ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Δοκιμάζοντας το νέο up!, 
θυμόμαστε, για άλλη μια φορά ότι, ο Γερμανός κατασκευαστής δεν αφήνει ποτέ, τίποτα στη τύχη.
19 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμάζοντας το νέο up!, θυμόμαστε, για άλλη μια φορά ότι, ο Γερμανός κατασκευαστής δεν αφήνει ποτέ, τίποτα στη τύχη.

Δοκιμή: VW up! 1,0 75PS

(4/2/2012)

Πάντα συντονισμένη με τις τάσεις και τις ανάγκες της εποχής, η Volkswagen επανέρχεται δριμύτερη στην πολύ σημαντική μίνι κατηγορία, για να διεκδικήσει μερίδιο με αξιώσεις.

Δοκιμάζοντας το δούρειο ίππο της VW, το νέο up!,

Το πιο χαρακτηριστικό σχεδιαστικό μοτίβο του up! είναι το πίσω τζάμι που σου δίνει την αίσθηση ότι περικλείει και τα φωτιστικά.

Το πιο χαρακτηριστικό σχεδιαστικό μοτίβο του up! είναι το πίσω τζάμι που σου δίνει την αίσθηση ότι περικλείει και τα φωτιστικά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

θυμόμαστε, για άλλη μια φορά ότι, ο Γερμανός κατασκευαστής δεν αφήνει ποτέ, τίποτα στη τύχη.

Το βασίλειο της VW ήταν ανέκαθεν τα μικρομεσαία μοντέλα. Το έμβλημά της είναι το Golf, αλλά και το Polo (1ο και 2ο σε πωλήσεις στην Ευρώπη αντίστοιχα), όπως επίσης και ο Σκαραβαίος που άφησε εποχή. Στα μίνι αυτοκίνητα ποτέ δεν πρωταγωνίστησε. Θυμίζουμε ότι, ούτε το Lupo, ούτε το Fox, έτυχαν ιδιαίτερα θερμής αποδοχής, ειδικά από το καλοδιαβασμένο κοινό της Ευρώπης. Ωστόσο, η VW δύσκολα κάνει λάθη στις εκτιμήσεις της για τις ανάγκες του κοινού, τόσο αναφορικά με την αγορά, όσο και με τις προσδοκίες από τα προϊόντα της. Έτσι σήμερα, πιο ώριμη από ποτέ, με ένα κολοσσιαίο και άκρως επιτυχημένο όμιλο να την πλαισιώνει εμπορικά, κάνει το βήμα της στη μίνι κατηγορία. Μόνο που τώρα δεν το κάνει λανσάροντας ένα «λαϊκό» αυτοκίνητο, όπως με το Fox, αλλά ένα lifestyle μίνι που θέλει να κάτσει στο ίδιο τραπέζι με άλλα ελιτιστικά παραδείγματα της αγοράς (βλ.Fiat 500). Έτσι η επιτυχία του εγχειρήματος έχει δύο παραμέτρους.
Εμφάνιση: Νεανικό για VW
Με μήκος που δεν ξεπερνάει τα 3,54 μέτρα και πλάτος 1,64 μέτρα, το up! καθιστά σαφές ότι το βασίλειό του είναι η πόλη. Αυτές οι διαστάσεις, σε συνδυασμό με το ύψος του 1 μέτρου και 48 εκ. δημιουργούν ένα σχήμα που έχει περισσότερη σχέση με το παλαιότερο Lupο, παρά με το προκάτοχο Fox. Ωστόσο, εδώ η εμφάνιση είναι πιο ψαγμένη, προσπαθώντας να ενσωματώσει τη σοβαρή σχεδίαση των VW, σε ένα μοτίβο παιχνιδιάρικο και νεανικό. Αυτό το πετυχαίνει με τη σχεδίαση του εμπρόσθιου προφυλακτήρα που μοιάζει να χαμογελάει, με το κεντρικό πλαστικό του τμήμα να «πλέει» πάνω στην ευρύτερη κυψελωτή μάσκα. Στο πίσω μέρος, τα χαρακτηριστικά κάθετα φώτα δείχνουν να ανήκουν στην πίσω πόρτα, ενώ στην ουσία ανήκουν στο αμάξωμα, χαρίζοντας ένα ακόμα χαρακτηριστικό σχέδιο στο νέο μοντέλο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια της κατασκευής αποδεικνύεται από το χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,32), αλλά και από το χαμηλότερο, του Fox, βάρος. Για την ακρίβεια το βάρος είναι κατά 140 κιλά ή κατά 13% μικρότερο του (μεγαλύτερου σε διαστάσεις) προκατόχου του και αυτό το έχει πετύχει με τη χρήση λεπτών επιφανειών, μεγάλης ανθεκτικότητας. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής (τη συλλεκτική up! White), η εμφάνιση του μοντέλου αναβαθμίζεται με καθρέπτες με χρωμιωμένο κάλυμμα, ζάντες αλουμινίου και τα σχετικά διακριτικά της έκδοσης.
Κινητήρες: Με σωστές προδιαγραφές
Η έκδοση της δοκιμής κινείται με το πιο δυνατό από τα δύο νέα, 3κύλινδρα κινητήρια σύνολα ενός λίτρου, 12 βαλβίδων που εξοπλίζουν το up!. Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει ιπποδύναμη 75 ίππων και ροπή 95 Nm, ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 4,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων τα 108 γρ./χλμ. με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα χαμηλά πάγια έξοδα του μοντέλου. Στην πράξη, ο κινητήρας διακρίνεται για την ποιοτική του λειτουργία, που δεν έχει το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των 3 κυλίνδρων, ενώ βοηθιέται πολύ και από την προσεγμένη ηχομόνωση του συνόλου. Η απόκριση στο γκάζι είναι σχετικά καλή, ενώ η μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (ειδικά στις 2 τελευταίες σχέσεις) κάνει απαραίτητη την κίνηση με μία ταχύτητα κάτω. Αυτό αποδεικνύεται και από τα νούμερα των ρεπρίζ, ειδικά με 5η σχέση. Φυσικά, έτσι η κατανάλωση επιβαρύνεται (εμείς είδαμε γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. στο σχετικό δείκτη), ενώ ο οδηγός πρέπει να καταφεύγει συχνότερα στον ακριβή και εύχρηστο επιλογέα.
Εσωτερικό: Λιτό αλλά ποιοτικό
Στο εσωτερικό του το up! εκπλήσσει ευχάριστα με την ποιοτική του κατασκευή, έστω και αν τα πλαστικά που το αποτελούν είναι σκληρά. Ο διάκοσμος είναι φρέσκος, ενώ ο χρωματισμός του ταμπλό στο χρώμα του αυτοκινήτου είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος για να δέσει με το «γυμνό» μέταλλο στην πόρτα. Μπροστά από τον οδηγό, ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων με τα ανάγλυφα όργανα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχουν τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος. Ακριβώς από πάνω, η VW έχει προβλέψει την τοποθέτηση ενός αποσπώμενου συστήματος infotainment της Navigon (maps+more), που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, σύστημα hands free, πληροφορίες media player, πληροφορίες οικονομικής οδήγησης, ενώ μπορεί να εξελιχθεί με την προσθήκη διαφόρων apps (εφαρμογές). Αυτό μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από το δρόμο, ενώ δε δείχνει σαν κομμάτι του συνόλου και περιλαμβάνει λειτουργίες, όπως η μέση κατανάλωση, που κανονικά θα έπρεπε να είναι μέρος των ενδείξεων του πίνακα οργάνων. Τα νέα, ελαφριάς κατασκευής, καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα, συμβάλλοντας στη βολική θέση οδήγησης, αν και αυτή απέχει από το τέλειο, καθώς το τιμόνι δε ρυθμίζεται σε βάθος. Παράλληλα, η περιφερειακή ορατότητα είναι καλή, όπως και η εργονομία, με εξαίρεση την ύπαρξη μονού διακόπτη για τα παράθυρα σε κάθε πλευρά.
Χώροι: Τα φαινόμενα απατούν
Σε αντίθεση με τις σουλουπωμένες εξωτερικές διαστάσεις του, οι χώροι στο εσωτερικό του up! είναι πληθωρικοί. Ιδιαίτερα, στο μπροστινό μέρος, το εσωτερικό πλάτος είναι το φαρδύτερο της κατηγορίας, ενώ και πίσω, για τα δεδομένα της κατηγορίας, το φάρδος είναι καλό, από τη στιγμή ειδικά που οι πίσω κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους μπροστινούς επιβάτες για να έχουν καλύτερο οπτικό πεδίο. Εκεί, ενώ ο χώρος για τα κεφάλια είναι επαρκής, ίσως να αναζητηθεί λίγο περισσότερος χώρος για τα πόδια, αν και οι μετρήσεις μας το κατατάσσουν άνω του μέσου όρου. Δυστυχώς, η πρόσβαση πίσω δεν είναι πολύ εύκολη, αφού ο μοχλός ανάκλησης του εμπρόσθιου καθίσματος βρίσκεται στη βάση του, ενώ η επαναφορά του απαιτεί δύο κινήσεις του ίδιου μοχλού. Όσον αφορά στους χώρους για μικροαντικείμενα, αυτοί δεν είναι αρκετοί, αφού στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μόνο μία ευμεγέθης ποτηροθήκη, ενώ τόσο το ντουλαπάκι, όσο και οι θήκες στις πόρτες, έχουν απλά ικανοποιητικό μέγεθος. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα, ενώ, με την τμηματική αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, μπορεί να φτάσει τα 951 λίτρα στο σύνολο, αλλά δίνει και τη δυνατότητα φόρτωσης αντικειμένων μήκους έως και 2 μέτρων. Αυτό το νούμερο είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, αν και το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, δε διευκολύνει ιδιαίτερα.
Οδική συμπεριφορά: Προσεγμένο και ικανό και εκτός πόλης
Ακολουθώντας απλές λύσεις στην ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, το up! καταφέρνει και κρύβει το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, αν και είναι αρκετά σφιχτό, χωρίς να γίνεται κουραστικό. Αυτές οι ρυθμίσεις, απλά αναδεικνύουν τη νευρικότητα του πίσω άξονα να αναπηδάει στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ειδικά όταν αυτές βρίσκονται πάνω στη στροφή, κάνοντας το ESP να δουλεύει υπερωρίες. Από την άλλη, πουθενά το σύνολο δε μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό, ενώ η υλοποίηση του δε δείχνει φθηνή. Το τιμόνι έχει περισσότερη αίσθηση από ό, τι περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα της κατηγορίας. Κατά τα λοιπά, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και δείχνει σίγουρο, ενώ δεν ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους ακόμα και στα πολλά χιλιόμετρα, όπου όμως έχει μια μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Η ευελιξία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, αν και ο κύκλος στροφής αγγίζει τα 10 μέτρα. Τέλος, τα φρένα ανήκουν στα πλεονεκτήματα του μοντέλου, με σωστή αίσθηση και κορυφαία απόδοση, που βοηθιέται από το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (κάτω από τα 1.000 κιλά).
Ο EuroNCAP βραβεύει το up!
To up! έχει ήδη αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων στα σύγχρονα crash tests του EuroNCAP, με βαθμολογία 89% για την προστασία των ενηλίκων, 80% για την προστασία των παιδιών, 46% για την προστασία των πεζών και 86% για την πληρότητα των συστημάτων παθητικής ασφάλειας. Η βαθμολογία αυτή το κατατάσσει στην πρώτη θέση ανάμεσα στα οχήματα της κατηγορίας του, ενώ μεγάλο μερίδιο για αυτή την πρωτιά ανήκει και στο City Emergency Braking System (το οποίο όμως δεν ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου). Αυτό είναι που χάρισε στο up! και το ειδικό βραβείο του EuroNCAP, Advanced Award 2012, το οποίο έχει θεσπιστεί από το 2010.
Καλό, αλλά όχι lifestyle
Το up! κρίνεται σαν μια απόλυτα επιτυχημένη υλοποίηση, αν εξεταστεί σαν προϊόν. Είναι ποιοτικό και ολοκληρωμένο, χωρίς να «μπάζει» από πουθενά, αλλά και χωρίς να ανήκει στις αγοραστικές ευκαιρίες (μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχαν ανακοινωθεί επίσημα τιμές και εξοπλισμοί, ωστόσο δεν περιμένουμε κάτι προς την προσιτή μεριά της αγοράς, ακριβώς λόγω της premium στοχοποίησης της φίρμας). Από την άλλη, αν το project αξιολογηθεί σαν lifestyle object of desire, μάλλον θα δυσκολευτεί να πείσει τους fashionistas. Αφενός γιατί το DNA του είναι pop και όχι ελιτίστικο, αφετέρου γιατί το ίδιο προϊόν θα κυκλοφορήσει (σχεδόν απαράλλακτο) και με τα σήματα των φιλολαϊκών SEAT και Skoda, και αυτό του στερεί, a priori, τη μοναδικότητα.

Χώροι επιβατών-αποσκευών
Παθητική ασφάλεια
Κορυφαία φρένα


Συντηρητική αισθητική
Νευρικός πίσω άξονας
Πρόσβαση στο πίσω κάθισμα
Mercedes
NISSAN