
Πιο ήσυχο κι από ηλεκτρικό αυτοκίνητο το Hyundai Bayon, είναι το No.1 της κατηγορίας (67,1 ντεσιμπέλ, λίγο πάνω από το θόρυβο μίας ξυριστικής μηχανής).
Volkswagen T-Cross και Dacia Sandero Stepway ισόπαλα στην προτελευταία θέση.
Με το Volkswagen T-Roc ταξιδεύεις σαν να έχεις ηλεκτρική σκούπα στην καμπίνα (73,7 dB στα 120 χλμ./ώρα).
autotriti team
Ησυχία στα 120 χλμ./ώρα: Σημαντικός παράγοντας άνεσης και ασφάλειας στο ταξίδι
Πέραν των βασικών μετρήσεων σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις και ασφάλεια, το AutoΤρίτη Test Center αξιολογεί κι άλλα χαρακτηριστικά σε κάθε μοντέλο. Ένα από αυτά είναι o θόρυβος στα 120 χλμ./ώρα, δηλαδή το πόση φασαρία (ή όχι) έχει στην καμπίνα του όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο.
Αυτή η παράμετρος είναι πολύ σημαντική, καθώς επηρεάζει την άνεση, και κατ΄ επέκταση την ασφάλεια, στο ταξίδι, είτε αναφερόμαστε στον οδηγό και στο πόσο ξεκούραστος / απερίσπαστος είναι, είτε στους επιβάτες. Για αυτό, άλλωστε, οι εταιρείες επενδύουν ολοένα και περισσότερα χρήματα στην ηχομόνωση των καμπίνων, προκειμένου να «αποκρούονται» οι ήχοι από το εξωτερικό περιβάλλον.
Εμείς εστιάζουμε στην best-selling κατηγορία της ελληνικής αγοράς, τα μικρά SUV, και παρουσιάζουμε τα 3 καλύτερα και τα 3 χειρότερα μικρά SUV ως προς τον θόρυβο που έχουν στο ταξίδι.
Πιο ήσυχο κι από ηλεκτρικό αυτοκίνητο το Hyundai Bayon, που είναι το No.1 σε ολόκληρη την κατηγορία (67,1 ντεσιμπέλ, λίγο πάνω από το θόρυβο μίας ξυριστικής μηχανής)
Ανάμεσα σε 62 SUV πόλης που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη, κάθε τεχνολογίας καυσίμου, το Hyundai Bayon είναι το πιο ήσυχο στο ταξίδι στα 120 χλμ./ώρα, έχοντας μάλιστα διπλή παρουσία, στην 1η και στην 2η θέση. Λιγότερο αθόρυβη είναι η ήπια υβριδική έκδοση των 100 ίππων με τον 1,0 T-GDI κινητήρα, συνδυαζόμενη με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Το ειδικό μας όργανο κατέγραψε μόλις 67,1 dB/120 χλμ./ώρα, με την καμπίνα του μικρού SUV να είναι σχεδόν... αποκομμένη από τους εξωτερικούς θορύβους. Στην 2η θέση θα δούμε το βενζινοκίνητο Bayon των 100 ίππων στα 67,5 dB, εδώ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, εξ ου και η διαφορά στην τελική μέτρηση, καθώς τα μηχανικά κιβώτιο
Δείτε εδώ συγκεκριμένους θορύβους σε πόσα ντεσιμπέλ αντιστοιχούν
- 40 dB: Το κατώτερο όριο ήχου στο αστικό περιβάλλον (βιβλιοθήκες)
- 50 dB: Ήπια βροχόπτωση
- 60 dB: Normal ανθρώπινη συζήτηση
- 65 dB: Ανθρώπινο γέλιο, ξυριστική μηχανή
- 70 dB: Μπάνιο-ντους
- 73 dB: Ηλεκτρική σκούπα ή ξυπνητήρι
- 75 dB: Μηχανή καφέ
- 80 dB: Κουδούνι εξώπορτας σπιτιού

Fiat 600e & Peugeot 2008 στο Top 3 των πιο ήσυχων μικρών SUV στα 120 χλμ./ώρα
Στις δύο επόμενες θέσεις ακολουθούν δύο αμιγώς ηλεκτρικά SUV πόλης. Ναι, μπορεί μέσα στην πόλη τα ηλεκτρικά να είναι αθόρυβα λόγω χαρακτηριστικών ηλεκτροκινητήρα, ωστόσο στις μεγάλες ταχύτητες αναπόφευκτα υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι. Και πάλι, Peugeot E-2008 και Fiat 600e, αμφότερα στα 156 άλογα, εντυπωσιάζουν με την ησυχία στο εσωτερικό τους, όπου καταγράψαμε ίδια τιμή, 67,6 dB/120 χλμ..
Volkswagen T-Cross και Dacia Sandero Stepway ισόπαλα στην προτελευταία θέση
Στην προτελευταία θέση, με ισοπαλία στα 72,8 dB/100 χλμ. βρίσκουμε τα Volkswagen T-Cross και Dacia Sandero Stepway. Η παραπάνω μέτρηση έχει διαφορετική «πηγή προέλευσης» σε κάθε αυτοκίνητο.
Στην περίπτωση του T-Cross έχουμε τον 1,0 TSI των 95 ίππων, με 5άρι κιβώτιο που λόγω ιπποδύναμης και κιβωτίου λειτουργεί σε υψηλές στροφές, με αποτέλεσμα να προκύπτει η παραπάνω «τσιμπημένη» μέτρηση θορύβου.
Όσον αφορά το Dacia Sandero Stepway, πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση την τιμή αγοράς. Με 16.950 ευρώ το υγραεριοκίνητο Sandero είναι το φθηνότερο μικρό SUV, ωστόσο το χαμηλό κόστος έχει και τους αντίστοιχους συμβιβασμούς ως προς την ποιότητα κατασκευής και τα ηχομονωτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί.
Με το Volkswagen T-Roc ταξιδεύεις σαν να έχεις ηλεκτρική σκούπα στην καμπίνα (73,7 dB στα 120 χλμ./ώρα)
Στο κάτω άκρο με τα πιο φασαριόζικα μικρά SUV στον αυτοκινητόδρομο, βρίσκεται το Volkswagen T-Roc, αφού το ντεσιμπελόμετρο του AutoΤρίτη Test Center κατέγραψε 73,7 dB στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα. Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα από την καθημερινότητα, 73 ντεσιμπέλ είναι -σύμφωνα με έρευνες- ο θόρυβος που κάνει ένα ξυπνητήρι ή μια ηλεκτρική σκούπα. Προφανώς, ο υψηλός θόρυβος οφείλεται στην φύση του κινητήρα (σ.σ. οι πετρελαιοκινητήρες είναι γενικά πιο θορυβώδεις), ωστόσο σημαντική είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας γενικότερα, καθώς και ο αεροδυναμικός θόρυβος. Συγκρίνοντας με το αμέσως επόμενο diesel ανεξαρτήτως κατηγορίας, που είναι το αυτόματο Opel Astra με τα 130 άλογα, το VW T-Roc έχει μεγάλη διαφορά, κοντά στα 4 dB.
Tα 3 καλύτερα και τα 3 χειρότερα μικρά SUV ως προς τον θόρυβο που έχουν στο ταξίδι
Μάρκα/Μοντέλο | Είδος Κινητήρα | Τιμή-από | Θόρυβος στα 120 (db) |
---|---|---|---|
Hyundai Bayon 1,0T 100 PS 7DCT 48V Hybrid | Mild hybrid | 67,1 | |
Hyundai Bayon 1,0T 100 PS 6MT | Βενζίνη | 67,5 | |
Peugeot E-2008 156 PS | Ηλεκτρικό | 67,6 | |
Fiat 600e 156 PS | Ηλεκτρικό | 67,6 | |
Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 95 PS 5MT | Βενζίνη | 72,8 | |
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe Eco-G 100ps | LPG | 72,8 | |
Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 150 PS DSG 4MOTION | Diesel | 73,7 |
Σελίδα 2 | Από ποιους παράγοντες επηρεάζεται ο θόρυβος στο ταξίδι & πώς μεταφράζεται σε πραγματικά γεγονότα; |