Τι είναι ο κάβουρας, τι έιναι το ζουμί του; Όταν μιλάμε για τη Renault το ζουμί είναι οι κινητήρες της. Εσείς το βλέπετε;
(5/12/2011)
Εσείς πόσο σπορ θεωρείτε τη Reanault; Με αυτοκίνητα σαν το Espace ή το Scenic στη γκάμα της, θα μπορούσατε να βάλετε τη Renault στην ίδια πρόταση με μία πραγματικά σπορ μάρκα, όπως η Ferrari; Για να δούμε. Πως σας ακούγετε το “ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Renault τερμάτισε πρώτο δώδεκα φορές φέτος στη Formula 1, έναντι μόλις μίας της Ferrari”; Σας αρκεί αυτό για σπορ;
Δεν είται τυχαίο πως στην αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού, οι στερημένοι γαλλο-ιταλικών αυτοκινήτων αμερικανοί θεωρούν το Renault Megane RS ως το πιο “καυτό” μικρομεσαίο της αγοράς.Και Golf GTI έχουν εκεί, δεν τους λείπει. Καμιά φορά όμως το τοπίο θολώνει. Μπορεί να μην ακολουθούν όλοι το πρωτάθλημα της Formula 1, ούτε μπορεί να είναι αυτό που υπαγορεύει και το τι θα αγοράσουν για καθημερινό τους αυτοκίνητο. Δε μπορεί όμως κανείς να αγνοήσει πως όταν μια εταιρεία κατασκευάζει ένα μοτέρ που μπορεί και επιβάλεται με αυτόν τον απόλυτο τρόπο τα τελευταία χρόνια σε ένα “παιχνίδι” στο οποίο παίζουν ονόματα όπως της Ferrari και της Mercedes, σίγουρα κάνει κάτι πολύ καλά. &&&& Και αυτό είναι να φτιάχνει κινητήρες. Κινητήρες που όμως δεν απολαμβάνουν την ίδια αναγνώριση με κάποιους άλλων κατασκευαστών. Ίσως επειδή η γκάμα της Renault δέχτηκε μια ριζική ανανέωση στην τρέχουσα γενιά μοντέλων, ή γιατί στην Ελλάδα είχαμε και την αλλαγή καθεστώτος στην αντιπροσωπία της. &&&& Κάθε τόσο όμως έρχεται ένα τόσο ενοχλητικό για τον ανταγωνισμό γεγονός που υπενθυμίζει λίγο που βρίσκονται σήμερα οι ισορροπίες. Μπορεί το μοτέρ με το οποίο η Renault προμηθεύει τουςπρωταθλητές της Formula 1 να μην διατίθεται σε κανένα μοντέλο της γαλλικής μάρκας, τα γονίδια όμως και η εξέλιξη περνάει ατόφια σε αυτά που μπορούμε να αγοράσουμε. &&&& Και επειδή η ιστορία θέλει να επαναλαμβάνεται κάθε τόσο, η Renault σήμερα, χάρη και στη δουλειά που κάνει στους κινητήρες της, βρίσκεται σε ανοδική πορεία, αντίστοιχη με αυτή που είχε όταν ήταν και πάλι πρωταθλήτρια επι σειρά ετών πριν αρκετά χρόνια. Μια άνοδος που την προηγούμενη φορά την έφερε στην πρώτη θέση πωλήσεων στην Ευρώπη και την κράτησε εκεί για τουλάχιστον μια πενταετία, πριν ο ανταγωνισμός την φτάσει. &&&& Αυτή τη φορά η δουλειά της Renault είναι λίγο πιο εύκολη γιατί ο ανταγωνισμός την έχει “ψωνίσει” λίγο και ζητάει μια περιουσία για κάτι που οι γάλλοι τολμούν και προσφέρουν σε πολύ πιο προσιτές τιμές. &&&& Και με την έλευση του ντίζελ και στην Ελλάδα, η γκάμα συμπληρώνεται με μοτέρ που ο ανταγωνισμός ακόμη εξελίσσει. Δεν είναι τυχαίο πως η γκάμα κινητήρων της Renault έχει αντιμετωπιστεί από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ως το πρότυπο που κηνυγούν να πετύχουν. &&&& Από τον μικρό 1,2 τούρμπο βενζίνης του Clio (και άλλων μοντέλων) μέχρι τον φρέσκο 1.600άρη ντίζελ των 130 ίππων που έρχεται, τον ατμοσφαιρικό δίλιτρο του Clio RS με τα 200 άλογα και τον τούρμπο του Megane RS με τα διακόσια πενήντα, και τους ενδιάμεσους 1.400άρηδες βενζίνης, συμβαίνει το προφίλ της Renault στο θέμα κινητήρα να ταιριάζει γάντι και στην Ελλάδα. &&&& Εσείς το βλέπετε; Αλλάζει η οπτική σας απέναντι στη Renault βλέποντας τους κινητήρες που προσφέρει; &&&& Πόσο μετράει το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια πρόκεται για τον απόλυτο πολυνίκη κινητήρα της Formula 1; Σας λέει αυτό κάτι για το μοτέρ που θα αγοράσετε εσείς από τη Renault; &&&& Μήπως στο σεμνό στήσιμο της γκάμας της οι κινητήρες παίρνουν δεύτερο ρόλο ενώ θα έπρεπε να είναι στο προσκήνιο όπως κάνουν άλλες εταιρείες; &&&& Εσείς με ποιά κριτήρια αξιολογείτε τη Renault πρώτα; Και σε ποιά θέση βρίσκονται οι κινητήρες της σε αυτή τη λίστα;
Μακρια απο Γαλλικα.Δεν προσφερουν περισσοτερα απο τον ανταγωνισμο και τα πληρωνεις χρυσα μια ζωη....ειχα...Ποτε ξανα..!ουτε δωρο να μου τα κανουν.
οσον αφορα για τους περαν του Ατλαντικου..τα ΜΟΝΑ αυτοκινητα που ΔΕΝ υπαρχουν (ουτε καν αντιπροσωπεια δεν υπαρχει) ειναι Γαλλικα και Ιταλικα...,ενω οι δρομοι τους ειναι γεματοι Γερμανικα,Γιαπωνεζικα και Κορεατικα.
Κατι ξερουν νομιζω...
Εχω laguna του 2000 και ειμαι απολυτα ικανοποιημενος απο την αξιοπιστια της. Το ιδιο και η γυναικα μου με το Clio 1600 αυτοματο του 1999.
Πραγματι τα ανταλλακτικα ειναι ακριβα, πολυ φθηνοτερα ομως απο τα γερμανικα.
Η ποιοτητα κατασκευης ποικιλλει απο εξαρτημα σε εξαρτημα, ειναι ομως πολυ βελτιωμενη στα προσφατα μοντελα.
Δεν φθανουν την αξιοπιστια των γιαπωνεζικων (οχι ολων...) η των κορεατικων ξεπερνουν ομως την OPEL και την vw.
Η νεα αντιπροσωπεια δημιουργησε προβληματα ανταλλακτικων.
Οδηγω 40 χρονια διαφορες μαρκες, συντηρω μονος τα αυτοκινητα μου και εχω γνωσεις και εμπειρια.
Η φορμουλα 1 και το Wrc Απεχουν απο τα αυτοκινητα παραγωγης οσο μια supersport 1000 απο ενα παπι. Οποτε αφηστε κατα μερος αυτες τις αναφορες. Ας πουμε οτι ειναι λοιπον μια αξιοπρεπεις φιρμα η ρενω. Τι το σπουδαιο Εχει η γκαμα της σε Value for money Πλαισια?
Νομιζω οτι το καλυτερο συνολο που εβγαλε ποτε, ηταν το Clio Με ατμοσφαιρικο κινητηρα 1.4 100 αλογα στα 11800. Μετα το χασε το παιχνιδι. Σιγα μη πα να δωσω 15-18 Χιλιαρικα για γαλλικο. Ακομα και οι κορεατες με μοτερ 1.4 109 αλογα στα 12 χιλιαρικα ολα μεσα, ειναι πιο μπροστα. ριξτε τις τιμες κυριοι της ρενω να σωθητε....
Επειδή στην ελλάδα ζούμε και δεν έχουμε την πολυτέλεια να αλλάζουμε κάθε πενταετία αμάξι δεν θα έπαιρνα ρενο για λόγους αξιοπιστίας θα προτιμούσα κάτι σε γιαπωνέζικο η κορεατικό και ας μην μου αρέσουν τόσο εμφανισιακά όσο για το θέμα μηχανής το κοιτάζω και η απάντηση μου είναι μακριά απο ρενο
εχω παρει 4 ρενο ως τωρα...κανενα προβλημα...απλα ξερω να τα προσεχω...οι βλαβες εμφανιζονται παντου αν τυχει και απλα ειτε η παρτιδα ειναι προβληματικη ειτε το ...αστερι σου οχι και τοσο..φωτεινο!
Απλα δεν εχετε ιδεα τι θεση πιανει η renault πλεον σε αξιοπιστια..Ναι προβληματα υπηρχαν πολλα κυριως ηλεκτρικα την περιοδο μεχρι το 2006..Τοτε ομως και ολες οι uber alles μαρκες απο Ευρωπη δεν ηταν και πολυ πιο αξιοπιστες..Στις νεες ερευνες της adac του 2008,2009 και 2010 θα δειτε ολα τα μοντελα στις θεσεις με τα πιο αξιοπιστα, και ειδικα η laguna ειχε βγει στην κορυφη σε ερευνες ικανοποιησης πιο πανω και απο mercedes.Αφησετε που πλεον δινουνε 5 χρονια εγγυηση..Απο εκει και περα σε ποιοτητα καμπινας πλεον αγγιζει την κορυφη και για ποιοτητα μηχανολογικων εξαρτηματων που λιγοι μπορουν να δουν αγγιζει κορυφη χρονια τωρα στην αντοχη και στην αξιοπιστια.. Στο θεμα κινητηρων δε χρειαζεται να μιλησω πολύ , η εταιρια παντα ηταν μπροστα κυριως στα πετρελαια(ποιοι δε θυμουνται τους 1,6 16V με 120hp οταν οι αλλοι βγαζαν 100 βεβαια), αλλα πλεον εφτασε και ξεπερασε τους ανταγωνστες και στους turbo βενζινης. Προφανως και δεν εχουν καμια σχεση οι κινητηρες αυτοι με τους αντιστοιχους της formula1, αλλα οσοι εχουν λιγο ιδεα απο αυτοκινηση ξερουν τι θα πει κινητηρας renault.Και μετα λενε για toyota με 800.000 χιλιομετρα, αλλα ξεχνανε να πουνε οτι εχει αλλαξει 4 κινητηρες..
Ποια τεχνολογία έφερε η renault από τη formula 1 στα καθημερινά αυτόκίνητα; Η Ferrari, (αφού τολμάτε να τη συγκρίνετε με τη Renault) έχει στα αυτοκίνητα παραγωγής V8-V12 κινητήρες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εμπνευσμένο από τη f1, μπλοκέ διαφορικό, ρυθμίσεις οδικής συμπεριφοράς στο τιμόνι, αλλαγή ταχυτήτων με «αυτάκια» αριστερά και δεξιά του τιμονιού κ.ά.
Η Renault βγάζει αμαξάκια της σειράς, χωρίς να ξεχωρίζουν κάπου. Ναι μεν ήταν πρώτο το laguna που πήρε τα 5 αστέρια στα crash test, αλλά αυτοκίνητα με την προσωπικότητα του alpine, του 5 και άλλων παλαιότερων αυτοκινήτων, δεν έχει. Δεν καινοτομεί ούτε στο σχεδιασμό, ούτε στην τεχνολογία, ούτε είναι η πιο φτηνή, ούτε η πιο αξιόπιστη.
Καλοί οι κινητήρες, πολύ καλή η αγορά ενός οχήματος της φίρμας, αφού με τα ήδη ταξινομημένα μοντέλα της, προσφέρει ακόμα χαμηλότερη τιμή αγοράς. Όμως έχω σοβαρές ενστάσεις για την αξιοπιστία των μοντέλων της εταιρίας, σχετικά πρόσφατα η ίδια εταιρία λανσάροντας το laguna, υποστήριξε ότι το ερχόμενο μοντέλο (αυτό που κυκλοφορεί), δεν έχει τα προβλήματα του προηγούμενου (μπουτόν, κτλ). Ακόμα και σε ασήμαντα πράγματα, όπως διακόπτες από καθρέπτες, πορτμπαγκάζ, παράθυρα, παρουσιάζει βλάβες. Ακόμα έχει ακριβά ανταλλακτικά. Κι αυτό αδικεί την εταιρία, αφού τα αυτοκίνητά της παρουσιάζουν καλή οδική συμπεριφορά, άνεση, χώρους. Βελτιωμένους κινητήρες παρουσιάζουν σχεδόν όλες οι εταιρείες. Ήδη με αυτά που συνολικά προσφέρει σε συνάρτηση με την τιμή αγοράς είναι μια καλή επιλογή. Αν έφτιαχνε την αξιοπιστίας της θα ήταν από τίς πρώτες μου επιλογές. Όσο όμως δε βελτιώνεται σε αξιοπιστία, θα αποτελεί για μένα, μια σχετικά value for money, λύση ανάγκης, λόγω των οικονομικών δεδομένων της εποχής.
Ανατρέξτε στα διάφορα tuv να δείτε τι θέσεις καταλαμβάνει η renault,και επαναλαμβανόμενες θέσεις παύει να είναι συμπτώσεις και τυχαία γεγονότα.Αφήστε κατά μέρος την formula1,τα wrc και άλλες μορφές αγώνων γιατί ουδεμία σχέση έχουνε με τα καθημερινά μας οχήματα ειδικά της λεγόμενης σειράς.Οι παπάντζες είναι για 15 χρονα+ αγοράκια να λένε ΜΟΝΟΝ γιατί όταν έρθουνε από κοντά σε επαφή και πληρώνουνε και από επάνω, τότε θα καταλάβουνε τι εστί renault πάρα πολύ καλά.ΝΑΙ ΕΧΕΙ στημένα όχήματα όπως clio,megane rs cup,αλλά σε αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής είναι απλά για πολλά γέλια,ακόμα και σε απίθανα σημεία,και ακόμα εν έτη 2011 καμία βελτίωση.Τα οχήματα δεν λαμβάνουνε πολλές τεχνολογικές καινοτομίες από οχήματα αγώνων,η σειρά είναι αεροναυπηγική-αγώνες-καθημερινό όχημα με παραλλαγές ελέο το κόστος.Μακάρι στο κοντινό μέλλον να έχει μια αξιοπρεπή αξιοπιστία και μία ποιότητα κατασκευής.
Δε νομίζω ότι η Renault έχει να παρουσιάσει κάτι ξεχωριστό στον τομέα των κινητήρων. Ο ανταγωνισμός είναι παρόμοιος αν όχι καλύτερος στην πλειονότητα των περιπτώσεων, όπως δείχνουν και οι πωλήσεις. Επίσης η σύγκριση με τη Ferrari είναι τουλάχιστον ατυχής.
Στη Formula I δεν είναι μόνο οι κινητήρες που κάνουν τη διαφορά, αλλά και η πίσω κίνηση. Ας φέρει την κίνηση πίσω λοιπόν και στα καθημερινά της μοντέλα, η Renault και μετά θα μιλήσουμε για σπορ αυτοκίνητα. Για να θυμηθούμε τα πιό σπορ αυτοκίνητα της Renault, στο παρελθόν, ήταν τα Alpine Renault, πάντα με πίσω κίνηση.
Μακρια απο Γαλλικα.Δεν προσφερουν περισσοτερα απο τον ανταγωνισμο και τα πληρωνεις χρυσα μια ζωη....ειχα...Ποτε ξανα..!ουτε δωρο να μου τα κανουν. οσον αφορα για τους περαν του Ατλαντικου..τα ΜΟΝΑ αυτοκινητα που ΔΕΝ υπαρχουν (ουτε καν αντιπροσωπεια δεν υπαρχει) ειναι Γαλλικα και Ιταλικα...,ενω οι δρομοι τους ειναι γεματοι Γερμανικα,Γιαπωνεζικα και Κορεατικα. Κατι ξερουν νομιζω...
Εχω laguna του 2000 και ειμαι απολυτα ικανοποιημενος απο την αξιοπιστια της. Το ιδιο και η γυναικα μου με το Clio 1600 αυτοματο του 1999. Πραγματι τα ανταλλακτικα ειναι ακριβα, πολυ φθηνοτερα ομως απο τα γερμανικα. Η ποιοτητα κατασκευης ποικιλλει απο εξαρτημα σε εξαρτημα, ειναι ομως πολυ βελτιωμενη στα προσφατα μοντελα. Δεν φθανουν την αξιοπιστια των γιαπωνεζικων (οχι ολων...) η των κορεατικων ξεπερνουν ομως την OPEL και την vw. Η νεα αντιπροσωπεια δημιουργησε προβληματα ανταλλακτικων. Οδηγω 40 χρονια διαφορες μαρκες, συντηρω μονος τα αυτοκινητα μου και εχω γνωσεις και εμπειρια.
Η φορμουλα 1 και το Wrc Απεχουν απο τα αυτοκινητα παραγωγης οσο μια supersport 1000 απο ενα παπι. Οποτε αφηστε κατα μερος αυτες τις αναφορες. Ας πουμε οτι ειναι λοιπον μια αξιοπρεπεις φιρμα η ρενω. Τι το σπουδαιο Εχει η γκαμα της σε Value for money Πλαισια? Νομιζω οτι το καλυτερο συνολο που εβγαλε ποτε, ηταν το Clio Με ατμοσφαιρικο κινητηρα 1.4 100 αλογα στα 11800. Μετα το χασε το παιχνιδι. Σιγα μη πα να δωσω 15-18 Χιλιαρικα για γαλλικο. Ακομα και οι κορεατες με μοτερ 1.4 109 αλογα στα 12 χιλιαρικα ολα μεσα, ειναι πιο μπροστα. ριξτε τις τιμες κυριοι της ρενω να σωθητε....
Επειδή στην ελλάδα ζούμε και δεν έχουμε την πολυτέλεια να αλλάζουμε κάθε πενταετία αμάξι δεν θα έπαιρνα ρενο για λόγους αξιοπιστίας θα προτιμούσα κάτι σε γιαπωνέζικο η κορεατικό και ας μην μου αρέσουν τόσο εμφανισιακά όσο για το θέμα μηχανής το κοιτάζω και η απάντηση μου είναι μακριά απο ρενο
εχω παρει 4 ρενο ως τωρα...κανενα προβλημα...απλα ξερω να τα προσεχω...οι βλαβες εμφανιζονται παντου αν τυχει και απλα ειτε η παρτιδα ειναι προβληματικη ειτε το ...αστερι σου οχι και τοσο..φωτεινο!
Απλα δεν εχετε ιδεα τι θεση πιανει η renault πλεον σε αξιοπιστια..Ναι προβληματα υπηρχαν πολλα κυριως ηλεκτρικα την περιοδο μεχρι το 2006..Τοτε ομως και ολες οι uber alles μαρκες απο Ευρωπη δεν ηταν και πολυ πιο αξιοπιστες..Στις νεες ερευνες της adac του 2008,2009 και 2010 θα δειτε ολα τα μοντελα στις θεσεις με τα πιο αξιοπιστα, και ειδικα η laguna ειχε βγει στην κορυφη σε ερευνες ικανοποιησης πιο πανω και απο mercedes.Αφησετε που πλεον δινουνε 5 χρονια εγγυηση..Απο εκει και περα σε ποιοτητα καμπινας πλεον αγγιζει την κορυφη και για ποιοτητα μηχανολογικων εξαρτηματων που λιγοι μπορουν να δουν αγγιζει κορυφη χρονια τωρα στην αντοχη και στην αξιοπιστια.. Στο θεμα κινητηρων δε χρειαζεται να μιλησω πολύ , η εταιρια παντα ηταν μπροστα κυριως στα πετρελαια(ποιοι δε θυμουνται τους 1,6 16V με 120hp οταν οι αλλοι βγαζαν 100 βεβαια), αλλα πλεον εφτασε και ξεπερασε τους ανταγωνστες και στους turbo βενζινης. Προφανως και δεν εχουν καμια σχεση οι κινητηρες αυτοι με τους αντιστοιχους της formula1, αλλα οσοι εχουν λιγο ιδεα απο αυτοκινηση ξερουν τι θα πει κινητηρας renault.Και μετα λενε για toyota με 800.000 χιλιομετρα, αλλα ξεχνανε να πουνε οτι εχει αλλαξει 4 κινητηρες..
Ποια τεχνολογία έφερε η renault από τη formula 1 στα καθημερινά αυτόκίνητα; Η Ferrari, (αφού τολμάτε να τη συγκρίνετε με τη Renault) έχει στα αυτοκίνητα παραγωγής V8-V12 κινητήρες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εμπνευσμένο από τη f1, μπλοκέ διαφορικό, ρυθμίσεις οδικής συμπεριφοράς στο τιμόνι, αλλαγή ταχυτήτων με «αυτάκια» αριστερά και δεξιά του τιμονιού κ.ά. Η Renault βγάζει αμαξάκια της σειράς, χωρίς να ξεχωρίζουν κάπου. Ναι μεν ήταν πρώτο το laguna που πήρε τα 5 αστέρια στα crash test, αλλά αυτοκίνητα με την προσωπικότητα του alpine, του 5 και άλλων παλαιότερων αυτοκινήτων, δεν έχει. Δεν καινοτομεί ούτε στο σχεδιασμό, ούτε στην τεχνολογία, ούτε είναι η πιο φτηνή, ούτε η πιο αξιόπιστη.
Καλοί οι κινητήρες, πολύ καλή η αγορά ενός οχήματος της φίρμας, αφού με τα ήδη ταξινομημένα μοντέλα της, προσφέρει ακόμα χαμηλότερη τιμή αγοράς. Όμως έχω σοβαρές ενστάσεις για την αξιοπιστία των μοντέλων της εταιρίας, σχετικά πρόσφατα η ίδια εταιρία λανσάροντας το laguna, υποστήριξε ότι το ερχόμενο μοντέλο (αυτό που κυκλοφορεί), δεν έχει τα προβλήματα του προηγούμενου (μπουτόν, κτλ). Ακόμα και σε ασήμαντα πράγματα, όπως διακόπτες από καθρέπτες, πορτμπαγκάζ, παράθυρα, παρουσιάζει βλάβες. Ακόμα έχει ακριβά ανταλλακτικά. Κι αυτό αδικεί την εταιρία, αφού τα αυτοκίνητά της παρουσιάζουν καλή οδική συμπεριφορά, άνεση, χώρους. Βελτιωμένους κινητήρες παρουσιάζουν σχεδόν όλες οι εταιρείες. Ήδη με αυτά που συνολικά προσφέρει σε συνάρτηση με την τιμή αγοράς είναι μια καλή επιλογή. Αν έφτιαχνε την αξιοπιστίας της θα ήταν από τίς πρώτες μου επιλογές. Όσο όμως δε βελτιώνεται σε αξιοπιστία, θα αποτελεί για μένα, μια σχετικά value for money, λύση ανάγκης, λόγω των οικονομικών δεδομένων της εποχής.
Ανατρέξτε στα διάφορα tuv να δείτε τι θέσεις καταλαμβάνει η renault,και επαναλαμβανόμενες θέσεις παύει να είναι συμπτώσεις και τυχαία γεγονότα.Αφήστε κατά μέρος την formula1,τα wrc και άλλες μορφές αγώνων γιατί ουδεμία σχέση έχουνε με τα καθημερινά μας οχήματα ειδικά της λεγόμενης σειράς.Οι παπάντζες είναι για 15 χρονα+ αγοράκια να λένε ΜΟΝΟΝ γιατί όταν έρθουνε από κοντά σε επαφή και πληρώνουνε και από επάνω, τότε θα καταλάβουνε τι εστί renault πάρα πολύ καλά.ΝΑΙ ΕΧΕΙ στημένα όχήματα όπως clio,megane rs cup,αλλά σε αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής είναι απλά για πολλά γέλια,ακόμα και σε απίθανα σημεία,και ακόμα εν έτη 2011 καμία βελτίωση.Τα οχήματα δεν λαμβάνουνε πολλές τεχνολογικές καινοτομίες από οχήματα αγώνων,η σειρά είναι αεροναυπηγική-αγώνες-καθημερινό όχημα με παραλλαγές ελέο το κόστος.Μακάρι στο κοντινό μέλλον να έχει μια αξιοπρεπή αξιοπιστία και μία ποιότητα κατασκευής.
Δε νομίζω ότι η Renault έχει να παρουσιάσει κάτι ξεχωριστό στον τομέα των κινητήρων. Ο ανταγωνισμός είναι παρόμοιος αν όχι καλύτερος στην πλειονότητα των περιπτώσεων, όπως δείχνουν και οι πωλήσεις. Επίσης η σύγκριση με τη Ferrari είναι τουλάχιστον ατυχής.
Στη Formula I δεν είναι μόνο οι κινητήρες που κάνουν τη διαφορά, αλλά και η πίσω κίνηση. Ας φέρει την κίνηση πίσω λοιπόν και στα καθημερινά της μοντέλα, η Renault και μετά θα μιλήσουμε για σπορ αυτοκίνητα. Για να θυμηθούμε τα πιό σπορ αυτοκίνητα της Renault, στο παρελθόν, ήταν τα Alpine Renault, πάντα με πίσω κίνηση.