8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To ανανεωμένο Honda Jazz με το αυτόματο κιβώτιο CVT κάνει τη διαδρομή πολύ πιο... χαλαρή!
Δοκιμή: Ανανεωμένο Honda Jazz 1,4 CVT
(8/2/2012)
Tο ανανεωμένο Jazz, με το αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων, γίνεται ακόμα πιο ευκολοδήγητο, ενώ σε συνδυασμό με την πρακτικότητα και την ευελιξία, λειτουργεί ως... αγχολυτικό.
Το ανανεωμένο Jazz προσφέρει ευελιξία και πρακτικότητα στον οδηγό.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Επιδόσεις σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, θόρυβος κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση&&&& &&&& Το προσφάτως ανανεωμένο Jazz με τις αισθητικές και μηχανικές βελτιώσεις, λανσάρεται και σε έκδοση με CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο υπήρχε στην πρώτη γενιά του μικρού Honda, ενώ το διέθετε μέχρι τώρα μόνο η υβριδική έκδοση του μοντέλου. Πρόκειται για ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αντικαθιστά το 6άρι αυτόματο-σειριακό κιβώτιο «i-SHIFT» με την όχι και τόσο ομαλή λειτουργία του προ facelift 2ης γενιάς Jazz. Όσον αφορά στην τιμή του Jazz 1,4 CVT, ανέρχεται στα 14.990 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό ανέσεων και ασφάλειας, ποσόν που κρίνεται λογικό δεδομένης και της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου.
Κινητήρας – κιβώτιο: Αρμονικός συνδυασμός
Ο γνωστός και μοναδικός ως επιλογή για το Jazz κινητήρας i-VTEC των 1.339 κ.εκ. με απόδοση 99 ίππων συνδυάζεται με το σύστημα μετάδοσης CVT (Continuous Variable Transmission). Το εν λόγω εξελιγμένο κιβώτιο διαθέτει υποβοήθηση σε ανηφόρα (Creeping control system) βοηθώντας τον οδηγό να εκκινήσει ομαλά το αυτοκίνητο χωρίς να κυλήσει. Επιπλέον, το Jazz CVT εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών 7 προεπιλεγμένων ταχυτήτων στο τιμόνι, δεξιά για ανέβασμα ταχύτητας και αριστερά για κατέβασμα, οι οποίες διατηρούνται στην επιλογή «S» mode και η εναλλαγή τους πραγματοποιείται ακαριαία. Επίσης, στην «S» mode, ο κινητήρας κρατά πιο ψηλά τις στροφές του για καλύτερη επιτάχυνση, ενώ για πιο ήπια και οικονομική οδήγηση π.χ. στην πόλη υπάρχει η επιλογή «D» mode με λειτουργία kickdown εφόσον ζητηθεί.
Συγκριτικά με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, οι επιταχύνσεις του CVT είναι ελαφρώς υποδεέστερες και ο κινητήρας έχει χάσει μέρος της ζωντάνιας του, ωστόσο εδώ το ζητούμενο είναι η ευκολία στην οδήγηση που παρέχεται απλόχερα. Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, με το αυτόματο κιβώτιο η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι ελάχιστα χαμηλότερες (0,1 λτ./100 χλμ. και 1 γρ./χλμ. CO2 αντίστοιχα).
Αρνητικό στοιχείο αποτελεί ο αισθητός θόρυβος του κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση, λόγω του ότι ο δείκτης του στροφομέτρου «κολλάει» στις 6.000 σ.α.λ. περίπου.
Εσωτερικό: Πρακτικό, ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο
Στο θάλαμο των επιβατών του αυτόματου Jazz, οι διαφορές σε σχέση με το μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο εντοπίζονται στον διαφορετικό επιλογέα ταχυτήτων, στην ύπαρξη των paddles στο τιμόνι και στην ένδειξη της επιλογής σχέσης στον πίνακα οργάνων. Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό του μικρού Honda ξεχωρίζει για το μοντέρνο του σχεδιασμό και την πρακτικότητα που παρέχουν οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και θήκες για μικροαντικείμενα. Επίσης, η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών είναι στιβαρή και προσεγμένη, η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και η θέση οδήγησης είναι βολική. Ένα από τα πλεονεκτήματα του Jazz αποτελούν οι άνετοι χώροι των επιβατών του και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 337 λίτρων (399 λτ. με το χώρο κάτω από το δάπεδο).
Στο δρόμο: Σταθερό, άνετο και εξαιρετικά ευκολοδήγητο
Το Jazz διακρίνεται –εκτός άλλων- και για την φιλικότητά του στην οδήγηση και την ευελιξία που παρέχει στις αστικές μετακινήσεις. Σε συνδυασμό μάλιστα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η ευκολία που παρέχει στις μετακινήσεις είναι μεγίστου βαθμού και απαλλάσσει τον οδηγό από την κούραση και την ταλαιπωρία της μόνιμης επαφής του ποδιού με το πεντάλ του συμπλέκτη στο συνεχόμενο σταμάτα – ξεκίνα των μποτιλιαρισμένων δρόμων. Παράλληλα, η άνεση που απολαμβάνει ο οδηγός, όπως επίσης και οι φιλοξενούμενοι ενισχύεται από την φωτεινότητα και ορατότητα που προσφέρουν οι πολλές γυάλινες επιφάνειες (συν την πανοραμική γυάλινη οροφή της έκδοσης Elegance). Η ανάρτηση από την πλευρά της δεν κουράζει, ενώ το αυτοκίνητο παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές με τη σύμπραξη πάντα και του στάνταρ Συστήματος Ελέγχου της Πρόσφυσης (VSA). Επιπλέον το τιμόνι είναι άμεσο, παρέχει θετική αίσθηση και τα φρένα έχουν καλή αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ώρα σε 40,4 μέτρα).
Προσφορά: Όφελος 500 ευρώ για όλες τις εκδόσεις του Jazz &&&& &&&&