Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
10 δις για την υδρογονοκίνηση
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

10 δις για την υδρογονοκίνηση

5.018 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2017)

Όταν οι Mercedes, BMW, Toyota, Hyundai, Honda, Shell, Total και άλλοι 6 κολοσσοί συνεργάζονται για την προώθηση του υδρογόνου, καταλαβαίνει κανείς ότι η υπόθεση είναι σοβαρή.

Το ντίζελ, κατά γενική ομολογία, είναι το παρελθόν. Η υβριδική κίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον, όμως σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η πραγματικά καθαρή μετακίνηση θα έρθει όταν αναπτυχθεί η ιδέα του υδρογόνου και οι περισσότερες εταιρίες κινούνται με γοργά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Πρόσφατα σχηματίστηκε μια «στρογγυλή τράπεζα» γύρω από την προώθηση του συγκεκριμένου καυσίμου, η οποία αποτελείται από 13 κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατασκευαστές όπως η Mercedes, η BMW, η Toyota, η Honda και η Hyundai μαζί με εταιρίες στο χώρο της ενέργειας σαν την Shell και την Total σχημάτισαν το «Συμβούλιο Υδρογόνου» και συμφώνησαν για από κοινού επένδυση 10.7 δις δολαρίων σε βάθος 5ετίας. Ειδικά η συμμετοχή δυο πετρελαϊκών στη «συμμαχία» φανερώνει τα «ψωμιά» που λιγοστεύουν για τον αγαπημένο μας «μαύρο χρυσό».

Το μεγαλύτερο ζήτημα, φυσικά, δεν εντοπίζεται στη διαθεσιμότητα αργού πετρελαίου αλλά στις εκπομπές ρύπων. Όσο «καθαρά» κι αν θεωρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλο τόσο και περισσότερο ρυπογόνος είναι ο τρόπος παραγωγής του ρεύματος που τα κινεί. Μόνο η αιολική ενέργεια δεν αρκεί, καθώς πρώτη δύναμη σε παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος παραμένει η καύση λιγνίτη, με όλα τα παρελκόμενα. Ακόμα και οι μεγάλες πετρελαϊκές αναγκάζονται να εξετάσουν εναλλακτικά καύσιμα, προκειμένου να μην έρθουν αντιμέτωπες με βαρύτατα πρόστιμα και κυρώσεις στο μέλλον.
 
Στο γενικότερο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων, η υδρογονοκίνηση επανέρχεται στο προσκήνιο και μοντέλα όπως τα Honda Clarity και Toyota Mirai αναμένεται να αποτελέσουν την πλατφόρμα των μελλοντικών μετακινήσεων. Το περιορισμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού, όμως, δίνει προς το παρόν μεγαλύτερο εύρος παραγωγής σε μοντέλα που φέρουν κυψέλες υδρογόνου σε βοηθητικό ρόλο, όπως η αντίστοιχη έκδοση του Hyundai Tuscon.

O πρόεδρος της Toyota, Takeshi Uchiyamada, δήλωσε πως «η στροφή στο υδρογόνο δεν είναι μόνο ένα βήμα προς καθαρότερες μετακινήσεις. Είναι ένα άλμα προς τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα και την αποσυμφόρηση της ατμόσφαιρας». Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία και τους εταίρους της, η κίνηση αυτή μπορεί να επιφέρει μείωση στις συνολικές εκπομπές CO2 ανά κατασκευαστή κατά 90% μέχρι το 2050.

Ήδη η Toyota και η Honda έχουν ξεκίνησει την ανάπτυξη δικτύου για τα Mirai και Clarity αντίστοιχα, με τους υπόλοιπους κατασκευαστές να μπαίνουν δυναμικά στον «χορό του υδρογόνου».
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

CORAL GAS NIKHTHS OIKONOMIAS
NOS AXIZEI