Polo, Golf, Passat και Scirocco βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην κατηγορία τους. Τι είναι αυτό που δεν βάζει και το Jetta στα επιτυχημένα της VW;
(22/8/2011)
To Jetta είναι το πιο μοσχοπουλημένο μοντέλο της VW στις δύο άλλες μεγάλες αγορές του κόσμου, τις ΗΠΑ και την Κίνα. Στην Ελλάδα όμως δεν έχει καταφέρει ποτέ την επιτυχία των άλλων μοντέλων της VW. Είναι το Jetta ή ο ανταγωνισμός που το κρατάει πίσω;
Το νέο Jetta είναι το δεύτερο μοντέλο που διατηρεί το όνομα του μικρομεσαίου σεντάν της VW και στην Ευρώπη. H VW είχε πειραματιστεί με ονόματα όπως το Vento και το Bora στο παρελθόν, το αυτοκίνητο όμως παρέμενε το ίδιο, ένα Golf με ουρά.Το νέο Jetta τελειώνει αυτή τη λογική, όντας ένα απολύτως διαφορετικό αυτοκίνητο. Δεν έχει καμία σχέση με το Golf, τουλάχιστον σχεδιαστικά, αφού τα μηχανικά του μέρη είναι ίδια. Έτσι έχει επιτέλους ένα καλλίγραμμο σχήμα, με σωστές αναλογίες που το κάνουν ένα από τα πιο όμορφα σεντάν μοντέλα της αγοράς.Το Jetta έχει πριν από όλα να ανταγωνιστεί τον εσωτερικό ανταγωνισμό. Το Passat χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά και ξεχωρίζει μόνο στους χώρους και στον διάκοσμο που το κάνουν πιο πλούσιο. Έχει επίσης μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων. Το ίδιο ισχύει και για την Octavia της Skoda, μέλος του ομίλου VW που είναι ότι πιο κοντά στο Jetta από πλευράς μηχανικών και διαστάσεων.Η Octavia όμως υποστηρίζεται καλύτερα από την εδώ αντιπροσωπεία, αφού εισάγεται με την πλήρη γκάμα κινητήρων, από 105 ως 200 ίππους, ενώ το κυριότερο χαρακτηριστικό που την κάνει best seller είναι κάτι που δεν έχει το Jetta. Το μεγάλο άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ της, χάρη στο χάτσμπακ σχήμα της. Το Jetta αντίθετα είναι 4θυρο σεντάν.Και φυσικά οι χάτσμπακ εκδόσεις δύο όγκων (Golf, Leon) που χρησιμοποιούν τα ίδια μηχανικά μέρη, έχουν το δικό τους κοινό που κοιτάζει μακριά από το Jetta.Σα να μην έκαναν αρκετά οι αδελφές μάρκες και μοντέλα, το Jetta έχει να αντιμετωπίσει και τον ανταγωνισμό των άλλων μοντέλων. Το Chevrolet Cruze δίνει αντίστοιχες διαστάσεις, γκάμα ιπποδυνάμεων και ποιότητα σε αρκετά χαμηλότερη τιμή και παροχές μετά την πώληση. Το 4θυρο Civic εκτός από το χαρακτήρα της Honda έχει και μια υβριδική έκδοση στη γκάμα του, ενώ υπάρχουν και τα Mitsubishi Lancer και φυσικά το Toyota Corolla που είναι πολύ πιο γνώριμα μοντέλα στην Ελληνική αγορά.Τι μένει στο Jetta; Ένα πολύ όμορφο σχήμα, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η ποιότητα της κατασκευής αλλά και της τεχνολογίας με την οποία εφοδιάζει η VW όλα τα μοντέλα της. Είναι αρκετά;Εσείς τι λέτε; Τι θέλετε περισσότερο από ένα μικρομεσαίο σεντάν; Τι σας αρέσει στο Jetta και τι όχι; Θέλετε μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων; Ή μήπως κοιτάτε απευθείας το Passat και ξεχνάτε το Jetta; Ποιο άλλο μικρομεσαίο σεντάν είναι στα σχέδιά σας;
Μα τα πραματα ειναι απλα.Ο εσωτερικος ανταγωνισμος ελεο τιμης με το skoda 5.Εδω φαινεται παραπανω για την ελλαδα,αποτι σε αλλες κατηγοριες του group vw.
Δε θα το έλεγα ακριβώς μη επιτυχημένο, αλλά περισσότερο πως ζει στη σκιά του Passat. Ως ιδιοκτήτης μάλιστα ενός Passat και έχοντας δει και το Jetta, απλά δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης σε πολλούς τομείς και ειδικά σε σχέση και με τις τιμολογήσεις των δύο μοντέλων. Πάντως για την κατηγορία του, εφόσον κάποιος συνειδητά έψαχνε κάτι αντίστοιχο (compact sedan), μόνο για λόγους τιμής θα καταλάβαινα να κοιτάξει άλλες λύσεις, όπως το Octavia. Και αν η VW προσέξει και εξορθολογήσει σχετικά την τιμή του μοντέλου, τότε θα το βοηθήσει ώστε, αν μη τι άλλο, να πάψει να έχει την εικόνα του λιγότερο εμπορικού σε πωλήσεις.
η δυστυχια ειναι οτι αυτα τα μετρια υπερτιμολογημενα αυτοκινητα με τον πολυ υψηλο αριθμο βλαβων βρισκονται στην κορυφη των πωλησεων και οχι γιατι το πραγματικα αδιαφορο jetta δεν ειναι και αυτο στην λιστα
Ο κ. Kanak θίγει αγαπημένο μου θέμα: τα hatcback. Τί έχουν? Απλά είναι sexy! Π.χ. το νέο Leon, το νέο Ibiza, το νέο Fiesta, το Fiat 500, το Fiat Bravo, το νέο Yaris, το νέο Astra, το Peugeot 207, όλα τα Ford Focus, βεβαίως το Scirocco, το Renault Megane coupé, οι Lancia Delta και Ypsilon, το Kia Ceed, το Smart του 2010, το υβριδικό Prius, όλες οι hatcback Corolla μέχρι το 2004, οι hatcback Nissan Almera, το σημερινό crossover Juke. (Το Golf νομίζω υστερεί λίγο στον σχεδιασμό του οπισθίου τμήματος). Όσο για τα Jetta vs. Passat δεν έχω ιδέα, δεν προσέχω τα sedan αυτοκίνητα.
Ειναι πολυ απλη η απαντηση... Οποιος ελληνας ειναι να αγορασει jetta στρεφεται αυτοματως προς το passat που και κυρος εχει σαν ονομα και μεγαλυτερο ειναι! Το jetta δε νομιζω να εχει μελλον σε μια χωρα οπου το γνωρισε μεσα απο τα ταξι της δεκαετιας του ΄80 με 1800cc και 50 ιππους. Καταλοιπα του παρελθοντος, τι να πει κανεις για το jetta. Σιγα μην παρει και το vento η το bora οσο υπαρχει passat.-
η καθε χωρα εχει διαφορετικα γουστα.στην αμερικη και την κινα οι αγοραστες προτιμουν,αν εχουν χρηματα,να παιρνουν σενταν και τζιπ,γενικα μεγαλα αυτοκινητα.στην ελλαδα αντιθετα ολοι ειναι κολλημενοι με τα χατσμπακ.ποτε μου δεν συμπαθησα τα χατσμπακ,τι τους βρισκουν ολοι,αν ηθελα αμαξι χωρις πισω μουρη θα επαιρνα ενα σουπερ μινι,γιατι να δωσω τοσα χρηματα για ενα γκολφ και αστρα οταν με τα ιδια χρηματα παιρνω το ινσιγκνια,το πασατ και το αβενσις.τα σενταν ειναι πιο <<δεμενα>> αυτοκινητα
Κατά την γνώμη μου, ο λόγος που το Jetta δεν πήγαινε και δεν πάει καλά, είναι ότι αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο άρτιο από όλες τις πλευρές, παρόλα αυτά δεν υπάρχει κανένας λόγος να το αγοράσεις. Και αυτό γιατί πρόκειται για έναν παντελώς αδιάφορο όχημα, με προδιαγραφές που βρίσκεις και σε οποιοδήποτε άλλο της κατηγορίας. Για να το προτιμήσει κάποιος μέσα σε όλα τα άλλα μοντέλα της φίρμας, πρέπει να είναι το ίδιο αδιάφορος για τα αυτοκίνητα όσο αδιάφορο είναι και το ίδιο το αυτοκίνητο. Τουλάχιστον αν είχαν την εξυπνάδα να το κοστολογήσουν φτηνότερα, πιθανώς να είχαν κάποιο αποτέλεσμα. Αλλά σοβαρά τώρα. 18000 ¤ για το Jetta? Και γιατί να μην πάρω Passat με δύο χιλιάρικα παραπάνω? Απλά είναι τα πράγματα...
Μα τα πραματα ειναι απλα.Ο εσωτερικος ανταγωνισμος ελεο τιμης με το skoda 5.Εδω φαινεται παραπανω για την ελλαδα,αποτι σε αλλες κατηγοριες του group vw.
Δε θα το έλεγα ακριβώς μη επιτυχημένο, αλλά περισσότερο πως ζει στη σκιά του Passat. Ως ιδιοκτήτης μάλιστα ενός Passat και έχοντας δει και το Jetta, απλά δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης σε πολλούς τομείς και ειδικά σε σχέση και με τις τιμολογήσεις των δύο μοντέλων. Πάντως για την κατηγορία του, εφόσον κάποιος συνειδητά έψαχνε κάτι αντίστοιχο (compact sedan), μόνο για λόγους τιμής θα καταλάβαινα να κοιτάξει άλλες λύσεις, όπως το Octavia. Και αν η VW προσέξει και εξορθολογήσει σχετικά την τιμή του μοντέλου, τότε θα το βοηθήσει ώστε, αν μη τι άλλο, να πάψει να έχει την εικόνα του λιγότερο εμπορικού σε πωλήσεις.
η δυστυχια ειναι οτι αυτα τα μετρια υπερτιμολογημενα αυτοκινητα με τον πολυ υψηλο αριθμο βλαβων βρισκονται στην κορυφη των πωλησεων και οχι γιατι το πραγματικα αδιαφορο jetta δεν ειναι και αυτο στην λιστα
Ο κ. Kanak θίγει αγαπημένο μου θέμα: τα hatcback. Τί έχουν? Απλά είναι sexy! Π.χ. το νέο Leon, το νέο Ibiza, το νέο Fiesta, το Fiat 500, το Fiat Bravo, το νέο Yaris, το νέο Astra, το Peugeot 207, όλα τα Ford Focus, βεβαίως το Scirocco, το Renault Megane coupé, οι Lancia Delta και Ypsilon, το Kia Ceed, το Smart του 2010, το υβριδικό Prius, όλες οι hatcback Corolla μέχρι το 2004, οι hatcback Nissan Almera, το σημερινό crossover Juke. (Το Golf νομίζω υστερεί λίγο στον σχεδιασμό του οπισθίου τμήματος). Όσο για τα Jetta vs. Passat δεν έχω ιδέα, δεν προσέχω τα sedan αυτοκίνητα.
Ειναι πολυ απλη η απαντηση... Οποιος ελληνας ειναι να αγορασει jetta στρεφεται αυτοματως προς το passat που και κυρος εχει σαν ονομα και μεγαλυτερο ειναι! Το jetta δε νομιζω να εχει μελλον σε μια χωρα οπου το γνωρισε μεσα απο τα ταξι της δεκαετιας του ΄80 με 1800cc και 50 ιππους. Καταλοιπα του παρελθοντος, τι να πει κανεις για το jetta. Σιγα μην παρει και το vento η το bora οσο υπαρχει passat.-
η καθε χωρα εχει διαφορετικα γουστα.στην αμερικη και την κινα οι αγοραστες προτιμουν,αν εχουν χρηματα,να παιρνουν σενταν και τζιπ,γενικα μεγαλα αυτοκινητα.στην ελλαδα αντιθετα ολοι ειναι κολλημενοι με τα χατσμπακ.ποτε μου δεν συμπαθησα τα χατσμπακ,τι τους βρισκουν ολοι,αν ηθελα αμαξι χωρις πισω μουρη θα επαιρνα ενα σουπερ μινι,γιατι να δωσω τοσα χρηματα για ενα γκολφ και αστρα οταν με τα ιδια χρηματα παιρνω το ινσιγκνια,το πασατ και το αβενσις.τα σενταν ειναι πιο <<δεμενα>> αυτοκινητα
Κατά την γνώμη μου, ο λόγος που το Jetta δεν πήγαινε και δεν πάει καλά, είναι ότι αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο άρτιο από όλες τις πλευρές, παρόλα αυτά δεν υπάρχει κανένας λόγος να το αγοράσεις. Και αυτό γιατί πρόκειται για έναν παντελώς αδιάφορο όχημα, με προδιαγραφές που βρίσκεις και σε οποιοδήποτε άλλο της κατηγορίας. Για να το προτιμήσει κάποιος μέσα σε όλα τα άλλα μοντέλα της φίρμας, πρέπει να είναι το ίδιο αδιάφορος για τα αυτοκίνητα όσο αδιάφορο είναι και το ίδιο το αυτοκίνητο. Τουλάχιστον αν είχαν την εξυπνάδα να το κοστολογήσουν φτηνότερα, πιθανώς να είχαν κάποιο αποτέλεσμα. Αλλά σοβαρά τώρα. 18000 ¤ για το Jetta? Και γιατί να μην πάρω Passat με δύο χιλιάρικα παραπάνω? Απλά είναι τα πράγματα...
Το Jetta για ΤΑΧΙ καλό είναι! Για ΙΧΕ υπάρχει και το Octavia 122/160HP που είναι φθηνό και πολύ καλό παρακαλώ!
ειναι απλο, δεν υπαρχει στιν ευρωπη και στιν ελλαδα η κατηγορια του Jetta, ωπος δεν υπαρχει η κατηγορια του golf στιν Ασια και Αμερικη.