Αξιολογώντας 7 δημοφιλή μοντέλα της αγοράς, απαντάμε στο ερώτημα "βενζίνη ή diesel".
Βενζίνη ή diesel; Λεπτή ισορροπία
84.818 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2013)
Αραγε τα πλεονεκτήματα των ακριβότερων εκδόσεων diesel μπορούν να δικαιολογήσουν την επιλογή τους έναντι των πλουσιότερων εκδόσεων βενζίνης αντίστοιχου κόστους;
Είναι αλήθεια ότι η αύξηση για τη ζήτηση των diesel εκδόσεων των μοντέλων της αγοράς είναι κατακόρυφη από τη στιγμή που επιτράπηκε η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι εξ ορισμού, τα diesel είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα εξοπλισμένα βενζινοκίνητα σε ποσοστό που φτάνει το 20-30%. Το παράδοξο εδώ είναι ότι, παρά τη γενικότερη εικασία ότι ο αγοραστής κοιτάει μόνο τη τελική τιμή, ασχέτως των προεκτάσεων στην τσέπη του που έχει η επιλογή, υπάρχουν περιπτώσεις μοντέλων των οποίων η diesel έκδοση αντιπροσωπεύει το 75% των πωλήσεών τους.
Αυτό φανερώνει ότι, στην πραγματικότητα ο αγοραστής είναι εκπαιδευμένος να αγοράζει αυτό το μοντέλο που τον συμφέρει μακροπρόθεσμα. Ή τουλάχιστον αυτό που νομίζει ότι τον συμφέρει μακροπρόθεσμα. Αντιθέτως, φαίνεται ότι ο εντυπωσιακός εξοπλισμός που επιβαρύνει την τιμή του αυτοκινήτου, έχει περάσει σε 2η μοίρα. Υπό αυτό το πρίσμα, τίθεται το εξής ερώτημα. Αξίζει η αγορά ενός μοντέλου βενζίνης στην πλούσια εξοπλιστική του έκδοση, ή η αντίστοιχη δαπάνη για την αγορά της έκδοσης diesel που αποτελεί το βασικό μοντέλο στην πετρελαιοκίνητη γκάμα του μοντέλου. Αξιολογώντας τις περιπτώσεις 7 σύγχρονων και δημοφιλών μοντέλων που προσφέρονται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel απαντάμε στο ερώτημα: πλούσιο βενζίνης ή βασικό diesel;