4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Tο νέο Auris είναι ένα σημαντικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Οδηγούμε το νέο Toyota Auris
45.350 Επισκέψεις στο άρθρο (4/12/2012)
Μεγαλύτερο, ελαφρύτερο και πιο οικονομικό, το νέο Toyota Auris προσφέρει αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Έχει δηλαδή όλα τα προσόντα για να… λάμψει στην κατηγορία του.
«Το νέο Toyota Auris αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του Προέδρου της Toyota για ένα ελκυστικό, δυναμικό στο δρόμο αυτοκίνητο που βασίζει την επιτυχία του στις αξίες της φίρμας, όπως η ποιότητα, η ανθεκτικότητα και η αξιοπιστία». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το κείμενο παρουσίασης του νέου Toyota Auris και εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μη συμφωνήσουμε με τα λεγόμενα των Ιαπώνων. Πράγματι το νέο Auris είναι ένα τρομερά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, καθώς οι άνθρωποι της Toyota προσπάθησαν να βελτιώσουν όλα όσα στο παρελθόν είχαν δεχτεί κριτική.
Φυσικά η «σημαία» και αυτού του Auris παραμένει η ολοκλήρωση της γκάμας του με την υβριδική έκδοση, η οποία, σε αντίθεση με το παλιό μοντέλο, το πλαισιώνει από την αρχή της καριέρας του. Αυτή αναμένεται να αποσπάσει το 1/3 των πωλήσεων. Μέχρι να το δοκιμάσουμε στην Ελλάδα στα τέλη του χρόνου, μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από τη σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του στους δρόμους της Λισαβόνας.
Εμφάνιση: (Αερο)δυναμικό
Είναι εμφανές ότι η Toyota αποφάσισε να επενδύσει στη δημιουργία ενός πιο δυναμικού μικρομεσαίου. Αυτό, είναι περισσότερο έντονο στο εμπρόσθιο τμήμα, εκεί όπου το νέο Auris φιλοξενεί τη νεότερη εταιρική γρίλια με την ονομασία «Under Priority» και παράλληλα, ενσωματώνει μακρόστενα φωτιστικά με LED λαμπτήρες ημέρας. Εντύπωση προκαλούν επίσης η πολυγωνική εισαγωγή του προφυλακτήρα και οι τριγωνικές θέσεις των προβολέων ομίχλης στα άκρα του.
Στο υπόλοιπο αμάξωμα, ξεχωρίζει η ρευστή σχεδίαση των εμπρός κολώνων του, που οδηγούν σε μια οροφή πιο κοντά στο έδαφος από αυτή του υπάρχοντος Auris (π.χ. ολικό ύψος -55 χλστ. από πριν). Αντίστοιχα στο πίσω μέρος, το παρμπρίζ καταλαμβάνει λιγότερη επιφάνεια από το παρελθόν και καταλήγει πάνω σε μοντέρνα φωτιστικά τριγωνικής σχεδίασης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Auris έχει χαμηλότερα το κέντρο βάρους, κατά 10 εκατοστά, μικραίνοντας την απόσταση μεταξύ του τροχού και του θόλου.
Το νέο Auris Hybrid εμφανίζει αλλαγές στην εμφάνιση σε σχέση με το απλό για να κάνει πιο ευδιάκριτη την υβριδική του φύση. Το κάτω μέρος της γρίλιας της μάσκας, αλλά και ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα είναι βαμμένα στο γυαλιστερό χρώμα του γραφίτη, ενώ περιφερειακά υπάρχουν τα διακριτικά του συστήματος HSD, μαζί, φυσικά, με τα μπλε σήματα της Toyota εμπρός και πίσω. Παράλληλα τα πίσω φώτα είναι εξ ολοκλήρου εξοπλισμένα με LED. Την εμφάνιση ολοκληρώνουν οι ειδικά σχεδιασμένοι τροχοί 15 και 17 ιντσών.
Συνολικά, ως αποτέλεσμα της προσεγμένης μελέτης σχεδιασμού, το νέο Auris είναι πιο αεροδυναμικό από το παλιό, με συντελεστή Cd: 0,27 (έναντι 0,29 του παλιού).
Εσωτερικό: Αναβαθμισμένο ποιοτικά
Από την πρώτη στιγμή σε παίρνει η μυρωδιά της αναβαθμισμένης ποιότητας μέσα στο αυτοκίνητο. Τα πάντα είναι όπως θα έπρεπε. Τα πλαστικά στιλπνά, η συναρμογή τους σωστή, η απτή ποιότητα πειστική. Η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η κεντρική κονσόλα θα βόλευε να είναι πιο στραμμένη προς τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και πιο χαμηλά τοποθετημένη από το παρελθόν, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται λίγο από το στενό παράθυρο της πέμπτης πόρτας. Το εσωτερικό του νέου Auris αποκτά ένα ενιαίο ταμπλό και κονσόλα, με μια μεγάλη οθόνη πληροφοριών για το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης στο κέντρο, αλλά και ευανάγνωστες ενδείξεις για τον πίνακα οργάνων.
Οικολογικά αναβαθμισμένη είναι η εμφάνιση του εσωτερικού στο υβριδικό Auris. Ο οδηγός μπροστά του έχει ένα μοναδικό monitor του συστήματος Eco Drive Support, που περικλείεται στον πίνακα οργάνων, το γνωστό, από τα άλλα υβριδικά, μπλε λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά και μοναδική γραμματοσειρά στα όργανα του πίνακα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο του εσωτερικού είναι ότι οι χωρητικότητές του δε διαφοροποιούνται καθόλου σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, χάρη στη νέα συστοιχία μπαταριών. Αυτή είναι μικρότερη σε όγκο, ελαφρύτερη σε βάρος και τοποθετημένη εξΆ ολοκλήρου κάτω από τη βάση του πίσω καθίσματος.
Χώροι: Μεγαλύτερο και πιο χρηστικό από το προηγούμενο
Η Toyota άκουσε καλά τους πελάτες της που δεν τους άρεσε η κεντρική κονσόλα στο προηγούμενο μοντέλο, που ήταν άκομψη και στερούσε πολύτιμο αποθηκευτικό χώρο. Αντιθέτως τώρα το εσωτερικό έχει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και στο κεντρικό τούνελ. Από πλευράς χώρων, το νέο Auris, που έχει το ίδιο μεταξόνιο με πριν, είναι αρκετά άνετο εμπρός αλλά και πίσω, χωρίς να φαίνεται κορυφαίο με τα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας.