Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πλώρη για τον ένατο;
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πλώρη για τον ένατο;

(7/2/2012)

Πάντα απρόβλεπτες οι παγωμένες ασφάλτινες του Μόντε Κάρλο, είχαν σαν αποτέλεσμα να σημειωθούν αρκετές και σημαντικές εγκαταλείψεις, αλλά σε κάθε περίπτωση, ο Σεμπαστιάν Λεμπ έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση με τη Citroen DS3 WRC ξεκαθαρίζοντας από την αρχή πως πάει φουλ για τον ένατο συνεχόμενο τίτλο του…

Το Ράλι του Μόντε Κάρλο είναι ένας μύθος στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και φυσικά, έχει τη δική του ιδιαίτερη γοητεία, αφού είναι ένας αγώνας που προσφέρει συγκινήσεις και απρόβλεπτες καταστάσεις. Η επιστροφή του φέτος στο καλεντάρι μετά από μία τριετία, συνδέθηκε και με το κατά παράδοση άνοιγμα της αυλαίας του Πρωταθλήματος, με τις παγωμένες ασφάλτινες διαδρομές, τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες και τη μάχη για σωστή επιλογή ελαστικών να δίνουν το δικό τους ιδιαίτερο χρώμα στο Ράλι, που φέτος συμπλήρωσε τα 80 του χρόνια.

Στην τελική κατάταξη του αγώνα, ο Σόρντο ήταν δεύτερος και απέδειξε ότι θα είναι ανταγωνιστικός σε συνδυασμό και με την ταχύτητα του Mini Countryman JCW WRC.

Στην τελική κατάταξη του αγώνα, ο Σόρντο ήταν δεύτερος και απέδειξε ότι θα είναι ανταγωνιστικός σε συνδυασμό και με την ταχύτητα του Mini Countryman JCW WRC.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Σ. Λεμπ με τη Citroen DS3 WRC ήταν ο απόλυτος νικητής, μιας και επικράτησε – για 6η φορά και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο- τόσο στον αγώνα, όσο και στην Power Stage συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 28 βαθμών (25 από τον αγώνα και 3 από την Power Stage). Δεύτερος ήταν ο Ντάνι Σόρντο με το Mini Countryman JCW, δηλώνοντας ξεκάθαρα τις προθέσεις του για φέτος. Η πείρα και οι ικανότητες του Πέτερ Σόλμπεργκ τον έφεραν στην τρίτη θέση και στο πρώτο του πόντιουμ με την εργοστασιακή ομάδα της Ford και το Fiesta RS WRC.
Γερόλυκοι και φερέλπιδες
Η πτώση της αυλαίας του 80ου Ράλι Μόντε Κάρλο έφερε στην 6η θέση γενικής ένα φίλο από τα παλιά, το Φρανσουά Ντελεκούρ, που στα 50 του χρόνια και απέχοντας 10 χρόνια από το WRC έδειξε στην πράξη (σε δηλώσεις του είχε πει το αντίθετο) πως μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Η επιτυχία του «Ντελέκου» δείχνει σαφώς πως «αν το έχεις δύσκολα το ξεχνάς», εντούτοις πρέπει να αναρωτηθούμε που είναι τα νέα ταλέντα. Που είναι ο πολυδιαφημισμένος Τάνακ, ή ο έμπειρος πλέον (τόσο στους αγώνες του PWRC αλλά και του JWRC) Μάρτιν Πρόκοπ; Που είναι ο Μάθιου Γουίλσον (ακόμη μαθαίνει) ή ο Χένινγκ Σόλμπεργκ; (αμφότεροι εκτός δεκάδας στον τερματισμό του φετινού Μόντε Κάρλο...). Σε τελική ανάλυση, όση αξία κι αν έχουν οι τελευταίοι τίτλοι του βασιλιά Λεμπ, μπορούν να συγκριθούν με τις 4 συνεχόμενες κούπες του Τόμι Μάκινεν, που είχε να ανταγωνιστεί όλα τα μεγάλα αστέρια του ΠΠΡ; Είχαμε γράψει πριν από λίγο καιρό πως θα ποντάραμε μερικά ευρώ στο Γ. Μ. Λάτβαλα, ότι θα είναι ο φετινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Και αν κρίνουμε από την εμφάνισή του στην αρχή του Μόντε ίσως τελικά να μας δικαιώσει, ωστόσο πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικός στη συνέχεια. Ο Λάτβαλα οδήγησε φανταστικά το εργοστασιακό Fiesta RS WRC και έχοντας επιλέξει τα κατάλληλα ελαστικά, κατάφερε να πάρει προβάδισμα 30 δλ. μέχρι την 4η ειδική. Ωστόσο, ο φέρελπις οδηγός της Ford σε μια δεξιά καμπή δεν πρόσεξε τους πάγους και τις εντολές του συνοδηγού του, με αποτέλεσμα την έξοδο και την εγκατάλειψη. Οι αγωνοδίκες πριν από τον αγώνα είχαν αποφασίσει να μην επιτρέψουν τη διαδικασία SuperRally και έτσι, ο αγώνας τέλειωσε νωρίς για το Φιλανδό.
Eίναι ο επόμενος Λεμπ;
Σίγουρα η ταχύτητα του Σ. Οζιέ με τη Skoda Fabia S2000 θα είναι ένα από τα πράγματα που θα θυμόμαστε από το φετινό Μόντε Κάρλο. Ο Οζιέ «πετούσε» με ένα αυτοκίνητο που δεν έχει καμία σχέση με τα WRC σε ισχύ και κατάφερε (εκμεταλλευόμενος βέβαια και κάποιες σημαντικές εγκαταλείψεις) να φτάσει μέχρι την 4η θέση της γενικής. Πάντως, στην τελευταία ειδική της πρώτης μέρας έκανε το λάθος, με αποτέλεσμα να έχει ατύχημα με πάνω από 160 χλμ./ώρα. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο συνοδηγός του, μεταφέρθηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο, χωρίς όμως να έχουν τελικά κάτι ιδιαίτερο… Πραγματικά, δεν ξέρουμε τι θα έκανε ο Οζιέ αν οδηγούσε μια εργοστασιακή Citroen DS3 WRC… Αναθρεμμένος, όπως και ο Λεμπ, μέσα στη Citroen, ο Οζιέ φαίνεται να θέλει να δείξει στους ανθρώπους της Citroen, πως έκαναν λάθος όταν του έδειξαν την πόρτα της εξόδου… Το νέο πουλέν της Citroen, o Βέλγος Τιερί Νεβίλ, οδήγησε γρήγορα και έδειξε πως μπορεί κάλλιστα να γίνει Οζιέ στη θέση του Οζιέ, αλλά στο τέλος της πρώτης ημέρας είχε έξοδο και εγκατάλειψη. Είπαμε, το Mόντε Κάρλο είναι δύσκολο και πονηρό ράλι…
Ο Χίρβονεν, που ψάχνεται και ο «διψασμένος» Σόλμπεργκ
Ο Χίρβονεν έδειχνε εμφανώς στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ότι προσπαθεί να τα βρει με το νέο του αυτοκίνητο. Δεν τον κατηγορούμε, αλλά δε μας έπεισε κιόλας ότι φέτος μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο από πέρσι, που έφτασε (με δόση τύχης και εντολές της ομάδας στον Λάτβαλα) να διεκδικήσει τον τίτλο από τον Λεμπ στον τελευταίο αγώνα. Ο Σόλμπεργκ είχε στερηθεί για καιρό το εργοστασιακό μπάκετ και η επιστροφή του σε αυτό της Ford, τον έφερε – σε συνδυασμό με τη θέλησή του για διάκριση – στην τρίτη θέση του βάθρου. Ειδικά την τελευταία μέρα, έδειξε την παγκόσμια κλάση του και (σε συνδυασμό με το γεγονός πως Λεμπ και Σόρντο οδηγούσαν για να τερματίσουν διατηρώντας τα κεκτημένα τους) κέρδισε 3 ειδικές και τη δεύτερη θέση στην Power Stage. Στην τελική κατάταξη του αγώνα, ο Σόρντο ήταν δεύτερος και απέδειξε ότι θα είναι ανταγωνιστικός σε συνδυασμό και με την ταχύτητα του Mini. Το τοπίο θα γίνει όμως πιο ξεκάθαρο από τον επόμενο αγώνα στη χιονισμένη Σουηδία το προσεχές Σαββατοκύριακο…

Ειδική Διαδρομή: O βασιλιάς και οι ...άλλοι!
Ο Λέμπ θα παλέψει φέτος για έναν ακόμη τίτλο σε μιά χρονιά που προβλέπεται συναρπαστική.
Στην αφετηρία της power stage του φετινού Μόντε Κάρλο, η φράση του εκφωνητή του Eurosport συνοψίζει την (φετινή) κατάσταση «we are waiting (να ξεκινήσει) for the king!.....». Αναφερόταν στον Λέμπ, τον βασιλιά που ακόμη μια χρονιά περιμένει τους αντιπάλους του στο ρινγκ! Η Citroen έδειξε με το καλημέρα την παντοδυναμία της και κοινή είναι η πεποίθηση ότι θα έχουμε μιά καλή χρονιά.Ο Πέτερ Σόλμπεργκ στο Fiesta (επιτέλους μετά από 3 χρόνια ξαναβρήκε θέση σε επαγγελματική ομάδα) έδειξε από την πρώτη στιγμή ενθουσιασμένος και ανταγωνιστικός (σε αντίθεση με τον Χίρβονεν) οδηγώντας στην ίδια ομάδα με τον Λάτβαλα που (σαν Νο1 οδηγός της Ford) θα πρέπει να δείξει σημάδια ουσιαστικής ωριμότητας. Η Mini δυστυχώς δεν μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό αντίπαλο για τη Citroen ή τη Ford (σε επίπεδο Πρωταθλήματος Κατασκευαστών) αφού η BMW δεν στηρίζει την προσπάθεια της Prodrive. Έτσι, μόνος κύριος οδηγός παραμένει ο Σόρντο που τα πήγε θαυμάσια στο Μόντε Κάρλο και είναι ικανός για καλά αποτελέσματα σε εδάφη που του ταιριάζουν κυρίως. Ένα δεύτερο αυτοκίνητο θα δίνεται σε όποιον οδηγό φέρει και χρηματική υποστήριξη....Αντίθετα, η VW δε δείχνει να έχει πρόβλημα και συγκεντρώνει τους καλύτερους για την επίθεση της επόμενης χρονιάς. Φυσικά, έχει στις τάξεις της έναν μελλοντικό Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τον Σεμπαστιάν Οζιέ που κατέπληξε τους πάντες στην πρώτη ημέρα του Μόντε Κάρλο με το (εκτός ανταγωνισμού σε σχέση με τα WRC αυτοκίνητα) Skoda Fabia S2000, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα και τα εγκωμιαστικά σχόλια όλων. Κατάφερε μάλιστα να βρίσκεται στην 4η θέση, όταν βγήκε με πολλά χιλιόμετρα από το δρόμο.Και λίγα λόγια για έναν Έλληνα. 7 μέρες πριν την έναρξη του αγώνα η Eurosports Events ανέλαβε την τηλεοπτική παραγωγή και διανομή του Μόντε Κάρλο παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την North One Sport. Ολοκληρώθηκαν διαπραγματεύσεις με 60 τηλεοπτικούς σταθμούς, στην κυριολεξία στις παραμονές εκκίνησης και κύριος συντελεστής από πλευράς Eurosport ήταν ένας Έλληνας (σημαντικό στέλεχος της εταιρείας εδώ και χρόνια), ο Αντώνης Αργυρόπουλος, φίλος από παλιά. Συγχαρητήρια εκφράζει η στήλη.
Toyota
PEUGEOT