ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς η Mercedes κατάφερε ρεκόρ για τα περισσότερα χλμ. ανά kWh;

2.741 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2025)
Πώς η Mercedes κατάφερε ρεκόρ για τα περισσότερα χλμ. ανά kWh;

Η αντίσταση του αέρα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός, στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
Μηχανικές τριβές, τα ελαστικά και το βάρος αυξάνουν την κατανάλωση.
Το χειμώνα η αντλία θερμότητας κάνει θαύματα.
Με στόχο τα 10 χλμ. ανά κιλοβατώρα οι αλλαγές που έρχονται θα κάνουν διαφορά.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η αντίσταση του αέρα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός, στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο

Με τα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα να φτάνουν δύσκολα τα 6.5 χλμ με κάθε κιλοβατώρα (kWh) που καταναλώνουν, ο στόχος των 10 χλμ ακούγεται μακρινός. Όμως ήδη η έκδοση προπαραγωγής της Mercedes CLA κάνει 8.2 χλμ, στην kWh και αυτό χωρίς την επόμενη τεχνολογία στη μπαταρία. Πώς;

Με ταχύτητα εθνικής στα 120 χλμ/ώρα το 50% της ενέργειας της μπαταρίας χρησιμοποιείται για να υπερνικηθεί η αντίσταση του αέρα. Πράγμα που σημαίνει πως η αεροδυναμική είναι ο πρώτος στόχος των κατασκευαστών. Η Hyundai έδωσε ρέστα στο Ioniq 6 φτάνοντας τον συντελεστή στο 0.21, ενώ το ενδιαφέρον τώρα είναι να μειωθεί και η μετωπική επιφάνεια. Κάτι που θα δώσει στην επόμενη γενιά αυτοκινήτων ένα πολύ ιδιαίτερο σχήμα, και ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία.

Μηχανικές τριβές, τα ελαστικά και το βάρος αυξάνουν την κατανάλωση

Η τριβή κύλισης των ελαστικών μπορεί να είναι μόλις 12% της χρήσης της μπαταρίας στο ταξίδι, μαζί όμως με τις άλλες μηχανικές τριβές, φτάνει το 50% στην κίνηση και το σταμάτα-ξεκίνα. Για τους κατασκευαστές ελαστικών το στοίχημα είναι να μειώσουν τις τριβές στο ελάχιστο χωρίς να θυσιάσουν την πρόσφυση. Για τα αυτοκίνητα, η μείωση του βάρους είναι εξίσου σημαντική, αφού για κάθε 100 κιλά λιγότερα, η μείωση στην κατανάλωση είναι από 2 στο ταξίδι ως και 5% στην πόλη, αν συμπεριλάβει κανείς και την ανάκτηση ενέργειας.

Το χειμώνα η αντλία θερμότητας κάνει θαύματα

Η επόμενη φάση του κλιματισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι αντλίες θερμότητας. Ακόμη πανάκριβες, αφού ξεπερνούν τα 1000 ευρώ ως έξτρα εξοπλισμός όπου προσφέρονται, κατεβάζουν την κατανάλωση στο ¼, αφού λειτουργούν με μόλις 1 κιλοβατώρα, ενώ σε αντίθεση με τον παραδοσιακό κλιματισμό, αντλούν ενέργεια και από τη θερμότητα των μερών του αυτοκινήτου. Θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι για το χειμώνα επίσης κόβουν κατανάλωση, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις μας το καλοκαίρι, η ενέργεια για την ψύξη της καμπίνας είναι κάτω από το 5%.

Με στόχο τα 10 χλμ. ανά κιλοβατώρα οι αλλαγές που έρχονται θα κάνουν διαφορά

Ο στόχος των 10 χλμ/kWh είναι η επόμενη φάση της ηλεκτροκίνησης. Από τα σημερινά 6 στα 10 χλμ, η διαφορά σε ένα αυτοκίνητο με μπαταρία 50kWh είναι 200 χιλιόμετρα, με την αυτονομία να εκτοξεύεται από τα 300 στα 500 χλμ. Και η διαφορά αυτή θα επιτευχθεί πριν ακόμη μπούμε στον χορό των νέων τεχνολογιών μπαταρίας που θα δώσει την επόμενη ώθηση για περισσότερα χιλιόμετρα και ταχύτερη φόρτιση.

Εσύ πόσα χιλιόμετρα «βγάζεις» από κάθε κιλοβατώρα; Και τι κάνεις για να μειώσεις την κατανάλωση; Ξέρεις τι να προσέξεις, τι «καίει» περισσότερο και τελικά τι κάνει διαφορά;

Autotriti.gr
MG