ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τι προτιμάτε; Xαμηλή κατανάλωση ή υψηλή ιπποδύναμη;

Τι προτιμάτε; Xαμηλή κατανάλωση ή υψηλή ιπποδύναμη;

Στην εποχή της χαμηλής κατανάλωσης, εντυπωσιάζεστε από την υψηλή ιπποδύναμη;

(21/2/2012)

΅Όταν κάτι ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, συνήθως δεν είναι. Τόσο καιρό όμως μας έλειπε το μέτρο σύγκρισης. Τώρα που μας καίει περισσότερο η κατανάλωση, μάθαμε να μη μας ενδιαφέρει και τόσο η ιπποδύναμη;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ο βενζινοκινητήρας με τούρμπο μας έμαθε να θέλουμε όλο και περισσότερα άλογα από όλο και λιγότερα κυβικά, με την παρηγοριά πως το δεύτερο θα έκοβε την κατανάλωση από το πρώτο. Και εντάξει, η αύξηση της αποδοτικότητας που πετυχαίνει η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει στους νέους κινητήρες να μετατρέπουν περισσότερη ενέργεια από το καύσιμο σε ισχύ. Όμως όταν ένας κινητήρας 1,6 λίτρων αποδίδει όσο και ένας ατμοσφαιρικός 2,5 λίτρων, η κατανάλωση όσο και να διαφέρει, θα είναι συγκρίσιμη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Και αυτό το μάθαμε με τον δύσκολο τρόπο. Γιατί παρά τα νούμερα που ανακοίνωναν οι κατασκευαστές, σίγουρα δε μέτρησαν πόσο καίει το αυτοκίνητο όταν δουλεύει νεκρά-πρώτη για 2 ώρες τη μέρα καλύπτοντας 6 χιλιόμετρα. Και με αυτή τη χρήση, το βαρύ πόδι, το συχνό σταμάτα-ξεκίνα και τις αποστάσεις που κάνει κρύο το αυτοκίνητο, την πιάσαμε την κατανάλωση του δυομισάλιτρου κινητήρα. Και μάθαμε. Ή όχι;

Γιατί αλήθεια είναι πως μέχρι να απελευθερωθεί το ντίζελ δεν υπήρχε μέτρο σύγκρισης. Δεν είχαμε καταλάβει τόσο καιρό γιατί τα ταξί ας πούμε είναι όλα ντίζελ. Και όχι, δεν είναι μόνο η μακροβιότητα του κινητήρα και τα αραιά σέρβις. Είναι η κατανάλωση.

Η πραγματική κατανάλωση, γιατί το ντίζελ, σε αντίθεση με τη βενζίνη, πετυχαίνει τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές ακόμη και στις δικές μας συνθήκες οδήγησης. Αν λέει 4,8 λτ./100 στην πόλη, θα κάνει το πολύ πέντε. Όχι να λέει 8,1 λτ./100 και να κάνει δώδεκα.

Όμως καλομάθαμε στα πολλά άλογα. Μάθαμε να λέμε πως ένα μεσαίο οικογενειακό με των 1.300 κιλών δεν αρκείται στα 100 άλογα και θέλει άλλα 60 για να «τραβήξει» ή να «προσπεράσει». Σαφώς είναι γλυκιά η ιπποδύναμη, αλλά δεν είναι το παν. Δεν είναι καν αυτή που κάνει γρήγορο προσπέρασμα, ή που ανεβάζει το αυτοκίνητο φορτωμένο στην ανηφόρα για το χωριό.

Η χαμηλότερη κατανάλωση του ντίζελ ίσως να έρχεται με το «τίμημα» της χαμηλότερης ιπποδύναμης, όμως θα έπρεπε μέχρι τώρα να είχαμε καταλάβει πως εκτός και αν θέλουμε κάτι ιδιαίτερα σπορ, ή κάτι με πολύ ψηλή τελική ταχύτητα, η ιπποδύναμη δεν προσφέρει πολλά. Η ροπή τα κάνει όλα. Και οι ντίζελ έχουν πάντα περισσότερη ροπή από τους βενζινοκινητήρες.

Υπάρχει λοιπόν δίλημμα; Σήμερα που η κατανάλωση μετράει περισσότερο από ποτέ, σταματάτε ακόμη και σκέφτεστε την ιπποδύναμη; Θωρείτε συμβιβασμό να προτιμήσετε ένα αυτοκίνητο με χαμηλότερη κατανάλωση;

Και το ντίζελ; Σας άλλαξε καθόλου τον τρόπο σκέψης; Είδατε πόσο πιο οικονομικά μπορείτε να κινηθείτε; Ή μήπως σας έπεισε ακριβώς πως χαμηλή κατανάλωση και υψηλή ισχύς δεν πάνε μαζί;

Και τελικά σας ενδιαφέρει ακόμη η ισχύς; Αν έχετε ροπή 3.000 κ.εκ. και κατανάλωση 1,2 λίτρων εσάς σας απασχολεί ακόμη η ιπποδύναμη;
JEEP
LINGLONG VS MICHELIN