ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Στο προσεχές μέλλον τα οχήματα θα προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο αποκλειστικά στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στο προσεχές μέλλον τα οχήματα θα προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο αποκλειστικά στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

«Λουκέτο» στα δημόσια ΚΤΕΟ

(20/2/2012)

Συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει τον απαραίτητο έλεγχο ΚΤΕΟ, δημιουργώντας ένα τεράστιο πρόβλημα όσον αφορά στην ασφάλεια στους δρόμους της χώρας.

Μείζονος σημασίας συνεχίζει να είναι το ζήτημα του ελέγχου των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ. Το πρόβλημα παραδέχεται, πλέον, και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία τα δημόσια ΚΤΕΟ αναμένεται να σταματήσουν να λειτουργούν το προσεχές διάστημα. Με βάση πρόσφατα στοιχεία, υπολογίζεται ότι, από το σύνολο των 7,9 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που φαίνονται καταχωρημένα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, τα 2,5 εκατομμύρια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, με συνέπεια τη μείωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στους δρόμους της χώρας αλλά και την απώλεια τεράστιων χρηματικών ποσών από τα ταμεία του κράτους. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, το πρόβλημα έχει γιγαντωθεί λόγω της οικονομικής ύφεσης που πλήττει το σύνολο των πολιτών. Έτσι, όλο και περισσότεροι βάζουν σε δεύτερη μοίρα τη συντήρηση του οχήματος τους και κατΆ επέκταση τον έλεγχο τους από κάποιο ΚΤΕΟ. Σε όλο αυτό το σκηνικό, πρωτοβουλίες όπως είναι η «Συμμαχία Αλληλεγγύης» του Auto Τρίτη, η οποία έχει στόχο την ενίσχυση των ευπαθών ομάδων προκειμένου όλοι μας να είμαστε ασφαλείς, είναι βαρύνουσας σημασίας και αναμένεται να βοηθήσουν πάρα πολύ μια μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μας.

Η τροχαία έχει βεβαιώσει για όλο το 2010 19.350 παραβάσεις ΚΤΕΟ και 22.882 για το διάστημα Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2011.

Η τροχαία έχει βεβαιώσει για όλο το 2010 19.350 παραβάσεις ΚΤΕΟ και 22.882 για το διάστημα Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2011.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το χρονικό της «ίδρυσης»
Από το 1985 με την Υπουργική Απόφαση 44800/123 έχει θεσμοθετηθεί ο έλεγχος των οχημάτων από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), ώστε να πιστοποιείται η εύρυθμη λειτουργία ενός αυτοκινήτου, που εγγυάται κατά κάποιο τρόπο και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας. Από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του θεσμού διαπιστώθηκε ότι το σύστημα έπασχε, αφού σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, οι έλεγχοι όχι μόνο ήταν πλημμελείς, αλλά πολλές φορές υπήρξαν περιστατικά όπου ήταν συνδεδεμένα απολύτως με θέματα διαφθοράς, κάτι που έχει επισημανθεί επανειλημμένα από την Μη Κυβερνητική Οργάνωση Διεθνής Διαφάνεια. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος που από το Νοέμβριο του 2001 με το νόμο 2963 εισήλθαν στη αγορά τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Εδώ και μερικά χρόνια, ο κάθε κάτοχος οχήματος, έχει να επιλέξει μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου φορέα, ώστε να πάρει την απαραίτητη έγκριση για την κυκλοφορία του αυτοκινήτου του. Αρχικά, η δράση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας φάνηκε ότι θα λειτουργήσει υπέρ της αναβάθμισης και των Δημόσιων ΚΤΕΟ, αφού μέσω των διαπιστεύσεων ISO επιχειρήθηκε η ανανέωση του εξοπλισμού τους, όμως το επιθυμητό αποτέλεσμα όχι μόνο απλά δεν ήρθε, αλλά το πρόβλημα συνεχίζει να είναι ακόμη πιο έντονο.Έτσι, η υποχρέωση λήψης της απαραίτητης πιστοποίησης των δημόσιων ΚΤΕΟ από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) δεν έγινε ποτέ, καθώς το κράτος ανέβαλε συνεχώς τη συγκεκριμένη διαδικασία με νομοθετικές ρυθμίσεις. Σήμερα, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Μάκης Βορίδης παρουσιάζεται αποφασισμένος να σταματήσει τη λειτουργία των δημόσιων ΚΤΕΟ, χαρακτηρίζοντάς τα «παρωχημένα», με αφορμή ότι, τον Ιούνιο λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική πιστοποίησή τους με βάση τα πρότυπα ISO και δεν αναμένεται να δοθεί νέα παράταση. Η αλλαγή στάσης του αρμόδιου υπουργείου, που μέχρι σήμερα δεν αναγνώριζε τις χρόνιες παθογένειες, δεν είναι τυχαία καθώς η παύση λειτουργίας των συγκεκριμένων τμημάτων έρχεται σε μια στιγμή όπου αναζητούνται τρόποι «μείωσης» της δραστηριότητας της κρατικής μηχανής. Έτσι, σε όλο αυτό το σκηνικό, τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ αναμένεται να αναλάβουν το σύνολο των ελέγχων που διενεργούνται στα οχήματα. Όπως πληροφορηθήκαμε μιλώντας με διάφορα στελέχη από ιδιωτικά ΚΤΕΟ, οι αλλαγές που δρομολογούνται στον κλάδο αναμένεται να λειτουργήσουν θετικά στην αγορά, καθώς οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα προχωρήσουν σε επενδύσεις που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίες. Και αυτό γιατί, μέχρι σήμερα τα δημόσια ΚΤΕΟ λειτουργούν αθέμιτα προς την ιδιωτική πρωτοβουλία, λόγω των προβλημάτων που οι περισσότεροι γνωρίζουμε.
Autotriti.gr
JEEP