ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στην τεχνολογία των πλαισίων, είναι όμως αυτό αρκετό;

Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στην τεχνολογία των πλαισίων, είναι όμως αυτό αρκετό;

Οικονομία καυσίμου ή παθητική ασφάλεια;

(24/8/2012)

Γιατί να επηρεάζει η παθητική ασφάλεια την οικονομία καυσίμου; Γιατί η βελτίωσή της σημαίνει περισσότερα εξαρτήματα και άρα βάρος. Μπορεί να γκρινιάξει όμως κανείς όταν μιλάμε για ασφάλεια;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η μάχη για τη μείωση του βάρους άργησε ελαφρώς, όμως το τελευταίο διάστημα οι κατασκευαστές, αφού εξάντλησαν κάθε ίχνος τεχνολογίας για να δυναμώσουν τους κινητήρες, βάλθηκαν να κόψουν κιλά. Έτσι εξέλιξαν νέα πλαίσια, με τη χρήση ισχυρότερων κραμάτων χάλυβα, τα οποία είναι εξίσου ασφαλή (αν όχι ασφαλέστερα) από τα παλιά και ταυτόχρονα ελαφρύτερα, αφού αποτελούνται από λιγότερο μέταλλο. Η Mazda ήταν από τους πρώτους με το Mazda2, το Peugeot 208 έκανε το ίδιο, τώρα ετοιμάζεται για δίαιτα και το VW Golf .

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όμως πάνω που τα μέρη των αυτοκινήτων σταθεροποιήθηκαν, έρχεται μία νέα δοκιμή πρόσκρουσης να αλλάξει και πάλι τα δεδομένα. Ο φορέας δοκιμών των ασφαλιστικών εταιρειών των ΗΠΑ, ο IIHS, παρατήρησε ότι παρότι τα αυτοκίνητα πετυχαίνουν μέγιστη βαθμολογία στα κλασσικά τεστ, συνεχίζουν τα νούμερα θανάτων στην άσφαλτο να είναι υψηλά.

Μελέτησε λοιπόν τα είδη δυστυχημάτων και είδε πως η πλήρως μετωπική σύγκρουση δεν είναι τόσο πιθανή. Ξεκίνησε έτσι δοκιμές με κάλυψη του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου μόνο κατά 25%, περίπου το ένα εμπρός φανάρι. Σενάριο τυπικής σύγκρουσης όταν οι οδηγοί κόψουν το τιμόνι για να αποφύγουν τη μετωπική.

Και τα αποτελέσματα ήταν ανησυχητικά. Με τα περισσότερα αυτοκίνητα να έχουν ρυθμισμένη την παθητική τους συμπεριφορά γύρω από τα τεστ μετωπικής, στη νέα δοκιμή δεν τα πήγαν καλά. Και δεδομένου ότι από το 2014 αυτή η σύγκρουση θα περάσει στις υποχρεωτικές, είναι βέβαιο πως οι κατασκευαστές θα ανταποκριθούν αμέσως για να πιάσουν υψηλό σκορ και σε αυτή.

Αν και ο IIHS βρήκε ενδιάμεσες λύσεις, και πρότεινε επαναπρογραμματισμό στη συμπεριφορά των ζωνών ασφαλείας και το άνοιγμα των πλαϊνών αερόσακων, είναι βέβαιο πως χρειάζεται περισσότερο «μέταλλο» για να ελεγχθεί η παραμόρφωση. Και αυτό θα προσθέσει βάρος, και δυστυχώς στο εμπρός, ήδη βαρύ, μέρος του αυτοκινήτου.

Τι θα αλλάξει; Ακόμη μικρότεροι κινητήρες, τοποθετημένοι λίγο πιο πίσω για το ζύγισμα, και μεγαλύτερες «μούρες». Σίγουρα μεγαλύτερο βάρος, αφού ακόμα και τα νέας γενιάς πλαίσια θα πρέπει να ενισχυθούν και άρα «χτύπημα» στην οικονομία καυσίμου.

Όσο ενοχλητικό και να είναι αυτό όμως, μπορεί κανείς να έχει παράπονο; Θα ανταλλάζατε ποτέ την ασφάλεια του αυτοκινήτου σας με καλύτερη οικονομία καυσίμου; Τι λέτε;

Autotriti.gr
FALKEN BRIDGESTONE MICHELIN