Η εξαγορά της ΑΕΓΕΚ σηματοδοτεί την αναζωπύρωση των εργασιών για την ολοκλήρωση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ενώ δημιουργεί και τις προοπτικές για την επέκτασή του προς την Καλαμαριά.
Νέα δεδομένα στο Μετρό Θεσσαλονίκης
5.357 Επισκέψεις στο άρθρο (23/4/2013)
Νέες εξελίξεις φέρνει η εξαγορά της ΑΕΓΕΚ από τον όμιλο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την πορεία των έργων και την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Όπως ανακοινώθηκε, η ΑΕΓΕΚ, που έχει αναλάβει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης και αντιμετώπιζε πολλά οικονομικά προβλήματα, εξαγοράστηκε από τον όμιλο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Αυτό το γεγονός σηματοδοτεί την αναζωπύρωση των εργασιών για την ολοκλήρωση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ενώ δημιουργεί και τις προοπτικές για την επέκτασή του προς την Καλαμαριά.Η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του ομίλου, αγόρασε το 80% των μετοχών της προβληματικής εταιρείας και ανέλαβε να τη συνεπικουρήσει για την προώθηση και την έγκαιρη αποπεράτωση των έργων που έχει αναλάβει, καθώς η ΑΕΓΕΚ είχε περιέλθει υπό τον έλεγχο των πιστωτριών τραπεζών το τελευταίο διάστημα, λόγω οφειλών. Η συγκεκριμένη σύμβαση, αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 31 Μαῒου. Σημειώνεται επίσης, ότι η ΑΚΤΩΡ έχει ήδη επιλεγεί ως προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, συνολικού κόστους 518 εκατομμυρίων ευρώ. Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης αναμένεται στις αρχές του 2014, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα προκύψουν νομικές εμπλοκές.Νέοι συρμοί στο Μετρό της ΑθήναςΜέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να τροχοδρομηθούν οι νέοι συρμοί του Μετρό με την έναρξη λειτουργίας των τεσσάρων νέων σταθμών προς το Ελληνικό.Πρόκειται για 17 συρμούς των έξι βαγονιών, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem – Hanwha. Συνολικά, κόστισαν 155 εκατομμύρια ευρώ και η προμήθειά τους έγινε για τις επεκτάσεις του Μετρό, όχι μόνο προς το Ελληνικό, το Χαϊδάρι και το Περιστέρι, αλλά κυρίως για την επέκταση προς τον Πειραιά, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2017.Με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ/ώρα, διαθέτουν έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον έναν σταθμό στον άλλον, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.Κύριο χαρακτηριστικό των οικολογικών βαγονιών είναι ότι έχουν χρησιμοποιηθεί υδατοδιαλυτά χρώματα. Ο κλιματισμός είναι ισχυρότερος και αναβαθμισμένος σε όλα τα βαγόνια, τα οποία θα κινούνται με λιγότερο θόρυβο στο δίκτυο καθώς θα χρησιμοποιούν κινητήρες κλειστού τύπου. Οι χειρολαβές θα είναι περισσότερες, ενώ τα καθίσματα θα έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους, προσφέροντας ικανοποιητικότερη άνεση. Ωστόσο, θα εξυπηρετούν 28 λιγότερους επιβάτες, σε σύγκριση με τα σημερινά βαγόνια.Οι νέοι συρμοί δεν θα είναι σε θέση να εκτελούν τα δρομολόγια από το σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» έως το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».Τέλος να τονίσουμε ότι το Μετρό ανήμερα την Πρωτομαγιά θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στις 9.00 π.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας. Όπως ανακοινώθηκε, παρόλο που η Πρωτομαγιά είναι ημέρα απεργίας κι όχι αργίας, αυτό γίνεται για να διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό.