
Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στην τεχνολογία των πλαισίων, είναι όμως αυτό αρκετό;
Οικονομία καυσίμου ή παθητική ασφάλεια;
Γιατί να επηρεάζει η παθητική ασφάλεια την οικονομία καυσίμου; Γιατί η βελτίωσή της σημαίνει περισσότερα εξαρτήματα και άρα βάρος. Μπορεί να γκρινιάξει όμως κανείς όταν μιλάμε για ασφάλεια;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η μάχη για τη μείωση του βάρους άργησε ελαφρώς, όμως το τελευταίο διάστημα οι κατασκευαστές, αφού εξάντλησαν κάθε ίχνος τεχνολογίας για να δυναμώσουν τους κινητήρες, βάλθηκαν να κόψουν κιλά. Έτσι εξέλιξαν νέα πλαίσια, με τη χρήση ισχυρότερων κραμάτων χάλυβα, τα οποία είναι εξίσου ασφαλή (αν όχι ασφαλέστερα) από τα παλιά και ταυτόχρονα ελαφρύτερα, αφού αποτελούνται από λιγότερο μέταλλο. Η Mazda ήταν από τους πρώτους με το Mazda2, το Peugeot 208 έκανε το ίδιο, τώρα ετοιμάζεται για δίαιτα και το VW Golf .
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όμως πάνω που τα μέρη των αυτοκινήτων σταθεροποιήθηκαν, έρχεται μία νέα δοκιμή πρόσκρουσης να αλλάξει και πάλι τα δεδομένα. Ο φορέας δοκιμών των ασφαλιστικών εταιρειών των ΗΠΑ, ο IIHS, παρατήρησε ότι παρότι τα αυτοκίνητα πετυχαίνουν μέγιστη βαθμολογία στα κλασσικά τεστ, συνεχίζουν τα νούμερα θανάτων στην άσφαλτο να είναι υψηλά.
Μελέτησε λοιπόν τα είδη δυστυχημάτων και είδε πως η πλήρως μετωπική σύγκρουση δεν είναι τόσο πιθανή. Ξεκίνησε έτσι δοκιμές με κάλυψη του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου μόνο κατά 25%, περίπου το ένα εμπρός φανάρι. Σενάριο τυπικής σύγκρουσης όταν οι οδηγοί κόψουν το τιμόνι για να αποφύγουν τη μετωπική.
Και τα αποτελέσματα ήταν ανησυχητικά. Με τα περισσότερα αυτοκίνητα να έχουν ρυθμισμένη την παθητική τους συμπεριφορά γύρω από τα τεστ μετωπικής, στη νέα δοκιμή δεν τα πήγαν καλά. Και δεδομένου ότι από το 2014 αυτή η σύγκρουση θα περάσει στις υποχρεωτικές, είναι βέβαιο πως οι κατασκευαστές θα ανταποκριθούν αμέσως για να πιάσουν υψηλό σκορ και σε αυτή.
Αν και ο IIHS βρήκε ενδιάμεσες λύσεις, και πρότεινε επαναπρογραμματισμό στη συμπεριφορά των ζωνών ασφαλείας και το άνοιγμα των πλαϊνών αερόσακων, είναι βέβαιο πως χρειάζεται περισσότερο «μέταλλο» για να ελεγχθεί η παραμόρφωση. Και αυτό θα προσθέσει βάρος, και δυστυχώς στο εμπρός, ήδη βαρύ, μέρος του αυτοκινήτου.
Τι θα αλλάξει; Ακόμη μικρότεροι κινητήρες, τοποθετημένοι λίγο πιο πίσω για το ζύγισμα, και μεγαλύτερες «μούρες». Σίγουρα μεγαλύτερο βάρος, αφού ακόμα και τα νέας γενιάς πλαίσια θα πρέπει να ενισχυθούν και άρα «χτύπημα» στην οικονομία καυσίμου.
Όσο ενοχλητικό και να είναι αυτό όμως, μπορεί κανείς να έχει παράπονο; Θα ανταλλάζατε ποτέ την ασφάλεια του αυτοκινήτου σας με καλύτερη οικονομία καυσίμου; Τι λέτε;
οι δοκιμες γινονται με 50 γιατι οταν εχεις μεση ταχυτητα 80-90 πριν το τρακαρισμα φρεναρεις και πεφτεις στα 50. οσο για τα 100χαω και τον τοιχο αυτα ειναι ακυρα συμπερασματα. εαν πας με 50 και ο απεναντι παει με 50 εφοσον μιλαμε για ομοια οχηματα, ειναι σαν να πεφτεις σε τοιχο με περιπου 50χαω. το μονο σημαντικο λοιπον ειναι οτι οι "επιδοσεις" στο τρακαρισμα θα γινουν πιο ρεαλιστικες και οχι μονο για να περνανε τα τεστ τα οποια εχουν γινει στανταρντ πριν δεκατειες
ωραια και τα συστηματα ασφαλειας αλλά στη πράξη τα πραγματα ειναι πιο ζορικα....ολοι ξερουμε οτι ειναι ελάχιστες οι φορες που πηγαίνουμε μόνο με 50.....όλοι ξερουμε οτι αν πηγαινουμε με 50χ.α.ω και χτυπησουμε μετωπικα με καποιον αλλον που παει την ίδια ταχυτητα ειναι σαν να χτυπαμε σε ακινητο εμποδιο με 100χλμ.....και φυσικα οι ταχυτητες που κινούμαστε ειναι μεγαλυτερες....σαφώς και εχουν γίνει βήματα αλλα χρειαζεται παραλληλα συνεση και προσοχη και ...καλη τυχη να μην γίνει το κακο.....με αυτη τη λογική θα πρεπει να φοράμε ολοι κράνη και συνδέσμους με το καθισμα για μην σπάει ο αυχενας στις δυνατες συγκορύσεις κ.ο.κ και να κυκλοφορούμε με ...τανκς....γιατι αν εισαι στην πατρων κορινθου και σου έρθει η νταλίκα με 100χ.α.ω. ποσο μεταλο και ποσους αεροσακους θελεις για να σωθείς?
Kapou diavasa aftin tin erevna kai pragmatika den krivo oti me provlimatise. Den leo ehoun gini terastia vimata stin asfalia tin pathitiki alla kai stin energitiki alla hriazete ekseliksi vasizomeni se pragmatika atihimata pou ehoun gini. Oi eteries kala kanoun kai vriskoun tropous na miosoun to varos tou aftokinitou, hrisimopiontas alla ilika i kramata metalon alla o thalamos ton epivaton enos aftokinitou prepi na ine asfalis. Ara prepi na ine poli pio afstiri oi kanonismoi gia na vgi ena aftokinito stin paragogi. Afto na ginete gia olles tis katigories ton aftokiniton. Akoma kai ena mikro kai fthino aftokinito prepi na ehi kapia minimun standards asfalias (pio afstira apo simera). Prepi lipon ena aftokinito gia na pari ta 5 asteria na ipovalete se perisotera crash tests poli pio apetitika apo oti simera. I asfalia erhete prota kai meta i oikonomia..Horis afto na simeni oti den tha veltiononte ta aftokinita kai se afton ton tomea...
Δεν αλλάζω την ασφάλεια με την οικονομία καυσίμου,αλλά βλέπω ότι όλα αυτά είναι λίγο κουτοπόνηρα.Καταρχάς τα αυτοκίνητα πιάνουν 5 αστέρια στα crash tests επειδή έχουν μια πλειάδα αερόσακων και ενισχύσεις συγκεκριμένες λόγω αυτοφερόμενου πλαισίου.Τι γίνεται όμως με το υπόλοιπο αμάξωμα,δεν μας λέει κανεις. Αν αυξηθεί το βάρος του οχήματος λόγω παραπάνω υλικού,θα αυξηθεί και η τιμή αγοράς του,θα αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου.Αν έχει μικρά μοτέρ θα αυξηθεί και πάλι η κατανάλωση λόγω πίεσης για να ανταπεξέλθει στο αυξημένο βάρος,θα υπάρχουν και βλάβες περισσότερες,οπότε πάμε στα παραπάνω ανταλλακτικά και στο ποιό ακριβό κόστος συντήρησης και σαφώς αγοράς. Μακάρι να ξαναδούν οι εταιρείες την τιμολογιακή τους πολιτική προς όφελος των καταναλωτών,σε συνάρτηση με την προηγμένη τεχνολογία και τον ανταγωνισμό.