Αυτό είναι το σύνολο των σωληνώσεων ενός τυπικού συστήματος υγραερίου.
H δεξαμενή αποθήκευσης υγραερίου θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 10 χρόνια.
Τα μπεκ ψεκασμού υγραερίου καθαρίζονται κάθε 50.000 χλμ. με μικρό κόστος.
Αν η εναλλαγή δε γίνεται αυτόματα. γυρίζουμε σε υγραέριο μέσω της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας.
Ο πνεύμονας είναι το μέρος που γίνεται η αεριοποίηση του υγραερίου και ρυθμίζεται η σωστή παροχή του.
Από τι αποτελείται ένα σύστημα υγραερίου
Διαβάστηκε από118542αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/11/2011
Επιγραμματικά, ένα τυπικό σύστημα υγραερίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα μέρη:
Τις διάφορες σωληνώσεις παροχής καυσίμου
Τη δεξαμενή αποθήκευσης υγραερίου.
Τα μπεκ ψεκασμού υγραερίου.
Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα παροχής υγραερίου.
Τον πνεύμονα, δηλαδή το μέρος αεριοποίησης υγραερίου που εξαερώνει και ρυθμίζει την παροχή υγραερίου ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα.
Πώς λειτουργεί το σύστημα - Πόσο ασφαλές είναι;
Η πίεση στην οποία βρίσκεται το υγραέριο στο ρεζερβουάρ αρκεί προκειμένου αυτό να φτάνει στο ρυθμιστή πίεσης ή εξαεριωτή που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Εκεί, το υγραέριο μετατρέπεται από υγρή σε αέρια μορφή. Στη συνέχεια, διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και έπειτα στη μπεκιέρα, προκειμένου να ψεκαστεί στον κινητήρα για να γίνει η καύση. Για τον έλεγχο των λειτουργιών αυτών, υπεύθυνος είναι ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος που, εφόσον τεθεί σε λειτουργία, παρακάμπτει το βασικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου λειτουργώντας όμως, σε σχέση με τη μπεκιέρα, στους ίδιους παλμούς. Αυτό σημαίνει ότι, δεν πρέπει να μπερδεύει τον εργοστασιακό εγκέφαλο για να μη φθείρονται τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα λοιπόν, η λειτουργία γίνεται με βενζίνη και περιμένουμε ώσπου ο δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα να φτάσει τους 30 με 40 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου, είτε μέσω του σχετικού διακόπτη είτε αυτόματα, να επιλεγεί το υγραέριο για καύσιμο. Τέλος, σύμφωνα με τους πιστοποιημένους μετατροπείς και τις εταιρείες εισαγωγής LPG συστημάτων, δεν υφίσταται κάποιο ενδεχόμενο προβλήματος έκρηξης ή πυρκαγιάς, μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα. Και αυτό γιατί, το ρεζερβουάρ αλλά και το σύστημα συνολικά, διαθέτουν ειδικές βαλβίδες ασφαλείας, οι οποίες π.χ σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτουν την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα αλλά και φροντίζουν έτσι, ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται στην ατμόσφαιρα.
Ορισμένα σημεία που θα πρέπει να προσέχουμε
Φροντίζουμε έτσι, ώστε η μετατροπή να γίνει σε εξειδικευμένο συνεργείο.
Ελέγχουμε την προέλευση του συστήματος υγραερίου που θα εγκαταστήσουμε, ώστε να διαθέτει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Ρωτάμε και συμφωνούμε για τις εγγυήσεις που ενδεχομένως μας παρέχονται
Αφού παραλάβουμε το αυτοκίνητο, πραγματοποιούμε μόνοι μας κάποια δοκιμή. Αν παρατηρήσουμε την παραμικρή δυσλειτουργία, απευθυνόμαστε στον εγκαταστάτη (για παράδειγμα, ελέγχουμε αν ο κινητήρας λειτουργεί εύρυθμα σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς «κομπιάσματα»)
Πώς γίνεται η συντήρηση του αυτοκινήτου μετά τη μετατροπή
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 20.000 ή 25.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ.
Κιτ για κινητήρες άμεσου ψεκασμού
Για τους κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού, η μετατροπή είναι πιο απλή υπόθεση. Όμως με τα καινούργιας τεχνολογίας μοτέρ που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να είμαστε βέβαιοι πως ο εγκαταστάτης γνωρίζει καλά τη δουλειά του και πως το σύστημα που τοποθετούμε είναι δοκιμασμένο επί της ουσίας. Επίσης, αυτά τα συστήματα έχουν και μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν kit για κινητήρες TSI της VW (όπως αυτό της ολλανδικής εταιρείας Vialle) που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό και χρησιμοποιούν τα μπεκ της βενζίνης, ενώ μας επιτρέπουν να κινούμαστε με υγραέριο από την πρώτη στιγμή που θα βάλουμε μπροστά. Εναλλακτικά, υπάρχουν άλλα συστήματα για μοτέρ άμεσου ψεκασμού (όχι για TSI) που απαιτούν να ξεκινήσουμε με βενζίνη, μέχρι ο κινητήρας να έρθει σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Ακόμα, άλλα συστήματα προβλέπουν πως το υγραέριο χρησιμοποιείται μόνο όταν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα βρίσκονται μεταξύ των 1.200 σ.α.λ. και 5.400 σ.α.λ. Πριν και μετά από αυτό το φάσμα στροφών λειτουργίας, γυρνούν αυτόματα στη βενζίνη. Ειδικά λοιπόν, αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου που έχουμε είναι άμεσου ψεκασμού, πρέπει να ενημερωθούμε σωστά για τη λειτουργία του kit που θα τοποθετήσουμε καθώς και για το ποσοστό αξιοπιστίας του σε βάθος χρόνου.
Κιτ υγραεριοκίνησης και χωρίς εξαεριωτή
Στην αγορά, θα βρείτε πλέον και συστήματα που δε χρησιμοποιούν πνεύμονα-εξαεριωτή αλλά πραγματοποιούν, όπως τονίζουν οι εγκαταστάτες που τα χρησιμοποιούν, υγρό ψεκασμό. Ένα τέτοιο σύστημα είναι το LΡfi που τοποθετεί στο Forester 2,0 η ελληνική αντιπροσωπεία της Subaru.