Τα νέα μοντέλα μπορούν και συνδυάζουν την χρηστικότητα με την χαρά της οδήγησης.
Μείωσε η χρηστικότητα το πάθος για οδήγηση; Ή μήπως σήμερα συνδυάζονται καλύτερα από ποτέ;
5.301 Επισκέψεις στο άρθρο (10/6/2013)
Πόσο ενδιαφέρον έχει η οδήγηση ενός μικρού ή μίνι μοντέλου; Ενός μικρομεσαίου οικογενειακού ή ακόμη ενός MPV ή SUV; Είναι η χρηστικότητα στο αυτοκίνητο εχθρός του πάθους για οδήγηση; Ή μήπως σήμερα τα νέα αυτοκίνητα μπορούν να τα κάνουν όλα;
Όποιος έχει οδηγήσει ένα Toyota Aygo ή ένα Fiat Panda θα έχει διαπιστώσει ότι παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα αυτά έχουν σχεδιαστεί για χρήση στην πόλη, με προτεραιότητα το εύκολο παρκάρισμα και το μικρό κόστος χρήσης, η οδήγησή τους είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Όχι μόνο για την ευκολία στη χρήση, αλλά και για τον τρόπο που αυτά τα αυτοκίνητα βάζουν το χαμόγελο στον οδηγό.
Και το πράγμα δεν ήταν πάντα έτσι. Ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της περασμένης δεκαετίας ή και παλιότερα, άφηνε πολλά από τα χρηστικά του χαρακτηριστικά να επισκιάσουν κάθε πιθανότητα ευχαρίστησης για τον οδηγό. Η εξαίρεση στον κανόνα ήταν ένα τέτοιο αυτοκίνητο να έχει ενδιαφέρουσα και όχι απλά ασφαλή οδική συμπεριφορά, ενώ για στοιχεία που κάνουν την οδήγηση ιδιαίτερα ευχάριστη, γινόταν ακόμη πιο σπάνια λόγος.
Όμως όλα τα αυτοκίνητα πέρασαν μία αναγέννηση τα τελευταία χρόνια. Από τη μία οι νέοι κινητήρες που πλέον προσφέρουν επιδόσεις χωρίς το τεράστιο άγχος της κατανάλωσης μερικών χρόνων πριν, από την άλλη η μείωση του βάρους που έγινε ανάγκη για όλους τους κατασκευαστές και η μεταμόρφωση είναι εμφανής.
Σήμερα ένα SUV ή MPV μπορούν αν προσφέρουν χαρά στον οδηγό τους περισσότερη από ότι ένα μικρομεσαίο ή μεσαίο μερικών χρόνων πριν. Ειδικά στα ημίαιμα εκτός δρόμου η μεταμόρφωση ήταν τεράστια, με χαμηλά κέντρα βάρους, μικρές τριβές στη μετάδοση, επιτέλους ικανοποιητικές επιδόσεις και ένα στήσιμο που παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο για χρήση στην άσφαλτο. Ειδικότερα τα μίνι τα μικρά και τα μικρομεσαία, ακόμη και στις πιο μικρές από πλευρά κινητήρα εκδόσεις είναι πλέον ικανά να καλύψουν το πάθος για οδήγηση του οδηγού με ελάχιστους συμβιβασμούς.
Μήπως όμως μαζί με την πρόοδο των αυτοκινήτων αυξάνονται και οι απαιτήσεις; Εσείς πιστεύετε πως μπορεί να «παντρευτεί» η χρηστικότητα με το πάθος για οδήγηση; Μπορούν τα «κοινά» μοντέλα με τη φορτωμένη λίστα αναγκών που πρέπει να καλύψουν, να γίνουν και αυτοκίνητα για τον οδηγό; Τι λέτε;
Αγαπητε doctornorth ειναι σεβαστη η αποψή σου, οτι δεν μπορεσες να διακρίνεις ποσο πολυ έχει εξελιχθεί ένα συγχρονο αυτοκινητο (ασχέτως κατηγορίας) σε σχέση με ενα αξιολογο οχημα, 25ετίας. Ομολογώ οτι αφου οδήγησες και πίεσες το συγκεκριμένο οχημα οπως αναφέρεις θα έβλεπες ποσο ομοιογενές, ασφαλές, σβέλτο, καλοφτιαγμένο, εξοπλησμένο, ευκολο, ποιοτικό, οικονομικό, αλλά κυρίως ποσο προηγμένο ειναι σε σχέση με την "αγάπη" σου, το μοναδικό σου, audi του 87.
Εχω την εντυπωση και το το νεο Α4 quatro με τα 211 αλογα να αδηγουσες και να πιεζες, στην καλυτερη περιπτωση θα το εκρινες ισάξιο με το γερασμένο 80. Νομίζω οτι κανενα abs, traction control, airbag, haldex, tsi, biturbo, cpu, δεν μπορει να ανταγωνιστεί το συνεσθηματικό δεσμό που είχες με το συγκεκριμένο οχημα. Και φυσικά αυτο δεν ειναι απαραιτητα κακο.
ΕΙΧΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΕΣΩ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ NISSAN QASHQAI. ΣΑΦΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ (ΑΝ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΙ ΜΕΤΑ 15-20 ΧΡΟΝΙΑ) ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΝΕΤΗ Η ΑΝΟΔΟΣ ΣΕ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ. ΩΣΤΟΣΟ Η ΟΔΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ AUDI 80 ΜΟΝΤΕΛΟ 1987, ΠΟΥ ΑΠΕΣΥΡΑ ΜΕΤΑ 22,5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ, ΕΝΩ ΥΣΤΕΡΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΘΟΡΥΒΟΥ. ΦΥΣΙΚΑ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ (ΠΛΗΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ), ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΥΨΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΛΙΣΕΙΣ, ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΛΟΓΩ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ. ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΥΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ, ΑΛΛΑ ΤΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.
Χρόνο με το χρόνο τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και καλυτέρα, ασφαλέστερα, ταχύτερα, οικονομικότερα. Είναι προφανώς τη φύση μας να είμαστε «άπληστοι» και να παραπονιόμαστε.
Τα σημερινά αυτοκίνητα προσφέρουν οδηγική χαρά, πάθος, ασύλληπτα γκάζια ή οικονομία, πρακτικότητα, πολυ-χρηστικότητα όσο ποτέ άλλοτε. Πριν 15 χρονια οι επιλογες ηταν ελάχιστες, και με εντονες αδυναμίες. 20-25χρονια πριν απλά δεν είχες επιλογές!
Ήθελες γκάζια, και είχες λεφτά, έπαιρνες ένα πισωκουνιτο V8 ή V6 και …παντρεύσουν την κόρη του βενζινά! Και στην πρώτη μαγκιά σε βρεγμένο δρομο, σε μαζευε η ΕΛΠΑ! Αν δεν είχες λεφτα, τα πράγματα δυσκόλευαν. Ππάλι είχες επιλογές μόνο που χαλαγαν, δεν χοραγες, ετριζε που και που και γενικά κουραστικό σε ταξιδι.
Ήθελες χώρους, έπαιρνες μια «κούρσα» τη φόρτωνες με γυναίκα, παιδιά, πεθερά και το μισό σπιτι, και στις ανηφόρες δεν υπήρχε περίπτωση να κόψεις ταχύτητα γιατί άμα έχανες τη «φορα», κλάψτα Χαραλαμπε!
Στα τέλη της δεκαετίας του 80, αν ήθελες κάτι άλλο από βολίδα «μπλιμπλικι», ή «κούρσα» οι επιλογές ΑΝ υπήρχαν θα ήταν …εεε…. α)Range Rover, δυστυχώς το πρωτοποριακό RAV θα το σχεδίαζε για ακόμα λίγο η Toyota, και β)citroen station για τους εναλλακτικούς στην από τότε Γερμανική υπεροχή.
Είναι όμορφο να είμαστε ρομαντικοί, ΑΛΛΑ μη μιλάμε για κατασκευές του παρελθόντος με τοοοοσες ατέλειες – ασχέτως κατασκευαστή και προσωπικές προτιμήσεις- που απλά προσέφεραν ένα χαρακτηριστικό και αυτό όχι απλόχερα.
Κοιτούσα πριν λιγες μέρες κατηγορίες οχημάτων και μοντέλα που δεν θα επέλεγα προσωπικά ποτέ μου (ποτέ μη λες ποτε!) και ποσο μα πόσο ολοκληρωμένα είναι ή ποσο ολοκληρωμένη είναι η γκαμα της εταιρείας. Τυχαία αναφέρω το Qashqai +2, ή το Tiguan ασχέτως μοτερ, ή το Fiesta ecoboost, ή ποσο καλή και ολοκληρωμένη είναι η ολοκαίνουργια Octavia.
Χάζεψα το νέο Procee’d με τα 200 άλογα που μαζι με το νέο clio των επίσης 200 αλόγων θα κυνηγάνε πολύ ακριβότερες κατασκευές και στις ευθείες και στις στροφές.
Πιο πολύ από ποτέ, τα οχήματα που οδηγούμε έχουν πάθος, θάρρος!!, πρακτικότητα, χώρους, και εξοπλισμό, σρίβουν, φρενάρουν, και αν τυχη και κατι πιο σοβαρό, 4 -6-8-10 ….αερόσακους, και σασί πιο άκαμπτο από ποτέ.
Σε δέκα χρόνια μάλλον το Ford ka θα είναι 5θέσιο, με 0,4λιτρα μοτερ + 2 ηλεκτοτουρμπινες, 130 αλογα, και θα μπορώ να επιλέγω daily drive mode.
Κατ αρχήν, το πάθος για την οδήγηση είναι σχετικό και υποκειμενικό. Ο καθένας το αντιλαμβάνεται και βιώνει διαφορετικά, με τα προσωπικά του γούστα και κριτήρια. Κατά τη γνώμη μου, μεταξύ των καθημερινών, mainstream αυτοκινήτων, τα μικρά πόλης, τα super mini και τα μικρομεσαία σε γενικές γραμμές πάντα το είχαν, επειδή απευθύνονταν σε πιο νεανικό κοινό. Τα sedan, τα SUV, τα πολυμορφικά και τέλος πάντων τα πιο οικογενειακά και χρηστικά όντως συνήθιζαν να είναι εχθροί του πάθους, εκτός αν ήταν BMW ή Alfa Romeo. Επίσης, όσον αφορά τη μείωση του βάρους, δε συμφωνώ. Λόγω της αύξησης των διαστάσεων, των μεταλλικών ενισχύσεων, για να φτάσουν τα πέντε αστέρια στους διαγωνισμούς πρόσκρουσης, των πολλών αερόσακων και του εξοπλισμού ασφαλείας και άνεσης, η κάθε κατηγορία έχει πάρει τουλάχιστον 200 κιλά σε σχέση με το παρελθόν. Από κει και πέρα, γενικά υπάρει η τάση όλα τα αυτοκίνητα να ... εκθηλύνονται εντός εισαγωγικών. Κάτι η ηλεκτρονική διαχείριση, κάτι ο άμεσος ψεκασμός, κάτι οι φιμωμένοι καταλύτες για να γίνουν Euro5 και να μειώσουν τους ρύπους, κάτι οι ηλεκτρικές κρεμαργιέρες των τιμονιών και η οδήγηση γίνεται πιο αποστειρωμένη. Ακόμα και οι downsized turbo κινητήρες, με τις ηλεκτρινικά διαχειριζόμενες τουρμπίνες, έχουν χάσει το ξέσπασμα και την εκρηκτικότητα των turbo και τη γροθιά στο στομάχι και παραπέμπουν περισσότερο σε ατμοσφαιρικά μεγαλύτερου κυβισμού. Το οδηγικό πάθος πλέον προέρχεται από εξωτερικές προδιαγραφές, βλέπε πιο άμεσο και γρήγορο τιμόνι, μια πιο σκληρή ανάρτηση και ένα πιο χαμηλό κάθισμα, και όχι από το ίδιο το αυτοκίνητο αυτό καθ΄αυτό. Από την άλλη, το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο πάθος, αλλά εξυπηρετεί και ανάγκες. Πρέπει και να μπορεί να μεταφέρει τον οδηγό και τους επιβάτες από το ένα σημείο στο άλλο με άνεση και ασφάλεια. Από αυτή την άποψη, καλό θα ήταν να μην παθαίνει κανείς πονοκέφαλο από το θόρυβο, ούτε να πιάνεται η μέση του από τα καθίσματα και την ανάρτηση, ούτε ο οδηγός να φτιάχνει μπράτσα στο τιμόνι. Πέραν τούτου, τα αυτοκίνητα απευθύνονται σε όλους όσους έχουν δίπλωμα οδήγησης και όχι μόνο στους ... ραλίστες. Για αυτό και κατασκευάζονται έτσι, ώστε να μπορούν να τα οδηγούν και οι ... μη γνώστες, όπως πολύ σωστά αναφέρει η αγαπητή αναγνώστρια Loukia. Εντάξει, τυχαίνει να είμαι και μικρός ηλικιακά και να έχω μάθει και συνηθίσει σε τέτοια αυτοκίνητα, και για αυτό να μη μπορώ να καταλάβω αυτούς που νοσταλγούν τη super βενζίνη, τα διπλά καρμπυρατέρ, τα τιμόνια χωρίς υποβοήθηση και τον ήχο του κινητήρα με το τσοκ τραβηγμένο, αντί για τον ήχο του mp3 και του USB... Για τους πιο έμπειρους του αθλήματος, υπάρχουν τα GT, οι sport εκδόσεις και για τους έχοντες και αυτούς που μπορούν, τα supercars. Τέλος, για τα πιο οικογενειακά και χρηστικά αυτοκίνητα, η χρηστικότητα ίσως να μπορεί πλέον να παντρευτεί εν μέρει με το πάθος, αλλά ως ένα σημείο. Θα συμφωνήσω πάλι με τη Loukia, ότι είναι περισσότερο συμβιβασμός. Με τη φορτωμένη λίστα αναγνών που πρέπει να καλύψουν, μπορούν απλά να γίνουν πιο ευχάριστα στην οδήγηση από απλούς μεταφορείς, όχι αυτοκίνητα για τον οδηγό.
ferra καλά τα λες, αλλά ήθελα να προσθέσω ότι την οδηγική απόλαυση ο καθένας τη βλέπει από τη δική του πλευρά, με βάση τις προσωπικές του απαιτήσεις. Προσωπικά το αυτοκίνητο, που θεωρώ ότι θα κάλυπτε τις απαιτήσεις μου, θα ήταν μικρό, ελαφρύ, με πολύ δυνατό κινητήρα και πίσω κίνηση κάτι που ουσιαστικά δεν υπάρχει. Μικρό για να μπορεί να χώνεται στα κενά της κυκλοφορίας, δυνατό για να μπορεί να επιταχύνει γρήγορα, ώστε να μπορεί να προσπερνάει ει δυνατόν παντού και πάντα, ελαφρύ ώστε να μπορεί να κάνει γρήγορους ελιγμούς και να μην επηρεάζεται πολύ από την αδράνεια και με πίσω κίνηση για να driftάρω, όπου και οπότε επιθυμώ, κάτι που αποτελεί την προσωπική μου οδηγική απόλαυση. Το σημαντικότερο προσόν σε ένα αυτοκίνητο, που θέλει να προσφέρει οδηγική απόλαυση είναι η δυνατότητα ισχυρής επιτάχυνσης, ώστε να μπορεί να μεταβάλλει την ταχύτητα του, τόσο γρήγορα, ώστε ο οδηγός να είναι σε θέση να κινείται με την ταχύτητα που απαιτούν οι εκάστοτε περιστάσεις. Ιδανικό θα ήταν, αν γινόταν, η δυνατότητα επιτάχυνσης να είναι ανάλογη με αυτήν της επιβράδυνσης. Δηλαδή όσο γρήγορα μπορεί ένα αυτοκίνητο να φρενάρει από τα 100 kmh στο 0, άλλο τόσο γρήγορα να μπορεί να επιταχύνει από το 0 στα 100.
Ένα ξέρω ότι 2 και βάλε καρπούζια κάτω από μία μασχάλη,όσο καλή θέληση και να υπάρχει δεν χωράνε,απλά κάνεις συμβιβασμούς και λες δόξα το θεό.Και δεν λέω ότι είναι κακό αυτό,ενίοτε και όπως το βλέπει καθείς.
Ναί μείωσε η χρηστικότητα το πάθος για οδήγηση,η πολυχρηστικότητα θα έλεγα προσωπικά γιατί ταιριάζει καλύτερα,έχει κόψει σε άλλους περισσότερο,σε άλλους λιγότερο,λαμβάνοντας υπόψιν πως πλεον για το πάθος της οδήγησης το τίμημα σε χρήμα,και άλλα παράπλευρα πράγματα,έχει αυξηθεί πάρα πολύ και δυσανάλογα.Τι σου είναι λοιπόν αυτό το πάθος για οδήγηση,πρέπει να το χρυσοπληρώσεις.
Και πως εννοούμε το πάθος για οδήγηση,πάθος είναι και να πηγαίνεις με 1000 κυβικά με turbo και 125 άλογα,150 χιλιόμετρα στις ευθείες για μία φορά το χρόνο ή περισσότερο,πάθος είναι να πηγαίνεις και με άνω των 2500 κυβικών όχημα με τελείως διαφορετική οδική συμεριφορά παντού.
Άλλο uno turbo,και άλλο opel corsa nurburgring edition και άλλο renault 5 alpine.Ε πως να το κάνουμε δεν είναι ίδια,ούτε έχουν ίδιο οδηγικό πάθος και ας είναι το opel πιο καινούργιο.Οπότε ανάλογα στην καθεμία και στον καθένα το πως εννοεί το οδηγικό πάθος.
Σαφώς τα οχήματα στις μέρες μας είναι πιο ξεκούραστα,πιο ασφαλές,σχεδιάζονται συνολικά για μη γνώστες της οδήγησης,να μπορούν και αυτοί να οδηγήσουν γρήγορα δίχως μεγάλη εμπειρία,σε σχέση με τα παλαιότερα οχήματα που ήταν πιο δύσχρηστα,σε κουράζαν πιο γρήγορα,έπρεπε να έχεις κάποια γνώση και τεχνική στην οδήγηση,αλλά είχαν το κάτι που από τα σημερινά λείπει.Και όλα αυτά για τα οικογενειακά,κάπως καθημερινά οχήματα,γιατί στα κάπως πιο σκληροπυρηνικά τα τότε με τα σημερινά,δεν έχουν καμία σχέση.Παλιά για να οδηγούσες lotus δίχως να σκοτωθείς και να σκοτώσεις έπρεπε να είχες όλο το πακέτο δυνατά χέρια,με δυνατά μοτέρ,στις μέρες μας και οι μη έμπειροι άνθρωποι μπορούν μέχρις ενός σημείου να οδηγήσουν lotus απροβλημάτιστα.
Στις μέρες μας όμως από τα καθημερινά οχήματα μέχρι τα πιο σκληροπυρηνικά,θέλουμε πιο πολλούς χώρους γιατί ψηλώσαμε,πήραμε κιλά,το βιοτικό μας επίπεδο είναι καλύτερο,θέλουμε το σκληροπυρηνικό να το οδηγούμε κάθε μέρα,να κατεβαίνουμε ξεκούραστοι μετά από την οδήγηση,και άλλα πολλά,και όλα αυτά οδηγήσανε στο να έχουμε πιο μεγάλα,βαριά,δίχως πάθος οχήματα,συνολικά.Ακόμα και οι εξαιρέσεις,δεν είναι όπως παλιά.Μετέπειτα είναι και η τεχνολογία,που αποστείρωσε το οδηγικό πάθος,ακόμα και σε κάποια σκληροπυρηνικά οχήματα,γιατί από τα καθημερινά ο πόλεμος χάθηκε πλέον,εκτός λίγων εξαιρέσεων,που για τους περισσότερους όμως είναι πλέον λύσεις πανάκριβες.Μήπως να μιλήσουμε για χρήματα,για τα πιο σκληροπυρηνικά οχήματα.
Αν λάβουμε υπόψιν ότι στα 2000 κυβικά για παράδειγμα ή και παραπάνω,το ίδιο όχημα,με μεγαλύτερο κινητήρα,είναι καλύτερο οδηγικά σε σχέση με ένα πιο μικρότερο,αλλά οι φορολογικές νόρμες του κράτους μας,τα τέλη,η συντήρηση,τα καύσιμα,το μη σταθερό φορολογικό περιβάλλον,δυσχαιρένει ακόμα περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη κατάσταση,στο όχημα,για πιο πάθος για οδήγηση να μιλήσουμε τελικά.
Γίνεται μία προσπάθεια να ξαναγυρίσουμε στα παλιά,με μείωση βάρους,αλλά και πάλι δεν αρκεί ώστε να βρεθεί το οδηγικό πάθος.Περισσότερο γίνεται για να μειωθούν τα κόστη,παρά να αυξηθεί το πάθος.
Τα ίδια ισχύουν και στα suv,ας μην επεκταθώ.
Αν δεν γίνει μία στροφή από τους κατασκευαστές εκτός από την καθημερινότητα για χώρους,τεχνολογία,και άλλα,αλλά και για την κατασκευή καθημερινών και μη οχημάτων με πάθος για οδήγηση,στο τέλος όλες οι εταιρέιες θα συγχωνευτούν σε μία παγκόσμια πολυεθνική εταιρεία,δίχως πάθος,στυλ,υπερβολή,προσωπικότητα.
Η εκ πεποιθήσεως διαφορετικότητα,κόντρα στο ρεύμα και όχι από τζάμπα μαγκιά,οδηγεί τις όποιες εξελίξεις και κερδίζει το σεβασμό.