Τα αυτόματα κιβώτια είναι σαφώς πιο πρακτικά από τα μηχανικά.
Ένα χρηστικό αυτοκίνητο, δεν πρέπει να είναι αυτόματο;
Σίγουρα το χειροκίνητο κιβώτιο έχει τη θέση του στην εμπειρία οδήγησης. Όταν όμως αυτή είναι σταμάτα ξεκίνα στο φανάρι και σταθερές ταχύτητες στην εθνική, δεν είναι καλύτερα το κιβώτιο να είναι αυτόματο; Τι λέτε;
Υπάρχει μια φοβία απέναντι στα αυτόματα κιβώτια. Και όχι, δεν έχει να κάνει ούτε με το κόστος, ούτε με τη συντήρηση, ούτε με την αξιοπιστία, ούτε με τη μεταπώληση. Έχει να κάνει με τη λογική που οι περισσότεροι κουβαλάμε, ότι το αυτόματο είναι «μισό» αυτοκίνητο, και πως αγοράζοντας ένα, παραδίδουμε την ιδιότητά μας ως οδηγός στη «μηχανή».
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
¶λλοι φοβούνται ότι έχοντας αυτόματο θα ξεχάσουν να οδηγούν χειροκίνητο. Θα χάσουν δηλαδή την ικανότητα να χειρίζονται «κανονικό» κιβώτιο. Αυτό είναι και το ζουμί, η λέξη «κανονικό» στην Ελλάδα περιγράφει αποκλειστικά το χειροκίνητο κιβώτιο. Λοιπόν για όσους ξέρουν να οδηγούν χειροκίνητο, όσα χρόνια και να έχουν αυτόματο, η διαδικασία, συμπλέκτης-αλλαγή δεν ξεχνιέται. Καμιά φορά στο σταμάτημα το πόδι ξεχνιέται και δεν πατάει το συμπλέκτη και εκεί μπορεί να σβήσει. Μετά από καμιά δεκαριά μέτρα η συνήθεια επανέρχεται πλήρως. Αλήθεια.
Για τους νέους οδηγούς βέβαια το πράγμα αλλάζει. Το αυτόματο σε καλομαθαίνει και η διαδικασία της αλλαγής ταχύτητας, του κατεβάσματος στον κατήφορο, της νεκράς στο φανάρι, του ξεκινήματος στην ανηφόρα ακούγονται σαν ιστορίες από τη σκοτεινή τουρκοκρατία. Και είναι. Γιατί αυτοί οι οδηγοί έχουν αντιληφθεί πόσο άχρηστη είναι αυτή η διαδικασία. Θα μπορέσουν να οδηγήσουν «κανονικό» αυτοκίνητο; Δύσκολα, αν και με προπόνηση θα τα καταφέρουν. Πειράζει όμως; Μάλλον όχι!
Ειδικά όταν η χρήση είναι σταμάτα ξεκίνα στο φανάρι και σταθερή ταχύτητα στην εθνική, το αυτοκίνητο είναι πόλης ή χρηστικό και όχι «οδηγοκεντρικό» και «σπορ», το χειροκίνητο κιβώτιο είναι παραλογισμός. Εκτός και να υπάρχουν και τα άλλα θέματα, το κόστος αγοράς, η μεταπώληση, η συντήρηση και η αξιοπιστία. Τότε μιλάμε πραγματικά. Εσείς όμως, αυτά τα «εμπόδια» βλέπετε στο αυτόματο ή τα προηγούμενα;
Τι σας σταματά από την αλλαγή σε αυτόματο κιβώτιο σήμερα; Βρίσκετε τη χρήση καλύτερη στη δική σας οδήγηση; Για πιο λόγο λοιπόν δεν έχετε ήδη αυτόματο;
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο και τους προλαλήσαντες. Κανένας απολύτως λόγος πλέον για χειροκίνητο σασμάν. Κούραση και εκνευρισμός χωρίς λόγο. Όταν αξιωθώ να αλλάξω όχημα, παίρνω αυτόματο ασυζητητί!
Προσωπικά δεν θεωρώ ότι πρόβλημα είναι το ενδεχόμενο επιπλέον κόστος αγοράς ή συντήρησης. Απλά σε όσα αυτόματα έχει τύχει να οδηγήσω (με τελευταίο και πιο σύγχρονο το peugeot 207) η αλλαγή των ταχυτήτων είναι ή πλησιάζει επικίνδυνα στο να είναι απαράδεκτη...κοινώς δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που θα έκανα εάν άλλαζα εγώ τις ταχύτητες. Δεν πρόκειται περί εγωισμού αλλά για κατάσταση που σε κάνει να νιώθεις λίγη ανασφάλεια, όπως ασ πούμε σε πορεία σε ελαφρά κατηφόρα γιατί να μην κατεβάζει σχέση; Εν κατακλείδι, αυτόματο με τα χίλια εάν είχα πολλά χρήματα να ξοδέψω σε αυτοκίνητο.
Όλα καλά και όλα ωραία με τα αυτόματα επειδή μου χάλασε το αυτ σασμάν ποιος θα μου το επισκευάσει με εγγύηση κάποιος ας μου απαντήσει ενώ με το χειροκίνητο δεν θα είχα ποτέ τέτοια θέματα !
Το άρθρο περιγράφει πλήρως την αλήθεια. Συμπληρωματικά πρέπει να σημειωθεί ότι ελάχιστοι γνωρίζουν ότι μπορεί κανείς να πάρει και δίπλωμα οδήγησης μόνο για αυτόματα αυτοκίνητα. Η γυναίκα μου δεν είχε πάρει δίπλωμα για χρόνια επειδή τη δυσκόλευε η διαδικασία του συμπλέκτη. Όταν το ανακαλύψαμε, έβγαλε αμέσως και πολύ εύκολα αυτό το δίπλωμα και οδηγεί πολύ καλά και προσεκτικά. Με λίγα λόγια ακόμα και το ...κανονικό κιβώτιο δεν είναι για όλους. Εμείς έκτοτε αγοράζουμε μόνο αυτόματα αυτοκίνητα. Ειδικά τα DSG και τα CVT έχουν αποδειχθεί ιδανικά και δεν έχουν κανένα από τα μειονεκτήματα που αναφέρονται συνήθως για τα παλιότερα συστήματα που χρησιμοποιούν τη ροπή για τις αλλαγές(κρεμάσματα, αργές αλλαγές κλπ.). Αντιθέτως... Και φυσικά ας μην ξεχνάμε ότι και σε αυτά τα κιβώτια μπορείς πάντα να παρέμβεις αμεσότατα (κατεβάζοντας, ανεβάζοντας κλπ.) με τη σειριακή επιλογή. Ϊσως και αμεσότερα από το χειροκίνητο επιλογέα...
φυσικά και το αυτόματο κιβώτιο είναι ποιο λειτουργικό .... αλλα όχι απολαυστικό στην χρήση του ...το μειωνέκτημα του είναι ότι κάνει μόνο του ανεβασματα και κατεβάσματα σε στιγμές που εσυ δεν θα ηθέλες ... όπως πχ είναι η κατηφορα με λίγη όμως προπόνηση γίνεται ο καλύτερος φίλος του οδηγού ... ξέρω σε πολλές περιπτώσεις φίλους μου οι οποίοι πλέον το δεν αλλαζουν με τίποτα βάζοντας κάτω τα πλεονεκτήματα και μειωνεκτήματα είναι με διαφορά καλύτερο το αυτόματο
Έχω αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο (X3) με το καταπληκτικό 8άρι. Αλλάζει αστραπιαία ταχύτητες και δεν σε κρεμάει ποτέ.¶ρα δεν υπάρχει λόγος να έχεις χειροκίνητο. Το άλλο αυτοκίνητο έχει 6άρι χειροκίνητο πολύ καή αίσθηση αλλά αν οδηγήσεις αμάξι με καλό αυτόματο δεν έχει επιστροφή στο χειροκίνητο.το πιο κακό αυτόματο πρέπει να ανήκει στο smart.Τραγικό απλά κιβώτιο.Πιο αργό και από το replay.
ναι αλλα συνηθως με το αυτοματο κιβωτιο γλιτωνεις α)πονους μεσης (για επαγγελματιες) β) συχνες αλλαγες εξαρτηματων κιβωτιου (σαζμαν κλπ) γ) χρονο καθως μπορεις να οδηγας και να μιλας στο κινητο Α Ν Ε Τ Α!