3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Μετά από αναμονή χρόνων και χρόνων, επιτέλους η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης είναι γεγονός.
Tα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για το diesel
(7/12/2011)
Το μέτρο της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ισχύει και επίσημα από τις 29 Νοεμβρίου, αφού δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
συγκριτικά με τους βενζινοκινητήρες* Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου έως και 30%
*&&&&Αρκετά υψηλότερη ροπή διαθέσιμη* από χαμηλές στροφές
*&&&&Καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει*
*&&&&Χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 20%
*&&&&Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και διαστήματα συντήρησης (κατά περίπτωση)
*συγκριτικά με τους ατμοσφαιρικούς
&&&& * Κραδασμοί και θορυβώδης λειτουργία στους παλαιότερους
*&&&&Υψηλότερη τιμή αγοράς
*&&&&Μεγαλύτερη ευαισθησία σε νοθευμένα καύσιμα
*&&&&Πιο χαμηλή κατά βάση ιπποδύναμη
*&&&&Εκπομπές βλαβερών σωματιδίων στους παλαιού τύπου κινητήρες
Σύμφωνα με το νόμο 4030/2011 και το άρθρο 50, η ταξινόμηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που είναι συμβατά με την τεχνολογία Euro 5 ή 6 είναι πλέον δυνατή από τις 29 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, η τροπολογία αναφέρει: «Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, μεικτού βάρους μέχρι 4.000 χιλιόγραμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του Ν. 1959/1991 εφόσον η τεχνολογία τους πληροί τις προδιαγραφές του κανονισμού 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007».
Και τώρα πολλοί ίσως να αναρωτηθούν, ποιες είναι αυτές οι προδιαγραφές και ποια οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα; Η απάντηση είναι εύκολη. Όλα όσα είναι τεχνολογίας Euro5 και Euro6, δηλαδή όλα τα καινούρια που έχουν ταξινομηθεί από 1/1/2011 και όσα έχουν έγκριση τύπου με ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2009.
Τι γίνεται, λοιπόν με αυτά που δεν πληρούν τις προδιαγραφές Euro5; Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, στα παλαιότερης τεχνολογίας diesel οχήματα (Euro4 και πίσω) συνεχίζεται να απαγορεύεται η κίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Εν αναμονή θέσπισης συμπληρωματικών μέτρων
Στην ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σημειώνεται πως η απόφαση για την άρση της απαγόρευσης βασίστηκε σε τεκμηριωμένες μελέτες και ελήφθη με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος, μετά και από διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Ακόμη, το Υπουργείο δεσμεύτηκε για την παράλληλη θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων για την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.Τα μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία περιλαμβάνουν:
*&&&&την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ,
*&&&&την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων,
*&&&&τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων και την εφαρμογή Πράσινου Δακτυλίου.