4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Παρά τον «ανθρωπο-μεταφορικό» του προσανατολισμό, το Ford B-Max είναι ευχάριστο στην οδήγηση.
Δοκιμή: Ford B-Max 1,0 ΕcoBoost 120 PS
30.506 Επισκέψεις στο άρθρο (26/11/2012)
Οι 20 επιπλέον ίπποι της ισχυρότερης έκδοσης του hi-tech 1.000άρη 3κύλινδρου Ecoboost κινητήρα της Ford, δίνουν στο πολυμορφικό Β-Max εμφανώς περισσότερο «νεύρο».
+ Αυξημένη πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, ακαμψία, κινητήρας-επιδόσεις
- Το 5τάχυτο κιβώτιο, Χώρος αποσκευών
Χωρίς αμφιβολία, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του B-Max είναι η ιδέα του Ford Easy Access Door System που συνδυάζει πίσω πλευρικές συρόμενες πόρτες με την απουσία κεντρικής κολόνας. Ωστόσο, άξιος προσοχής είναι και ο hi-tech, 3κύλινδρος, EcoBoost κινητήρας, που στην πρώτη δοκιμή του μίνι πολυχρηστικού της Ford δοκιμάσαμε στην έκδοση με τους 100 ίππους. Όπως και στο Focus, υπάρχει και ισχυρότερη έκδοση, που στο B-Max λόγω περιορισμένου συστήματος εξαγωγής αποδίδει 120 ίππους. Επίσης δεν συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά με πεντάρι. Η εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση σε σχέση με εκείνη των 100 ίππων.
Περισσότερο «νεύρο»
Απόλυτα επαρκείς αποδείχθηκαν οι 100 ίπποι της βασικής έκδοσης του 1,0 EcoBoost στο B-Max, αλλά οι 120 της «καλής» έκδοσης δίνουν το κάτι παραπάνω σε «νεύρο», ειδικά όταν ο μίνι ανθρωπομεταφορέας της Ford είναι φορτωμένος με τα βάρη της οικογένειας. Με θεωρητικά ίδια κατανάλωση με εκείνη της έκδοσης των 100 ίππων (4,9 λτ./100 χλμ. και 114 γρ.CO2/χλμ. με start/stop), το 120άρι B-Max επιταχύνει από στάση σε 10,9 δλ. και εμφανίζει πολύ καλές ρεπρίζ (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,3 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 12,5 δλ.). Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 189 χλμ./ώρα. Πέρα από τα νούμερα όμως, σημασία έχει η αίσθηση ευρωστίας που έχει το μοτέρ σε όλη την κλίμακα των στροφών, καθώς επίσης η ευστροφία, ο πολιτισμένος χαρακτήρας και ο ευχάριστος ήχος. Πάντως, η 6η σχέση στο κιβώτιο δείχνει να λείπει και σίγουρα η παρουσία της θα εξασφάλιζε ταξίδι με χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα.
Με 800 ευρώ επιπλέον
Το επιπλέον κόστος για την απόκτηση της έκδοσης του B-Max με τους 120 ίππους είναι 800 ευρώ. Έτσι, η τιμή καταλόγου για την «καλή» έκδοση του B-Max ξεκινά από 17.840 ευρώ για την έκδοση Trend, που όμως, μαζί με έκπτωση και όφελος απόσυρσης 960 ευρώ διαμορφώνεται σε 15.280 ευρώ. Η έκδοση Titanium με όλα τα οφέλη διαμορφώνεται σε 16.410 ευρώ και η κορυφαία Titanium X σε 18.210 ευρώ.