Προσθιοκίνητη και ηλεκτρική. Η τρίτη γενιά BMW X1 θα έρθει στις αρχές του 2022. Κινητήρες θα πάρει από την Σειρά 1 και η ηλεκτρική iX1 θα φέρει επανάσταση με τις μπαταρίες της. Η αυτονομία θα φτάνει τα 600 χλμ..
BMW X1
1.537.955 Επισκέψεις στο άρθρο (9/3/2021)
Έχει πέσει πολύ κυνηγητό σε αυτήν την κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV. Πρώτη ήταν η BMW το 2009 που παρουσίασε την X1 (σ.σ. τότε μάλιστα στη βάση της 3άρας Touring για αυτό και η ιδιαίτερη σχεδίασή της), έπειτα το 2011 ήρθε το Audi Q3, και λίγο πιο μετά η Mercedes παρουσίασε την GLA (2013).
Και τώρα; Τώρα, τόσο η Audi, όσο και η Mercedes είναι αυτές που «ροκάρουν» στην κατηγορία, αντί του εμπνευστή της. Παρόλα αυτά, η Χ1 αποτέλεσε εν τω μεταξύ ένα σημαντικό στήριγμα στις πωλήσεις της γερμανικής εταιρείας, στο πλευρό της «αδελφής» X2 και των μεγαλύτερων X3 & X5.
Τι θα γίνει λοιπόν με τη νέα γενιά; Η πάγια τακτική λέει ότι όταν κάτι δουλεύει καλά, απαγορεύεται να κάνεις επαναστατικές αλλαγές. Και όπως φαίνεται κάτι αντίστοιχο θα συμβεί με την σχεδιαστική γλώσσα του μοντέλου, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στις αρχές του 2022. Παίρνοντας ως δεδομένο, λοιπόν, πως θα δούμε το μοντέλο παραγωγής του χρόνου, οι Βαυαροί σίγουρα θα μας έδιναν ένα δείγμα γραφής σε ένα Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου και κάπως έτσι βρέθηκε να συμμετέχει στην 2η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του autotriti.gr. Θα έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μια εξέλιξη της εμφάνισης, η οποία ταυτόχρονα θα πληροί τις νέες νόρμες της μάρκας. Στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που εξασφαλίσαμε μπορείτε να δείτε ακριβώς πως θα είναι τα μοντέλο.
Αναφορικά με τις εξωτερικές διαστάσεις, η X1 φαίνεται πως βρήκε το ιδανικό μήκος της, το οποίο θα είναι κοντά στα 4,5 μέτρα, ώστε να τα καταφέρνει μέσα στην πόλη, όμως ταυτόχρονα να προσφέρει αρκετό χώρο στους πίσω επιβάτες. Γιατί πιστέψτε μας, αν έχετε καθίσει στο πίσω κάθισμα της πρώτης γενιάς της, θα συμφωνήσετε ότι η ευρυχωρία δεν ήταν κάτι το αυτονόητο.
Συνεχίζοντας με την πλατφόρμα να πούμε ότι αυτή υπάρχει ήδη στα ράφια της BMW και ονομάζεται FAAR (Frontantriebsarchitektur, ήτοι αρχιτεκτονική μπροστινής μετάδοσης) και ουσιαστικά είναι μια εξέλιξη της πλατφόρμας στην οποία πατάνε οι Σειρά 1 και 2 Gran Coupe. Το νέο στοιχείο είναι πως η πλατφόρμα αυτή είναι έτοιμη για το μέλλον, δηλαδή σε θέση να δεχθεί διαφορετικές μορφές κίνησης, βλ. plug-in και ηλεκτρικά… Η σκέψη των Βαυαρών ιθυνόντων ήταν να έχουν μία μόνο βάση, και ανάλογα με τις απαιτήσεις του κόσμου να προσαρμόζονται. Δεν ήθελαν δηλαδή να έχουν παραγωγές για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (βλ. Volkswagen), ακόμη και αν τα προγνωστικά είναι υπέρ των ηλεκτρικών.
Στο κομμάτι των κινητήρων να αποκαλύψουμε πως η 3η γενιά της X1 θα έχει αρκετά κοινά με την τρέχουσα Σειρά 1. Με εξαίρεση το μοτέρ της 116 που δεν θα υπάρχει, όλοι οι άλλοι κινητήρες θα είναι ίδιοι, άρα η X1 θα ξεκινάει με την έκδοση sDrive 18i και τα 140 άλογα. Στην κορυφή η γκάμα θα σταματάει μάλλον κοντά στα 300 άλογα, αντίθετα με τα Audi RS Q3 και Mercedes GLA 45 AMG που πάνε πάνω από τα 400 άλογα. Βέβαια, αν η BMW αντιδράσει με ένα Plug-in υβριδικό σύνολο που θα φέρει 4κύλινδρο turbo ΚΕΚ και συνολική ισχύ 306 άλογα, όπως δηλαδή στη 2άρα Active Tourer, τότε δεν είναι διόλου απίθανο να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω και την έκδοση X1 M και ιπποδύναμη κοντά στα 400 άλογα.
Πιθανόν επίσης είναι η νέα γενιάς της X1 να είναι το πρώτο μοντέλο αυτής της πλατφόρμας που θα προσφέρεται ας αμιγώς ηλεκτρικό. Θα ονομάζεται iX1 και οι πληροφορίες μας κάνουν λόγω για αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα κατά WLTP. Οι ίδιες πηγές μας μάλιστα ισχυρίζονται ότι οι άνθρωποι στο R&D έχουν κάνει εκπληκτική πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών. Λέτε η Tesla να βρήκε αντίπαλο στην πράξη;
Μπαίνοντας στο εσωτερικό η εικόνα και η διαμόρφωση της καμπίνας θα είναι εντελώς νέα. Συγκεκριμένα θα υπάρχουν περισσότερες οθόνες αφής, οι φωνητικές εντολές θα είναι πιο εύκολες και με περισσότερη AI, ενώ ακόμη δεν έχουν καταλήξει αν πίσω από το τιμόνι θα υπάρχουν μεγάλες οθόνες όπως π.χ. στα Opel Mokka ή Mercedes GLA.
Περισσότερα στοιχεία για το μοντέλο θα υπάρξουν με το νέο έτος. Το σίγουρο πάντως είναι πως η νέα BMW X1 θέλει να αλλάξει τις ισορροπίες στην κατηγορία και από κυνηγός, να ξαναγίνει αυτός τον οποίο κυνηγούν....
Κάποιο πρόβλημα υπάρχει στο Hall 6 (sport) στις φωτογραφίες του Elation Freedom, όπου βγάζει τις ίδιες με το Naran Hypercar. Σας το αναφέρω μήπως τυχόν θέλετε να το φτιάξετε. (ΥΓ. Είμαι και ανάμεσα στα δύο μοντέλλα και δε μπορώ να αποφασίσω εύκολα αν δεν έχω πλήρη εικόνα χαχαχα :P)
Κάποιο πρόβλημα υπάρχει στο Hall 6 (sport) στις φωτογραφίες του Elation Freedom, όπου βγάζει τις ίδιες με το Naran Hypercar. Σας το αναφέρω μήπως τυχόν θέλετε να το φτιάξετε. (ΥΓ. Είμαι και ανάμεσα στα δύο μοντέλλα και δε μπορώ να αποφασίσω εύκολα αν δεν έχω πλήρη εικόνα χαχαχα :P)