Δεν έχει το MPV τα χαρακτηριστικά που το κάνουν το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο;
Η Ευρώπη λατρεύει τα MPV. H Ελλάδα όμως γιατί όχι;
(5/10/2012)
Φέτος έχουν πουληθεί περισσότερα Ford Fiesta απΆ ότι MPV. Και δεν μιλάμε για MPV της Ford μόνο, που είναι αρκετά, μιλάμε για όλα τα MPV της αγοράς, όλα μαζί. Πως γίνεται όλη η Ευρώπη να τα λατρεύει και στην Ελλάδα να τα αγοράζουν μόλις τρεις στους 100;
Το πόση σημασία έχουν τα MPV στην Ευρώπη φαίνεται από την έμφαση που δίνουν οι κατασκευαστές στην κατηγορία. Η Ford για παράδειγμα έχει ένα μίνι μοντέλο, το Ka, ένα μικρό, το Fiesta, ένα μικρομεσαίο, το Focus και ένα μεσαίο, το Mondeo. Έχει επίσης και ένα SUV, το Kuga. Και έχει πέντε MPV. Πέντε!
Με το εκπληκτικό B-Max στη βάση της γκάμας, η Ford έχει δύο μοντέλα βασισμένα στο C-Max, ένα κοντό και ένα μακρύ με συρόμενες πόρτες, το μεγαλύτερο S-Max και το ακόμη πιο μεγάλο Galaxy.
Και δεν είναι μόνο η Ford. Η Peugeot διαθέτει τρία MPV, η Citroen τουλάχιστον τέσσερα (μετρώντας και μοντέλα της σειράς DS), η Renault επίσης τέσσερα, η VW και η Opel από δύο, όπως και η Seat, ενώ με εξαίρεση την Audi τη Volvo και για λίγο ακόμη τη BMW, μέχρι να παρουσιάσει το δικό της πολυμορφικό μοντέλο, όλοι οι κατασκευαστές διαθέτουν τουλάχιστον ένα μοντέλο στην κατηγορία.
Πιο πρόσφατα Hyundai και Kia μπήκαν στην κατηγορία με τα ix20 και Venga αντίστοιχα, ενώ από τους ιάπωνες η Toyota είναι χρόνια μπροστά στα MPV.
Μιλάμε για μια πληθώρα μοντέλων διαφόρων διαστάσεων που τα κατατάσσουν σε αρκετές κατηγορίες, από μικρά μέχρι τεράστια. Αυτοκίνητα σε σχήματα τόσο ιδιαίτερα και ξεχωριστά, από τα ενός όγκου Citroen Picasso μέχρι το μοναδικό Skoda Roomster ή το απίστευτα μυώδες Chevrolet Orlando.
Αυτοκίνητα που στην υπόλοιπη Ευρώπη αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της μέσης οικογένειας και στην Ελλάδα περνούν απαρατήρητα. Παρά το γεγονός ότι με την απελευθέρωση του ντίζελ απέκτησαν το μοτέρ που τους ταιριάζει απολύτως (και που πουλάει βασικά στην Ευρώπη).
Σε τι διαφέρουμε τόσο πολύ από την υπόλοιπη Ευρώπη που δημιουργεί τέτοια απόσταση στην προτίμησή μας στα MPV; Δεν έχει το MPV τα χαρακτηριστικά που το κάνουν το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο; Δεν υπάρχει τεράστια ποικιλία σε μεγέθη και σχήματα ώστε να ταιριάζει από ένα και σε κάθε ελληνική οικογένεια; Τι λέτε λοιπόν; Το επόμενό σας αυτοκίνητο τι πιθανότητες έχει να είναι MPV;
Νομίζω πως ένα MPV χρειάζεται σε κάθε οικογένεια, ακόμα και αν αυτή έχει νέα ανύπαντρα παιδιά. Βοηθάει στις μετακομίσεις σπιτιού, στις συνεχόμενες μετακομίσεις των φοιτητών της οικογένειας, στη μεταφορά επίπλων από αγορές τύπου ΙΚΕΑ, στη μεταφορά του παππού και της γιαγιάς μαζί με τα μικρά, στη βόλτα στην εξοχή με τα ποδήλατα, τη μεταφορά στο camping για το σαββατοκύριακο, κτλ.
ο Έλληνας θέλει SUV και κούρσα για να μπεί στο "μάτι" του γείτονα!!!. Έχω το grand scenic 2.0T. Είναι φορτηγό αν βγούν τα καθίσματα, επταθέσιο πουλμανάκι για να πηγαίνει όλη η παρέα με ένα ΙΧ τώρα με την κρίση και είναι και gti όταν έχω κέφια.... Όλα σε 1, με κατανάλωση 8λίτρα/100 km (αν δεν το παρακάνεις βέβαια...).
john (10/10/2012, 12:32)
Πρώτον είναι αντιαισθητικά.
Είναι υποκειμενικό, έτσι;
Δεύτερον είναι βαριά και ογκώδη.
Έχουν μικρότερο μήκος από ένα σεντάν
Τρίτον, δεν προσφέρουν περισσότερους χώρους, από τις σεντάν ή στέισον εκδόσεις.
Προσφέρουν περισσότερους χώρους, λόγω μεγαλύτερου ύψους (και πιο εκμεταλλεύσιμο.
Τέταρτον μάλλον δημιουργούν ανάγκες, παρά καλύπτουν.
Εγώ, που όπως ίσως έχεις καταλάβει, έχω πολυμορφικό, δεν συμφωνώ. Μάλλον το αντίθετο ισχύει (πχ μπαγκαζιέρες κλπ)
Εμαι κάτοχος ενός Seat Alte XL 1.4 TSI. Το αυτοκίνητο συνδιάζει επιδόσεις με ασφάλεια και χωρους για την 4μελή μου οικογένεια. Πράγματι, τα MPV είναι παρεξηγημένα, μόνο για λόγους κύρους, καθώς εκτελούν μόνο αυτά που πραγματικά διαφημίζουν και όχι κάποια ΄΄μούρη΄΄ όπως τα SUV ή τα ακριβά Sedan (κούρσες). Ως αποτέλεσμα είναι η δυσκολία μεταπώλησης, καθώς δεν είναι εμπορικά στη χώρα της Φούσκας.
Ως κάτοχος έχω αποζημιωθεί από το χαμηλό κόστος αλλά και από λιγότερο άγχος του κουβαλήματος σε ταξίδια, ποδήλατα κ.λ.π.
Επίσης, το αγόρασα συνειδητά και όχι ευκαιριακά.
Τα MPV ειναι μια παραξηγημενη κατηγορια στην χωρα μας οπως ακριβως και τα station wagon και λεω ειναι, γιατι ακομα υπαρχει η νοοτροπια στην πλοιοψηφια των Ελληνων οδηγων , να αγορασουν κουρσα (sedan) η τζιπ (SUV) με την αιτιολογηση οτι δεν ειναι ομορφα η γιατι δεν μου καθονται καλα στο ματι. Ευτυχως αυτο εχει αρχισει και αλλαζει , εστω και σε πολυ μικρο βαθμο , οι καταναλωτες αρχιζουν και κοιτανε την πρακτικοτητα, τι τους εξυπηρετει. Σε αυτο βοηθουν και οι αυτοκινητοβιομηχανιες που παρουσιαζουν περισσοτερες προτασεις σε αυτην την κατηγορια και ετσι υπαρχει πληθωρα επιλογων. Η επιλογη του diesel βοηθαει επισης. Τα MPV ειναι πρακτικα , εχουν πολλους χωρους, οι θεσεις των επιβατων ειναι πιο ψηλα σε σχεση με τα συμβατικα αυτοκινητα ετσι η προσβαση σε αυτες ειναι πολυ πιο ευκολη. Καλοφτιαγμενα , οικονομικα , με πολλους χωρους, ποιοτικα, με ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια σε πολυ υψηλα επιπεδα. Σαν συμπερασμα ….τα MPV ειναι τα απολυτα οικογενειακα αυτοκινητα για οικογενειες με μικρα παιδια καθως και σε ανθρωπους μεγαλυτερης ηλικιας που θελουν μεγαλυτερη ευκολεια κατα την εισοδο και εξοδο απο το αυτοκινητο.
Γιατί ποιός Έλληνας θα κάνει παιδιά εν μέσω ΔΝΤ για να χρειάζεται MVP?
χαίρε κόμπλεξ αμέτρητο
προσωπικά οποτε βλέπω mpv μου έρχεται στο μυαλό ένας άνθρωπος ο οποιος εκπλήρωσε τον βιολογικό του σκοπό και είναι έτοιμος να πεθάνει
καλά το επιχείρημα "αφού το κάνουν οι ευρωπαίοι (οι φωτεινοί παντογνώστες του πλανήτη μας βεβαίως βεβαίως) τότε είναι σωστό" πραγματικά προκαλεί γέλιο, μου θυμίζει την δεκαετία 60 - 70 που εντυπωσιαζόμασταν από τα αμερικανικα ξυραφάκια
Πρώτον είναι αντιαισθητικά.
Δεύτερον είναι βαριά και ογκώδη.
Τρίτον, δεν προσφέρουν περισσότερους χώρους, από τις σεντάν ή στέισον εκδόσεις.
Τέταρτον μάλλον δημιουργούν ανάγκες, παρά καλύπτουν.
Ευχαριστώ.
Τα MPV είναι πολύ πρακτικά και ασφαλή για οικογενειακού χαρακτήρα μετακινήσεις. Οι έλληνες οδηγοί δεν τα συμπαθούν διότι είναι μεγάλα στα κυβικά, σε όγκο για παρκάρισμα και σε κατανάλωση. Δεν έχουν καλαίσθητα χαρακτηριστικά και δεν αποτελούν δείγμα κύρους. Δυστυχώς μερικοί προτιμούν την επίδειξη απο την χρηστικότητα. Όσοι δεν προτιμήσουν και απολαύσουν τα οφέλη τους θα πικραθούν στην μεταπώληση αφού δεν θα βρίσκουν τιμή. Εκτιμώ ότι η πληθώρα SUV με κίνηση στους 2 τροχούς εξυπηρετούν παρόμοιες ανάγκες και επιπλέον είναι όμορφα ασφαλή και οικονομικά για οικογένεια και εργένη. Συνδυάζει περισσότερα πράγματα. Προτείνω Kia Sportage 1.6 και Hyundai ix35.
¶λλο η Ευρώπη,άλλο η Ελλάδα,ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΑ.Τα μεγαλύτερα mpv σε κυβισμό,ήταν και είναι απαγορευμένα για την Ελληνικ.η φορολογική νόρμα.Πριν υπήρχαν πολλά μεγάλα κυβισμού,πλέον και μικρού κυβισμού.Αλλά,εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε άλλα ήθη,συνήθειες,καταναλωτικό γούστο και αξίες ως προς το όχημα και την αγορά του.Προτιμούμε να αγοράσουμε suv τετρακίνητο με λάστιχα δρόμου,ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΠΑΜΕ ΟΥΤΕ ΣΕ ΛΑΣΠΟΔΡΟΜΟ.Εντάξει χρησιμεύει για να ανέβουμε το πεζοδρόμιο βρε αδερφέ δεν φτάνει. Επίσης ένα πολύ μικρό ποσοστό αλλά υπάρχει πλέον,προτιμάει τα station wagon οχήματα.Παλαιότερα δεν υπήρχαν ούτε αυτοί οι αγοραστές για τέτοιου είδους οχήματα.Με τα χρόνια,θα αποκτήσει και η κατηγορία αυτή το μικρό ποσοστό της. Οι χώροι αποσκευών δεν είναι τόσο μεγάλοι και καλά εκμεταλλέυσιμοι,όσο ένα station wagon όχημα.Είναι ψηλά λόγω κατασκευής,και άρα είναι πιο έκθετα στον αέρα,με ότι αυτό συνεπάγεται.Έχουν καλούς χώρους για τους επιβάτες και υψηλή θέση οδήγησης,για όποιους αρέσκονται σε αυτή. Προσωπικά δεν τα προτιμώ,επειδή έχουν υψηλή θέση οδήγησης. Από εκεί και πέρα,αν οι ανάγκες,για μεταφορά οικογένειας και μάλιστα μεγάλης,είναι μέσα στις επιλογές αγοράς μας.ΌΠως και το station wagon.Απλά μελετάμε διεξοδικά το τι βολεύει εμάς προσωπικά και την οικογένεια μας,και προχωράμε.Επίσης βλέπουμε και τα οικονομικά μας και την συντήρηση,ειδικά των μεγάλων mpv.
Πρακτικά αυτοκίνητα μεν, αντιαισθητικά δε. Αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος που δεν προτιμούνται από τους περισσότερους οδηγούς. ¶λλωστε η μέση ελληνική οικογένεια δεν έχει πάνω από δύο παιδιά που σημαίνει ότι εξυπηρετείται άνετα από ένα σεντάν ή ένα χάτσμπακ. Οι οικογένειες με ένα παιδί δε, μπορούν κάλλιστα να εξυπηρετηθούν και από ένα μικρό αυτοκίνητο. Οπότε δεν υπάρχει σοβαρός λόγος αγοράς πολυμορφικού.
AΓΑΠΗΤΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΕΧΕΙΣ ΠΑΙΔΙΑ? ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΩΝ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΘΕΛΗΣΕΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ ΕΝΑ. ΟΜΩΣ ΕΔΩ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ.ΕΓΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (ΜΕ 1 ΠΑΙΔΙ).ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟ ΣΕ DIESEL ΠΡΙΝ 6 ΜΗΝΕΣ ΑΛΛΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ...ΑΓΟΡΑΣΑ C3 DIESEL ΚΑΘΟΤΙ ΕΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟ DIESEL ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟ.ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ ΑΦΟΥ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΟΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ (ΒΛΕΠΕ C-MAX) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΛΕΨΕΙ ΚΑΤΙ.
Με το ΔΝΤ από πάνω μας πως θα αγοράσει ο καταναλωτής πολυμορφικό αμάξι που σχεδόν πάντα ειναι ακριβότερο από ένα της ίδιας κατηγορίας. Επίσης μη ξεχνάμε πως τα πολυμορφικά αυτοκινητα δεν διεκδικούν δάφνες στο τομέα της αισθητικής. Οπότε αν θέλει κάποιος χώρους και κυρίως πορτ μπαγκαζ θεωρητικώς μπορεί να αγοράσει ένα στέισιον (σπορτβάγκον τα λένε τωρα) που αισθητικά καλύτερο ειναι από το πολυμορφικό. Αλλά τωρα πια η αγορα νέου αυτοκινητου είναι αναμνηση παλιά κιτρινο γράμμα στο συρτάρι.