Πως ένα ρετρό αυτοκίνητο γίνεται κλασσικό; Πως κατάφερε η Fiat να κάνει την αναβίωση του 500 ένα σύγχρονο κλασσικό μοντέλο; Και τελικά μετά από 10 χρόνια στην παραγωγή, πρέπει το 500 να αρχίσει να αλλάζει, ή αντέχει να μείνει για πάντα ίδιο;
Αν δεις το σημερινό 500 δίπλα στο πρώτο μοντέλο που λάνσαρε η Fiat το 2007, δύσκολα θα βρεις τις διαφορές. Λίγο στα πίσω φώτα, λίγο στα εμπρός, λίγο μέσα στην καμπίνα, και μπορείς να πεις ότι δεν πρόκειται για διαφορετικά αυτοκίνητα.
Και όμως είναι. Το σημερινό 500 έχει άλλο πάτωμα και άλλους κινητήρες. Είναι πολύ λιγότερα τα κοινά τους και περισσότερα αυτά που χωρίζουν τις δύο γενιές των αυτοκινήτων. Και ας είναι ολόιδια εξωτερικά.
Αν τώρα δεις το σημερινό μοντέλο δίπλα στο αρχέτυπο 500αράκι της δεκαετίας του 50, οι διαφορές είναι χαώδεις. Το μέγεθος σχεδόν διπλάσιο, οι μηχανολογικές επιλογές τελείως αντίθετες, η ποιότητα μέρα με τη νύχτα, το ίδιο και η άνεση, η ασφάλεια και οι επιδόσεις. Και όμως, καταλαβαίνεις αμέσως πως πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο.
Κανένα άλλο μοντέλο που αναγεννήθηκε δεν πέτυχε να γίνει συνέχεια του πρωτότυπου όσο το 500. Ούτε το Mini, ούτε φυσικά ο Σκαραβαίος, το Beetle της VW. Η επιτυχία στο 500 βρίσκεται στο ότι ενσάρκωσε όλα αυτά για τα οποία το πρώτο 500αράκι αγαπήθηκε, και φυσικά τα σχεδιαστικά στοιχεία που το έκαναν τόσο χαριτωμένο.
10 χρόνια μετά όμως, μπορεί το 500 να διατηρήσει το ενδιαφέρον του κοινού πάνω του; Είναι τόσο κλασσικό, τόσο διαχρονικό που να μπορέσει να αντέξει στην τρέχουσα μορφή του για τόσο καιρό; Η Fiat πιστεύει πως ναι. Το 500 μένει ίδιο και δεν φαίνεται να υπάρχουν σχέδια να αλλάξει. Ένα αειθαλές μοντέλο, πιο αειθαλές από το Mini που εμφανώς εξελίσσεται, μεγαλώνει, απλώνει, αποκτά πόρτες, γκάμα, μοτέρ, γίνεται μία μάρκα από μόνο του.
Το 500 φυσικά έγινε η βάση για ακόμη δύο μοντέλα, το 500L και το 500X, και έτσι δίνεται διέξοδος σε όσους θέλουν κάτι «ίδιο αλλά διαφορετικό». Κάτι που να είναι μεν 500 αλλά να έχει περισσότερους χώρους και πόρτες, κάτι πιο ικανό, γρήγορο ή εύκολο.
Αυτά τα μοντέλα όμως είναι τα «εύκολα». Δεν έχουν λόγο να μείνουν πιστά. Το ίδιο το 500 όμως; Μήπως πρέπει να αλλάξει; Μήπως να ξεκινήσει από αυτό που είναι τώρα και να εξελιχθεί; Ή το θέλετε το ίδιο, ακίνητο στο χρόνο; Τι λέτε; Να αλλάξει το 500 ή όχι;
Αν και αντιπαθώ τα ρετρό αυτοκινητα, η απλή έκδοση του 500 θεωρώ ότι εντάσσεται στο σήμερα, πουλάει καλά,εξυπηρετεί κάποιες ανάγκες και θα παραμεινει συνεχίζοντας με βελτιώσεις όπου χρειάζεται. Τα υπόλοιπα 500, όπως L, X, κλπ είναι αρκετά πετυχημένα αλλά εμφανισιακά δεν είναι ελκυστικά και συνεπώς θα προτιμούσα κάτι πιο "φρέσκο" στην θέση τους.
Το πιο ωραιο ρετρο δεν υπαρχει λογος να αλλαξει.
Να μην αλλάξει, αλλά να ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις όπως άλλωστε κάνει και τώρα !
Αν και αντιπαθώ τα ρετρό αυτοκινητα, η απλή έκδοση του 500 θεωρώ ότι εντάσσεται στο σήμερα, πουλάει καλά,εξυπηρετεί κάποιες ανάγκες και θα παραμεινει συνεχίζοντας με βελτιώσεις όπου χρειάζεται. Τα υπόλοιπα 500, όπως L, X, κλπ είναι αρκετά πετυχημένα αλλά εμφανισιακά δεν είναι ελκυστικά και συνεπώς θα προτιμούσα κάτι πιο "φρέσκο" στην θέση τους.
να μεινει το ιδιο
Με 3 αστέρια στα crash test ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να αλλάξει. Η πλατφόρμα γέρασε, πρέπει να αποσυρθεί.