιο άλλο προϊόν της Fiat, από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς. Η εικόνα του εμπρόσθιου τμήματος του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και τη μακρόστενη μαύρη μάσκα με το ευμέγεθες σήμα της Τορινέζικης εταιρείας. Από το πλάι ξεχωρίζει η τοξοειδής γραμμή στο πάνω τμήμα των παραθύρων και το έντονο "νεύρο", ενώ το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αποτελούν τα πίσω μακρόστενα φωτιστικά σώματα.
Εξίσου σύγχρονη και "ψαγμένη" είναι η σχεδίαση του θαλάμου των επιβατών, όπου τη σύγχρονη εικόνα ενισχύει ο ανοιχτόχρωμος διάκοσμος. Παράλληλα σε επίπεδο χώρων, το νέο Panda χωρίς να θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία βρίσκεται σε καλά επίπεδα.
Θετική εικόνα λαμβάνει κανείς -πέρα από την εμφάνιση- και οδηγώντας το νέο μίνι πολυχρηστικό Fiat τόσο στην πόλη όπου είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, όσο και εκτός αστικού περιβάλλοντος όπου εμπνέει ασφάλεια. Παράλληλα ο κινητήρας των 1,2 λίτρων απόδοσης 60 ονομαστικών ίππων ταιριάζει καλά με τις απαιτήσεις που μπορεί να έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο αστικού χαρακτήρα (κρίμα που δεν υπάρχει η επιλογή του κινητήρα με τους 80 ίππους).
Σημαντικό ρόλο στην εμπορική του πορεία αναμένεται να διαδραματίσει η χαμηλή τιμή (8.890 ευρώ) σε συνάρτηση με τον πολύ καλό εξοπλισμό από τη βασική έκδοση που περιλαμβάνει 2 αερόσακους, ABS, air condition και αρκετές ηλεκτρικές ανέσεις.
Η πίσω όψη του νέου Panda είναι αυτή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω κυρίως των μακρόστενων φωτιστικών σωμάτων.
Κινητήρας
Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων έχει ικανοποιητική ισχύ για να κινήσει αξιοπρεπώς το Panda εντός και
εκτός πόλεως.
Το μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων με τις 8 βαλβίδες αποτελεί μέχρι στιγμής τη μοναδική επιλογή, ενώ από το Νοέμβριο θα είναι διαθέσιμη η έκδοση με το μηχανικό σύνολο των 1,1 λίτρων. H λειτουργία του κινητήρα των 1.242 κ.εκ. είναι αρκετά πολιτισμένη, ενώ ο θόρυβος που παράγει έχει χαμηλή ένταση. Στην πόλη εκτιμάται η ελαστικότητά του, καθώς ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ. με 3η ταχύτητα επιταχύνει χωρίς "δισταγμούς". Σε ανηφορικό δρόμο όμως και με πλήρες φορτίο δείχνει να λαχανιάζει.
Παράλληλα χαρακτηρίζεται για την ευστροφία του, ενώ οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές.
Μας άρεσε
Η σταθερότητα του
αμαξώματος σε κάθε είδους διαδρομή.
Η ευχρηστία και η αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων.
Η ευχρηστία και η αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων.
Δε μας άρεσε
Οι ψηλά τοποθετημένες ζώνες ασφαλείας (οι οποίες δε ρυθμίζονται καθ' ύψος στην έκδοση Dynamic) θα ενοχλήσουν άτομα χαμηλού αναστήματος.
Το δεξί πόδι "βρίσκει" στη φαρδιά
κεντρική κονσόλα.