ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το 1.000άρι Focus κατεβαίνει κάτω από τις 17.000 ευρώ. Μπορεί να χτυπήσει όμως το Astra;

Το 1.000άρι Focus κατεβαίνει κάτω από τις 17.000 ευρώ. Μπορεί να χτυπήσει όμως το Astra;

(13/6/2012)

Η μάχη στα μικρομεσαία έχει πάρει φωτιά. Από τη μία η Opel με της πολύ επιθετικής της τιμολογιακή πολιτική στο Astra και από την άλλη όλοι οι υπόλοιποι που ψάχνουν τρόπους να κατεβούν στις ίδιες τιμές για να τη χτυπήσουν. Τώρα είναι η σειρά του Focus. Μπορεί;

Αυτό που κάνει το Astra το best seller στη μικρομεσαία κατηγορία είναι ένα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

συνδυασμός πολύ καλής τιμής αγοράς, ελκυστικής σχεδίασης και προηγμένηςτεχνολογίας. Έτσι το Astra στηνέκδοση 1,4Τ με 120 ίππους ξεκινάει από μόλις 16.900 ευρώ, ενώ υπάρχει και ακόμηπιο οικονομική πρόταση στους 100 ίππους, χωρίς τούρμπο και με 900 ευρώλιγότερα.

Μόνο που τώρα η Ford έχειέκδοση στο Focus πουμπορεί να πλησιάσει αυτή την τιμή. Ο νέος κινητήρας 1.000 κ.εκ. το μοτέρσταθμός στη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του κυβισμού επιτρέπει στο Focus όχι μόνο να κινείται άνετα και με τηχαμηλότερη κατανάλωση στην κατηγορία, αλλά και να κατεβαίνει άνετα κάτω από τις17.000 ευρώ.

Έτσι κάθεται απέναντι στο Astra των 120 ίππων και με το ίδιο περίπουεπίπεδο εξοπλισμού, υστερεί στα νούμερα μόνο στην ισχύ, κατά 20 άλογα και 30Νm ροπής. Σε συνδυασμό και με το ελαφράμεγαλύτερο βάρος του, το Focus είναιστο δρόμο πιο αργό από τα Astra, ανκαι οι διαφορές δεν είναι συγκλονιστικές, 12,5 δλ. έναντι 11,0 δλ. στο 0-100και λίγο χαμηλότερη τελική στα 185 έναντι 192 χλμ./ώρα.

Που κερδίζει; Στα τέλη κυκλοφορίας ελαφρά, 98 έναντι 138ευρώ, και βασικά στην κατανάλωση καυσίμου. Στις τυποποιημένες μετρήσεις η διαφοράφτάνει το 1,1 λίτραγια κάθε 100 χλμ.Για μία ετήσια χρήση 15.000 &&&&χλμ. αθροίζονται στα 165 λίτρα ή σε χρήμαμέχρι και 280 ευρώ. Στο σύνολο δηλαδή σχεδόν 350 ευρώ το χρόνο χωρίς ναυπολογίσει κανείς τα ασφάλιστρα που είναι χαμηλότερα (λόγω κυβισμού) στο Focus.

Αξίζει; Σίγουρα εκτός από τα νούμερα υπάρχουν και άλλαχαρακτηριστικά. Η σχεδίαση και των δύο μοντέλων είναι της ίδιας φιλοσοφίαςπάντως, με ιδιαίτερα χαμηλό προφίλ και οροφή που γέρνει πολύ προς τα πίσωδίνοντας μια πολύ αθλητική εμφάνιση. Εκεί που το Astra είναι λιτό και όμορφο, το Focus είναι πιο γωνιώδες και επιθετικό.

Οι εσωτερικές διαστάσεις έχουν και αυτές τις σημασίες τουςκαι το Astraφαίνεται να υπερτερεί σε χώρο αποσκευών, ενώ κάποιοι ίσως προτιμήσουν τα υλικάκαι τη σχεδίαση του Ford στηνκαμπίνα.

Και μετά είναι το δάπεδο. Το Astra έχει μια εξεζητημένη λύση στον πίσω άξοναπου λειτουργεί άψογα, όχι όμως όπως η απολύτως ανεξάρτητη ανάρτηση του Focus. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά ανάμεσαστα δύο αυτοκίνητα είναι ο κινητήρας. Όχι οι αποδόσεις και η κατανάλωση, αλλά ηφιλοσοφία. Και μπορεί να είναι και οι δύο τους «παιδιά» της σύγχρονηςσμίκρυνσης, όμως το Ford έχεικάνει το μεγάλο βήμα και διαφέρει αισθητά.

Και ενώ για κάποιους αυτό είναι το σημαντικό τους προτέρημα,για άλλους, λίγο πιο συντηρητικούς, ίσως αποτελεί ελαφρό μειονέκτημα.  Μπορεί αυτοί που πριν 6 χρόνια «φοβόντουσαν»τα 120 άλογα από ένα «μικρό» μοτέρ με τούρμπο και «μόλις» 1,4 λίτρα, σήμερα να ταβλέπουν «κανονικά», κάποιοι όμως, ξαναζώντας την ίδια διαδικασία, βλέπουν τομοτέρ του Focus με τηνίδια ματιά.

Συνολικά όμως τι λέτε; Έχει το Focus τώρα αυτό που χρειάζεται για να χτυπήσειτην Opel εκείπου υπερτερεί; Έχει το πακέτο τιμή-έκδοση που μπορεί να αντιμετωπίσει στηνεκπληκτική πορεία του Astra;

Στις λεπτομέρειες πως το βλέπετε; Είναι το οικονομικόπλεονέκτημα του Focusσημαντικό έναντι του Astra; Ήμήπως «χάνεται» πίσω από τη διαφορά στις επιδόσεις; Εσείς τι άλλες συγκρίσειςκάνετε ανάμεσα στα δύο αυτά μικρομεσαία και τι θετικό βλέπετε στο καθένα;

Και τελικά, υπάρχει θέμα για εσάς στο τι βρίσκεται κάτω απότο καπό, εκτός από τα νούμερα που δίνει; Τι λέτε;

  

Mercedes
ETHNIKH ASFALISTIKH FYSIKES KAT.