Στην ενδιαφέρουσα σχεδίαση του Kia Rio, προσθέστε τα πλεονεκτήματα που πηγάζουν από ένα diesel που καταναλώνει μόλις 3,2 λίτρα/ 100 χλμ.
Δοκιμή: Kia Rio 1,1 diesel Ecodynamics
Το νέο Kia Rio αφήνει πίσω του το άχρωμο και άοσμο παρελθόν του και, μαζί με όλο το νέο προφίλ της εταιρείας, γυρνάει σελίδα και πάει να κατακτήσει την πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς. (Επικαιροποίηση 20/3/2013)
«Ξεχάστε το Rio που ξέρατε (ή δεν ξέρατε)» μοιάζει να λέει η Kia με το νέο δημιούργημά της στη μικρή κατηγορία. Φυσικά εδώ, όπως και σε όλα τα φρέσκα προϊόντα της εταιρείας, το παιχνίδι δεν κερδίζεται μόνο με την εμφάνιση, αλλά και με την ουσία της κατασκευής του.
Κάτι παραπάνω από μοντέρνο
Είναι γνωστό σε όλους, πλέον, ότι το νέο εταιρικό προφίλ της Kia έχει αναλάβει ο αρχισχεδιαστής Peter Shreyer, πρώην σχεδιαστής του γερμανικού group της VW, προσπαθώντας να επενδύσει στο ευρωπαϊκά αποδεκτό στυλ. Αιχμή του δόρατος η ομογενοποιημένη μάσκα με τον κωδικό «tiger nose» που χαρακτηρίζει πια όλη τη γκάμα της Kia. Ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα συνολικά μεστό σχέδιο, που ξεφεύγει από τα στενά όρια του μοντέρνου και του εντυπωσιακού και έχει γίνει όμορφο και αξιοπρόσεκτο, από όλους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στο μπορντό χρώμα της δοκιμής, οι γραμμές του αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο, ενώ η all LED προσέγγιση των φώτων (στα εμπρός και πίσω φώτα και τα πλευρικά φλας), αν και προαιρετική, καθιστά την συνολική εικόνα του Rio έως και φουτουριστική, ειδικά το βράδυ. Από εκεί πέρα, οι διαστάσεις είναι πλούσιες για μοντέλο της κατηγορίας, με το μήκος να ξεπερνά τα 4 μέτρα, και οι σχεδιαστικές επιλογές τις κάνουν ακόμα πιο πληθωρικές. Χαρακτηριστικό δείγμα οι ανασηκωμένοι ώμοι του αμαξώματος που σε κάνουν να νομίζεις ότι έχεις μπροστά σου μικρομεσαίο.
Κινητήρες: Επιδόσεις, κατανάλωση, ρύποι
Σαν diesel το Kia Rio εξοπλίζεται με ένα νέο 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.120 κυβικών εκατοστών με απόδοση 75 ίππων και 170 Nm ροπής. Όσον αφορά στις επιδόσεις, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 16,1 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Η Kia ανακοινώνει κατανάλωση που περιορίζεται στα 3,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 85 γρ./χλμ. Σε αντίθεση, με το 5άρι κιβώτιο της έκδοσης βενζίνης, το πετρελαιοκίνητο Rio εξοπλίζεται με 6άρι κιβώτιο.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Kia Rio 1.2
Εσωτερικό – χώροι: Ποιοτικό & άνετο
Αξιοπρόσεκτη είναι η προσπάθεια στο εσωτερικό. Η αίσθηση ότι «οδηγώ μεγαλύτερο αυτοκίνητο» αποτυπώνεται και στην «απλωτή» σχεδίαση του ταμπλό, με τη φαρδιά κεντρική κονσόλα, το βαθύ ταμπλό και τα μεγάλα χειριστήρια. Ο πίνακας οργάνων είναι ανάγλυφος και ευανάγνωστος, τα χειριστήρια στο τιμόνι καλοδεχούμενα και τα αεροπορικού τύπου μπουτόν του κλιματισμού εντυπωσιακά. Εξαιρετική σε ρυθμίσεις και άνετη είναι η θέση οδήγησης, ενώ καλή είναι και η περιφερειακή ορατότητα, παρά τις φαρδιές πίσω κολόνες. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, ενώ η ποιότητα των υλικών είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, ειδικά όπου υπάρχει μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και στις επενδύσεις στις πόρτες.
Μέσα, οι χώροι για το κεφάλι των εμπρός και των πίσω επιβατών είναι γενναιόδωροι, ενώ πολύ καλά σκοράρει και όσον αφορά στο χώρο για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών είναι βαθύς και τετραγωνισμένος στη σχεδίαση, με αποτέλεσμα την απόλυτη εκμετάλλευση των 288 λίτρων του. Ή των 923 λίτρων, αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο και συμμετοχικό στο δρόμο
Ένα από τα «όπλα» του νέου μοντέλου είναι η οδική του συμπεριφορά. Το «μεγαλείο» της εμφάνισης πάει πακέτο με την ωριμότητα στο δρόμο, που φαίνεται από την συγκρότηση σε ποικιλία περιστάσεων. Αρχής γενομένης από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δεν αφήνει κραδασμούς να περάσουν στο εσωτερικό, ενώ τα εγκάρσια σαμαράκια διαχειρίζονται με αξιοπρέπεια, από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Παράλληλα, οι κλίσεις και οι πλεύσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ενώ στο στάνταρ ESP μπορεί να «μαζέψει» ανώδυνα τη μούρη, όποτε πάει να υποστρέψει. Με την άνεση να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, το Rio μπορεί να γίνει ως και ενδιαφέρον στις στροφές, όπου μπαίνει με σιγουριά και βγαίνει χωρίς χαζέματα από το πίσω μέρος.
Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και ακριβές, αν και κοντά στα 140 χλμ./ώρα ταλαιπωρείται περισσότερο από το αναμενόμενο από αεροδυναμικούς θορύβους. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, αλλά μέτρια αποτελεσματικότητα, όπως φανέρωσαν οι μετρήσεις μας, ενώ το τιμόνι έχει διττή προσωπικότητα. Ενώ στις στροφές δεν αισθάνεται αμέτοχο και στους ελιγμούς στις πόλεις έχει σωστό βάρος, στον ανοιχτό δρόμο αποκτάει μια ψεύτικη αίσθηση γύρω από την ευθεία, συμβιβάζοντας την επαναφορά του στην αλλαγή πορείας.
Kia Rio : 5 αστέρια
Προστασία ενηλίκων: 92%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 46%
Συστήματα ασφαλείας: 86%
Συμπέρασμα
Όπως επισημάναμε και στην αρχή, το νέο Kia Rio δεν είναι μόνο εμφάνιση, αλλά έχει και ουσία. Αν το ελκυστικό περιτύλιγμα σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα όταν το βλέπεις και όταν σε βλέπεις μέσα σε αυτό, αυτό που εισπράττεις πίσω από το τιμόνι μπορεί να σε δικαιώσει για την επιλογή σου. Με κρυφό όπλο ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού και μια άκρως ελκυστική τιμή, το νέο Kia Rio έχει to value for money για «γαρνιτούρα» και την αξία για βάση.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Kia Rio 1.2
Τιμές και Εξοπλισμός του Kia Rio
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Περισσότερα θέματα για το Kia Rio