ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το ηλεκτρικό μέλλον, σήμερα. To Opel Ampera δηλώνει παρόν!
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το ηλεκτρικό μέλλον, σήμερα. To Opel Ampera δηλώνει παρόν!

Το ηλεκτρικό μέλλον, σήμερα! Opel Ampera

15.853 Επισκέψεις στο άρθρο (18/5/2012)

Βρεθήκαμε, για λίγο και για πρώτη φορά σε ελληνικό έδαφος, πίσω από το τιμόνι του πρωτοποριακού Opel Ampera, που αποτελεί το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που θα αρχίσει να πωλείται άμεσα και στην ελληνική αγορά.

Το Opel Ampera δεν είναι υβριδικό αυτοκίνητο. Είναι το «πρώτο ηλεκτρικό όχημα με απεριόριστη ελευθερία κινήσεων», όπως το χαρακτηρίζει η Opel, χάρη στο σύστημα Voltec. Βασικά κινείται με ηλεκτρισμό και όταν οι μπαταρίες τείνουν να αδειάσουν (αυτονομία 40-80 χλμ.), ένας θερμικός κινητήρας δίνει κίνηση σε μια γεννήτρια για τη δημιουργία ρεύματος και μόνο και όχι για να στείλει ροπή στους τροχούς. Η βασική ιδέα πίσω από αυτή την εξέλιξη αυτή έγκειται στις έρευνες που έδειξαν ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερα από 60 χιλιόμετρα την ημέρα, επομένως το Ampera μπορεί να καλύψει αυτές τις χιλιομετρικές απαιτήσεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Φουτουριστική σχεδίαση με νόημα
Το Ampera φέρει το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Opel -προεξέχουσα μάσκα, έντονο έμβλημα Opel και τολμηρούς προβολείς τύπου μπούμερανγκ. Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες δε λείπουν, αλλά συνολικά οι ισορροπημένες αναλογίες σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο, φαρδύ αμάξωμα δημιουργούν μία δυναμική, φουτουριστική εμφάνιση. Όλο το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε το Ampera να είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της αγοράς (Cd: 0,27).
Η καμπίνα του Ampera έχει έναν ιδιαίτερο φουτουριστικό σχεδιασμό που τονίζεται από τις δύο έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας στο ταμπλό. Το Driver Information Center (DIC), μία οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα. Συνδυάζεται με έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας και αναλαμβάνει όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, προγράμματος ισχύος και φόρτισης. Συγχρόνως, περιλαμβάνει οπτική ένδειξη απόδοσης ενέργειας μέσω των κινήσεων και της αλλαγής χρωμάτων μιας μπάλας. Η ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, τουλάχιστον αναφορικά με την εικόνα που είχαμε από τα μοντέλα προπαραγωγής που οδηγήσαμε. Παράλληλα, οι χώροι είναι άνετοι και επαρκείς, αλλά μόνο για 4 επιβάτες, αφού η διάταξη είναι 2+2. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 310 λτ.

To σύστημα Voltec
Το Voltec είναι μία μονάδα αυτόματης μετάδοσης που αποτελείται από ένα πλανητικό σετ, δύο ηλεκτροκινητήρες και τρεις συμπλέκτες. Το πλανητικό εκμεταλλεύεται τις στροφές των ηλεκτροκινητήρων δίχως να «ξελιγώνονται» οι μπαταρίες στις υψηλές ταχύτητες από το ανούσιο στροφάρισμα (των ηλεκτροκινητήρων). Οι δύο συμπλέκτες χρησιμεύουν για να «κλειδώνουν» τη στεφάνη (την κορώνα) ή να τη γεφυρώνουν με την γεννήτρια (o μικρότερος από τους δύο ηλεκτροκινητήρες). Ο τρίτος συμπλέκτης αναλαμβάνει την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα με τη γεννήτρια. Ανάλογα με τις απαιτήσεις, υπάρχουν 4 τρόποι λειτουργίας.
Ηλεκτροκίνηση σε χαμηλές ταχύτητες: το σύστημα γραναζιών είναι κλειδωμένο και ο «ήλιος» στέλνει τη ροπή να καταλήγει απΆ ευθείας στους τροχούς. Γεννήτρια και θερμικός κινητήρας δε συμμετέχουν.
Ηλεκτροκίνηση σε υψηλές ταχύτητες: Tα πλανητικά γρανάζια ξεκλειδώνουν και αρχίζουν να περιστρέφονται γύρω από τον «ήλιο». Εμπλέκεται και η γεννήτρια που λειτουργεί ως δεύτερος κινητήρας. Οι δύο κινητήρες περιστρέφονται σε χαμηλές στροφές, όπου έχουν καλύτερη απόδοση και τα γρανάζια αναλαμβάνουν τον κατάλληλο υποπολλαπλασιασμό της σχέσης μετάδοσης.
Εμπλοκή βενζινοκινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες: Όταν η μπαταρία τείνει να αδειάσει, ο θερμικός κινητήρας συνδέεται με τη γεννήτρια μέσω του τρίτου συμπλέκτη. Στις χαμηλές ταχύτητες, ο κύριος ηλεκτροκινητήρας έχει το ρόλο της κίνησης. Η γεννήτρια διατηρεί τη μπαταρία σε μίνιμουμ επίπεδο φόρτισης στέλνοντας ρεύμα στο Inverter και δε φορτίζει τη μπαταρία. Αυτό γίνεται από την… πρίζα.
Εμπλοκή βενζινοκινητήρα σε υψηλές ταχύτητες: Οι δύο ηλεκτροκινητήρες κινούν το αυτοκίνητο. Η διαφορά εδώ είναι πως, η γεννήτρια κινείται από το θερμικό κινητήρα δίνοντας ταυτόχρονα και ρεύμα στη μπαταρία.

Στο δρόμο δεν θυμίζει ηλεκτρικό σε δύναμη
Παρά τα 1.732 κιλά που ζυγίσει το Ampera (με τη μπαταρία από μόνη της να ζυγίζει 185 κιλά), η Opel υπόσχεται 9,0 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Στην πράξη, η άνεση της κίνησης είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αφού η απόκριση στο γκάζι φροντίζει να σου θυμίσει ότι έχεις 370 Nm διαθέσιμα από τις … 0 στροφές. Ο ήχος προέρχεται από το μέλλον, κάνοντας το χαρακτηριστικό ηλεκτρικό βουητό, ενώ ο κινητήρας δεν ενοχλεί όταν ενεργοποιείται, αφού ουσιαστικά δεν κινεί… τίποτα.
Ακόμα και τότε (καθώς ο κινητήρας ενεργοποιείται, ακόμα και αν δεν είναι αναγκαία η κίνηση της γεννήτριας ούτως ώστε να μην παραμένει αδρανής για πολύ καιρό), το Ampera καταναλώνει από 1,6 λτ./100 χλμ., εκπέμποντας από 40 γρ./χλμ. και βοηθώντας τη συνολική αυτονομία να υπερβαίνει τα 500 χλμ. αν αυτό χρειάζεται.
Από εκεί και πέρα, τα πάντα θυμίζουν ένα συμβατικό αυτοκίνητο με εξαίρεση την αίσθηση των φρένων (με ελαφρύ πάτημα γίνεται ανάκτηση ενέργειας) που είναι κάπως περίεργη και χρειάζεται να τη συνηθίσεις. Στις στροφές, το Ampera δεν κρύβει το βάρος του, αλλά η πρόσφυση είναι υψηλή, το τιμόνι άμεσο (αν και όχι πλούσιο σε πληροφόρηση), και η ανάρτηση ελέγχει απόλυτα το αμάξωμα.
KIA
Mototriti.gr