ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Απόλυτη οδηγική εμπειρία που την απολαμβάνεις καλύτερα με την οροφή κάτω. Πλαίσιο για σεμινάριο, ανάρτηση για κόπια, ηλεκτρονικά για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Απόλυτη οδηγική εμπειρία που την απολαμβάνεις καλύτερα με την οροφή κάτω. Πλαίσιο για σεμινάριο, ανάρτηση για κόπια, ηλεκτρονικά για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Oδηγούμε τη νέα Porsche Boxster

(16/3/2012)

Ελαφρύτερη, οικονομικότερη, ισχυρότερη, ακριβέστερη, ποιοτικότερη και πιο όμορφη από ποτέ η νέα Porsche Boxster αποδεικνύει και με το παραπάνω ότι είναι από τα καλύτερα σπορ μοντέλα.

Όταν παρουσιάστηκε το πρωτότυπο σχέδιο της Boxster εν έτει 1996 η Porsche δεν ήταν στα καλά της αφού ο κόσμος πίστευε ότι πρέπει να αναθεωρήσει την προοπτική που έχει για τα σπορ μοντέλα. Βέβαια η επιτυχία του concept car ήταν τέτοια που η υλοποίηση του ήταν απλά θέμα χρόνου, με το ομώνυμο μοντέλο να διεκδικεί από τότε τον τίτλο του καλύτερου roadster που κυκλοφορεί. Μέσα στα χρόνια η συνταγή βελτιώθηκε, αλλά ποτέ δεν έχασε την ουσία της. Η Boxster παραμένει ένα roadster (εξ ου και το –ster του τίτλου της) με σπορ χαρακτήρα που ορίζεται από τους μοναδικούς boxer (εξ ου και το box- του τίτλου της) κινητήρες της. Σήμερα, στην 3η, ουσιαστικά, γενιά της, με τον εσωτερικό κωδικό 981, εμφανίζεται καλύτερη, ωριμότερη και πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες των καιρών.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η σημειολογία στην πιο όμορφη στιγμή της
Παρόλο που η εντύπωση είναι υποκειμενική, πρέπει να είναι κανείς πολύ κακοπροαίρετος για να μην παραδεχτεί ότι η νέα Boxster είναι η ομορφότερη από καταβολή της ιστορίας της. Ο λόγος είναι απλός. Ο σχεδιαστής της ήταν παιδί όταν είδε το πρωτότυπο, που αναφέραμε προηγουμένως, και αυτό του καθόρισε την επαγγελματική του πορεία (σύμφωνα με δηλώσεις του). Έτσι όταν κλήθηκε να συντονίσει την ομάδα σχεδιασμού για το νέο μοντέλο δεν μπορούσε παρά να περάσει υποσυνείδητα στοιχεία από το πρότυπό του. Κάπως έτσι σχεδιάστηκαν τα πανέμορφα πίσω φανάρια, πάνω στα εμπρός φώτα της αγωνιστικής 917 «πάτησε» η κάθετη τοποθέτηση των προβολέων εμπρός, ενώ στη λογική του πρωτότυπου 918 έγινε η σχεδίαση της πίσω αεροτομής που διατρέχει τα φαρδιά οπίσθια του αυτοκινήτου. Εκτός από τα στοιχεία του σχεδιασμού που αναδύουν την ταυτότητα του μοντέλου σε κάθε πτυχή τους, το πλαίσιο του μοντέλου είναι τελείως νέο με μεγάλες ποσότητες αλουμινίου, το οποίο κάνει την εμφάνισή του και σε πολλά άλλα σημεία του αυτοκινήτου, όπως είναι η ανάρτηση. Αποτέλεσμα ένα σύνολο που είναι κατά 33 κιλά ελαφρύτερο (στην Boxster S) από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ έχει κατά 60 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο, κατά 40 χλστ. φαρδύτερα μετατρόχια, είναι μακρύτερο κατά 32 χλστ., ενώ έχει διατηρήσει το ίδιο ακριβώς πλάτος. Το μόνο από τα μεγέθη που έχουν ελαττωθεί είναι το ύψος αφού οι σχεδιαστές αποφάσισαν να χαμηλώσουν τις κολόνες του Α-Pillar οι οποίες πλαισιώνουν το πιο επίπεδο παρ-μπριζ, που έχει «τραβηχτεί» προς τα εμπρός κατά 100 χλστ., περιορίζοντας κατά 13 χλστ. το τελικό ύψος. Από την άλλη, η οροφή έχει παραμείνει υφασμάτινη, βασίζεται σε ένα πανάλαφρο σκελετό με πολύ μαγνήσιο και έχει απολέσει το «καπάκι» της, καθώς ανοίγει και κλείνει, μέσα σε 9 δευτερόλεπτα, και μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό στα σύγχρονα πρότυπα
Στο εσωτερικό το σχέδιο είναι τελείως καινούριο και ακολουθεί τα μοτίβα όλων των σύγχρονων Porsche από την Panamera και μετά. Από μέσα κρατήστε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Ένας συνδυασμός από ευγενή υλικά και εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά που δημιουργούν ένα σύνολο ακλόνητο, που μοιάζει φυσική συνέχεια του γρανιτένιου πλαισίου. Το δεύτερο είναι η αισθητική σε συνδυασμό με την εργονομία. Αισθητικά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η αεραγωγοί στο ταμπλό, ενώ η εργονομία θέλει συνήθεια και σίγουρα η πληθώρα των διακοπτών δεν βοηθάει την κατάσταση στη γρήγορη οδήγηση καθώς ο οδηγός πρέπει να τραβήξει χέρια και μάτια από το τιμόνι και το δρόμο για να ρυθμίσει τις όποιες παραμέτρους. Κατά τα άλλα, ο οδηγός κάθεται ακόμα πιο χαμηλά από το παρελθόν, με αποτέλεσμα η ορατότητα προς τα πίσω να είναι υποτυπώδης, ενώ όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το χαμηλωμένο παρ-μπριζ δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα με τον εισερχόμενο αέρα.

Κινητήρες πιο οικονομικοί και αποδοτικοί
Στόχος δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον περιορισμό της κατανάλωσης, σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου γενικότερα και στους κινητήρες ειδικότερα. Στην αρχική της έκδοση η Boxster έχει τον 6κύλινδρο με αντικριστά ζεύγη κυλίνδρων κινητήρα στα 2,7 λίτρα (μικρότερος κατά 187 κ.εκ.) που αποδίδει 10 ίππους παραπάνω από το παρελθόν (255) και είναι έως κατά 15,4% πιο οικονομικός από τον κινητήρα που αντικαθιστά. Στην έκδοση “S” ο 6κύλινδρος boxer έχει κρατήσει τη χωρητικότητα του, έχει 5 περισσότερους ίππους (310) σε σχέση με το παρελθόν και κατανάλωση περιορισμένη μέχρι και κατά 14,9% σε σχέση με το παρελθόν. Ο τρόπος για να επιτευχθεί η οικονομικότερη λειτουργία των κινητήρων είναι, εκτός από τον άμεσο ψεκασμό, ο συνδυασμός τους με σύστημα Start&Stop, με σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, με την «αναπνοή» από δύο εισαγωγές αέρα, ενώ το σύστημα μεταβλητής βύθισης και μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (Vario Cam Plus) έχει αναβαθμιστεί. Αποτέλεσμα είναι η λειτουργία των μοτέρ με υποδειγματικό τρόπο, σε όλη τη γκάμα του στροφόμετρου, ο εξαιρετικός ήχος από την εξάτμιση και η πραγματικά οικονομική λειτουργία. Φυσικά, αν μπορεί να «ψωνίσετε» το κάτι παραπάνω, προτιμείστε την “S” για… καλύτερα αποτελέσματα και την σπορ αίσθηση που πρέπει. Στα συν και η λειτουργία του αναβαθμισμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Porsche (PDK) που «χορεύει» πιο αποτελεσματικά από ποτέ ανάμεσα στις 7 ταχύτητές του.

Οδηγική εμπειρία
Όλες οι παράμετροι της βελτίωσης του μοντέλου δε θα είχαν κανένα νόημα αν το τελικό οδηγικό αποτέλεσμα δεν αποτελούσε σημείο αναφοράς. Η πράξη επιβεβαιώνει τις προσδοκίες. Με βάση το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ελαφρύτερο, κεντρομήχανο, πισωκίνητο μηχάνημα οδήγησης, με τροχούς ακόμα πιο ακροβολισμένους στα τέσσερα σημεία, με ιδανική (46-54% εμπρός – πίσω ) κατά την Porsche, κατανομή βάρους ανάμεσα στους άξονες και ακόμα πιο χαμηλά το κέντρο βάρους, αλλά και με την επισήμανση ότι αυτή η Boxster μοιράζεται το 50% των μερών της με την «ιερή» νέα 911, το αποτέλεσμα είναι μια αξέχαστη εμπειρία. Η ενεργή ανάρτηση της Porsche (PASM) είναι πιο ραφιναρισμένη από ποτέ, για να προσφέρει , ακόμα και στη sport ρύθμισή της, μέγιστη άνεση και κορυφαία ακρίβεια. ¶λλωστε ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για roadster. Το προαιρετικό Sport Chrono Pack μπορεί να τραβήξει την απόκριση του κινητήρα στα άκρα και να ρίξει θεματικά τις επιδόσεις. Η Boxster εξοπλίζεται για πρώτη φορά με το σύστημα PTV (Porsche Torque Vectoring) που συνδυάζεται με το πίσω μηχανικό διαφορικό φρενάροντας ιδανικά τον εσωτερικό τροχό για μέγιστη ακρίβεια και πρόσφυση στις στροφές. Οι μεγάλοι διάτρητοι και αεριζόμενοι δίσκοι της εγγυώνται αποτελεσματικό φρενάρισμα, ενώ υπάρχουν και κεραμικοί (PCCB) για τον απαιτητικό. Οι βάσεις του συστήματος μετάδοσης είναι ενεργές με αποτέλεσμα το απόλυτο «δέσιμο» με το σασί στα γρήγορα κομμάτια και τη χαλαρή σχέση τους στις βόλτες. Εκεί όπου η λειτουργία (rolling) επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί για να μην επιβαρύνει την κατανάλωση. Στην ίδια κατεύθυνση στόχευσε και η αντικατάσταση του υδραυλικού τιμονιού από ηλεκτρομηχανικό, μία παρέμβαση που ίσως στενοχωρήσει τους σκληροπυρηνικούς. Συνοψίζοντας, όπως είπε και ο ίδιος ο Walter Ruhrl, «οι στροφές του ράλι Monte Carlo μοιάζουν παιχνιδάκι μέσα σε μία Boxster. Αν είχα μία τότε, τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά». Αυτή η διαπίστωση θα σας κοστίσει τα εισιτήρια για τη Νίκαια της Γαλλίας και από 86.000 για τη νέα Boxster.
PEUGEOT
ODIGOS NEXEN