ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

«Τσιρίζουν» τα φρένα; Όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

2.280 Επισκέψεις στο άρθρο
«Τσιρίζουν» τα φρένα; Όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Φθαρμένα τακάκια ή υγρασία στο σύστημα των φρένων οι πιο συνήθεις αιτίες.
Η εγκλωβισμένη βρωμιά ανάμεσα στους δίσκους και τα τακάκια δημιουργεί θορύβους και φθορές.
Ήπιοι θόρυβοι κατά την διάρκεια στρωσίματος των τακακιών αναμένονται και είναι αβλαβείς.
Σωστή συντήρηση, καθαρά φρένα και ήπια οδήγηση οι τρόποι να αποφύγεις το ενοχλητικό «σφύριγμα».

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Φθαρμένα τακάκια ή υγρασία στο σύστημα των φρένων οι πιο συνήθεις αιτίες.

Το τσίριγμα ή σφύριγμα των φρένων είναι ένας θόρυβος που συχνά προκαλεί ανησυχία στους οδηγούς. ΄Αλλοτε είναι ακίνδυνο και οφείλεται σε προσωρινές συνθήκες, ενώ άλλες φορές αποτελεί ένδειξη ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά στο σύστημα πέδησης και χρήζει άμεσης συντήρησης ή επισκευής. Επειδή τα φρένα είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των επιβαινόντων, είναι σημαντικό να μπορεί να αναγνωρίσει κανείς τις αιτίες του θορύβου και να ξέρει πότε να ζητήσει την βοήθεια ενός επαγγελματία.

Μία από τις πιο συνηθισμένες αιτίες είναι η φυσιολογική φθορά των τακακιών. Τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν ενσωματωμένο μεταλλικό δείκτη φθοράς, ο οποίος παράγει έναν χαρακτηριστικό ήχο όταν το τακάκι φτάσει στο τέλος της ζωής του. Ο ήχος αυτός λειτουργεί ως προειδοποίηση ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Η παράβλεψή του μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους δίσκους των φρένων και να αυξήσει σημαντικά το κόστος επισκευής. Ένας άλλος «άκακος» λόγος είναι η παρουσία υγρασίας ή επιφανειακής σκουριάς στους δίσκους των φρένων, κυρίως τις πρωινές ώρες ή μετά από βροχή. Η σκουριά αυτή δημιουργείται όταν το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο για πολλές ώρες και απομακρύνεται μετά από λίγα φρεναρίσματα. Αν το σφύριγμα σταματήσει σύντομα, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Αν όμως επιμένει, μπορεί να σημαίνει ότι κάτι πιο σοβαρό συμβαίνει στους δίσκους ή τα τακάκια.

Η εγκλωβισμένη βρωμιά ανάμεσα στους δίσκους και τα τακάκια δημιουργεί θορύβους και φθορές.

Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε τσιρίγματα κατά το φρενάρισμα είναι η συσσώρευση σκόνης, βρωμιάς ή ακόμη και μικρών πετραδιών στο σύστημα πέδησης. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ειδικά σε χωματόδρομους ή σε περιβάλλον με αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση, μικροσωματίδια και ακαθαρσίες μπορεί να εισχωρήσουν στο χώρο μεταξύ των δισκόπλακων και των τακακιών. Αυτή η παγίδευση ξένων σωμάτων δημιουργεί τριβές που μεταφράζονται σε ενοχλητικούς ήχους, οι οποίοι όχι μόνο αποσπούν την προσοχή, αλλά ενδέχεται να προκαλέσουν και πρόωρη φθορά των εξαρτημάτων των φρένων. Η απομάκρυνση αυτών των ρύπων γίνεται αποτελεσματικά με τη χρήση εξειδικευμένων καθαριστικών σπρέι, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να καθαρίζουν με ασφάλεια, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τα υλικά των φρένων. Είναι σημαντικό να αποφεύγεται οποιαδήποτε απόπειρα καθαρισμού με απλό νερό ή οικιακά απορρυπαντικά, καθώς αυτά όχι μόνο είναι ακατάλληλα για τέτοια χρήση, αλλά ενδέχεται να διαβρώσουν μεταλλικά στοιχεία ή να μειώσουν την απόδοση πέδησης.

Ήπιοι θόρυβοι κατά την διάρκεια στρωσίματος των τακακιών αναμένονται και είναι αβλαβείς.

Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμη και τα καινούρια τακάκια φρένων μπορεί να προκαλέσουν σφύριγμα, ειδικά κατά τις πρώτες ημέρες ή εβδομάδες χρήσης. Αυτό συμβαίνει στη φάση «στρωσίματος», κατά την οποία τα νέα τακάκια προσαρμόζονται σταδιακά στην επιφάνεια των δισκόπλακων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είναι απολύτως φυσιολογικό να παρατηρηθεί κάποιος ήπιος θόρυβος, καθώς το υλικό των τακακιών έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον δίσκο. Αυτό το ελαφρύ τσίριγμα συνήθως εξασθενεί και τελικά εξαφανίζεται μετά από λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα, όταν το σύστημα αρχίσει να λειτουργεί με τη μέγιστη απόδοσή του. Αν όμως ο θόρυβος επιμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρχίσει να εντείνεται ή συνοδεύεται από ενδείξεις όπως μειωμένη απόκριση στο πάτημα του φρένου ή αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα δυσλειτουργίας ή κακής εγκατάστασης. Σε τέτοιες περιπτώσεις, συνιστάται ανεπιφύλακτα ο έλεγχος από εξειδικευμένο τεχνικό, ώστε να διασφαλιστεί ότι το σύστημα λειτουργεί σωστά και με απόλυτη ασφάλεια.

Σωστή συντήρηση, καθαρά φρένα και ήπια οδήγηση οι τρόποι να αποφύγεις το ενοχλητικό «σφύριγμα».

Γνωρίζοντας τις αιτίες για τον ενοχλητικό θόρυβο από τα φρένα, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς αν υπάρχει τρόπος να προληφθεί. Η αποφυγή του σφυρίγματος των φρένων ξεκινά από τη σωστή συντήρηση και τον τρόπο οδήγησης. Καταρχάς, είναι σημαντικό να γίνεται τακτικός έλεγχος του συστήματος πέδησης από εξειδικευμένο τεχνικό, είτε στο πλαίσιο του ετήσιου service είτε όποτε παρατηρείται ασυνήθιστος θόρυβος ή απόδοση. Η έγκαιρη αντικατάσταση των τακακιών πριν φθαρούν εντελώς, η χρήση ποιοτικών ανταλλακτικών, καθώς και η σωστή τοποθέτηση, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση των ενοχλητικών ήχων. Παράλληλα, η ήπια και προοδευτική οδήγηση, αποφεύγοντας τα απότομα και συχνά φρεναρίσματα, βοηθά στην πρόληψη υπερθέρμανσης και πρόωρης φθοράς των υλικών. Η απομάκρυνση περιττών φορτίων από το όχημα μειώνει την καταπόνηση των φρένων, ενώ η αποφυγή οδήγησης σε περιοχές με υπερβολική σκόνη ή λάσπη, ή τουλάχιστον ο καθαρισμός μετά από τέτοια χρήση, συμβάλλει στην αποτροπή παγίδευσης ξένων σωμάτων. Τέλος, η επιλογή κατάλληλων τακακιών για το είδος οδήγησης και τις συνθήκες στις οποίες κινείται το όχημα μπορεί να κάνει τη διαφορά στη μακροχρόνια απόδοση και ησυχία του συστήματος πέδησης.

Hyundai
MG