3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ουτοπική πραγματικότητα
(7/2/2012)
Κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. για ένα αυτοκίνητο 340 ίππων και 1.850 κιλών ακούγεται σαν ψέμα. Δεν είναι όμως, τουλάχιστον, για την περίπτωση της BMW ActiveHybrid5
Στο πολυτελές, σπορτίφ και άρτιο ποιητικά εσωτερικό υπάρχουν διακριτικά ActiveHybrid5 στα μαρσπιέ, στην κεντρική κονσόλα και στο χώρο των αποσκευών όπου έχει τοποθετηθεί η μπαταρία. Αυτή είναι ιόντων λιθίου και καταλαμβάνει 145 λίτρα από τη συνολική χωρητικότητα (520 λτ.).
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το υβριδικό σύστημα της ActiveHybrid5 απαρτίζεται από έναν 3λιτρο σε σειρά 6κύλινδρο TwinPower Turbo που αποδίδει 306 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 55 PS και 210 Nm. Αυτός είναι τοποθετημένος σε παράλληλη διάταξη μεταξύ του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου της ZF (8 σχέσεων!) και είναι ικανός να κινήσει το μοντέλο για 4 χιλιόμετρα αποκλειστικά ηλεκτρικά όταν η ταχύτητα δεν υπερβεί τα 60 χλμ./ώρα, ή δε χρειαστεί η συνδρομή του βενζινοκινητήρα. Μάλιστα, να σημειωθεί ότι ρολάροντας μέχρι τα 160 χλμ./ώρα στο ECO PRO, ο κινητήρας καύσης σβήνει και αποσυνδέεται εντελώς. Έτσι, πρακτικά, κινείσαι με 160 χλμ./ώρα και στιγμιαία κατανάλωση 0,0 λτ./100χλμ!. Και όταν παίρνει πάλι μπροστά ο κινητήρας, αυτό γίνεται σε κλάσματα δευτερολέπτου και χωρίς να το αντιληφθείς…Fun to drive συν άνεση
Αν και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τα υβριδικά οχήματα είναι κατά γενικό κανόνα αδιάφορα, η περίπτωση της 5άρας ανήκει στις λίγες, μα λαμπρές εξαιρέσεις. Έτσι, η ActiveHybrid5 είναι ακλόνητη στον αυτοκινητόδρομο και απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου παρά το σφιχτό set-up της ανάρτησης. Χάρη σε αυτή, μάλιστα, και στο εξαιρετικό ζύγισμα υπακούει πιστά στις εντολές του οδηγού κατά τους γρήγορους ρυθμούς οδήγησης ακόμα και στο κλειστό επαρχιακό δίκτυο δείχνοντας ταυτόχρονα ανάλαφρη και όχι σαν όχημα που το βάρος του ανέρχεται κοντά στους δύο τόνους. Φυσικά, εκείνος ο σύμμαχος που ευθύνεται για το πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού της ActiveHybrid5, είναι το τιμόνι που τρέφει συνεχώς τον οδηγό με δεδομένα από το δρόμο και του δίνει τη δυνατότητα να παίξει με την ουρά εφόσον το επιθυμεί έχοντας απενεργοποιήσει το ESP.
&&&& Με την αρωγή του GPS
Η μονάδα ελέγχου της ActiveHybrid 5 είναι συνδεδεμένη με το Navigation, ώστε, ανάλογα με τις τοπογραφικές συνθήκες, να ορίζεται και ο τρόπος λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα. Για παράδειγμα, όταν έρχεται ανηφόρα και ακολουθεί κατηφόρα, ο ηλεκτροκινητήρας επενδύει όλη την ενέργεια από τις μπαταρίες, αφού θα επαναφορτιστεί στην κατηφόρα που ακολουθεί.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.979 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 6/24 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 306/5.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/1.200 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι) | 55 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 210 |
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι) | 340 |
Συνδυαστική ροπή (Nm) | 450 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 250 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,4 |
Εκπομπές C02 (γρ./χλμ.) | 149 |
Βάρος (κιλά) | 1.850 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |