Το Α1 Sportback είναι νεανικό σε εμφάνιση, με premium προσανατολισμό και προηγμένη τεχνολογία.
Οδηγούμε το νέο Audi A1 Sportback
Η Sportback έκδοση του Audi A1 ήταν αναμενόμενη από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 3θυρο. Πέρα, λοιπόν, από το πασιφανές, τις δύο επιπλέον πόρτες, τι επιπλέον έχει να μας επιδείξει το γερμανικό premium μικρό; Μα φυσικά τους νέους 1.4 TFSI των 140 PS με τη λειτουργία “cylinder on demand” και τον 2.0 TDI των 143 ίππων.
O 1,4 TFSI των 140 ίππων με την λειτουργία cylinder on demand είναι και οικονομικός, και χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στην περίπτωση, λοιπόν, του A1 Sportback, το προσιτό αντισταθμίζεται με τον premium χαρακτήρα, το οικονομικό σε κατανάλωση γίνεται οικονομικότερο χάρη στην αποδοτική γκάμα κινητήρων και τον 1.4 TFSI 140 PS με τη λειτουργία “cylinder on demand”, ενώ προκειμένου να είναι πλήρης η γκάμα των αμαξωμάτων και να αυξηθεί η πρακτικότητα, να είναι δηλαδή -ας πούμε- λίγο πιο οικογενειακό, προστέθηκαν οι δύο επιπλέον πόρτες.Στα highlights του γερμανικού μικρού περιλαμβάνεται αναμφίβολα ο νέος 1.4 TFSI με ισχύ 140 ίππους (ροπή 250 Nm στις 1.500 με 4.000 σ.α.λ.), o οποίος διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων (cylinder on demand) ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης και απαιτήσεις ισχύος. Σύμφωνα με την Audi, καταναλώνει 4,7 λτ./100 χλμ., επιταχύνει το A1 Sportback από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 212 χλμ./ώρα. Είχαμε την ευκαιρία να τον οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα στην Costa Brava της Ισπανίας και πραγματικά μείναμε ενθουσιασμένοι, τόσο με τη λειτουργία του, όσο και την κατανάλωση. Η μετάβαση από τους 2 στους 4 κυλίνδρους και αντίστροφα γίνεται χωρίς καν να το αντιληφθεί ο οδηγός, ακόμη και αν κοιτά επίμονα τον πίνακα οργάνων όπου αναγράφεται το πόσοι κύλινδροι είναι σε λειτουργία. Όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας του, εμφανίζει όλα τα αποθέματα ροπής από χαμηλά και είναι ελαστικός μέχρι τα κόκκινα. Πραγματικά έχει γίνει καλή δουλειά στο σύνολό του. Αν τώρα θέλαμε να βρούμε κάποιο μειονέκτημα, αυτό θα ήταν -με δυσκολία- ο τραχύς ήχος του στις χαμηλές στροφές. Ο 1.4 TFSI με τη λειτουργία «cylinder on demand» θα είναι διαθέσιμος στις αρχές καλοκαιριού, ωστόσο αρχικά θα διατεθεί στις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτές.
Συνεχίζοντας με τους κινητήρες, στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο 1.200άρης TFSI με 86 ίππους και κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ., ακολουθεί ο 1.4 TFSI των 122 ίππων και στην κορυφή τοποθετείται ο 1.4 TFSI 185 PS. Αυτός συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic, επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δλ., ενώ έχει τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά στα σύνολα diesel, βασικός κινητήρας είναι ο γνωστός 1.6 TDI σε δύο εκδόσεις 90 και 105 ίππων, που καταναλώνουν 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπουν 99 γρ./χλμ. CO2, ενώ προστέθηκε ένας νέος 2λιτρος TDI με 143 ίππους και 320 Nm ροπής. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Costa Brava και μείναμε πλήρως ευχαριστημένοι από την ελαστικότητα και τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας του. Η ροπή είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, ενώ οι 143 ίπποι χαρίζουν στο A1 Sportback εξαιρετικές επιδόσεις. Κρίμα –για τα δεδομένα της ελληνικής φορολογίας- που είναι 2.000 κυβικών. Τέλος, όσον αφορά στα επίπεδα θορύβου που παράγει, αυτά είναι χαμηλά και ακούγεται ελαφρώς στο ρελαντί. Φυσικά σε αυτό συμβάλλει και η υψηλή ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό.