- Η BMW πουλάει έξτρα εξοπλισμό με συνδρομή (πχ. cruise control αυτόματα φώτα)
- Πληρώνεις μέσω εφαρμογής στο κινητό και μπορείς να ξεπεράσεις τα 100 ευρώ το μήνα
- Συχνά πρόκειται απλά για ξεκλείδωμα μιας λειτουργίας που ήδη υπάρχει πάνω στο αμάξι (πχ. navigator)
- Αλλες φορές πρέπει να πας στο συνεργείο για να στην εγκαταστήσουν (πχ. κάμερα που καταγράφει το δρόμο)
Πληρώνεις συνδρομή για να δουλεύει ο εξοπλισμός στο αμάξι α λα.... Netflix!
Πόσο χρεώνει η BMW τη χρήση του εξοπλισμού που έχει το αυτοκίνητο που ήδη έχεις αγοράσει; Μια ματιά στην Βρετανική αγορά δείχνει το μέλλον που θέλουν οι Γερμανοί για τα αυτοκίνητά τους, όμως ποιος το θέλει αυτό το μέλλον;
Η BMW είναι από τις πρώτες μάρκες που μετατρέπει τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σε εφαρμογή, όπως αυτή του κινητού, που πρέπει να πληρώσεις έξτρα για να αποκτήσεις. Και ενώ κάποιες τέτοιες «εφαρμογές» τις αγοράζεις εφάπαξ, άλλες τρέχουν με το μήνα.
Στη Βρετανική αγορά που ήδη το σύστημα εφαρμόζεται, μια ματιά στις τιμές δίνει μια εικόνα από το μέλλον, όπως το φαντάζεται η BMW. Δηλαδή ο έξτρα εξοπλισμός και οι εφαρμογές για να χρησιμοποιείς τον ήδη υπάρχοντα μπαίνουν σε ένα app store, σε μια πλατφόρα αγοράς τους, που συνειδητά μπερδεύει τι είναι τι. Για παράδειγμα το σύστημα Drive Recorder, μια κάμερα που καταγράφει εμπρός και συνδέεται με την κεντρική οθόνη, το αγοράζεις ως εξτρά και χρειάζεται τοποθέτηση στο συνεργείο αφού θέλει να εγκατασταθεί η κάμερα. Το σύστημα Parking Assistant Professional, από την άλλη, σε αυτοκίνητα που έχουν ήδη τον εξοπλισμό, εγκαθίσταται ως εφαρμογή, χωρίς επίσκεψη στο συνεργείο, και χρεώνεται είτε με το μήνα, είτε εφάπαξ. 30 ευρώ το μήνα, ή 550 ευρώ, ότι προτιμάς. Και στις δύο περιπτώσεις το αυτοκίνητο έχει ήδη ότι χρειάζεται για να το κάνει, απλά η λειτουργία είναι κλειδωμένη πίσω από την πληρωμή.
¶λλες τέτοιες εφαρμογές είναι το Driving Assistant Plus, ουσιαστικά το έξυπνο cruise control που σταματά και ξεκινά το αυτοκίνητο στην κίνηση, στα 65 ευρώ το μήνα, το Adaptive M Suspension που ρυθμίζει την ανάρτηση, για 20 ευρώ το μήνα, και το High Beam Assist που για 12 ευρώ το μήνα, ανάβει και σβήνει αυτόματα τα μεγάλα φώτα στην κίνηση ώστε και να βλέπεις καλά στο σκοτάδι αλλά και να μην τυφλώνεις τους άλλους.
Δε θέλει πολύ, και αν φορτώσεις όλες τις εφαρμογές, φτάνεις εύκολα τα 100 ευρώ το μήνα, για ένα αυτοκίνητο που έχεις ήδη πληρώσει. Η ΒΜW θεωρεί πως αυτό είναι αντίστοιχο του να αγοράζεις ένα αυτοκίνητο με λιγότερο εξοπλισμό, και άρα φθηνότερο. Θεωρεί πως με αυτόν τον τρόπο σου γλιτώνει λεφτά στην αγορά αν δεν θες αυτές τις τεχνολογίες. Και πως συγχρόνως έτσι δεν σου απαγορεύει να τις αποκτήσεις αργότερα, όταν τις θελήσεις ή μπορείς να τις πληρώσεις.
¶λλοι βέβαια το βλέπουν τελείως αλλιώς. Αφού το αυτοκίνητο έχει ήδη τον εξοπλισμό για να παρέχει αυτά τα συστήματα, το να ζητάει ο κατασκευαστής επιπλέον χρήματα για να τα ξεκλειδώσει, δηλαδή με μηδέν επιπλέον κόστος, είναι απλά λάθος.
Εσύ όμως πως το βλέπεις; Θα έδινες άλλα 100 ευρώ το μήνα για να έχεις αυτό τον εξοπλισμό στη διάθεσή σου; Ή μήπως θα τα αγόραζες όλα εφάπαξ; Ή μήπως και όχι; Τι λες;