Το 1.000άρι Focus κατεβαίνει κάτω από τις 17.000 ευρώ. Μπορεί να χτυπήσει όμως το Astra;
Η μάχη στα μικρομεσαία έχει πάρει φωτιά. Από τη μία η Opel με της πολύ επιθετικής της τιμολογιακή πολιτική στο Astra και από την άλλη όλοι οι υπόλοιποι που ψάχνουν τρόπους να κατεβούν στις ίδιες τιμές για να τη χτυπήσουν. Τώρα είναι η σειρά του Focus. Μπορεί;
Αυτό που κάνει το Astra το best seller στη μικρομεσαία κατηγορία είναι ένα
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
συνδυασμός πολύ καλής τιμής αγοράς, ελκυστικής σχεδίασης και προηγμένηςτεχνολογίας. Έτσι το Astra στηνέκδοση 1,4Τ με 120 ίππους ξεκινάει από μόλις 16.900 ευρώ, ενώ υπάρχει και ακόμηπιο οικονομική πρόταση στους 100 ίππους, χωρίς τούρμπο και με 900 ευρώλιγότερα.Μόνο που τώρα η Ford έχειέκδοση στο Focus πουμπορεί να πλησιάσει αυτή την τιμή. Ο νέος κινητήρας 1.000 κ.εκ. το μοτέρσταθμός στη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του κυβισμού επιτρέπει στο Focus όχι μόνο να κινείται άνετα και με τηχαμηλότερη κατανάλωση στην κατηγορία, αλλά και να κατεβαίνει άνετα κάτω από τις17.000 ευρώ.
Έτσι κάθεται απέναντι στο Astra των 120 ίππων και με το ίδιο περίπουεπίπεδο εξοπλισμού, υστερεί στα νούμερα μόνο στην ισχύ, κατά 20 άλογα και 30Νm ροπής. Σε συνδυασμό και με το ελαφράμεγαλύτερο βάρος του, το Focus είναιστο δρόμο πιο αργό από τα Astra, ανκαι οι διαφορές δεν είναι συγκλονιστικές, 12,5 δλ. έναντι 11,0 δλ. στο 0-100και λίγο χαμηλότερη τελική στα 185 έναντι
Που κερδίζει; Στα τέλη κυκλοφορίας ελαφρά, 98 έναντι 138ευρώ, και βασικά στην κατανάλωση καυσίμου. Στις τυποποιημένες μετρήσεις η διαφοράφτάνει το
Αξίζει; Σίγουρα εκτός από τα νούμερα υπάρχουν και άλλαχαρακτηριστικά. Η σχεδίαση και των δύο μοντέλων είναι της ίδιας φιλοσοφίαςπάντως, με ιδιαίτερα χαμηλό προφίλ και οροφή που γέρνει πολύ προς τα πίσωδίνοντας μια πολύ αθλητική εμφάνιση. Εκεί που το Astra είναι λιτό και όμορφο, το Focus είναι πιο γωνιώδες και επιθετικό.
Οι εσωτερικές διαστάσεις έχουν και αυτές τις σημασίες τουςκαι το Astraφαίνεται να υπερτερεί σε χώρο αποσκευών, ενώ κάποιοι ίσως προτιμήσουν τα υλικάκαι τη σχεδίαση του Ford στηνκαμπίνα.
Και μετά είναι το δάπεδο. Το Astra έχει μια εξεζητημένη λύση στον πίσω άξοναπου λειτουργεί άψογα, όχι όμως όπως η απολύτως ανεξάρτητη ανάρτηση του Focus. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά ανάμεσαστα δύο αυτοκίνητα είναι ο κινητήρας. Όχι οι αποδόσεις και η κατανάλωση, αλλά ηφιλοσοφία. Και μπορεί να είναι και οι δύο τους «παιδιά» της σύγχρονηςσμίκρυνσης, όμως το Ford έχεικάνει το μεγάλο βήμα και διαφέρει αισθητά.
Και ενώ για κάποιους αυτό είναι το σημαντικό τους προτέρημα,για άλλους, λίγο πιο συντηρητικούς, ίσως αποτελεί ελαφρό μειονέκτημα. Μπορεί αυτοί που πριν 6 χρόνια «φοβόντουσαν»τα 120 άλογα από ένα «μικρό» μοτέρ με τούρμπο και «μόλις»
Συνολικά όμως τι λέτε; Έχει το Focus τώρα αυτό που χρειάζεται για να χτυπήσειτην Opel εκείπου υπερτερεί; Έχει το πακέτο τιμή-έκδοση που μπορεί να αντιμετωπίσει στηνεκπληκτική πορεία του Astra;
Στις λεπτομέρειες πως το βλέπετε; Είναι το οικονομικόπλεονέκτημα του Focusσημαντικό έναντι του Astra; Ήμήπως «χάνεται» πίσω από τη διαφορά στις επιδόσεις; Εσείς τι άλλες συγκρίσειςκάνετε ανάμεσα στα δύο αυτά μικρομεσαία και τι θετικό βλέπετε στο καθένα;
Και τελικά, υπάρχει θέμα για εσάς στο τι βρίσκεται κάτω απότο καπό, εκτός από τα νούμερα που δίνει; Τι λέτε;
Εξαιρετικό σαν αμάξι το Focus, αλλά θα προτιμούσα να δώσω 3 χιλιάρικα παραπάνω από το βασικό 1.0 Ecoboost και να πάρω μια Giulietta Multiair 170ps Sport Pack στο μαγευτικό χρώμα Nero Etna που τώρα με τις υπερπροσφορές καταλήγει στα 20 με 21 χιλιάρικα... Και σαφώς πιο όμορφη από το Focus...
Astra & focus ειναι πολυ κοντα. Πιο fun to drive το focus, με ένα πολυ εξυπνο μοτερ. Σιγουρα με 140 στην εθνική θα καίει οτι και το Astra αλλα μέσα στην πολυ πολυ πιθανο λιγο λιγότερο. Τα περι αν θα αντεξει την Ελληνική ζέστη, μεσογιακό αερα, και τα λοιπά, ειναι υπερβολές. 6 χρονια πριν ο 1.4 tsi εκανε τους ασχετους να λένε διάφορες εξυπνάδες. Μετά ήρθαν οι 1.2 τώρα έχουμε 999cc με 125 αλογάκια, σε 5 χρόνια 150 με 23κιλά ροπή. Τεχνολογία κύριοι, μη φοβάστε. Αν φοβάστε, πάρτε ιαπωνικό 2λιτρο με 150 άλογα και παντελόνι με μεγάλες τσέπες....
Το focus 1000 γάντι στον ανταγωνισμό από τεχνική σκοπίά και μόνο δεν πρόκειται για ένα μοτέρ που απέκτησε απλά τούρμπο(βλ. opel και wv). Το μπλοκ είναι από χυτοσίδερο για απορρόφηση κραδασμών και θορύβων, οι κυλινδροκεφαλή, τα αλουμινένια, ο ιαμάντας χρονισμού τωνεκκεντροφόρων έχει αντοχή για 240.000χλμ.. Η μικρή στο μάτι μόνο τουρμπίνα, μπορεί να αναπτύξει 248.000 σ.α.λ. σε οverbust αγγίζει τα 20,4χλγμ. όσο δηλαδή το toyota gt86. Επίσης στον μπροστινό άξονα έχει διαχειριστή ροπής και πίσω πολλαπλών συνδέσμων τα οποία δεν σου τα ίνει κανένα άλλο μοντέλο. Πρέπει να το οδηγήσειςγια να καταλάβεις τι μπορεί να κάνει. Το astra δεν είναι αυτό που λέμε drivers-car αλλά είναι αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης. Δείχνοντας τα χρονάκια του στην αγορά έχοντας πολύ μακριές σχέσεις οι οποίες σε αναγκάζουν σε κατεβάσματα άρα υψηλή κατανάλωση. Μονόδρομος το focus στην κατηγορία.
Βεβαίως και μπορεί! Το Focus είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και ο κινητήρας 1,0 Ecoboost του δίνει το μεγάλο πλεονέκτημα της μικρής κατανάλωσης.
Αυτό που υπάρχει κάτω από το καπό παίζει σημαντικό ρόλο. Και δεν μιλάω για χαμηλή κατανάλωση που εργοστασιακά είναι πλασματική αλλά στο δρόμο σταθερά με 130 χλμ ποιο από τα 2 θα κινείται πιο άνετα. Επίσης μπορεί κάποιος να μου πει τι επίπεδα θορύβου έχει το 1000άρι focus γιατί από κάποιους φίλους έχω ακούσει ότι ακούγεται σαν το mirafiori του 80; Για μέσες με υψηλές ταχύτητες εννοείται.
To Astra όπως γράφετε κοστίζει μόλις 16.900 ευρώ. Αλήθεια, ποιος έχει να δώσει αυτά τα χρήματα συν τις λοιπές επβαρύνσεις? Ότι τεχνολογία και να έχει ένα αυτοκίνητο με την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση αυτά τα χρήματα φαντάζουν εξωπραγματικά για το μέσο Έλληνα.
τεχνολογικο διαμαντι το μοτερ της φορντ διχως ανφισβητηση διοτι αποδυκνυει εμπρακτα τι σημαινει downsizing καθως προηγειται εναντι οποιουδηποτε ατμοσφαιρικου συνολου 1.6 εχοντας επιδοσεις ενος 1.8 ατμοσφαιρικο συνολου.αποψη μου παντα, το φοκους ειναι πιο ολοκληρωμενο σαν προταση και κοιταει στα ματια τους παντες ασχετου κυβισμου.επισης ο τρικυλινδρος δεν απαιτει να γινουν παραχωρησεις.μπορει να ειναι πιο ακριβο απ το οπελ αλλα οτι δινεις περνεις.
το astra ειναι παντου πισω απο το focus. το focus χτυπαει κορυφη βρισκεται σε αλλη κλαση απο το astra
Προσωπικά προτιμώ να πληρώνω παραπάνω τέλη,λογικά καύσιμα,πέραν των τυποποιημένων μετρήσεων,χαμηλά έξοδα συντήρησης,αξιοπιστία και όχι μεγάλη απαξίωση της περιουσίας μου.Και 1 ευρώ να έχει το ford focus 1000cc,το βρίσκω υπερβολικό για τα ελληνικά δεδομένα.Δηλαδή επειδή είναι φθηνότερο από κάποια άλλα,έχει μικρό κυβισμό,χαμηλότερα τέλη και ρύπους,είναι το παν για τους καταναλωτές.Δεν μετράει το πως θα συμπεριφερθεί στο ζεστό κλίμα της ελλάδος,δεν μετράει το τι καταναλώνει πέραν των 120χλμ.την ώρα,δεν μετράει το πόσο κοστίζει η συντήρηση του,δεν μετράει η αξιοπιστία του,δεν μετράει η απαξίωση του λόγω της διαγωγής που θα δείξει στην καριέρα του. Δεν είμαστε όλοι ΝΤΕΜΕΚ διστακτικοί,δεν γνωρίζουμε,είμαστε μειωμένης αντίληψης,και άλλα τέτοια.Προσωπικά διατηρώ πολλές επιφυλάξεις,και προτιμώ να δω κάποιους άλλους ήρωες,να κάνουνε το βήμα,ώστε να βγάλω συμπεράσματα,δίχως να πονέσω.