Στη Φρανκφούρτη βρέθηκε το Focus με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα των 100 ή 120 ίππων. Η διάθεση του νέου μοντέλου θα ξεκινήσει στις αρχές του 2012.
1.000άρι Ford Focus
7.187 Επισκέψεις στο άρθρο (14/9/2011)
Στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, μαζί με το μεγαλύτερο Focus βρίσκεται και το μικρότερο, το οποίο φοράει το 3κύλινδρο EcoBoost μοτέρ του ενός λίτρου, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μικρομεσαίο όχημα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μέχρι τώρα, τα EcoBoost μοτέρ είχαν χωρητικότητες από 1,6 έως 3,5 λίτρα. Με το νέο μηχανικό σύνολο επιχειρείται ακόμα εντονότερα το περίφημο πια downsizing, γεγονός που αναμένεται να λειτουργήσει ευεργετικά στην εμπορική πορεία των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Η Ford θα λανσάρει δύο εκδοχές του 3κύλινδρου μοτέρ του 1,0 λίτρου, με 100 και 120 ίππους, οι οποίες θα συνοδεύονται, αντίστοιχα, με μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων. Ο Graham Hoare, διευθυντής κινητήρων της Ford Ευρώπης δήλωσε: «Προσφέροντας το Focus με έναν μικρό – προηγμένο κινητήρα, όχι μόνο δείχνουμε τη δέσμευσή μας στο downsizing, αλλά αναδεικνύουμε τις δυνατότητές μας στη μηχανική». Αργότερα, ο εν λόγω κινητήρας θα κάνει και διεθνή «καριέρα», περνώντας στη Βόρεια Αμερική, στην Κίνα και αλλού.Εξελιγμένος στο Dunton της Μεγάλης Βρετανίας, στο τεχνικό κέντρο της Ford, αυτός ο άμεσου ψεκασμού 3κύλινδρος κινητήρας, διαθέτει μια νέα τουρμπίνα μικρών διαστάσεων. Η άμεση απόκριση του turbo και η δυνατότητά του να λειτουργεί μέχρι τις 250.000 σ.α.λ., έχουν ως αποτέλεσμα την απουσία του turbo lag και μια μέγιστη ροπή 170Nm στις 1.300 - 4.500 σ.α.λ., στην εκδοχή των 120 ίππων. Ο νέος EcoBoost, επίσης, έχει μια νέα πολλαπλή εξαγωγής της εξάτμισης μέσα στην κυλινδροκεφαλή, η οποία κατεβάζει τη θερμοκρασία των καυσαερίων και επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με τη βέλτιστη σχέση καυσίμου – αέρα. Ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης μειώνει την κατανάλωση, μέσω της γρήγορης θέρμανσης του κινητήρα, ενώ η χρήση σίδηρου στα block μειώνει την απαιτούμενη ενέργεια για την όλη διαδικασία κατά 50% ,σε σχέση με το αν ήταν από αλουμίνιο. Επιπλέον, έξυπνα επικουρικά συστήματα, όπως η μεταβλητή ψύξη της αντλίας λαδιού, μειώνουν περαιτέρω τις ενεργειακές ανάγκες του κινητήρα, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορα μέρη του μοτέρ, μειώνουν τις τριβές. Το παρόν δίνουν το Start-Stop, οι ενεργές μεμβράνες ρύθμισης της ροής αέρα από τις γρίλιες της μάσκας και σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Όπως και τα μεγαλύτερα αδέλφια του, ο 1.000άρης EcoBoost θα διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων Ti-VCT. Μεγάλη φροντίδα έχει δοθεί στο ραφινάρισμα της λειτουργίας του κινητήρα, ώστε να μην ενοχλούν οι κραδασμοί που εμφανίζουν κανονικά τα 3κύλινδρα σύνολα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στη Ford έκαναν 720.000 χλμ. δοκιμών στο νέο τους μηχανικό σύνολο, προκειμένου να εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία του.