ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το Α1 Sportback είναι νεανικό σε εμφάνιση, με premium προσανατολισμό και προηγμένη τεχνολογία.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Α1 Sportback είναι νεανικό σε εμφάνιση, με premium προσανατολισμό και προηγμένη τεχνολογία.

Οδηγούμε το νέο Audi A1 Sportback

40.437 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2012)

Η Sportback έκδοση του Audi A1 ήταν αναμενόμενη από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 3θυρο. Πέρα, λοιπόν, από το πασιφανές, τις δύο επιπλέον πόρτες, τι επιπλέον έχει να μας επιδείξει το γερμανικό premium μικρό; Μα φυσικά τους νέους 1.4 TFSI των 140 PS με τη λειτουργία “cylinder on demand” και τον 2.0 TDI των 143 ίππων.

Όταν στα μέσα του 2010 η Audi είχε παρουσιάσει τον τότε νέο εκπρόσωπό της στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών, το Audi A1, είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού. ¶λλωστε, μετά το Audi 50, ήταν ουσιαστικά η πρώτη φορά που κατέβαινε στην κατηγορία (δεν λαμβάνουμε υπόψη το αρκετά προηγμένο για την εποχή του, αλλά μη επιτυχημένο εμπορικά Audi A2). Όπλα του γερμανικού μικρού είναι φυσικά η μοντέρνα εικόνα (είναι χωρίς αντίρρηση το πιο νεανικό Audi), η υψηλή ποιότητα κατασκευής, και το πλήθος των επιλογών εξατομίκευσης. Όμως αυτά και μόνο δεν είναι πάντα αρκετά για την ανταγωνιστικότερη κατηγορία αυτοκινήτου. Ένα μικρό όχημα οφείλει να καλύπτει πολλαπλές ανάγκες, δηλαδή να είναι και λίγο οικογενειακό, και προσιτό στην τιμή, και οικονομικό σε κατανάλωση, και ασφαλές, και με ευχάριστη οδική συμπεριφορά, και και και…

O 1,4 TFSI των 140 ίππων με την λειτουργία cylinder on demand είναι και οικονομικός, και χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις.

O 1,4 TFSI των 140 ίππων με την λειτουργία cylinder on demand είναι και οικονομικός, και χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Στην περίπτωση, λοιπόν, του A1 Sportback, το προσιτό αντισταθμίζεται με τον premium χαρακτήρα, το οικονομικό σε κατανάλωση γίνεται οικονομικότερο χάρη στην αποδοτική γκάμα κινητήρων και τον 1.4 TFSI 140 PS με τη λειτουργία “cylinder on demand”, ενώ προκειμένου να είναι πλήρης η γκάμα των αμαξωμάτων και να αυξηθεί η πρακτικότητα, να είναι δηλαδή -ας πούμε- λίγο πιο οικογενειακό, προστέθηκαν οι δύο επιπλέον πόρτες.

Στα highlights του γερμανικού μικρού περιλαμβάνεται αναμφίβολα ο νέος 1.4 TFSI με ισχύ 140 ίππους (ροπή 250 Nm στις 1.500 με 4.000 σ.α.λ.), o οποίος διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων (cylinder on demand) ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης και απαιτήσεις ισχύος. Σύμφωνα με την Audi, καταναλώνει 4,7 λτ./100 χλμ., επιταχύνει το A1 Sportback από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 212 χλμ./ώρα. Είχαμε την ευκαιρία να τον οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα στην Costa Brava της Ισπανίας και πραγματικά μείναμε ενθουσιασμένοι, τόσο με τη λειτουργία του, όσο και την κατανάλωση. Η μετάβαση από τους 2 στους 4 κυλίνδρους και αντίστροφα γίνεται χωρίς καν να το αντιληφθεί ο οδηγός, ακόμη και αν κοιτά επίμονα τον πίνακα οργάνων όπου αναγράφεται το πόσοι κύλινδροι είναι σε λειτουργία. Όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας του, εμφανίζει όλα τα αποθέματα ροπής από χαμηλά και είναι ελαστικός μέχρι τα κόκκινα. Πραγματικά έχει γίνει καλή δουλειά στο σύνολό του. Αν τώρα θέλαμε να βρούμε κάποιο μειονέκτημα, αυτό θα ήταν -με δυσκολία- ο τραχύς ήχος του στις χαμηλές στροφές. Ο 1.4 TFSI με τη λειτουργία «cylinder on demand» θα είναι διαθέσιμος στις αρχές καλοκαιριού, ωστόσο αρχικά θα διατεθεί στις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτές.

Συνεχίζοντας με τους κινητήρες, στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο 1.200άρης TFSI με 86 ίππους και κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ., ακολουθεί ο 1.4 TFSI των 122 ίππων και στην κορυφή τοποθετείται ο 1.4 TFSI 185 PS. Αυτός συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic, επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δλ., ενώ έχει τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά στα σύνολα diesel, βασικός κινητήρας είναι ο γνωστός 1.6 TDI σε δύο εκδόσεις 90 και 105 ίππων, που καταναλώνουν 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπουν 99 γρ./χλμ. CO2, ενώ προστέθηκε ένας νέος 2λιτρος TDI με 143 ίππους και 320 Nm ροπής. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Costa Brava και μείναμε πλήρως ευχαριστημένοι από την ελαστικότητα και τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας του. Η ροπή είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, ενώ οι 143 ίπποι χαρίζουν στο A1 Sportback εξαιρετικές επιδόσεις. Κρίμα –για τα δεδομένα της ελληνικής φορολογίας- που είναι 2.000 κυβικών. Τέλος, όσον αφορά στα επίπεδα θορύβου που παράγει, αυτά είναι χαμηλά και ακούγεται ελαφρώς στο ρελαντί. Φυσικά σε αυτό συμβάλλει και η υψηλή ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό.
fiat
LEAO TEST