8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
3,2,1 Gooooooo!
1.849 Επισκέψεις στο άρθρο (10/1/2012)
Μια εβδομάδα έμεινε για το άνοιγμα της αυλαίας του Πρωταθλήματος WRC 2012 με το θρυλικό αγώνα του Μόντε Κάρλο που επέστρεψε στο αγωνιστικό καλεντάρι. Σημαντικές αλλαγές σημειώθηκαν στις συνθέσεις των ομάδων.
Χαράς Ευαγγέλια στη Ford
Η Ford μπορεί να μην χαίρεται που έχασε την χορηγία του ¶μπου Ντάμπι, ωστόσο η μεταγραφή του Πέτερ Σόλμπεργκ έχει φέρει ενθουσιασμό. Η ομάδα βρέθηκε για δοκιμές κοντά στο Μόντε Κάρλο και από τις δηλώσεις, αλλά και τις επιδόσεις, φάνηκε πως το μάτι των οδηγών της «γυαλίζει». Ειδικά ο Γιάρι Μάτι Λατβάλα, εντυπωσίασε και κατά τη γνώμη μας είναι ένα από τα outsiders για τον φετινό τίτλο. Από την άλλη, ο έμπειρος και ικανός Σόλμπεργκ, που επιστρέφει στην ομάδα που ξεκίνησε το 1999, έκανε και αυτός τις δοκιμές του και δήλωσε «Δεν μπορώ να σας πω πόσο χαρούμενος είμαι, το συναίσθημα της επιστροφής στην Ford, εκεί όπου όλα ξεκίνησαν, είναι απίστευτο. Ήταν μία πολύ καλή αρχή, δεν είχαμε προβλήματα, τώρα δεν μπορώ να περιμένω να αρχίσουμε από το Μόντε Κάρλο, το οποίο είναι ένα υπέροχο ράλι και η επιστροφή του στο καλεντάρι είναι πολύ σημαντική για όλους μας». Αν θα καταφέρουν οι οδηγοί της Ford να σπάσουν την κυριαρχία του Λεμπ και της Citroen θα το μάθουμε τον επόμενο Νοέμβριο, αλλά μια γεύση θα πάρουμε και την άλλη εβδομάδα. Μαζί με τους δύο αυτούς οδηγούς θα είναι και ο φέρελπις Εσθονός Οτ Τάνακ, που θα οδηγήσει σε όλους τους αγώνες το Fiesta RS WRC.
Πάει για το 9ο ο Λεμπ
Στο στρατόπεδο της Πρωταθλήτριας Citroen, ο Σ. Λεμπ παραμένει το βαρύ χαρτί και ο Αλσατός οδηγός θα πολεμήσει για τον ένατο συνεχόμενο τίτλο του. Έχοντας υπογράψει μέχρι το 2013, ο Λεμπ έχει τα οδηγικά φόντα να πετύχει το στόχο του, αλλά η δίψα των οδηγών της Ford, ίσως να φανεί πιο ικανή από την μονιμοποίηση του Γάλλου στη θέση του Πρωταθλητή. Φέτος θα έχει μαζί του τον 31χρονο Mίκο Χίρβονεν, που πέρσι, αλλά και το 2009, είχε προσπαθήσει να του κλέψει τον τίτλο. Ο Χίρβονεν αλλάζει στρατόπεδο μετά από 6 χρόνια και, μετά από 500 και πλέον χλμ. δοκιμών στην Ισπανία δήλωσε: «Έχω εντρυφήσει στις διαφορές μεταξύ του Fiesta RS WRC και της Citroen DS3 WRC (δεν είναι και μεγάλες) και όλα είναι έτοιμα για τον αγώνα του Μόντε Κάρλο, που λατρεύω.» Στην ομάδα ήρθε και ο Νάσερ Αλ Ατίγια (μαζί και το χρήμα του ενός χορηγού όπως το Κατάρ), που όμως δε θα τρέξει στο Μόντε, λόγω του αγώνα Παρισιού-Ντακάρ. Τη θέση του θα πάρει ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ.
Tι θα γίνει με τη Mini;
Μέχρι την ημέρα που έληγε η σχετική προθεσμία, η Mini δε δήλωσε επίσημα συμμετοχή στο Πρωτάθλημα ως Κατασκευαστής, αφού δεν κατάφερε μέχρι τότε να εξασφαλίσει το απαιτούμενο μπάτζετ. Είναι σίγουρο ότι θα δούμε τα Countryman JCW WRC στις ειδικές του Μόντε Κάρλο, απλά παραμένει άγνωστο αν θα είναι εργοστασιακή συμμετοχή. Φήμες πάντως θέλουν τη FIA να κάνει έστω και καθυστερημένα δεκτή την αίτηση. Ο Ντάνι Σόρντο παραμένει ο πρώτος οδηγός, αλλά τη θέση του κανονικού teammate Κρις Μικ, πήρε ο Γάλλος Πιερ Καμπανά. Το πρόγραμμα του Μικ, που παραμένει στην ομάδα, για το 2012 δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
Περί VW
O Σεμπάστιαν Οζιέ, μετά τη λύση της συνεργασίας του με τη Citroen, υπέγραψε στη VW, που όμως θα μπει σε πλήρη εμπλοκή με το WRC το 2013 με το νέο VW Polo R WRC. Για το 2012, ο Γάλλος θα συμμετέχει με ένα Skoda Fabia S2000 και φυσικά θα κάνει δοκιμές στο Polo R WRC, διάρκειας 20 εβδομάδων.
Επιτέλους αλλαγή
Από φέτος το shakedown δε θα είναι απλά μια δοκιμή για τον αγώνα, αλλά θα αποτελεί τον προκριματικό, που ανάλογα με την κατάταξη θα δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να επιλέξουν τη θέση από όπου θα εκκινούν την πρώτη ημέρα. Από τον ταχύτερο προς τον αργότερο, οι οδηγοί θα επιλέγουν τη σειρά εκκίνησης που επιθυμούν στο πρώτο σκέλος. Τις επόμενες μέρες του αγώνα, οι οδηγοί πρώτης και δεύτερης προτεραιότητας θα ξεκινούν με αντίστροφη σειρά σε σχέση με την κατάταξη κάθε σκέλους, δίνοντας έτσι τέλος στις στρατηγικές…
Παραμένουν 13 οι αγώνες
Δεκατρείς θα παραμείνουν και το 2012 οι αγώνες για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC, που μπορεί να έχασε ως χορηγό το ¶μπου Ντάμπι, κέρδισε όμως τη Nokia. Η αυλαία ανοίγει στις 17 Ιανουαρίου με το Ράλι Μόντε Κάρλο, που επιστρέφει στο καλεντάρι μετά από 3 χρόνια ως αγώνας του IRC. Ο δικός μας αγώνας, το ράλι Ακρόπολις, παραμένει (25-27 Μαΐου) και εκτός νυμφώνα μένει το ράλι Αυστραλίας. Την αυλαία θα ρίξει για το 2012, όχι το ράλι Μεγ. Βρετανίας, που μετακόμισε το Σεπτέμβριο, αλλά το ράλι Ισπανίας στις 8-11 Νοεμβρίου.