Η νέα πλατφόρμα MQB διατηρεί σταθερό μόνο το κομμάτι του κινητήρα, από τον μπροστινό άξονα μέχρι και τα πεντάλ του οδηγού.
Γιατί η VW θα γίνει το Νο 1;
(22/8/2012)
Στα πλάνα των Γερμανών για... παγκόσμια κυριαρχία, τουλάχιστον στο χώρο του αυτοκινήτου, υπάρχει ένα κρυφό χαρτί, που μπορεί να κάνει τη διαφορά, σε παγκόσμιο επίπεδο.
MQB, τρία γράμματα που, εκ πρώτης άποψης, δεν λένε τίποτα σε κανένα. Παρόλα αυτά πρόκειται για μία υλοποίηση που αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στην κατασκευή των μελλοντικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για τη νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα του ομίλου VW, επάνω στην οποία μπορούν να βασιστούν από μικρά αυτοκίνητα πόλης, μέχρι μικρομεσαία και μεσαία σεντάν! Τι σημαίνει αυτό; Σε οικονομικούς όρους, την εξοικονόμηση 14 δισ. ευρώ, μέχρι το 2019, τα οποία μπορούν να μεταφραστούν σε φθηνότερα αυτοκίνητα, καλύτερες υπηρεσίες και περισσότερα κονδύλια σε έρευνα και εξέλιξη!
Σε αντίθεση με τα «πατώματα» που ξέραμε μέχρι στιγμής, τα οποία κάλυπταν συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων, μικρά ή μεγάλα, με ή χωρίς τετρακίνηση κ.λπ. η νέα πλατφόρμα MQB διατηρεί σταθερό μόνο το κομμάτι του κινητήρα, από τον μπροστινό άξονα μέχρι και τα πεντάλ του οδηγού. Όλα τα άλλα παραμένουν ευμετάβλητα, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Όπως εύστοχα παρατήρησε ο Stuart Pearson, αναλυτής της Morgan Stanley στο Λονδίνο, «η πλατφόρμα MQB της VW είναι ίσως η μεγαλύτερη ανακάλυψη εξοικονόμησης κόστους που έχει γίνει ποτέ, από οποιονδήποτε κατασκευαστή». Αυτό, λογικά, είναι κάτι που θα αντιγράψουν και άλλοι κατασκευαστές, σίγουρα όμως θα δώσει την ώθηση στον όμιλο VW να πετύχει τους στόχους του, να περάσει στην πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, τα επόμενα χρόνια.