14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η υβριδική του φύση και η πολυχρηστική διάσταση που εξασφαλίζει, το καθιστούν πιο ενδιαφέρον, από το μεσαίο υβριδικό.
Οδηγούμε Toyota Prius+
(25/6/2012)
Η Toyota ολοκληρώνοντας τη γκάμα του Prius, παρουσιάζει το Prius Plus, που είναι ουσιαστικά, η MPV έκδοση του μοντέλου, που είναι πιο ενδιαφέρον από το μεσαίο υβριδικό.
Με μια ματιά
- Το πρώτο υβριδικό μικρό Toyota
- Με μέση κατανάλωση
3,5 λτ./100χλμ. και
εκπομπές CΟ2 79γρ./χλμ
- Στην Ελλάδα μέσα στο μήνα με τιμή 17.500 ευρώ
Τα νούμερα έχουν, ορισμένες φορές, μεγάλη αξία. Για παράδειγμα, αυτά τα νούμερα που αφορούν στο Toyota Prius είναι εντυπωσιακά. Ας δούμε μερικά από αυτά. Το Prius είναι το πιο καλοπουλημένο υβριδικό στον κόσμο με πάνω από 2,6 εκ. πωλήσεις. Μόνο η τελευταία (3η) γενιά του έχει πουλήσει ήδη, πάνω από 1,27 εκ. αντίτυπα, από το 2009. Συνολικά, η Toyota έχει πουλήσει πάνω από 4 εκ. υβριδικά παγκοσμίως, περισσότερα από κάθε άλλον κατασκευαστή, ενώ το όφελος από τη χρήση του συστήματος Hybrid Synergy Drive μέχρι τώρα είναι 25 εκ. τόνοι CO2. Με το Prius Plus, η Toyota βάζει ακόμα ένα θεμέλιο λίθο στο υβριδικό της οικοδόμημα που, μέχρι το 2010, θέλει να απαρτίζεται από 10 υβριδικά μοντέλα με παρουσία σε όλες τις κατηγορίες. Το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει δρομολογηθεί η παρουσία του στην Ελλάδα, δε υποβαθμίζει την ουσία του.
Επιβλητική παρουσία
Το Prius Plus, είναι, όπως υποδηλώνει και το όνομα του, ένα μεγαλύτερο Prius. Δεν τοποθετείται στην αυτόνομη γκάμα του υβριδικού μοντέλου, ως η station εναλλακτική του, αλλά ως η MPV – πολυχρηστική του υπόσταση. Σε κάθε περίπτωση, έχει πιο μεγαλόσωμο αμάξωμα που φέρει την αύρα του ανανεωμένου Prius που δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει. Έχει 135 χλστ. μεγαλύτερο μήκος, είναι 30 χλστ. πιο πλατύ και 85 χλστ. πιο ψηλό από το απλό μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει μεγαλώσει κατά 80 χλστ., όλα με απώτερο σκοπό να μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 7 επιβάτες. Από αισθητικής πλευράς, το πολύ αεροδυναμικό αμάξωμα (Cd: 0,28) έχει πολύ δυναμικές λεπτομέρειες σχεδιασμού, που θα μπορούσαν να ανήκουν και σε crossover, αφού το εξωτερικό ύψος είναι αρκετά μεγάλο. Μπροστά, συναντάμε και πάλι το μοτίβο “Under Priority” με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, Led ημέρας και σφηνοειδή φωτιστικά, ενώ πίσω, εντύπωση προκαλούν περισσότερο οι κάθετοι ανακλαστήρες, παρά τα φωτιστικά που θυμίζουν Verso. Από το πλάι ξεχωρίζουν οι αλουμινένιες ζάντες (16 ή 17 ιντσών) που συνδυάζονται με ελαστικά 5% μικρότερης αντίστασης κύλισης σε σχέση με αυτά που εφοδιάζουν το απλό Prius.
Στοχευμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό, έρχεται κανείς αντιμέτωπος με ένα τελείως νέο σχέδιο που διατηρεί την οικογενειακή ταυτότητα, αλλά είναι περισσότερο προσαρμοσμένο στην πολυχρηστική φύση του μοντέλου.
Μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί η μεγάλη κεντρική κονσόλα που είναι υπερυψωμένη και έχει διαφορετική διάταξη από το απλό Prius, ενώ φιλοξενεί ένα μικρότερο λεβιέ για το E-CVT κιβώτιο. Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα είναι πολύ καλή και το φινίρισμα κορυφαίο, αλλά η αισθητική μοιάζει πιο φορτωμένη από τη λιτή, πράσινη προσέγγιση του απλού μοντέλου και η εργονομία δεν είναι πολύ εξυπηρετική. Σε αυτό, δε βοηθάει το γεγονός ότι ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει ένα μεγάλο τούνελ που λειτουργεί σαν υποβραχιόνιο για οδηγό – συνοδηγό, αλλά στερεί πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, οι οποίοι, γενικά δεν έχουν την τιμητική τους. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, προσφέροντας καλή περιφερειακή ορατότητα.
Εσωτερικό – χώροι: Καλύτερα τα πράγμα τα για τις αποσκευές
Ακριβώς αυτό το κεντρικό τούνελ που ζορίζει τα πράγματα μπροστά (κρύβοντας από κάτω την μπαταρία), δίνει τη δυνατότητα πίσω για να απλωθεί μία 7θέσια διάταξη εσωτερικού. Πάνω στο μακρύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, χωράνε ακόμα δύο θέσεις στο εσωτερικό του Prius. Στη μεσαία σειρά καθισμάτων το Prius διαθέτει τρία, ίσα, ανεξάρτητα καθίσματα που σύρονται κατά μήκος και των οποίων η πλάτη αναδιπλώνεται τελείως. Από πίσω τους, υπάρχει ακόμα μια σειρά με δύο καθίσματα, που αναδιπλώνονται σε ποσοστό 50%. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Toyota αναφέρει πως η απόσταση μεταξύ της πρώτης και της 2η σειράς έχει μεγαλώσει, σε σχέση με το απλό Prius και ότι, η απόσταση μεταξύ της πρώτης και της 3ης σειράς είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας. Στην πράξη, η ευρυχωρία δεν εντυπωσιάζει, ενώ οι πλάτες των 5 πίσω καθισμάτων είναι σχετικά στενές. Έτσι, περισσότερη σημασία έχει ο χώρος αποσκευών που προκύπτει και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.750, για φόρτωμα μέχρι την οροφή. Ακόμα και με τα 7 καθίσματα εν χρήσει, ο περισσευούμενος χώρος είναι 200 λίτρα, μέχρι την πλάτη των καθισμάτων ή 550 λίτρα στην 5θέσια διάταξη.
Αναβαθμισμένο σε όλα
Τo Prius Plus δεν είναι απλά ένα μακρύτερο Prius, αλλά είναι ουσιαστικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Ως το μοναδικό, full υβριδικό, 7θέσιο στον κόσμο, διαθέτει μία σειρά τροποποιήσεων για να κάνει τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του συστήματος HSD.
Εν προκειμένω, βασίζεται στη βασική δομή του απλού μοντέλου, με ένα βενζινοκινητήρα 1,8 που κάνει χρήση του κύκλου Atkinson (που εξασφαλίζει περιορισμένες απώλειες κατά την καύση) και μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα έχουν συνδυαστική ισχύ 136 ίππων. Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα EHR (ανακύκλωση της παραγόμενης θερμότητας) που ζυγίζει λιγότερο και είναι πιο αποδοτικό από εκείνο του απλού Prius, ενώ όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν, λίγο ή πολύ ως συνήθως. Αποτέλεσμα είναι η χαμηλή μέση κατανάλωση, αλλά και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων (96 γρ./χλμ. CO2) που είναι οι χαμηλότερες οχήματος της κατηγορίας.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό όλων είναι η τοποθέτηση (για πρώτη φορά σε μη plug-in υβριδικό της Toyota) μία νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου, που είναι κατά 50% μικρότερη από αυτή του απλού Prius και κατά 8 κιλά ελαφρύτερη. Έτσι, είναι δυνατή η τοποθέτησή της ανάμεσα στις μπροστινές θέσεις.
Παράλληλα, όπως και όλα τα υπόλοιπα υβριδικά της Toyota, το Prius Plus μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι 70 χλμ./ώρα, με το ξεκίνημα της λειτουργίας του, να χρησιμοποιεί το Power mode για 25% περισσότερη απόκριση στο γκάζι ή το Eco mode για μέχρι 10% επιπλέον οικονομία.
Με στόχο την άνεση
Η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι αυτά που σου έρχονται πρώτα στο μυαλό οδηγώντας το Prius Plus. Όπως και στο επερχόμενο, αναβαθμισμένο Prius, η Toyota έχει αυξήσει τα ηχομονωτικά υλικά μεταξύ καμπίνας και κινητήρα και έτσι ο θόρυβος είναι πολύ φιλτραρισμένος.
Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι πολύ περιορισμένοι, ενώ η ανάρτηση προσφέρει πολύ ήσυχη λειτουργία και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. ¶λλωστε, σύμφωνα με την Toyota, οι ρυθμίσεις είναι αλλαγμένες, σε σχέση με τα απλά Prius, για να αποζημιώσουν για το αυξημένο βάρος.
¶λλωστε, για μπορέσει η ανάρτηση να γίνει πιο smooth, χωρίς κόστος στην ασφάλεια, έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου.
¶ξιο αναφοράς και το σύστημα “Pinch & Bounce Control” που ρυθμίζει τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα έτσι, ώστε να εξισορροπεί για την ανύψωση ή το βούτηγμα της μούρης του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του σε διάφορους δρόμους. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε υβριδικό όχημα.
Στο σύνολό του, το Prius Plus, δεν αποπνέει δυναμισμό, αλλά μια κατασταλαγμένη, υβριδική ωριμότητα, που το καθιστά πιο ενδιαφέρον και ουσιαστικό από την αντίστοιχη μπερλίνα.
Το Prius+ είναι μακρύτερο, φαρδύτερο και ψηλότερο του απλού.