H diesel έκδοση του Ford Ka αναβαθμίζει τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Δοκιμή: Ford Ka 1,3 TDCi
Η εφαρμογή του κινητήρα πετρελαίου 1,3 TDCi στο mini Ford Ka προσφέρει οικονομικές επιδόσεις και αναδεικνύει στο έπακρο το σπορτίφ χαρακτήρα του.
Το Ka το γνωρίσαμε εδώ και 5 χρόνια, ως το alter ego του Fiat 500. Δύο μοντέλα που εξελίχθηκαν από κοινού, αλλά το καθένα κλήθηκε να «παίξει» διαφορετικό ρόλο. Το 500 πέτυχε και με το παραπάνω (εμπορικά και όχι μόνο) ως άξιος διάδοχος του ιστορικού μοντέλου. Το Ka έπρεπε να μεταφέρει το DNA της Ford στη μικρότερη των κατηγοριών. Απλό σε σχεδίαση, compact σε διαστάσεις, αλλά σπορτίφ σε χαρακτήρα, αποκτά πολύ ενδιαφέρον στη diesel εκδοχή του.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σπορτίφ γονίδια
Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι το Ka είναι ένα χαριτωμένο (με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το αντρικό κοινό) αυτοκίνητο μέσα και έξω. Όπως επίσης κανείς δεν θα το αγοράσει για να πάει βόλτα όλη την παρέα ή για να ανακαλύψει τα όρια της εργονομικής αρτιότητας. Αυτό για το οποίο σίγουρα θα το αγοράσει κάποιος είναι για την ευελιξία του και την οδηγική του ωριμότητα. Το Ka είναι απρόσμενα σταθερό στον ανοιχτό δρόμο, παρά το μικρό του μεταξόνιο, και επικοινωνιακό στις στροφές. Το τιμόνι του είναι ζωντανό, το πλαίσιο στιβαρό και τα φρένα καλά. Στον αντίποδα, η κύλιση είναι λίγο τραχιά, οι αναπηδήσεις υπαρκτές και το ESP (στάνταρ στην πιο πλούσια έκδοση) κάτι που αναζητάς στις στροφές αν σε συνεπάρει η δύναμη του μοτέρ.
Κινητήρας: More than enough
Το turbo diesel μοτέρ του Κa είναι ιταλικής καταγωγής και «φοριέται» σε πάρα πολλά μοντέλα, από το Fiat Panda μέχρι το Opel Astra. Με τεχνολογία common rail, ο κινητήρας εδώ προσφέρει 74 ίππους και 145 Nm ροπής. Δεδομένου του μικρού βάρους του Ka και της σχετικά σφιχτής κλιμάκωσης του 5τάχυτου κιβωτίου οι επιδόσεις που προσφέρει είναι εξαιρετικές, αναβαθμίζοντας τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ο κινητήρας προσφέρει καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές, αλλά η πιο εντυπωσιακή του έκφανση είναι η απόδοσή του ψηλά, όπου η ροπή δείχνει να μην τελειώνει πριν επιτευχθεί η τελική. Η χαμηλή κατανάλωση επιτυγχάνεται με ρεαλιστική οδήγηση (και τη βοήθεια του Start&Stop), αλλά τα επίπεδα θορύβου είναι υψηλά, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες, όπου δε βοηθάει και η ηχομόνωση.
Συμπέρασμα
Οι επιδόσεις και η οικονομία που προσφέρει ο ιταλικός πετρελαιοκινητήρας στο Ka, το βάζουν για τα καλά στο χάρτη του ανταγωνισμού.
Μπορεί η τιμή να είναι αλμυρή (περίπου 2.000 ευρώ ακριβότερο από τη βασική έκδοση βενζίνης), αλλά η οδηγική εμπειρία που προσθέτει το σπορτίφ και το ταξιδιάρικο Ka αλλά και η πραγματική οικονομία μακροπρόθεσμα, το καθιστούν δελεαστική επιλογή ακόμα και μετά από 5 χρόνια καριέρας.