ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η VW και η Suzuki έχουν μοντέλα με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ένα από αυτά είναι το Suzuki Splash.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η VW και η Suzuki έχουν μοντέλα με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ένα από αυτά είναι το Suzuki Splash.

Έχει να χάσει τίποτα η Suzuki αν διακόψει τη συνεργασία της με τη VW; Ή μήπως είναι η VW που έχει ανάγκη τη Suzuki;

(3/10/2011)

Η Suzuki έχει ένα είδος συνεργασίας με τον όμιλο VW, ο οποίος πέρσι επένδυσε στην εξαγορά του 20% των μετοχών της ιαπωνικής εταιρείας. Πρόσφατα φάνηκε πως οι σχέσεις δεν πάνε καλά με τους επικεφαλής της Suzuki να λένε ανοιχτά πως δεν υπάρχει κάτι στη VW που να θέλουν στα αυτοκίνητά τους. Ποιος λοιπόν θα χάσει αν οι δύο μάρκες «τα χαλάσουν»;

Αλήθεια είναι πως το να πεις για έναν όμιλο όπως αυτός της VW πως δεν έχει τίποτα που να θες στα μοντέλα σου, είναι βαρύ. Με δεδομένη την πρωτοπορία των γερμανών σε τομείς όπως οι κινητήρες τούρμπο και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όμως αν δει κανείς το λόγο που «τσακώθηκαν» οι δυό τους, θα καταλάβει. Γιατί αυτό που έκανε η Suzuki και «ξέφυγε» από τα συμφωνημένα, ήταν να αγοράσει κινητήρες ντίζελ από τη Fiat, όπως έκανε και παλιότερα, και όχι από τη VW που είναι πλέον συνεργάτης.

Αυτό θέλει η Suzuki για την Ευρώπη, μικρούς κινητήρες ντίζελ, που η VW δεν έχει. Τα «άλλα» των γερμανών, τι να τα κάνει; Αρχικά, και με τις πρώτες ειδήσεις για τη συνεργασία, είχαν αρχίσει τα σενάρια για ένα γρήγορο Swift με κινητήρα TSI. Όποιος έχει οδηγήσει όμως την έκδοση GTI του Swift, ακόμη και πριν την ανανέωση με τον ισχυρότερο κινητήρα που μόλις δέχτηκε, θα ξέρει πως το αυτοκίνητο ήταν κορυφή ακριβώς γιατί ήταν φτιαγμένο όπως τα φτιάχνει η Suzuki. Ένα τούρμπο μοτέρ δε θα είχε καμία θέση κάτο από το καπό του.

Η Suzuki εξάλλου έχει μια τέτοια γκάμα που τα μοντέλα της δεν χρήζουν μείωσης κυβικών. Γιατί είχε τοποθετηθεί από νωρίς, πριν την «τρέλα» της μείωσης του κυβισμού, του τούρμπο και της κατανάλωσης, με μια γκάμα χαμηλού κυβισμού και υψηλής απόδοσης, με αυτοκίνητα που ήδη είχαν χαμηλή κατανάλωση και ρύπους.

Αν ένα της μοντέλο ήθελε μικρότερο μοτέρ θα ήταν το Grand Vitara που παραμένει δίλιτρο. Ποιος όμως μπορεί να φανταστεί το Grand Vitara, που παρά την προχωρημένη του σχεδίαση παραμένει ένα σκληροτράχηλο 4x4, με κοντές σχέσης και μόνιμη τετρακίνηση, να φοράει ένα μοτέρ του ομίλου VW; Το μοτέρ του Tiguan για παράδειγμα; Δεν του πάει.

Από κει και πέρα, η Suzuki έχει στη γκάμα της μοντέλα που η VW θα ήθελε, όμως τα έχουν προλάβει άλλοι. Για παράδειγμα το Splash θα γλίτωνε πολλά λεφτά από τη VW που εξέλιξε δικό της μίνι, όμως η Suzuki το «δανείζει» ήδη στην Opel, τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της VW.

Η VW ήταν μάλλον εμφανές πως εκτός από τη γκάμα της Suzuki που η ίδια δεν είχε, αυτό που ζητούσε ήταν πρόσβαση στην τεράστια ινδική αγορά όπου η Suzuki είναι κυριολεκτικά βασιλιάς.

¶ρα ποιος θα χάσει αν δεν τα βρουν; Ποιος μπορεί να έχει κάτι να πάρει από τον άλλον; Η Suzuki από την VW ή η VW από τη Suzuki; Μήπως οι ιάπωνες, παρά τη μικρότερη γκάμα και τη σαφώς μικρότερη κλίμακα ως κατασκευαστής, έχουν ότι θέλουν από μόνοι τους και είναι η VW που τους έχει ανάγκη; Τι λέτε;
Mercedes
EURONCAR ASFALH FORTIGA