Η Audi εμπλουτίζει τη γκάμα της ναυαρχίδας των SUV της με την Plug-in υβριδική έκδοση TFSI e quattro που αποδίδει έως 462 ίππους και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 47 χιλιόμετρα.
Επιβεβαιώθηκαν οι φήμες για το λανσάρισμα της Plug-in υβριδικής έκδοσης του Q8, για τις οποίες το autotriti.gr σας είχε ενημερώσει στις αρχές του Οκτωβρίου. Η γερμανική premium φίρμα παρουσίασε το Audi Q8 TFSI e quattro, με Plug-ιn υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο εκδόσεις ισχύος, που αναλύονται στο Q8 55 TFSI e quattro με συνδυαστική ισχύ 381 ίππων (280 kW) και 600 Nm ροπή και στο Q8 60 TFSI e quattro με συνδυαστική ισχύ 462 ίππων (340 kW) και 700 Nm ροπής. Σύμφωνα με το στρατόπεδο του Ίνγκολσταντ, το Q8 TFSI e quattro έχει ηλεκτρική αυτονομία έως 47 χιλιόμετρα (WLTP) ή 59 χλμ. (NEDC) ενώ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Βασικός πυλώνας του Plug-in υβριδικού συνόλου είναι ο 3,0 TFSI V6 βενζινοκινητήρας, με ισχύ 340 ίππων (250 kW) και ροπή 450 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με έναν μόνιμα διεγερμένο ηλεκτρικό κινητήρα (PSM) με μέγιστη ισχύ 136 ίππων (100 kW), ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων, σε μία ενιαία υβριδική μονάδα. Πηγή ενέργειας είναι η μπαταρία χωρητικότητας 17,8 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών και περιέχει 104 στοιχεία, ομαδοποιημένα σε 13 modules, ούσα περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη από εκείνη που του Q7 TFSI e quattro. Όσον αφορά στην μετάδοση της κίνησης, αυτή γίνεται μέσω του 8-τάχυτου tiptronic κιβωτίου της Audi σε συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης quattro, που μπορούν να κατανείμουν τη ροπή ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες έως και 85% στον μπροστινό άξονα και έως 70% στον πίσω.
Στον τομέα των επιδόσεων, το macho coupe SUV της Audi υπόσχεται εκρητικές επιταχύνσεις με το 0-100 χλμ./ώρα για το Q8 60 TFSI e quattro να ολοκληρώνεται σε 5,4 δλ., ενώ το «μικρό» 55άρι χρειάζεται 5,8 δλ. Από εκεί και πέρα, βασικό πεδίο δράσης του πολυτελούς SUV είναι η υβριδική λειτουργία, η οποία περιλαμβάνει τρία mode προς επιλογή από τον οδηγό: Auto, Hold και Charge. Στο Auto ο εγκέφαλος του Q8 TFSI e quattro επιλέγει τη βέλτιστη λειτουργία για κάθε διαδρομή, στο Hold διατηρεί την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στη μπαταρία με μικρές αποκλίσεις και, τέλος, στο Charge ο στόχος είναι η φόρτιση της μπαταρίας όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την οδήγηση. Σημειώστε πως, η Audi διατείνεται ότι το Q8 TFSI e quattro επιτυγχάνει ανάκτηση έως και 80 kW κατά το φρενάρισμα.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως στον στάνταρ εξοπλισμό του Plug-in hybrid Q8 συμπεριλαμβάνεται το σύστημα Audi drive select, το οποίο προσφέρει την επιλογή μέχρι και επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης που διαμορφώνουν την λειτουργία του βενζινοκινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, της ανάρτησης (προαιρετικά αερανάρτηση στο 60άρι) και του υδραυλικού τιμονιού.
Οι πωλήσεις του νέου μεγάλου Plug-in υβριδικού μοντέλου θα ξεκινήσουν στη χώρα μας το προσεχές χρονικό διάστημα, με την ελληνική αντιπροσωπεία να γνωστοποιεί πως το Q8 60 TFSI e quattro κοστίζει 109.900 ευρώ.
Κάποιο πρόβλημα υπάρχει στο Hall 6 (sport) στις φωτογραφίες του Elation Freedom, όπου βγάζει τις ίδιες με το Naran Hypercar. Σας το αναφέρω μήπως τυχόν θέλετε να το φτιάξετε. (ΥΓ. Είμαι και ανάμεσα στα δύο μοντέλλα και δε μπορώ να αποφασίσω εύκολα αν δεν έχω πλήρη εικόνα χαχαχα :P)