Το νέο Volvo V40 έχει την υψηλότερη βαθμολογία της κατηγορίας του αλλά και συνολικά όλων των αυτοκινήτων, στις συγκρούσεις πεζών.
EuroNCAP, 5 νέα πεντάστερα
Έξι νέα μοντέλα, μεταξύ των οποίων τα Audi A3, Ford B-MAX, Kia Ceed Renault Clio και Volvo V40, αξιολογήθηκαν από τον ευρωπαϊκό οργανισμό δοκιμών πρόσκρουσης.
Αν υπάρχει ένα δίδαγμα από τις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP είναι ότι η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Αυτό με αφορμή το Volvo V40 που διέπρεψε στα τεστ, επιτυγχάνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία της κατηγορίας του. Ειδικά σε ότι αφορά συγκρούσεις με πεζούς, χάρη στον πρωτοποριακό αερόσακο που φέρει στο πάνω μέρος του καπό, πέτυχε στην αξιολόγηση ποσοστό 88% το υψηλότερο που έχει δοθεί ποτέ, ανεξαρτήτως κατηγορίας! To video από τις δοκιμές του V40 μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μία ακόμα σημαντική «πεντάστερη» διάκριση είναι αυτή του Ford B-MAX, που εφοδιάζεται με συρόμενες πίσω πόρτες και δεν διαθέτει κεντρικές κολώνες! Η απαραίτητη ακαμψία και ασφάλεια που προσφέρει η ενίσχυση των θυρών δείχνει ότι είναι αποτελεσματική, αφού το ποσοστό του 92% στην ασφάλεια των επιβατών δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται εύκολα. Στα θετικά του μοντέλου της Ford περιλαμβάνονται και τα συστήματα Active City Stop και AEB, τα οποία βοηθούν τον οδηγό να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος, ελαττώνοντας έτσι το ενδεχόμενο πρόσκρουσης.
Η λίστα των υπολοίπων πεντάστερων συμπληρώνεται με τα νέα Audi A3, Kia Ceed και Renault Clio. Σε σύγκριση με τα μοντέλα που αντικαθιστούν και τα τρία εξασφαλίζουν σημαντικά μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια και βελτιωμένη προστασία σε συγκρούσεις πεζών.
Η σειρά των δοκιμών ολοκληρώνεται με το Isuzu D-Max, που απέσπασε τη διάκριση των τεσσάρων αστέρων. Σε σχέση με την προηγούμενη δοκιμή, του 2008, που είχε πετύχει μόλις δύο αστέρια, τα νούμερα έδειξαν πως οι μηχανικοί της εταιρίας δούλεψαν πολύ σοβαρά γύρω από τη βελτίωση του αυτοκινήτου, Τόσο σε ο,τι έχει να κάνει με την προστασία των επιβατών όσο και με αυτή των πεζών.
Με αφορμή τη γενικότερη βελτίωση των αποτελεσμάτων στις δοκιμές πρόσκρουσης με πεζό, ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του οργανισμού δήλωσε: «Στην Ευρώπη το 14% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αφορούν συγκρούσεις με πεζούς. Τα τελευταία τρία χρόνια ο EuroΝCAP αναβάθμισε τις προδιαγραφές των δοκιμών και οι εταιρίες αυτοκινήτων έδειξαν να αντεπεξέρχονται στην πρόκληση. Τα σημερινά αποτελέσματα θα ήταν αδιανόητα πριν από μερικά χρόνια. Ειδικά αυτά του Volvo V40, που θέτει νέα στάνταρ».
Οι επόμενες δοκιμές του EuroNCAP έχουν προγραμματιστεί να ανακοινωθούν στις 29 Νοεμβρίου του 2012.