Έχει μέλλον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους;
(5/8/2011)
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πλασάρεται από πολλούς κατασκευαστές ως το μέλλον των μεταφορών. Το πέρασμα από τα σημερινά συμβατικά στα αυριανά ηλεκτρικά θα γίνει μέσω των υβριδικών μοντέλων που θα χρησιμοποιούν και τις δύο τεχνολογίες. Στην Ελλάδα όμως, πόσο «ψωμί» έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Πόσο γρήγορα μπορούμε να το ενσωματώσουμε στις πόλεις μας; Εσείς πως το βλέπετε;
Οι λέξεις «ηλεκτρικό αυτοκίνητο» έχουν αντικαταστήσει τη λέξη «μεσσίας». Είναι τόση η συζήτηση για το πόσο πολύ θα αλλάξει τον τρόπο που κυκλοφορούμε και πόσο θα σώσει το περιβάλλον που οι περισσότεροι έχουν πεισθεί πως αυτό είναι το μέλλον. Στην Ελλάδα όμως, μπορεί να λειτουργήσει;Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ένα βασικό «θεματάκι» στην ελληνική πραγματικότητα. Οι πόλεις μας είναι χτισμένες κάθετα, όχι απλωτά όπως στις περισσότερες δυτικές χώρες. Οι φωτογραφίες που δείχνουν με τον «τύπο» να παρκάρει στο δρομάκι του κήπου του και να φορτίζει το αυτοκίνητό του στο σπίτι του είναι το ίδιο σχετικές με την Ελλάδα όσο και το ξενοδοχείο από πάγο στη Φινλανδία.Στην Ελλάδα μένουμε σε πολυκατοικίες. Όχι μόνο δεν έχουμε κήπο και πάρκινγκ, αλλά παρκάρουμε συχνά και πέντε στενά παρακάτω. Και κάθε βράδυ και αλλού. Πως θα φορτίζουμε από το σπίτι; Με μπαλαντέζα;Για να «περπατήσει» λοιπόν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα χρειάζεται υποδομή. Πρίζες φόρτισης δίπλα σε όλα τα πεζοδρόμια ώστε όπου παρκάρουμε να φορτίζουμε. Αυτό σημαίνει επένδυση από τη ΔΕΗ, ή όποια μορφή θα έχει η ΔΕΗ μέχρι να φτάσουμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.Επένδυση θα χρειάζεται φυσικά και στο θέμα της παραγωγής ηλεκτρισμού. Γιατί όση ενέργεια χρησιμοποιούν σήμερα τα συμβατικά αυτοκίνητα από τα ορυκτά καύσιμα, θα την απαιτούν αύριο τα ηλεκτρικά σε ρεύμα. Που σημαίνει πολλά νέα εργοστάσια για να καλύψουν την τεράστια αυτή ανάγκη. Περεταίρω δηλαδή επένδυση.Πόσο θα στοιχίσουν αυτά τα έργα; Ποιος θα τα πληρώσει; Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα με πολεοδομικές ιδιαιτερότητες, και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο και έχουν το ίδιο πρόβλημα φόρτισης. Έχουν δείξει όμως προθυμία στις επενδύσεις που αγκαλιάζουν τη νέα τεχνολογία χωρίς να υπερχρεώνουν τον καταναλωτή.Εδώ τι θα γίνει; Πιστεύετε πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η λογική εξέλιξη των πραγμάτων; Πως θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα; Υπάρχει τρόπος; Εσείς βλέπετε θετικά την ηλεκτροκίνηση και πόσο «μπροστά» νομίζετε πως θα είμαστε όταν πλέον στις εκθέσεις πωλούνται κυρίως ηλεκτρικά μοντέλα;
Εαν και εφοσον αναπτυχθει ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο με αυτονομια 400 πραγματικα χιλιομετρα και κοστος περιπου τα 10000 με 13000 ευρω να ΣΙΓΟΥΡΑ.
Επισης πρεπει ολοι να ξερουν οτι οταν περασουμε στην ηλεκτροκινηση το κοστος παραγωγης θα εκτιναχθει στα υψη ακομα και με τις ΑΠΕ.Επομενως μην περιμενετε φθηνη μετακινηση.Και με οποιοδηποτε μελλοντικο καυσιμο επισης.Εαν εμφανισθει ενα ηλεκτρικο με εμβελεια 100 χιλιομετρα και κοστος 5000 με 8000 συμφερει οριακα και παντα σε συναρτηση με την ζωη των μπαταριων και το κοστος αντικαταστασης.ΜΙΛΑΩ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ.
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατάλληλα για τις πόλεις. Εγώ προσωπικά θα μπορούσα να αγοράσω ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο μέγεθος του Smart, για να κινούμαι μέσα στην πόλη. Για τα ψώνια στο σουπερμάρκετ, για δουλειές κ.λ.π. Έχω δικό μου γκαράζ και μπορώ να το φορτίζω από την πρίζα. Θα μπορούσαν λοιπόν αρχικά να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσοι έχουν δικό τους γκαράζ, όσοι μένουν σε μονοκατοικίες, αλλά και σε πολυκατοικίες που έχουν πιλοτή. Η προυπόθεση όμως είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι φθηνά και να μην επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κ.λ.π. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν τυποποιημένες μπαταρίες (να συμφωνήσουν όλοι οι κατασκευαστές), ώστε αντί να τα φορτίζουμε στην πρίζα, να αλλάζουμε τις μπαταρίες στα βενζινάδικα, δηλαδή να αφήνουμε τις άδειες και να παίρνουμε γεμάτες, πληρώνοντας μόνο την αξία του ρεύματος. Έτσι θα λυθεί και το πρόβλημα της φόρτισης, για όσους δεν μπορούν να τα φορτίζουν στο σπίτι τους.
Πποσωπικά...άρχισα φτιάχνοντας ενα ηλεκτρικό ποδήλατο, αμέσως μετά αγόρασα ένα ηλεκτρικό σκούτερ, και αφού είχα εγκαταστήσει από τους πρώτους στην δυτική Ελλάδα φωτοβολταικά στην ταράτσα μου ..."και μου βγήκε σε καλό"..., κι αφού πρόλαβα και πήρα υβριδικό αυτοκίνητο...(και πρόλαβα κι έδωσα το 2λιτρό mazda που είχα στην κατοχή μου...), το επόμενο βήμα στα σίγουρα είναι η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου για τις περιαστικές μου κινήσεις...!! Τωρα για το εαν πιστεύω για την υποδομή στην Ελλάδα για την μαζική πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων..., για να είμαι ειλικρινής δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα θα είναι έτοιμη πριν από 40-50 χρόνια...., και αν είναι να πραγματοθεί μια τέτοια υποδομή, αυτή θα γίνει "μονο" αν μας επιβλειθεί από αυτούς που και πάλι θα θελήσουν να μας πουλήσουν την "τεχνολογία" και να μας τα πέρνουν χοντρά. Για τώρα.....!!!....--> μόνο σε επίπεδο ιδιωτικής υποδομής εαν μπορεί κάποιος να επαναφορτίζει το αυτοκινητό του και "μόνο...-
τα παντα εχουν μελλον... εδω ειχε μελλον το κινητο τηλεφωνο σ ενα λαο που αλληλογραφουσε με τα ΕΛΤΑ. τωρα πια περιαγωγη, προωθηση, αναπαντητη, αποκρυψη ipod, ipad, ichat κλπ κλπ... τα παντα εχουν μελλον στην ελλαδα ακομα και τα ντιζελ...
H ΚΤΜ παρουσίασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο E3W EV στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Αυστρίας. Πρόκειται για ένα 3-τροχο αυτοκίνητο το ποίο είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ πλαστικό και ζυγίζει μόλις 500 κιλά.
Μηχανικά φορά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 15 kW, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου και μπορεί να διανύσει έως και 100 χλμ με μια φόρτιση. Η KTM σκοπεύει να το βγάλει στη παραγωγή το 2013 με κόστος περίπου ¤5.050.
Η ιδέα με τις τυποποιημένες μπαταρίες του stath... είναι πολύ καλή. Αλλά εδώ δεν έχουν βγει τέτοιες για κινητά τηλέφωνα, θα βγουν για αυτοκίνητα? Και θα είναι τόσο εύκολη η αντικατάσταση τους που θα μπορεί να γίνει και από τους χρήστες? Δεν νομίζω πως θα συμφέρει τα συνεργεία κάτι τέτοιο...
Δεν γινονται αυτα τα πραγματα σε ικονοποιητικο ποσοστο.Σε ενα ποσοστο της ταξης του 10% το πιο πολυ και εκεινο και παλι το δημοσιο θα πρεπει να πρωτοστατησει,και λιγο ιδιορυθμοι ιδιωτες,ετσι χαρακτηριζονται στην ελλαδα για να μην το πω αλλιωτικα.Το ηλεκτρικο οχημα ειναι ιστορικα παλαιοτερο απο το βενζινοκινητο-πετρελαιοκινητο,και λοιπα.Το θεμα ειναι οτι δεν επικρατησε μονον επειδη τα συμφεροντα ηταν στο πετρελαιο,αλλα και για απλους τεχνολογικους σκοπους.
Οσον αφορα στην πατριδα μας,ετσι οπως ειναι δομημενο το δικτυο ανεφοδιασμου,σπιτιων,τεχνικων,και λοιπα δεν γινονται με μαγικο ραβδακι θαυματα.Και εδω θα πρωτοστατησει το δημοσιο,καποιες επιχειρησεις με το αναλογο παντα κερδος,λιγοι ειναι οι ηρωες επιχειρηματιες,και καποιοι ιδιωτες,απο εκει και περα οχι καποιο λογικο ποσοστο.Επισης η δεινη θεση λογω των μυαλων που κουβαλουμε ολοι ανεξαρτητως οι ελληνες και ειναι προεκταση των οικονομικων μας,δεν θα μας επιτρεψει να γνωρισουμε και καποια αλλη παλια αλλα συγχρονως νεα τεχνολογια προς εμας.Θα ειμαστε μια ανυπαρκτη αγορα,ουτε για πειραματισμους.
Η Ελλάδα χρειάζεται ηλεκτρικά αυτοκίνητα ειδικά τώρα που το κόστος μετακίνησης είναι υψηλό , το μέλλον δέν είναι ούτε η βενζίνες ,ούτε το ντίζελ, ούτε το υγραέριο κίνησης, ούτε το υδρογόνο, ούτε το νερό αλλα είναι η ηλεκτροκίνηση κύριοι. Το ρέυμα μπορούμε να το ανακτήσουμε με πολλόυς τρόπους οι οποιοι ανάλογα την πηγή μπορεί να είναι να έχει απο λίγους ρύπους ή μηδενικούς.(με φωτοβολταϊκα) Και το κόστος του μπορεί να είναι απο λογικό έως μηδενικό.(με φωτοβολταϊκά). Μην ξεχνάμε και τα υβριδικά που κινούνται ηλεκτρικά έως 80 χλμ όπως το Chevrolet Volt & το Toyota Prius (plug in) .Επισεις σχεδιάζονται αυτοκίνητα που κινούνται με τον ατμοσφαιρικό αέρα και έχουν ικανοποιόιητική αυτονομία. Τέλος ας μήν στέλνουν σχόλια όσοι δεν έχουν πλήρη αποψη επι του θέματος και στέλνουν σχόλια του τύπου οτι <<τα ηλεκτρικά έιναι μόνο για τα λούνα-πάρκ>>
Η ανάγκη για πολλές και εκ βάθρων αλλαγές δεν αναιρεί την ανάγκη προώθησης της ηλεκτροκίνησης. ¶λλωστε με τόση ηλιοφάνεια που διαθέτουμε είναι θέμα μάλλον ψυχικής, κυρίως, οικονομίας. Δηλαδή αν θα επιτρέψουμε στους εαυτούς μας, στην χώρα, να "ανοίξει" την παραγωγή, την διάθεση και διαθεσιμότητα ενέργειας. Μπορούμε βέβαια πάντα να επιλέγουμε να ζούμε σαν τα ποντίκια στις πολυκατοικίες αρκεί να λέμε ότι ζούμε, π.χ., στην Αθήνα, στην οποία η κυκλοφορία μόνο τον Αύγουστο είναι υποφερτή. Το Πολυτεχνείο γιατί το συντηρούμε? (=ως σημείο εκκίνησης διαδηλώσεων). Δεν θα πρεπε ο,τι χρηματοδοτείται από το κράτος να πληρεί κριτήρια κόστους - ωφέλειας? Νοοτροπίας, νομίζω, χρειάζεται πρωτίστως αλλαγή ώστε να δινόταν το ελεύθερο στους φοιτητές να σκαρφίζονται, να μαστορεύουν και να διαθέτουν στην αγορά καινοτόμες τεχνολογίες. ¶λλωστε σπαταλάμε τεράστιες ποσότητες ενέργειας προκειμένου να παραμένουμε αδρανείς, υπακούοντας πιστά τον άγραφο νόμο "όποιος δουλεύει χαλάει την πιάτσα". Οι κυβερνήσεις φταίνε που δεν κατάλαβαν ότι στην Ελλάδα επιβάλλεται να χορηγείται πριμ αντιπαραγωγικότητας.
εδω δεν μπορουμε να προγραμματησουμε σε αυτη τη ρημαδοχωρα για το τι αυτοκκινητο θα προτιμησουμε (λογω τελων ) και λογω καυσιμων που αλλαζουν τη μια στιγμη στην αλλη.....αν είχαμε αυριο πριζες και κηπους για το αυτοκινητο θα μας εβαζε το κρατος ειδικό φορο στο ρευμα..... κινησης..
Αν μιλάτε για μετά από 50 χρόνια ίσως. Για το κοντινό μέλλον, ακόμα και να βγουν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σε μαζική παραγωγή, στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, δεν νομίζω πως θα μας αφορά.
Εαν και εφοσον αναπτυχθει ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο με αυτονομια 400 πραγματικα χιλιομετρα και κοστος περιπου τα 10000 με 13000 ευρω να ΣΙΓΟΥΡΑ. Επισης πρεπει ολοι να ξερουν οτι οταν περασουμε στην ηλεκτροκινηση το κοστος παραγωγης θα εκτιναχθει στα υψη ακομα και με τις ΑΠΕ.Επομενως μην περιμενετε φθηνη μετακινηση.Και με οποιοδηποτε μελλοντικο καυσιμο επισης.Εαν εμφανισθει ενα ηλεκτρικο με εμβελεια 100 χιλιομετρα και κοστος 5000 με 8000 συμφερει οριακα και παντα σε συναρτηση με την ζωη των μπαταριων και το κοστος αντικαταστασης.ΜΙΛΑΩ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ.
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατάλληλα για τις πόλεις. Εγώ προσωπικά θα μπορούσα να αγοράσω ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο μέγεθος του Smart, για να κινούμαι μέσα στην πόλη. Για τα ψώνια στο σουπερμάρκετ, για δουλειές κ.λ.π. Έχω δικό μου γκαράζ και μπορώ να το φορτίζω από την πρίζα. Θα μπορούσαν λοιπόν αρχικά να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσοι έχουν δικό τους γκαράζ, όσοι μένουν σε μονοκατοικίες, αλλά και σε πολυκατοικίες που έχουν πιλοτή. Η προυπόθεση όμως είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι φθηνά και να μην επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κ.λ.π. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν τυποποιημένες μπαταρίες (να συμφωνήσουν όλοι οι κατασκευαστές), ώστε αντί να τα φορτίζουμε στην πρίζα, να αλλάζουμε τις μπαταρίες στα βενζινάδικα, δηλαδή να αφήνουμε τις άδειες και να παίρνουμε γεμάτες, πληρώνοντας μόνο την αξία του ρεύματος. Έτσι θα λυθεί και το πρόβλημα της φόρτισης, για όσους δεν μπορούν να τα φορτίζουν στο σπίτι τους.
Πποσωπικά...άρχισα φτιάχνοντας ενα ηλεκτρικό ποδήλατο, αμέσως μετά αγόρασα ένα ηλεκτρικό σκούτερ, και αφού είχα εγκαταστήσει από τους πρώτους στην δυτική Ελλάδα φωτοβολταικά στην ταράτσα μου ..."και μου βγήκε σε καλό"..., κι αφού πρόλαβα και πήρα υβριδικό αυτοκίνητο...(και πρόλαβα κι έδωσα το 2λιτρό mazda που είχα στην κατοχή μου...), το επόμενο βήμα στα σίγουρα είναι η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου για τις περιαστικές μου κινήσεις...!!
Τωρα για το εαν πιστεύω για την υποδομή στην Ελλάδα για την μαζική πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων..., για να είμαι ειλικρινής δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα θα είναι έτοιμη πριν από 40-50 χρόνια...., και αν είναι να πραγματοθεί μια τέτοια υποδομή, αυτή θα γίνει "μονο" αν μας επιβλειθεί από αυτούς που και πάλι θα θελήσουν να μας πουλήσουν την "τεχνολογία" και να μας τα πέρνουν χοντρά.
Για τώρα.....!!!....--> μόνο σε επίπεδο ιδιωτικής υποδομής εαν μπορεί κάποιος να επαναφορτίζει το αυτοκινητό του και "μόνο...-
τα παντα εχουν μελλον... εδω ειχε μελλον το κινητο τηλεφωνο σ ενα λαο που αλληλογραφουσε με τα ΕΛΤΑ. τωρα πια περιαγωγη, προωθηση, αναπαντητη, αποκρυψη ipod, ipad, ichat κλπ κλπ... τα παντα εχουν μελλον στην ελλαδα ακομα και τα ντιζελ...
ΑΣ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΤΡΟΜΑΡΑΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΑΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ!!!
H ΚΤΜ παρουσίασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο E3W EV στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Αυστρίας. Πρόκειται για ένα 3-τροχο αυτοκίνητο το ποίο είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ πλαστικό και ζυγίζει μόλις 500 κιλά. Μηχανικά φορά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 15 kW, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου και μπορεί να διανύσει έως και 100 χλμ με μια φόρτιση. Η KTM σκοπεύει να το βγάλει στη παραγωγή το 2013 με κόστος περίπου ¤5.050.
Η ιδέα με τις τυποποιημένες μπαταρίες του stath... είναι πολύ καλή. Αλλά εδώ δεν έχουν βγει τέτοιες για κινητά τηλέφωνα, θα βγουν για αυτοκίνητα? Και θα είναι τόσο εύκολη η αντικατάσταση τους που θα μπορεί να γίνει και από τους χρήστες? Δεν νομίζω πως θα συμφέρει τα συνεργεία κάτι τέτοιο...
Έχω ηλεκτρικό ποδήλατο! Αυτό είναι μια καλή αρχή!!!
Δεν γινονται αυτα τα πραγματα σε ικονοποιητικο ποσοστο.Σε ενα ποσοστο της ταξης του 10% το πιο πολυ και εκεινο και παλι το δημοσιο θα πρεπει να πρωτοστατησει,και λιγο ιδιορυθμοι ιδιωτες,ετσι χαρακτηριζονται στην ελλαδα για να μην το πω αλλιωτικα.Το ηλεκτρικο οχημα ειναι ιστορικα παλαιοτερο απο το βενζινοκινητο-πετρελαιοκινητο,και λοιπα.Το θεμα ειναι οτι δεν επικρατησε μονον επειδη τα συμφεροντα ηταν στο πετρελαιο,αλλα και για απλους τεχνολογικους σκοπους. Οσον αφορα στην πατριδα μας,ετσι οπως ειναι δομημενο το δικτυο ανεφοδιασμου,σπιτιων,τεχνικων,και λοιπα δεν γινονται με μαγικο ραβδακι θαυματα.Και εδω θα πρωτοστατησει το δημοσιο,καποιες επιχειρησεις με το αναλογο παντα κερδος,λιγοι ειναι οι ηρωες επιχειρηματιες,και καποιοι ιδιωτες,απο εκει και περα οχι καποιο λογικο ποσοστο.Επισης η δεινη θεση λογω των μυαλων που κουβαλουμε ολοι ανεξαρτητως οι ελληνες και ειναι προεκταση των οικονομικων μας,δεν θα μας επιτρεψει να γνωρισουμε και καποια αλλη παλια αλλα συγχρονως νεα τεχνολογια προς εμας.Θα ειμαστε μια ανυπαρκτη αγορα,ουτε για πειραματισμους.
Η Ελλάδα χρειάζεται ηλεκτρικά αυτοκίνητα ειδικά τώρα που το κόστος μετακίνησης είναι υψηλό , το μέλλον δέν είναι ούτε η βενζίνες ,ούτε το ντίζελ, ούτε το υγραέριο κίνησης, ούτε το υδρογόνο, ούτε το νερό αλλα είναι η ηλεκτροκίνηση κύριοι. Το ρέυμα μπορούμε να το ανακτήσουμε με πολλόυς τρόπους οι οποιοι ανάλογα την πηγή μπορεί να είναι να έχει απο λίγους ρύπους ή μηδενικούς.(με φωτοβολταϊκα) Και το κόστος του μπορεί να είναι απο λογικό έως μηδενικό.(με φωτοβολταϊκά). Μην ξεχνάμε και τα υβριδικά που κινούνται ηλεκτρικά έως 80 χλμ όπως το Chevrolet Volt & το Toyota Prius (plug in) .Επισεις σχεδιάζονται αυτοκίνητα που κινούνται με τον ατμοσφαιρικό αέρα και έχουν ικανοποιόιητική αυτονομία. Τέλος ας μήν στέλνουν σχόλια όσοι δεν έχουν πλήρη αποψη επι του θέματος και στέλνουν σχόλια του τύπου οτι <<τα ηλεκτρικά έιναι μόνο για τα λούνα-πάρκ>>
Η ανάγκη για πολλές και εκ βάθρων αλλαγές δεν αναιρεί την ανάγκη προώθησης της ηλεκτροκίνησης. ¶λλωστε με τόση ηλιοφάνεια που διαθέτουμε είναι θέμα μάλλον ψυχικής, κυρίως, οικονομίας. Δηλαδή αν θα επιτρέψουμε στους εαυτούς μας, στην χώρα, να "ανοίξει" την παραγωγή, την διάθεση και διαθεσιμότητα ενέργειας. Μπορούμε βέβαια πάντα να επιλέγουμε να ζούμε σαν τα ποντίκια στις πολυκατοικίες αρκεί να λέμε ότι ζούμε, π.χ., στην Αθήνα, στην οποία η κυκλοφορία μόνο τον Αύγουστο είναι υποφερτή. Το Πολυτεχνείο γιατί το συντηρούμε? (=ως σημείο εκκίνησης διαδηλώσεων). Δεν θα πρεπε ο,τι χρηματοδοτείται από το κράτος να πληρεί κριτήρια κόστους - ωφέλειας? Νοοτροπίας, νομίζω, χρειάζεται πρωτίστως αλλαγή ώστε να δινόταν το ελεύθερο στους φοιτητές να σκαρφίζονται, να μαστορεύουν και να διαθέτουν στην αγορά καινοτόμες τεχνολογίες. ¶λλωστε σπαταλάμε τεράστιες ποσότητες ενέργειας προκειμένου να παραμένουμε αδρανείς, υπακούοντας πιστά τον άγραφο νόμο "όποιος δουλεύει χαλάει την πιάτσα". Οι κυβερνήσεις φταίνε που δεν κατάλαβαν ότι στην Ελλάδα επιβάλλεται να χορηγείται πριμ αντιπαραγωγικότητας.
εδω δεν μπορουμε να προγραμματησουμε σε αυτη τη ρημαδοχωρα για το τι αυτοκκινητο θα προτιμησουμε (λογω τελων ) και λογω καυσιμων που αλλαζουν τη μια στιγμη στην αλλη.....αν είχαμε αυριο πριζες και κηπους για το αυτοκινητο θα μας εβαζε το κρατος ειδικό φορο στο ρευμα..... κινησης..
Μονο στα λουνα-παρκ σαν συγκρουομενα!!
Αν μιλάτε για μετά από 50 χρόνια ίσως. Για το κοντινό μέλλον, ακόμα και να βγουν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σε μαζική παραγωγή, στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, δεν νομίζω πως θα μας αφορά.