ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
160 χρόνια Opel: Από τις ραπτομηχανές στα αυτοκίνητα
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

160 χρόνια Opel: Από τις ραπτομηχανές στα αυτοκίνητα

2.775 Επισκέψεις στο άρθρο (30/8/2022)

Τα 160 χρόνια ζωής γιορτάζει φέτος η Opel, μία πορεία που ξεκίνησε από τις ραπτομηχανές και έφτασε σήμερα στα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα!

Γιορτάζει η Opel

Η Opel γιορτάζει φέτος μια πολύ ξεχωριστή επέτειο. Πριν από 160 χρόνια, ο  Adam Opel ίδρυσε την εταιρεία του στο Rüsselsheim, η οποία με το πέρασμα των χρόνων γιγαντώθηκε όντας πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς ευρωπαϊκές εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

1862: Το ξεκίνημα με ραπτομηχανές

Όντας ο μεγαλύτερος γιος του κλειδαρά στο επάγγελμα Philipp Wilhelm Opel, ο Adam έφτασε στο Παρίσι, όπου και πήρε την απόφαση να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των ραπτομηχανών. Στα τέλη Αυγούστου του 1862, σε ηλικία 25 ετών, επέστρεψε στον τόπο καταγωγής του το Rüsselsheim και δημιούργησε το λιτό εργαστήριό του στο σπίτι των γονιών του, ενάντια στις τότε επιθυμίες του πατέρα του, ο οποίος δεν είχε κανένα πραγματικό ενδιαφέρον για τις ραπτομηχανές. Η διαδικασία συναρμολόγησης της πρώτης ραπτομηχανής κράτησε μήνες. Μετά την ολοκλήρωσή της, ο δεξιοτέχνης ράφτης Hummel από το Rüsselsheim την αγόρασε και τη χρησιμοποίησε επί 40 χρόνια. Το 1863, ο Adam Opel έστησε τη δική του μονάδα παραγωγής σε ένα αχρησιμοποίητο βουστάσιο του θείου του. Το 1868 έχτισε ένα νέο εργοστάσιο με διώροφη αίθουσα παραγωγής, ατμομηχανή και ένα παρακείμενο κτίριο κατοικιών και γραφείων. Αφότου μεταφέρθηκε εκεί, 40 άτομα εργάζονταν για τη νεοσύστατη εταιρεία. Οι αριθμοί παραγωγής αυξήθηκαν γρήγορα, κυρίως επειδή η Opel σχεδίαζε ειδικές ραπτομηχανές για να ανταποκριθεί σε συγκεκριμένες απαιτήσεις μεμονωμένων. Το 1886, κατασκευάστηκαν 18.000 μηχανές. Η εταιρεία έγινε ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ραπτομηχανών στη Γερμανία, με εξαγωγές σε όλη την Ευρώπη.

1887: Από τις ραπτομηχανές στα ποδήλατα

Η εκβιομηχάνιση προσέφερε στην οικογένεια Opel περαιτέρω επιχειρηματικές ευκαιρίες τη δεκαετία του 1880. Σε ένα ταξίδι στο Παρίσι το 1884, ο Adam Opel γνώρισε το penny-farthing, ένα ποδήλατο με τεράστια μπροστινή ρόδα (στη Γαλλική πρωτεύουσα, τα ποδήλατα ήταν ήδη ένα συνηθισμένο μέσο μεταφοράς). Ο επιχειρηματίας αποφάσισε να αγοράσει ένα, ωστόσο πέρασαν αρκετοί μήνες πριν το πρώτο από τα δικά του μοντέλα βγει από το εργοστάσιο του Rüsselsheim το 1886. Το φθινόπωρο του 1887, ένας εικονογραφημένος τιμοκατάλογος σηματοδότησε την επίσημη έναρξη μιας σημαντικής περιόδου στην ιστορία της εταιρείας.

Όπως συνέβη πρωτύτερα με τις ραπτομηχανές, η Opel γρήγορα υιοθέτησε σύγχρονες τεχνολογίες για τα ποδήλατά της. Το 1888, το penny-farthing, που σηματοδότησε την έναρξη της παραγωγής ποδηλάτων στο Rüsselsheim, αντικαταστάθηκε από το σύγχρονο ποδήλατο με χαμηλούς τροχούς. Μέχρι το 1890, είχαν πουληθεί 2.200 δίτροχα. Οι πέντε γιοι του Adam και της Sophie (την οποία είχε παντρευτεί το 1868) ήταν οι καλύτεροι πρεσβευτές της εταιρείας με περισσότερες από 550 νίκες σε αγώνες ποδηλάτων. Τη δεκαετία του 1920, η Opel έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ποδηλάτων στον κόσμο, με 15.000 εμπόρους να πουλούν τα ποδήλατα από το Rüsselsheim. Με την εισαγωγή της γραμμής συναρμολόγησης το 1923, ένα ποδήλατο έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής κάθε επτά δευτερόλεπτα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
PETLAS IMPERIUM PT515