ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

10.000 νεκροί από τροχαία σε επαρχιακούς δρόμους στην Ευρώπη το 2022!

2.100 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2024)
10.000 νεκροί από τροχαία σε επαρχιακούς δρόμους στην Ευρώπη το 2022!
3 Φωτογραφίες »

- Μισοί θάνατοι από τροχαία στην Ευρώπη, συμβαίνουν σε επαρχιακές οδούς.
- Πολύ σημαντικά τα στηθαία ασφαλείας και το σύστημα «eCall».
- Ειδικές σημάνσεις στο δρόμο για μηχανές στην Σκωτία.
- Οι ασφαλέστερες χώρες έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας.

Μισοί θάνατοι από τροχαία στην Ευρώπη, συμβαίνουν σε επαρχιακές οδούς

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα αποτελέσματα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), τα οποία αναφέρει σε ενημέρωσή του, το ελληνικό Ίδρυμα Οδικής Ασφάλειας, «Πάνος Μυλωνάς». Σύμφωνα με τη νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), στην ΕΕ το 2022 περίπου 10.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε επαρχιακές οδούς, εκτός αυτοκινητοδρόμων, αντιπροσωπεύοντας περίπου τους μισούς θανάτους από τροχαία συμβάντα.

Πολύ σημαντικά τα στηθαία ασφαλείας και έξτρα παρεμβάσεις

Στην περαιτέρω ανάλυση που γίνεται συγκριτικά με τους αυτοκινητόδρομους, οι επαρχιακές οδοί συχνά δεν διαθέτουν στηθαία ασφαλείας στο κέντρο ή πλευρικά και υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ταχύτητα και το βάρος μεταξύ των οχημάτων που τους χρησιμοποιούν, από φορτηγά έως ευάλωτους ποδηλάτες καθώς και πεζούς. Οι συγκρούσεις ενός οχήματος, όπου ένας κουρασμένος οδηγός δεν εκτιμά σωστά μια στροφή και βγαίνει εκτός δρόμου, είναι συχνές. Οι μετωπικές συγκρούσεις είναι συχνές και είναι συνήθως θανατηφόρες.
 
Ως εκ τούτου, η εγκατάσταση στηθαίων ασφαλείας πλευρικά και κεντρικά, η απομάκρυνση εμποδίων από την άκρη του δρόμου και η κατασκευή χωριστών λωρίδων για τους ποδηλάτες και πεζοδρομίων για τους πεζούς, είναι μεταξύ των συστάσεων για ασφαλέστερους επαρχιακούς δρόμους που αναφέρονται στην έκθεση, βάσει και των νέων κανόνων της ΕΕ, που απαιτούν έξτρα επενδύσεις στην οδική ασφάλεια. Αν και συχνά θεωρείται ζήτημα Οδικής Ασφάλειας στις πόλεις, περίπου οι μισοί θάνατοι ποδηλατών συμβαίνουν σε επαρχιακές οδούς καθώς αναμιγνύονται στην κίνηση με πολύ βαρύτερα και ταχύτερα οχήματα. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα ενισχύουν το ποσοστό της ποδηλασίας σε αγροτικές περιοχές, συχνά μεταξύ ηλικιωμένων αναβατών για αναψυχή – ένας παράγοντας που θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι τοπικές και εθνικές αρχές όταν σχεδιάζουν επενδύσεις.

Ειδικές σημάνσεις στο δρόμο για μηχανές στην Σκωτία

Η έκθεση περιέχει πολλά παραδείγματα αξιοσημείωτων παρεμβάσεων που σώζουν ζωές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Γαλλία, η Ισπανία και η βελγική περιφέρεια της Φλάνδρας έχουν μειώσει τα όρια ταχύτητας σε ολόκληρο το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η Σουηδία έχει επενδύσει αρκετά σε δρόμους «2+1», οι οποίοι έχουν στηθαίο στο κέντρο και σχεδιασμό με προτεραιότητα στην ασφάλεια. Στη Σκωτία, έγιναν δοκιμές με ειδικές σημάνσεις για μοτοσικλετιστές στο οδόστρωμα που τους καθοδηγούν σε απότομες στροφές, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στην περιοχή της Δυτικής Πομερανίας της Πολωνίας, κατασκευάστηκαν 800 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών υψηλής ποιότητας σε αγροτικές περιοχές σε πέντε χρόνια.

Οι ασφαλέστερες χώρες έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας

Η ταχύτητα παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου, καθώς μεγάλος αριθμός οδηγών εξακολουθεί να οδηγεί πάνω από το νόμιμο όριο σε επαρχιακές οδούς σε πολλές χώρες, παρά τη διαθεσιμότητα και την αποδεδειγμένη αξιοπιστία της τεχνολογίας αυτοματοποιημένης καταγραφής παραβάσεων, όπως οι κάμερες ταχύτητας και οι κάμερες “μέσης ταχύτητας”. Οι συγγραφείς σημειώνουν ότι οι πιο ασφαλείς χώρες από αυτές που μελετήθηκαν έχουν συνήθως χαμηλότερο τυπικό όριο ταχύτητας σε επαρχιακές οδούς, τα οποία ορίζονται στα 70 ή 80 χλμ./ώρα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
TURANZA 6 ALL SEASON