Η ηλεκτροκίνηση είναι πιο κοντά απ΄όσο νομίζουμε, με τις νέες γενιές μοντέλων να περιλαμβάνουν στις γκάμες τους ηλεκτρικές εκδόσεις πριν το 2020, για οικονομία αλλά και για επιδόσεις. Όταν λοιπόν διαλέγεις GTI, τα 200 άλογα θα τα πάρεις βενζίνη ή ηλεκτρικά;
Για τους πιο σκληροπυρηνικούς η ερώτηση από μόνη της ακούγεται βλάσφημη. ¶κου ηλεκτρικό GTI, όταν μπορείς να το πάρεις βενζινοκίνητο. Όμως το δίλημμα είναι πιο κοντά από ποτέ, τουλάχιστον αν οι πληροφορίες που έρχονται από την Peugeot είναι αληθείς.
Και μάλλον είναι, αφού έρχονται από το στόμα του επικεφαλής της μάρκας που θέλει το επόμενο 208 που θα λανσαριστεί στη Γενεύη του χρόνου τη άνοιξη να έχει πλήρη ηλεκτρική γκάμα. Το νέο 208 θα πατάει στη νέα πλατφόρμα CMP, με τις ηλεκτρικές εκδόσεις στην προσαρμοσμένη έκδοση eCMP.
Και οι βλέψεις δεν αρκούνται στις οικονομικές εκδόσεις. Αντίθετα με τη Renault που θα προσθέσει στο Clio ηλεκτρικές εκδόσεις αργότερα, και με έμφαση στην οικονομία, η Peugeot θέλει να λανσάρει ηλεκτρική έκδοση στο άνω άκρο της γκάμας. Το 208 GTI θα έχει μία βενζινοκίνητη έκδοση, πιθανότατα με τον 1.600άρη κινητήρα τούρμπο και μία ηλεκτρική. Ποια διαλέγουμε;
Και πάμε πάλι: οι σκληροπυρηνικοί θα είναι σίγουρο ότι θα προτιμήσουν την βενζινοκίνητη έκδοση, ώστε να απολαύσουν το χειροκίνητο κιβώτιο, και όλα τα κλασσικά προτερήματα ενός Peugeot σε έκδοση GTI. Όμως η ηλεκτρική έκδοση θα έχει μερικά στοιχεία που δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι σαφώς πιο γρήγορη, λόγω της απόδοσης ροπής από μηδέν στροφές. Η εμπειρία, αν και διαφορετική, θα είναι σίγουρα αξιοπρόσεκτη. Και ύστερα, έρχονται τα οφέλη του ηλεκτρικού, όπως η κατανάλωση και οι ρύποι, και ότι αυτά σημαίνουν για το κόστος αλλά και τη χρήση, ειδικά όταν αρχίσουν οι απαγορεύσεις και τα διόδια για τις πόλεις.
Η Peugeot θεωρεί ότι στα επόμενα δέκα χρόνια, οι νέοι, οι οδηγοί των πόλεων και οι «γρήγοροι» θα έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσοι κάνουν χιλιόμετρα εκτός πόλης (επαγγελματίες) θα έχουν ντίζελ ή υβριδικά, και όσοι επιμένουν, θα έχουν βενζινοκίνητα, με την μάρκα να έχει κάτι για όλους. Ήδη το 3008 αναμένεται να αποκτήσει ένα υβριδικό σύνολο 300 ίππων που θα δείχνει λίγο από το τι έρχεται (ως και 550 άλογα) στο ηλεκτρικό μέτωπο.
Εσείς όμως τι θα διαλέξετε; Βενζίνη δαγκωτό; Ή μήπως το 2020 η επιλογή του ηλεκτρικού θα είναι πιο πιθανή; Τι λέτε για ηλεκτρικό GTI;
Μπορείτε να μας πείτε σχετικά με την αυτονομία μεταξύ αυτών των δύο; Είναι φανερό ότι το βενζινοκίνητο έχει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά τι γίνεται όταν θέλεις να εκμεταλλευτείς όλη τη δύναμη του κινητήρα; Μήπως το ηλεκτρικό, θα εξαντλήσει πολύ πιο γρήγορα την μπαταρία του, σε σχέση με την ανάλογη βενζίνη, που αναλογεί στο βενζινοκίνητο; Για να γίνω πιο κατανοητός αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα ηλεκτροκίνητο, που κανονικά έχει αυτονομία ας πούμε 200 χιλιόμετρα μετά από κάθε φόρτιση και ένα βενζινοκίνητο, που καταναλώνει ας πούμε 14 λίτρα βενζίνης στα ίδια χιλιόμετρα και φορτίσουμε το ηλεκτρικό και βάλουμε 14 λίτρα βενζίνης στο βενζινοκίνητο και στη συνέχεια τα βάλουμε να τρέξουν σε μια πίστα αγώνων, μέχρι να εξαντληθούν τα καύσιμα τους, ποιό θα κάνει τα λιγότερα χιλιόμετρα; Το ηλεκτρικό, ή το βενζινοκίνητο, ή μήπως θα εξαντλήσουν και τα δύο την ενέργεια τους ταυτόχρονα; Έχω την εντύπωση ότι το ηλεκτροκίνητο θα αδειάσει την μπαταρία του πολύ πιο σύντομα. Αυτό θα ήταν πολύ σημαντικό να το ξέραμε.
Απάντηση: Η αυτονομία των ηλεκτρικών μεταβάλλεται με τη χρήση του γκαζιού. Το σημαντικό πλεονέκτημα τους, όμως, είναι ότι κάνουν ανάκτηση ενέργειας (δηλαδή φορτίζουν τις μπαταρίες τους) με το φρενάρισμα. Πιο απλά, στον αυτοκινητόδρομο όπου διατηρούμε μια σταθερή ταχύτητα και δεν χρησιμοποιούμε καθόλου ή σπάνια φρένο τα ηλεκτρικά θα ταξιδέψουν για όσα περίπου χιλιόμετρα αναγράφονται στον υπολογιστή ταξιδίου ή και λιγότερα αν χρησιμοποιείται κλιματισμός για παράδειγμα. Σε πίστα, που αναφέρετε, επειδή γίνεται πολύ συχνά και πολύ έντονη χρήση του φρένου το ηλεκτρικό ίσως να αντέξει περισσότερο από τα χλμ. που αναγράφονται στο trip computer αρχικά, αφού μέρος της καταναλισκόμενης ενέργειας θα ανακτάται στην πορεία.
Γι' αυτό προς το παρόν, η τεχνικά καλύτερη λύση είναι τα υβριδικά, παρόλη την πιο σύνθετη τεχνολογία και το μεγαλύτερο κόστος που προκύπτει απ΄αυτήν. Οι μπαταρίες πάντως εξελίσσονται, και πρόσφατα ανακοινώθηκε από μικρή αμερικανική εταιρεία η κατασκευή συσσωρευτή, που φορτίζει πλήρως σε 15 λεπτά.
Μπορείτε να μας πείτε σχετικά με την αυτονομία μεταξύ αυτών των δύο; Είναι φανερό ότι το βενζινοκίνητο έχει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά τι γίνεται όταν θέλεις να εκμεταλλευτείς όλη τη δύναμη του κινητήρα; Μήπως το ηλεκτρικό, θα εξαντλήσει πολύ πιο γρήγορα την μπαταρία του, σε σχέση με την ανάλογη βενζίνη, που αναλογεί στο βενζινοκίνητο; Για να γίνω πιο κατανοητός αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα ηλεκτροκίνητο, που κανονικά έχει αυτονομία ας πούμε 200 χιλιόμετρα μετά από κάθε φόρτιση και ένα βενζινοκίνητο, που καταναλώνει ας πούμε 14 λίτρα βενζίνης στα ίδια χιλιόμετρα και φορτίσουμε το ηλεκτρικό και βάλουμε 14 λίτρα βενζίνης στο βενζινοκίνητο και στη συνέχεια τα βάλουμε να τρέξουν σε μια πίστα αγώνων, μέχρι να εξαντληθούν τα καύσιμα τους, ποιό θα κάνει τα λιγότερα χιλιόμετρα; Το ηλεκτρικό, ή το βενζινοκίνητο, ή μήπως θα εξαντλήσουν και τα δύο την ενέργεια τους ταυτόχρονα; Έχω την εντύπωση ότι το ηλεκτροκίνητο θα αδειάσει την μπαταρία του πολύ πιο σύντομα. Αυτό θα ήταν πολύ σημαντικό να το ξέραμε.
Απάντηση: Η αυτονομία των ηλεκτρικών μεταβάλλεται με τη χρήση του γκαζιού. Το σημαντικό πλεονέκτημα τους, όμως, είναι ότι κάνουν ανάκτηση ενέργειας (δηλαδή φορτίζουν τις μπαταρίες τους) με το φρενάρισμα. Πιο απλά, στον αυτοκινητόδρομο όπου διατηρούμε μια σταθερή ταχύτητα και δεν χρησιμοποιούμε καθόλου ή σπάνια φρένο τα ηλεκτρικά θα ταξιδέψουν για όσα περίπου χιλιόμετρα αναγράφονται στον υπολογιστή ταξιδίου ή και λιγότερα αν χρησιμοποιείται κλιματισμός για παράδειγμα. Σε πίστα, που αναφέρετε, επειδή γίνεται πολύ συχνά και πολύ έντονη χρήση του φρένου το ηλεκτρικό ίσως να αντέξει περισσότερο από τα χλμ. που αναγράφονται στο trip computer αρχικά, αφού μέρος της καταναλισκόμενης ενέργειας θα ανακτάται στην πορεία.
Γι' αυτό προς το παρόν, η τεχνικά καλύτερη λύση είναι τα υβριδικά, παρόλη την πιο σύνθετη τεχνολογία και το μεγαλύτερο κόστος που προκύπτει απ΄αυτήν. Οι μπαταρίες πάντως εξελίσσονται, και πρόσφατα ανακοινώθηκε από μικρή αμερικανική εταιρεία η κατασκευή συσσωρευτή, που φορτίζει πλήρως σε 15 λεπτά.