
Εσείς, πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει τέτοια ανατίμηση στο υγραέριο που να επηρεάσει ουσιαστικά τις πωλήσεις του;
Είναι δυνατόν ο φόρος στο υγραέριο να αυξηθεί 800% για να φτάσει η τιμή του αυτή της βενζίνης;
(2/10/2012)
Τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι το λαδόξυδο; Έτσι φαίνεται πως μέτρησαν κάποιοι και φλόμωσαν την αγορά για επικείμενη αύξηση στην τιμή του υγραερίου. Εσείς τι πιστεύετε;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Να τα πάρουμε από την αρχή. Ο φόρος στο υγραέριο σήμερα είναι 200 ευρώ ο τόνος (βάρος). Ο ένας τόνος υγραερίου είναι περίπου 1800 λίτρα. Ακόμη και αν κάποια στιγμή η φορολόγηση του εξισωνόταν με της βενζίνης και πήγαινε με τον όγκο (λίτρα), τότε ο φόρος θα έφτανε τα 330 ευρώ στον τόνο (για να συγκρίνουμε άμεσα). Αυτό είναι αύξηση 65%. Δηλαδή με μία «τεχνική» αλλαγή γίνεται θα γινόταν μια τεράστια αύξηση στον τόνο, μικρή όμως στο λίτρο.
Πόσο θα έφτανε έτσι το λίτρο στο πρατήριο; 8 λεπτά επάνω απΆότι είναι σήμερα. 8 λεπτά μόνο. Όμως φαίνεται πως όσοι κυκλοφόρησαν τις φήμες πάσχουν λίγο στην αριθμητική. Γιατί έσπειραν «φόβους» για τιμή του υγραερίου που θα φτάσει αυτή της βενζίνης. Δεν μπήκαν όμως στον κόπο να κάνουν τους υπολογισμούς για να δουν τι θα σήμαινε αυτό πρακτικά.
Για να φτάσει το υγραέριο τα 1,6 ευρώ το λίτρο από τα 0,85 που είναι σήμερα θα έπρεπε ο φόρος να πάει πάνω από 1.500 ευρώ στον τόνο. Από τα 200 ευρώ που είναι σήμερα, αυτό σημαίνει 770% επάνω. Ολογράφως «εφτακόσια εβδομήντα τοις εκατό». Αλλιώς σχεδόν 8 φορές πάνω.
Είπαμε, τα μέτρα τσούζουν, οι φόροι αλλάζουν, τα πάντα είναι πιθανό να συμβούν, αλλά ποιος φόρος μπορεί στα αλήθεια να αυξηθεί κατά 770%;
Η πιθανή αύξηση των εσόδων από μία τέτοια αύξηση, και εφόσον οι 56.000 ιδιοκτήτες των υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων για κάποιον μυστήριο λόγο συνέχιζαν με ίδια τιμή να βάζουν υγραέριο και όχι βενζίνη, θα ήταν περίπου 80 εκ. ευρώ το χρόνο. Όχι κι άσχημα, αν και θα έχανε τον ΦΠΑ από τις εγκαταστάσεις, τον κύκλο εργασίας των εταιρειών που εγκαθιστούν περίπου 30.000 τέτοια συστήματα το χρόνο, χώρια τα μεσοπρόθεσμα από τις απολύσεις, την ανεργία και την αύξηση της ύφεσης.
Αντί να κυνηγήσει αυτούς τους 56.000 δε θα ήταν πιο απλό να «τσιμπήσει» απλά τον φόρο στη βενζίνη και στο ντίζελ μόλις 2 λεπτά (και όχι σχεδόν 800%). Με δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους θα πετύχαινε τα ίδια έσοδα και με μεγαλύτερη πιθανότητα να τα μαζέψει.
Ο ρεαλισμός αυτών των φημών είναι ανύπαρκτος. Από τη μία μιλάνε για «εξίσωση» στον φόρο μεταξύ βενζίνης και υγραερίου, κάτι που θα ανέβαζε το κόστος κατά 8 λεπτά το λίτρο, και μετά κάνουν λόγο για τιμές στα πρατήρια που είναι οκτώ φορές πάνω από την εξίσωση.
Το θέμα όμως είναι τι λέτε εσείς; Μπορεί με τη ρευστότητα της εποχής να γίνουν τα πάντα, όμως πόσο πιθανό βλέπετε να μπορεί να γίνει μια «εξίσωση» τόσο παράφορη που να έχει το υγραέριο με 8 φορές περισσότερο φόρο από τη βενζίνη; Μια αύξηση δηλαδή σχεδόν 800%;
Δυστυχώς μόνο εδώ στην Ελλάδα γίνονται τέτοια ανώμαλα-άρρωστα πράγματα!!!
Δηλαδή είναι περίεργο να αυξηθει κατα 800%. Αν τόσα τους λειπουν (για να περισεύουν περισσοτερα για αυτους) τόσα θα βάλουν. Αυτό δεν κάνουν μέχρι τώρα?
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ MP
Για αύξηση στο LPG θα μιλήσουμε την 1/1/2018, όταν λήγει η ισχύς της σχετικής κοινοτικής οδηγίας (αν δεν παραταθεί). Μέχρι τότε βάλτε κιτ για να έχετε μεγάλο κέρδος, για πέντε και πλέον χρόνια και μη δίνετε σημασία στις φήμες!!
και μια ερώτηση: υπάρχει kit το οποίο να αποσπαται αν στο μελλον χρειαστει να το αφαιρεσουμε? γιατι καποια στιγμη θα εξισωθει στο μελλον (ειδικα αν το προτιμησουν πολλοι)...σε αυτο το σεναριο τι θα κανουμε ? θα κουβαλαμε τσαμπα περιττα κιλα και θα κυκλοφορούμε χωρίς ρεζέρβα χωρις να εχουμε τη δυνατοτητα να τα αφαιρεσουμε?και μην ακουω για διπλη αυτονομια γιατι δεν μενουμε στην ερημο!!!
Πως ειναι δυνατον να ανεχθουν, οσοι εχουν διυληστηρια, να υπαρχει φθηνοτερο απο την βενζινη και το πετρελαιο καυσιμο; Πιστευω πως συντομα θα αναγκασουν και θα πιεσουν για την εξισωση των τιμων. Θα ευχομουν να κανω λαθος. Το πιστευω αυτο γιατι, ενω υπαρχει το προβλημα στην αγορα οι τιμες αντι να πεφτουν, αυξανονται. Δημοσιως εχει λεχθει, στις τηλεοπτικες ειδησεις απο αναλυτες, πως αυτο συμβαινει επειδη η αγορα ελεγχεται απο καρτελ. Αρα !
Αν η τιμη μετα νεου φορου παει στα 0,90¤/λ τοτε (προσωπικα) για 100χλμ θα καιω 10¤ (11λ/100). Με βενζινη καιω 9λ περιπου/100 και με τιμη 1,75¤/λ θα ηθελα 16¤/100χ. Με κοστος εγκαταστασης 1500¤ (ακριβουτσικα!) θα κανω αποσβεση σε 25000χλμ (ηδη εκανα τα 7000χ), δηλ πανω απο 1,5 χρονο. Δεν συμφερει; Πλεον του ψυχολογικου προτερηματος, το οτι δεν σκεπτεσαι να εκδραμεις!
εδώ σκέφτονται να βάλουν τέλος ακινησίας (φορο στα αυτοκιηντα που δεν εχουν πινακίδες!!!)και θα φορολογήσουν την ιδιοκατοίκηση!!!! τι λεμε τωρα.....καμια εμπιστοσυνη.....
Μα και 8 λεπτά να είναι μόνο η αύξηση, παύει το υγραέριο να συμφέρει. Γιατί βάλτε το κόστος εγκατάστασης συν το γεγονός ότι η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη στο υγραέριο από ότι στην βενζίνη, αν πάει κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο πότε θα κάνεις απόσβεση? Πρέπει να κάνεις πάνω από 1000 χιλιόμετρα του μήνα για να έχεις κάποιο όφελος.
Οι φωστήρες του Οικονομικών ότι και αν έχουν κάνει σε σχέση με το αυτοκίνητο, κατάφεραν να μειώσουν τα έσοδα. Ναί, σκέφτονται να αυξήσουν το φόρο κατανάλωσης στο υγραέριο, γιατί μέχρι εκεί φτάνει το μυαλό τους. Ακόμα δεν κατάλαβαν τα αρνητικά αποτελέσματα επιβολής φόρων στο αυτοκίνητο. Τα έσοδα από το αυτοκίνητο είναι πασιφανές ότι είναι αδύνατο πλέον να αυξηθούν, διότι υπάρχει "κορεσμός επιβάρυνσης" δυσανάλογος της οικονομικής δυνατότητας των χρηστών. Και επειδή με αυτά που κάνουν καλύτερα σχίσουμε τα Πτυχία μας, εκείνο που θα έπρεπε να γίνει τάχυστα είναι η μείωση, ναι η μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας και να ακολουθηθεί το Γερμανικό μοντέλο. Αυτό το μοντέλο λέει ότι "συμφέρει" σε ένα κράτος η όλο και μεγαλύτερη χρήση του αυτοκινήτου διότι "πληρώνει" και μάλιστα "μετρητοίς"... για κάθε μέτρο που διανύει. Δεν βάζεις εμπόδια σε αυτή τη χρήση, την εναθαρρύνεις !!! Εδώ είναι αδύνατο να το καταλάβουν!
Θα σταθώ σε αυτό που γράφει ο συντάκτης. Θα ήταν πιο απλό να τσιμπήσει τον φόρο στην βενζίνη και στο ντίζελ μόλις 2 λεπτά. Φανταστείτε πόσο πολλές φορές μας κλέβουνε την εβδομάδα. Μιλάμε για πολλά λεφτά. Επίσης σε ένα μικρό άρθρο στο περιοδικό λέει ότι στην Ιταλία οι αγορές ποδηλάτων είναι περισσότερες από τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Μήπως να το σκεφτούμε καλύτερα; Τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Στην Ελλάδα ναι, είναι δυνατόν. Το αέριο θα αυξηθεί τόσο ώστε να φέρει τα έσοδα που οι αστέρες μας προσδοκούν... Μήπως πριν από λίγα χρόνια η τιμή της βενζίνης δεν αυξήθηκε εν μια νυκτί κατά 40% (από ~1.00ε/λτ σε 1.40ε/λτ).
Όταν 300 τόσες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας, για να μην πληρώνουν τα υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας, πράγμα που είχε ως συνέπεια το κράτος να χάσει φόρους. Όταν αύξησε το φόρο στα καύσιμα και μειώθηκε η κατανάλωση καυσίμων. Όταν αύξησε τα τεκμήρια στα Ι.Χ., με αποτέλεσμα να καταθέσουν και πάλι τις πινακίδες και να τα πουλήσουν όσο - όσο. Περιμένουμε το κράτος να κάνει λογικές κινήσεις; Προφανώς οι αρμόδιοι του κράτους περί το αυτοκίνητο, είναι παντελώς άσχετοι και άχρηστοι. Έτσι καμιά εμπιστοσύνη δεν έχουμε για το πως θα φερθούν και στο μέλλον. Επομένως όλα είναι πιθανά.
Εδω κάνανε άλλα τρελλα κουφα και παράφορα, στην αύξηση του φόρου στο Υγραεριο θα κολήσουνε. Αν το Κράτος δει ότι χάνει έσοδα από τη μειωμένη ζήτηση βενζίνης λόγω μετατροπής των υπαρχόντων αυτοκινήτων σε υγραεριοκίνητα (ή και λόγω προτιμήσεως αγοράς νέων υγραεριοκίνητων οχημάτων) γιατί να μην προβεί σε αυξηση του φόρου στο υγραεριο. ΟΚ θα είναι χαμηλότερη η τιμη του από τη βενζίνη αλλά τότε θα το σκέφτεσαι διπλά πριν προβείς στην όποια μετατροπή ή αγορά
Επειδή τα πάντα μπορούν να συμβούν,δεν υπάρχει η λέξη ΠΟΤΕ,πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα.Υπάρχουν πιο μικρές πιθανότητες να αυξηθεί 800% ο φόρος στο υγραέριο και περισσότερες πιθανότητες να αυξηθεί παράδειγμα 799%. Όσο περισσότεροι στραφούν στο υγραέριο,τόσο περισσότερο υπάρχουν περισσότερες πιοθανότητες να αυξηθεί στα 800% ο φόρος.Επίσης και σε άλλες μορφές ενέργειας. Αντί λοιπόν να ψάχνουμε έξυπνα,πονηρά,κουτοπόνηρα την πιο φθηνή ενέργεια για τις μετακινήσεις μας,είναι προτιμότερο να ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ στις ΟΠΟΙΕΣ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ,ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ.