ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H diesel πλευρά του 208.
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H diesel πλευρά του 208.

Δοκιμή: Peugeot 208 1,4 HDi 68PS diesel

89.013 Επισκέψεις στο άρθρο (20/2/2012)

Tώρα που το diesel κυκλοφορεί ελεύθερο και ωραίο, η δοκιμή του νέου Peugeot 208 με το βασικό πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1,4 λτ., μας δίνει μια άλλη, οικονομικότερη διάσταση του ενδιαφέροντος μοντέλου. (Επικαιροποίηση 20/3/2013)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

+ Μοντέρνα εμφάνιση, ευχάριστη οδική συμπεριφορά

- Ευχρηστία οθόνης πολυμέσων

Το Peugeot 208 είναι η λογική απάντηση της γαλλικής εταιρείας στον αυξανόμενο ανταγωνισμό της εξαιρετικά δημοφιλούς μικρής κατηγορίας. Η επιτυχία του νέου μοντέλου είναι ότι, μπορεί και κρατάει την ξεχωριστή προσωπικότητά του στο δρόμο, ως συνέχεια του προφίλ που μας έχουν συνηθίσει οι προκάτοχοί του. Και αυτό σε ένα πακέτο ιδιαίτερα φρέσκο, που βγάζει θετική ενέργεια. Στην έκδοση της δοκιμής, το νέο μοντέλο εξοπλίζεται με τον «παραδοσιακό» 1.400άρη κινητήρα diesel του PSA Group, που έχουμε δοκιμάσει και στο απελθόν 207, που για την περίσταση αποδίδει 68 ίππους. Σημαντικό στοιχείο του 208 αποτελεί και το γεγονός ότι έχει μικρύνει ελαφρώς σε διαστάσεις (μήκος και ύψος), με αποτέλεσμα, τόσο τον περιορισμό του αεροδυναμικού συντελεστή στο πολύ καλό Cd: 0,29, όσο και, το κυριότερο, τον περιορισμό του βάρους. 

Κινητήρας: Βάση στην οικονομία

Στη βασική πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, το 208 χρησιμοποιεί μια ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού 1.400άρη HDi μοτέρ. Το turbo diesel μοτέρ ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail και παράλληλα, εφοδιάζεται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων αιθάλης (FAP), ενώ η τουρμπίνα του είναι μεταβλητής γεωμετρίας. Με 68 ίππους και 160 Nm ροπής το μοτέρ αυτό δε διακρίνεται για τη δύναμή του, αν και έχει να κινήσει κάτι παραπάνω από 1 τόνο αμαξώματος. Έτσι, οι επιδόσεις του είναι απλά αποδεκτές, ενώ εκείνο που ενοχλεί περισσότερο, είναι η τραχιά και θορυβώδης λειτουργία του, η οποία, πάντως, έχει βελτιωθεί από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Από την άλλη, το εύρος της ωφέλιμης λειτουργίας περιορίζεται στις μεσαίες στροφές. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το 5άρι κιβώτιο που χρησιμοποιεί και η έκδοση βενζίνης, που έχει σφιχτή κλιμάκωση και μέτρια ακρίβεια στις αλλαγές. Ωστόσο, η επιλογή της diesel έκδοσης του αυτοκινήτου δικαιολογείται απόλυτα από την οικονομία καυσίμου που προσφέρει (3,8 λτ./100 χλμ.), αλλά και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων (98 γρ./χλμ.) που επιτρέπουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο.

Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Peugeot 208 1.2 VTI

Εσωτερικό: Νεανικό προφίλ με τεχνολογικά καλούδια 

Στο εσωτερικό του, το Peugeot 208 αποπνέει τον ίδιο χαρακτήρα και νεανικό προφίλ που συναντάμε και στο εξωτερικό. Εντύπωση προκαλεί το σύγχρονο ταμπλό με τη μεγάλη οθόνη αφής, που δίνει πρόσβαση στο σύστημα infotainment. Από αυτή, συγκρατήστε δύο πράγματα. Σχεδιαστικά, είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό κυκλοφορεί σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, ενώ καταφέρνει και σε κάνει να προσπερνάς το γεγονός ότι δε συνδυάζεται απαραίτητα με CD-player. Από την άλλη, η ευχρηστία της είναι περιορισμένη. Αφενός ο οδηγός αναγκάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο για να ελέγξει τις ρυθμίσεις, αφετέρου η περιήγηση στα υπομενού είναι δύσκολη και η multitouch οθόνη όχι πολύ ακριβής. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα του εσωτερικού είναι καλή, με σκληρά πλαστικά που έχουν καλό φινίρισμα και συναρμογή.

Χώροι: Καλοί για τους επιβάτες και καλό πορτ-μπαγκάζ

Παρότι σε όλες τις διαστάσεις του το νέο 208 έχει μικρύνει σε σχέση με το Peugeot 207, οι χώροι παρέμειναν στα ίδια, καλά επίπεδα με αυτά του προκατόχου του. Έτσι, η καμπίνα διατηρεί ένα μεγάλο εσωτερικό πλάτος, με το πίσω τμήμα να είναι ένα από τα πλατύτερα της κατηγορίας. Επίσης και από πλευράς ύψους, υψηλόσωμοι επιβάτες δεν θα νιώσουν στριμωγμένοι ούτε στο εμπρόσθιο, ούτε στο οπίσθιο τμήμα, εκεί όπου ο χώρος για τα γόνατά τους κρίνεται επίσης ικανοποιητικός. Στο πορτ-μπαγκάζ τώρα, υπάρχει αισθητή αύξηση 15 λίτρων και πλέον ο ωφέλιμος όγκος έρχεται στα 285 λίτρα, όντας άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.

Οδική συμπεριφορά: Γαλλικός δρομέας

Αυτή τη φρεσκάδα που σου βγάζει το νέο Peugeot 208 αισθητικά, στην επιβεβαιώνει με τον τρόπο που στέκεται στο δρόμο. Βασιζόμενο σε ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο, με προσεγμένη ακαμψία και πιο ελαφρύ, το 208 διατηρεί όλα τα στοιχεία της παιχνιδιάρικης οδικής συμπεριφοράς του 207, πηγαίνοντάς τα ένα βήμα πιο πάνω. Αυτό είναι κατΆ αρχήν καλό σε μία εποχή φίμωσης της επικοινωνίας του οδηγού με το δρόμο. Εδώ το turn in εξακολουθεί να είναι ακριβές και η τοποθέτηση ακριβής μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος είναι συμμετοχικό, η πρόσφυση στις στροφές αυξημένη και το τιμόνι (με τη μικρή διάμετρο που θυμίζει playstation) κάνει ό,τι μπορεί για να αναβαθμίσει την εμπειρία. Με την άνεση να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, εκείνο που θα θέλαμε είναι λίγο μεγαλύτερο ραφινάρισμα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Η επιλογή του Peugeot 1,4 HDi είναι ορθολογική οικονομοτεχνικά, εφόσον είναι σύμφωνη με την τακτική μείωσης των πάγιων εξόδων. Σε κάθε περίπτωση, και ως diesel, το νέο γαλλικό μικρό αποτελεί ένα από τα καλύτερα μοντέλα του είδους και σίγουρα μια επιλογή που θα «χρωματίζει» τις καθημερινές μετακινήσεις σας.

 Τιμή-εξοπλισμός: Πιο συμφέρουσα η δεύτερη επιλογή

Στα 12.500 ευρώ ορίζεται η αρχική τιμή του Peugeot 208 1,4 HDI για την 3θυρη έκδοση (+490 ευρώ για το 5θυρο), ύστερα από την έκπτωση της αντιπροσωπείας και το όφελος της απόσυρσης. Η τιμή αυτή κρίνεται αρκετά συμφέρουσα με βάση τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Στο εξοπλιστικό κομμάτι, η αρχική έκδοση Access στις παραπάνω τιμές, διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Πιο συμφέρουσα ωστόσο είναι η αμέσως επόμενη έκδοση Active, αφού με κόστος μόνο με 550 περίπου ευρώ, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αρκετά περισσότερα, μεταξύ των οποίων και την οθόνη αφής.

Παθητική ασφάλεια: Παράδοση στα 5 αστέρια

Συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία των προκατόχων του, το Peugeot 208 έχει καταφέρει να κατακτήσει τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Σε αυτό συμβάλουν μια σειρά από τομείς όπως το στιβαρό και συνάμα ελαφρύ πλαίσιο του αυτοκινήτου, αλλά και το πλήρες πακέτο αερόσακων που συνοδεύει όλες τις εκδόσεις του.

Συμπέρασμα

Το Peugeot 208 diesel δείχνει να ακολουθεί με επιτυχία το δρόμο που επιτάσσει το σήμερα, όπου πλέον τον πιο σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου παίζουν η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι μειωμένες εκπομπές CO2. Και αυτό, το Γαλλικό πετρελαιοκίνητο μοντέλο το καταφέρνει αρκετά καλά, συνδυάζοντάς το με την ευκολία στην οδήγηση, την προσεγμένη ποιότητα και το ξεχωριστό στυλ των υπολοίπων εκδόσεων του Peugeot 208.

Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Peugeot 208 1.2 VTI


(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)


Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL