10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
H Giulietta TCT προσφέρει εξαιρετική αίσθηση συνδυάζοντας σίγουρο πάτημα και καλές επιταχύνσεις.
Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170 PS TCT
(29/11/2011)
Όντας πολλά περισσότερα από ένα απλώς αυτόματο κιβώτιο, το διπλοσύμπλεκτο Alfa TCT συμβάλλει στην άνεση και τις επιδόσεις, ενώ μειώνει και την κατανάλωση της μικρομεσαίας Alfa Romeo Giulietta.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σε τιμές από 24.250 ευρώΗ Alfa Romeo Giulietta TCT, σε σχέση με την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση είναι ακριβότερη κατά 1.600 ευρώ, ένα ποσόν δηλαδή που κρίνεται λογικό για το είδους του κιβωτίου. Έτσι, η τελική τιμή της αρχικής έκδοσης Progression διαμορφώνεται στα 24.250 ευρώ περιλαμβάνοντας μάλιστα και ένα άκρως ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού (6 αερόσακοι, Σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.). Με επιπλέον κόστος 1.300 ευρώ, υπάρχει η επιλογή της πλέον πλούσιας έκδοσης Distinctive, ενώ στους diesel, το κιβώτιο Alfa TCT συνδυάζεται με το 2λιτρο JTDM-2 των 170 ίππων και κοστίζει συνολικά 30.200 ευρώ.
Κινητήρας: Ισχυρός με πολύ καλές επιδόσεις
Με ονομαστική ισχύ 170 ίππων, ο 1,4 λτ. MultiAir κινητήρας της Giulietta TCT είναι ένα από τα ισχυρότερα μηχανικά σύνολα του είδους. Στη σύμπραξή του με το αυτόματο κιβώτιο Alfa TCT, το μοτέρ αυτό προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, αν και κατά τι υποδεέστερες σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο. Αυτό βέβαια συμβαίνει κυρίως λόγω των λίγο μακρύτερων σχέσεων που έχει το 6άρι αυτόματο-σειριακό κιβώτιο, σε σχέση με το επίσης 6άρι μηχανικό. Το γεγονός αυτό ωφελεί βέβαια στην κατανάλωση καυσίμου, αφού στην αυτόματη λειτουργία και με ενεργοποιημένη την επιλογή «Normal» του συστήματος D.N.A, o οδηγός μπορεί να δει αρκετά χαμηλά νούμερα στην οθόνη του trip computer. Σε αυτό πάντως συμβάλλει και το σύστημα Start&Stop, που όμως θα μπορούσε να έχει μια λίγο πιο «ήπια» λειτουργία.
Εσωτερικό: Σπορτίφ, συμπαγές και με καλούς χώρους
Το εσωτερικό της Giulietta TCT εκτός της παρουσίας του διαφορετικού επιλογέα ταχυτήτων στην κονσόλα και των paddles πίσω από το τιμόνι, δεν διαφοροποιείται από αυτό που διατίθεται στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου της Alfa Romeo. Έτσι, παραμένει ιδιαίτερα ενδιαφέρον σχεδιαστικά, συνδυάζοντας μοντέρνα με ρετρό στοιχεία, όπως είναι π.χ. το μεγάλο οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο στο ταμπλό, οι ενδείξεις στα ιταλικά του πίνακα οργάνων, αλλά και οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στη μέση της κονσόλας. Ξεχωριστής αισθητικής είναι επίσης και οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες ελέγχου του κλιματισμού, οι οποίοι, όπως και τα υπόλοιπα χειριστήρια στο εσωτερικό, διακρίνονται για την ευκολία κατά τους χειρισμούς. Από πλευράς υλικών, έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού περιμετρικά του μεταλλικού τμήματος στο ταμπλό, ενώ τα υπόλοιπα σκληρά στην αφή πλαστικά δείχνουν συμπαγή και με καλή αντοχή στο πέρασμα του χρόνου, εκτός μόνο από το πλαστικό στο κάτω μέρος του ταμπλό που είναι λεπτό. Η θέση οδήγησης τέλος είναι χαμηλά τοποθετημένη και ικανοποιεί απόλυτα τον οδηγό, ενώ και οι χώροι ικανοποιούν τις μεταφορικές ανάγκες 4 ενήλικων επιβατών.
Οδική συμπεριφορά: Σταθερή, σίγουρη και σπορτιφ οδηγικά
Η Giulietta TCT διατηρεί τα κορυφαία οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου της Alfa Romeo, ανταποκρινόμενη πλήρως είτε στις καθημερινές, ήπιες διαθέσεις του οδηγού της, είτε σε πιο σπορτίφ και απολαυστικά περάσματα. Το δάπεδο με την πολύ καλή ακαμψία και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) κρατούν σταθερά το αυτοκίνητο στο δρόμο ανεξαρτήτως της διαδρομής, την ίδια στιγμή που το μπροστινό ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2 αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές, εκμηδενίζοντας την υποστροφή. Η όλη σιγουριά του συνόλου περνάει και στον οδηγό μέσω του γρήγορου, ακριβούς και με σωστό βάρος (ειδικά στην επιλογή Dynamic του Alfa D.N.A.) τιμονιού. Και από πλευράς άνεσης πάντως, η ανάρτηση παρά τη σφιχτή της ρύθμιση, δεν κουράζει κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.
Το κιβώτιο Alfa TCT: Διπλός συμπλέκτης - Διπλό όφελος!
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT (Twin Clutch Transmission) 6 σχέσεων της Alfa Romeo, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται από την FPT (Fiat Powertrain Technologies) στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της ιταλικής εταιρείας. Διακρίνεται για τις συμπαγείς διαστάσεις του, ενώ είναι σχεδιασμένο να αντέχει μέχρι 350 Nm ροπής. Η λειτουργία του βασίζεται σε δύο παράλληλα τοποθετημένους δίσκους, ο καθένας με το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας αναλαμβάνει τις μονές σχέσεις (1η, 3η και 5η) και ο άλλος τις ζυγές (2η, 4η και 6η). Με τον τρόπο αυτό μειώνεται εξαιρετικά ο χρόνος των αλλαγών μεταξύ των σχέσεων, αφού η μονάδα προετοιμάζει συνεχώς την επόμενη σχέση ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος κατά τις αλλαγές. Ένα άλλο όφελος του TCT είναι ότι πρόκειται για ξηρού τύπου κιβώτιο, κάτι που σύμφωνα με τους μηχανικούς της Alfa Romeo ωφελεί τόσο στο συνολικό βάρος, όσο και σε απώλειες σε σχέση με ένα κιβώτιο υγρού τύπου, με απώτερο αντίκτυπο στη μείωση της κατανάλωσης και το κόστος των επισκευών.
Το Alfa TCT στην πράξη
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο λειτουργίας του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Alfa Romeo, είναι η αλληλεπίδρασή του με το σύστημα δυναμικής κατάστασης Alfa D.N.A. Ανάλογα λοιπόν με τη ρύθμιση που θα επιλέξει ο οδηγός στο τελευταίο (διαθέσιμες οι Dynamic, Normal, All Weather), το κιβώτιο διαθέτει διαφορετικό σετάρισμα ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού. Στην επιλογή Normal λοιπόν, η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου αλλάζει άμεσα τη σχέση στις χαμηλότερες δυνατές στροφές και ανάλογα με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ώστε να μην επιβαρυνθεί η κατανάλωση καυσίμου. Στην επιλογή Dynamic από την άλλη, το κιβώτιο φροντίζει έτσι, ώστε η αλλαγή των σχέσεων να γίνεται μόνο στο υψηλό φάσμα των στροφών, χωρίς να διακόπτεται η δύναμη. Μοναδική μας ένσταση εδώ είναι ότι, όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι, το κιβώτιο δεν θα ανεβάσει σχέση, αλλά πιστό στις επιταγές του «Dynamic», θα διατηρήσει μια ή και δύο σχέσεις κάτω, κάτι που ίσως ενοχλήσει στην επιβράδυνση. Περνώντας τώρα στη χειροκίνητη λειτουργία, εκεί το Alfa TCT ικανοποιεί πολύ περισσότερο, αφού οι αλλαγές των σχέσεων (μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ή του επιλογέα στη βάση της κονσόλας) είναι από τις γρηγορότερες σε κιβώτιο του είδους. Παράλληλα, προσόν του κιβωτίου είναι ότι σε αυτή την περίπτωση διατηρεί την επιλεγμένη σχέση μέχρι σχεδόν τον κόφτη, χωρίς να εμπλέκεται στα χέρια του οδηγού. Ίσως τελικά το μοναδικό μειονέκτημα του κιβωτίου είναι μια μικρή χρονική ανάσχεση στο ξεκίνημα της λειτουργίας του και με το Start&Stop σε λειτουργία, η οποία ξενίζει περισσότερο κατά την εκκίνηση σε δρόμο με έντονη κλίση.
Τα μικρά μυστικά του Alfa TCT
Τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι συνάδουν στην ευκολία κατά την αλλαγή των σχέσεων της χειροκίνητης λειτουργίας.
Ο επιλογέας στην κονσόλα είναι εύχρηστος και στο σωστό σημείο τοποθετημένος, αν και λίγο ελαφρύς κατά το ανεβοκατέβασμα των σχέσεων.
Οι επιλεγμένες σχέσεις του κιβωτίου Alfa TCT απεικονίζονται στο κάτω τμήμα της οθόνης πληροφοριών του πίνακα οργάνων.
Το Alfa TCT είναι ξηρού τύπου κιβώτιο, όντας μικρότερο σε διαστάσεις, με χαμηλότερο βάρος και λιγότερες απώλειες από ένα υγρού τύπου κιβώτιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | &&&&&&&& |
Μοντέλο | &&&&Giulietta TCT | &&&&
Κυβισμός (κ.εκ.) | &&&&1.368 | &&&&
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | &&&&170/5.550* | &&&&
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | &&&&250/2.500* | &&&&
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | &&&&8,5 | &&&&
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) | &&&&7,1 | &&&&
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) | &&&&10,1 | &&&&
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | &&&&218 | &&&&
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | &&&&40,5 | &&&&
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.) | &&&&5,2 | &&&&
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) | &&&&121* | &&&&
Βάρος (κιλά) | &&&&1.408 | &&&&
*Εργοστασιακές τιμές | &&&&&&&& |
&&&& | &&&& |
Εξοπλισμός | &&&&&&&& |
VDC | &&&&σ | &&&&
Αερόσακος οδ./συνοδ. | &&&&σ/σ | &&&&
Πλ. αερόσακοι/οροφής | &&&&σ/σ | &&&&
Ηλ. Παράθυρα | &&&&4 | &&&&
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | &&&&σ | &&&&
Κλιματισμός | &&&&σ | &&&&
Ηχοσύστημα | &&&&σ | &&&&
Ζάντες αλουμινίου | &&&&σ | &&&&
Τιμή (ευρώ) | &&&&24.350 | &&&&
σ: στάνταρ, π: προαιρετικός, -: δε διατίθεται | &&&&&&&& |