Kia Picanto 1,2 5d
Δοκιμάζουμε το νέο Kia Picanto 1,2 5d
Το 1ης γενιάς Picanto απέδειξε ότι η Kia μπορεί να κατασκευάσει ένα καλό αυτοκίνητο πόλης. Πλέον, με το νέο Picanto, η εταιρεία στοχεύει ακόμη πιο ψηλά και κυρίως, έρχεται για να μας αποδείξει ότι, ένα σύγχρονο μίνι μπορεί να καλύψει ευρύτερες ανάγκες από αυτές που μας είχαν συνηθίσει οι παραδοσιακές προτάσεις της κατηγορίας.
Με πολλές ακμές και νευρώσεις, το αμάξωμα του νέου Kia Picanto κλέβει τις εντυπώσεις και σίγουρα αποτελεί ένα από τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
επιβατών, απόδοση κινητήρα-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, σταθερότητα, ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, χαμηλά τέληκυκλοφορίας (84 ευρώ)Κατανάλωση υπό πίεση, απουσία ESP στην εξοπλιστικήλίστα, τεχνητή αίσθηση τιμονιού και επαναφορά
Εγγυήσεις (έτη): 7 για μηχανικά μέρη, 5 για τοχρώμα και 12 αντισκωριακή
Χρηματοδότηση: Από 0% προκαταβολή, εξόφληση έως 100 δόσεις με επιτόκιο από 7,0%
Η πρώτη γενιά του Picanto παρουσιάστηκε το 2004 και έμελλε να αποτελέσει ένα από ταπιο επιτυχημένα μοντέλα της Kia,συμπληρώνοντας μέσα σε μια 7ετήπαρουσία 1,1 εκατομμύρια πωλήσειςπαγκοσμίως. ¶νω των 300.000 εξαυτών αφορούν στην Ευρωπαϊκήαγορά και για την Kia η επίδοση αυτήείναι άκρως ικανοποιητική, σε μιακατηγορία μάλιστα όπου ουσιαστικάτο Picanto ήταν αυτό που γνώρισετην εταιρεία στους Ευρωπαίους. Έτσιλοιπόν, η πρώτη γενιά του μίνι μοντέλου άφησε μια γερή παρακαταθήκηστη δεύτερη γενιά του, η οποία σήμερα λανσάρεται στην αγορά ως έναπιο ώριμο αυτοκίνητο, προορισμένοπλέον να καλύψει περισσότερο ολοκληρωμένες ανάγκες που ξεφεύγουν από τα στενά όρια των μεγαλουπόλεων.
Μεγαλύτερο και πολύ πιομοντέρνο
Με μήκος στα 3,595 μέτρα, το νέοPicanto είναι ένα από τα μεγαλύτεραμίνι μοντέλα της αγοράς και, σε σχέση με το προηγούμενο, είναι μακρύτερο κατά 60 χλστ. Τα 15 εξ αυτώνέχουν προστεθεί στο μεταξόνιο πουφτάνει στα 2.385 χλστ. και τοποθετείται πλέον, άνω του μέσου όρου τηςκατηγορίας. Ουσιαστικό όφελοςυπάρχει από αυτή την αύξηση καιέχει να κάνει με την περαιτέρω βελτίωση στους εσωτερικούς χώρουςκαι την παθητική ασφάλεια. Αλλά καισε σχέση με τη σχεδίαση, το νέο, μεγαλύτερο αμάξωμα επιτρέπει την καλύτερη προσαρμογή της νέας αισθητικής φιλοσοφίας της Kia που έχουμεήδη δει στα Soul, Venga, αλλά καιστην ανανεωμένη οικογένεια Ceed.Πλέον, το Picanto υιοθετεί έντονεςακμές και νευρώσεις, αφήνει στηνάκρη τις «χαριτωμένες» καμπύλεςτου παρελθόντος και τελικά, παρουσιάζεται πιο δυναμικό και πιο μοντέρνο από κάθε άλλη φορά.
Κερδίζει και σε Value forMoney
Το λανσάρισμα του νέου Kia Picantoγίνεται στην ελληνική αγοράαρχικά με την άφιξη της 5θυρης έκδοσής του, ενώ τον Οκτώβριο θαακολουθήσει και το πρώτο 3θυρο Picantoστην ιστορία. Βασική επιλογήείναι η έκδοση με τον 3κύλινδρο1.000άρη κινητήρα των 69 ίππων, σετιμές που ξεκινούν από τα 9.990 ευρώ για το 5θυρο και 9.590 ευρώ γιατο 3θυρο. Στην περίπτωση του 5θυρου Picanto των 1,2 λίτρων, όπως είναι και αυτό της δοκιμής μας, η Kiaέχει ορίσει ως αρχική τιμή τα 10.990ευρώ (10.380 ευρώ με απόσυρση).Το ποσόν αυτό κρίνεται αρκετά ικανοποιητικό από τη στιγμή που συνοδεύεται με ένα πλήρες εξοπλιστικόπακέτο (6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικάπαράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες,ράδιο-cd με Mp3, BlueTooth και θύρα USB κ.λπ.). Επιπλέον αυτών,ισχύει και προσφορά για δωρεάνParking Radar και Σύστημα Πλοήγησης, γεγονός που αυξάνει ακόμη περισσότερο το ολικό του Value forMoney.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Ισχυρός και με πολύ καλές επιδόσεις
Ο 1.200άρης, Kappa κινητήραςτου Picanto της δοκιμής μας, είναι η δεύτερη και πιο ισχυρή επιλογή στη γκάμα του μοντέλου,μετά τον 3κυλινδρο 1.000άρηKappa των 69 ίππων. Η χωρητικότητά του είναι 1.248 κ.εκ. και,σε αντίθεση με το μικρότερο«αδελφό» του, εδώ οι κύλινδροιείναι 4, με οφέλη σε κραδασμούς, λειτουργία και ισορροπία.Η εργοστασιακή του ιπποδύναμηείναι 85 ίπποι και η μέγιστη τιμήτης ροπής του 121 Nm (στις4.000 στροφές), αμφότερα δηλαδή νούμερα, αρκετά αυξημέναγια τα δεδομένα της μίνι κατηγορίας. Στην πράξη, το μοτέρ αυτόεμφανίζει πολύ καλό τράβηγμακαι είναι εξαιρετικά πρόθυμο στονα ανεβάσει στροφές, ειδικά στομεσαίο και υψηλό φάσμα λειτουργίας του. Συνεπικουρούμενοδε και με το σφιχτής κλιμάκωσης5άρι μηχανικό κιβώτιο, προσδίδειστο Picanto πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία. Σε επίπεδο κατανάλωσης βέβαια, κυρίωςλόγω του σφιχτού κιβωτίου, η μέση τιμή που θα δει ο οδηγός είναισχετικά αυξημένη με ό,τι ισχύεισυνήθως στην κατηγορία. Αρκετάχαμηλές πάντως είναι οι εκπομπές CO2, με τα 105 γρ./χλμ. νασυνεπάγονται 84 ευρώ για ταετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Εσωτερικό: Προσεγμένη ποιότητα και ευχάριστη σχεδίαση
Για το εσωτερικό του νέου Picantoμόνο θετικά είναι τα σχόλιαμας, ειδικά εφόσον το συγκρίνεικανείς σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου. Σε επίπεδοποιότητας λοιπόν, τα σκληρά πλαστικά, τόσο από πλευράς υφής,όσο και από πλευράς φινιρίσματοςκαι συναρμογής, έρχονται συνολικά αναβαθμισμένα και ικανοποιούν τον αγοραστή. Αντίστοιχα, ησχεδίαση που έχει ακολουθήσει ηKia συνάδει στη δημιουργία μιαςευχάριστης ατμόσφαιρας, παρότιέχουν αποφευχθεί οι υπερβολέςσε σχήματα και φωτισμό. Υπάρχουν μάλιστα και κάποια τμήματαπου προσδίδουν μια σπορ νόταστο εσωτερικό (π.χ. ο πίνακας οργάνων με τους τρεις θόλους), ενώεπιβραβεύουμε την τόλμη τηςεταιρείας να φέρει και πάλι στηνμόδα τα τιμόνια 2 ακτίνων. Έναακόμη σημείο που πρέπει να τονιστεί είναι η προσεγμένη εργονομία και η σωστή τοποθέτηση χειριστηρίων και διακοπτών, αλλά και ηπολύ καλή θέση οδήγησης (το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται καισε ύψος). Σημαντικό στοιχείο τέλος για τους αγοραστές της μίνικατηγορίας είναι ότι μπορούν νααποκτήσουν το νέο Picanto με επιλογή διαφόρων συνδυασμών – 8συνολικά – χρωμάτων σε ταπετσαρία και ταμπλό.
Χώροι: Πολύ καλοί για 4 ενήλικες
Πολύ καλή ευρυχωρία συναντούμε στο εσωτερικό του νέου Kia Picanto,με τους διαθέσιμους χώρουςνα είναι άνετοι για έως και 4 ενήλικους επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικόάλλωστε ότι, στο πίσω κάθισμα ακόμη και καθήμενοι που υπερβαίνουντο μέσο όρο ύψους δε θα «βρουν»στην οροφή του αυτοκίνητου, με τιςμετρήσεις μας να αποδεικνύουν τουλόγου το αληθές, αφού ο διαθέσιμος«αέρας» για τα κεφάλια είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Αντίστοιχα,αρκετός είναι και ο χώρος για τα γόνατα, όπως και το διαθέσιμο πλάτος.Στον τομέα της μεταφοράς αποσκευών, ο όγκος του πορτ-μπαγκάζέχει αυξηθεί στα 200 λτ. από τα 157του προηγούμενου Picanto, με ταεπιπλέον λίτρα, να ωφελούν βέβαιατο βάθος του χώρου και όχι το μήκος, κάτι που ίσως δε βολέψει στημεταφορά λίγο πιο πλατιών αντικειμένων. Βέβαια, για αυτούς που θέλουν περισσότερα, η πλάτη του πίσωκαθίσματος είναι ασύμμετρα αναδιπλούμενη και αυξάνει το νούμεροτου διαθέσιμου όγκου στα 870 λίτρα.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
Κεφάλι οδηγού | &&&&63 | &&&&
Κεφάλι πίσω | &&&&46 | &&&&
Πλάτος εμπρός | &&&&1.302 | &&&&
Πλάτος πίσω | &&&&1.279 | &&&&
Πόδια πίσω | &&&&79 | &&&&
Χώρος αποσκευών (λτ.) | &&&&200 | &&&&
Στο δρόμο: Οδική συμπεριφορά που εμπνέει σιγουριά και πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Η αύξηση των διαστάσεων και ειδικότερα το μακρύτερο μεταξόνιο, έχουν προσδώσει στο νέο Picantoακόμη καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά σεσύγκριση με το έτσι κι αλλιώς, πολύ καλό σε αυτόντον τομέα, Picanto 1ης γενιάς. Έτσι, σε ένα δρόμομε στροφές, το μίνι μοντέλο της Kia εμφανίζεταισταθερό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, χωρίς απότομες μετατοπίσεις του πίσω μέρους του. Ηυποστροφή κάνει την εμφάνισή της μόνο σε οριακές καταστάσεις και, παρότι θα θέλαμε εδώ ναυπήρχε το ESP (δεν διατίθεται ούτε προαιρετικά)ώστε να την απέτρεπε, η εξέλιξή της είναι αρκετάομαλή και δίνει περιθώρια αντιδράσεων στον οδηγό. Στην ευθεία, η σταθερότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκίνητου, ακόμη και όταν οιταχύτητες ξεπεράσουν τα συνήθη χιλιόμετρα με ταοποία ταξιδεύουν τα μίνι αυτοκίνητα. Η άνεση είναιεπίσης καλή, όμως αυτό που εντυπωσιάζει είναι ηπολύ καλή ποιότητα κύλισης και ακόμη περισσότερο, η πολύ καλή ηχομόνωση και οι χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι. Το τιμόνι τέλος, έχει αποκτήσειηλεκτρική υποβοήθηση (υδραυλικό στο προηγούμενο) και έχει αρκετά καλό βάρος, όμως η αίσθησή του είναι αρκετά τεχνητή και η αμεσότητά τουδεν ικανοποιεί τόσο, όσο στο πρώτο Picanto. Ταφρένα τέλος, έχουν ικανοποιητική απόδοση (100-0χλμ./ώρα σε 42,2 μ.)
Παθητική ασφάλεια
Το νέο Picanto έρχεται με στάνταρ πλήρες σετ 6αερόσακων (η πλουσιότερη έκδοση 1,2 SportPlus 3d περιλαμβάνει και αερόσακο γονάτωνοδηγού), ενώ η ενισχυμένη δομή του αμαξώματοςκαι τα ενεργά εμπρόσθια προσκέφαλα φροντίζουν έτσι, ώστε να προστατεύονται αρκετά αποτελεσματικά οι επιβάτες του. Αυτό αποδείχθηκε καιστις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP,εκεί όπου το Picanto έδειξε πολύ ασφαλές σε ό,τι έχει να κάνει με την προστασία ενηλίκων και παιδιών. Η τελική βαθμολόγησή του ήταν4 αστέρια (αντί 5 των κορυφαίων του είδους),όμως αυτό συνέβη λόγω της απουσίας του ESPαπό το βασικό του εξοπλισμό.
Συμπέρασμα: Bigger is better!
Το νέο Kia Picanto μεγάλωσε λοιπόν, όχιόμως μόνο σε διαστάσεις, αλλά κυρίως σε ό,τιέχει να κάνει με την παρουσία του στη μίνι κατηγορία: Πλέον, δεν είναι μόνο ένα καλό αυτοκίνητο πόλης, αλλά ένα αυτοκίνητο που τοποθετείταιστην κορυφή και ανταγωνίζεται τους καλύτερουςτου είδους. Σε κάποιους μάλιστα τομείς (π.χ. ηευκολία με την οποία κινείται με άνεση καιασφάλεια στην εθνική), καταφέρνει να ξεφεύγειαπό τα «στενά» όρια των μίνι μοντέλων θυμίζοντας μοντέλο της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Και σε συνδυασμό με τη φρέσκιατου σχεδίαση, την προσεγμένη ποιότητα, τους καλούς χώρους, αλλά καιτην ύπαρξη 7ετούς εγγύησης από τοεργοστάσιο, δείχνει ότι έχει όλα ταφόντα ώστε να πρωταγωνιστήσει καιεμπορικά.