Το Suzuki Jimny ανανεώθηκε μετά από 20 χρόνια, τόσο σε αισθητικό επίπεδο, όσο και σε ό,τι αφορά στα μηχανικά του μέρη με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λτ. ισχύος 102 ίππων, διατηρώντας παράλληλα τα στοιχεία από τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του προγενέστερου μοντέλου.
Εντούτοις, δεν τα κατάφερε το ίδιο καλά στο πεδίο της ασφάλειας, αφού στα πρόσφατα crash tests του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα συγκεντρώνοντας μόνο τρία αστέρια. Τι έφταιξε όμως και πήρε τέτοια βαθμολογία;
ΚατΆ αρχάς οφείλουμε να αναφέρουμε τις ανά τομέα βαθμολογίες. Στην προστασία των ενήλικων επιβατών συγκέντρωσε 73%, στα παιδιά 84%, στους πεζούς 52% και σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται 50%. Ας τα αναλύσουμε όμως λίγο περισσότερο…
Για τους ενήλικους επιβάτες η αναφορά των ειδικών του EuroNCAP αναφέρει πως, στην προσομοίωση της μετωπικής σύγκρουσης, το κεφάλι του οδηγού χτύπησε στο τιμόνι, αφού ο αερόσακος δεν άντεξε την πίεση που του ασκήθηκε. Επιπλέον, σημαντική παραμόρφωση σημειώθηκε στο σύνολο της καμπίνας (το πλαίσιο της πόρτας του οδηγού και η οροφή «τσάκισαν» αισθητά), ενώ και τα υπόλοιπα στοιχεία από τις κούκλες των εμπρός και των πίσω επιβατών ήταν οριακά, με τα επίπεδα προστασίας του ιαπωνικού SUV να αξιολογούνται από τους ειδικούς ως «weak» (σε ελεύθερη μετάφραση αδύναμα). Πέραν αυτού, στην αξιολόγηση του Jimny για τραυματισμό του αυχένα από οπίσθια σύγκρουση, τα εμπρός καθίσματα πέρασαν οριακά, ενώ τα πίσω κρίθηκαν καλά.
Περνώντας στον τομέα των παιδιών (βαθμολογία 84%), η προστασία που παρέχει το νέο Jimny στις συγκρούσεις κρίθηκε καλή για όλα τα σημεία του σώματος, εκτός του αυχένα, εκεί που βαθμολογήθηκε ως επαρκής.
Στους πεζούς τώρα (βαθμολογία 52%), τα πράγματα δεν πήγαν ιδιαίτερα καλά. Αρχικά, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος είχε οκνηρή συμπεριφορά ακόμα και με έντονο φωτισμό κατά τη διάρκεια της μέρας, ενώ δεν λειτούργησε καθόλου σε χαμηλό φωτισμό (δηλ. απόγευμα-νύχτα). Έπειτα, σε σύγκρουση με πεζό, το καπό ανταποκρίνεται καλά στην επαφή του με το κεφάλι και τα πόδια, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο για τη λεκάνη και τα σημεία που εφάπτονται με το εμπρός μέρος του καπό και τις κολόνες του παρμπρίζ.
Τέλος, κλείνουμε με την βαθμολογία των συστημάτων ασφαλείας του νέου Suzuki Jimny που ορίστηκε στο 50%. Το τεχνολογικό υπόβαθρο για την ταχύτητα, την υποβοήθηση λωρίδας και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος χαρακτηρίστηκε απλά επαρκές από την επιτροπή του EuroNCAP, ενώ σε γενικότερο πλαίσιο στην ανακοίνωση του οργανισμού τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κρίθηκαν απογοητευτικά.
Πέρασαν 20 χρόνια για το λανσάρισμα της νέας γενιά του Jimny, όμως σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια του σκληροτράχηλου ιαπωνικού φαίνεται σαν να μην πέρασε μια μέρα. Εσείς πως σχολιάζετε τα 3 αστέρια του Suzuki Jimny στο EuroNCAP; Θα το αγοράζατε γνωρίζοντας όλα αυτά;
Δείτε το σχετικό video με τα crash tests του EuroNCAP:
Για αυτά τα χρήματα με τίποτα τη στιγμή που το kia sportage κοστίζει γύρω στα 2 με 3 χιλιάρικα παραπάνω.Αν και κάτοχος για 16 απροβληματιστα χρόνια suzuki ignis. Λυπάμαι! Διορθώσετε το πριν σκοτωθεί κοσμος.
Το ignis χωρίς safety pack πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP και με safety pack 5 αστέρια. Το νέο Jimny πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP με το safety pack στον στάνταρ εξοπλισμό!!! Αυτό δείχνει ότι το νέο Jimny έχει προβληματική παθητική ασφάλεια. Δηλαδή χωρίς το safety pack πόσα αστέρια θα έπαιρνε; Υπόψιν ότι χωρίς το safety pack η τιμή του θα ήταν φθηνότερο 2000 ευρώ τουλάχιστον.
Ούτως ή άλλως, αυτό το όχημα απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην το αγοράσει κάποιος και τα αστέρια προσωπικά είναι το τελευταίο. Ψόφιος κινητήρας, ανύπαρκτοι χώροι, είναι τα πιο σοβαρά για μενα. Οι καλές εκτός δρόμου επιδόσεις, δεν αποτελούν δέλεαρ για τους περισσότερους, με τόσες άλλες σοβαρές ελλείψεις...
Εμένα δεν μου λέει τίποτα το αποτέλεσμα του crash test. Η χαμηλή βαθμολογία οφείλεται εν μέρει στην ανεπαρκή προστασία των πεζών και στην έλλειψη κάποιων τεχνολογιών ασφαλείας που είναι στάνταρντ σε ευρωπαϊκά οχήματα. Η καμπίνα φαίνεται να αντέχει στην πρόσκρουση. Αυτό που με απογοητεύει σε αυτό το αμάξι και ο λόγος που δεν θα το έπαιρνα είναι αποκλειστικά ο ατμοσφαιρικός κινητήρας μεγάλης χωρητικότητας και πολύ μέτριων τιμών ροπής και ισχύος. Είναι αδιανόητο στην εποχή του turbo και του downsizing να του βάζουν τέτοια μηχανή. Αν του έβαζαν τον 1.0 boosterjet θα το αγόραζα αύριο το πρωί.
Δεν πρέπει να επιτραπεί η κυκλοφορία του . Είναι απαράδεκτο εν έτη 2018 να δίνονται τέτοια αυτοκίνητα σε κυκλοφορία.
Για αυτά τα χρήματα με τίποτα τη στιγμή που το kia sportage κοστίζει γύρω στα 2 με 3 χιλιάρικα παραπάνω.Αν και κάτοχος για 16 απροβληματιστα χρόνια suzuki ignis. Λυπάμαι! Διορθώσετε το πριν σκοτωθεί κοσμος.
Το ignis χωρίς safety pack πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP και με safety pack 5 αστέρια. Το νέο Jimny πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP με το safety pack στον στάνταρ εξοπλισμό!!! Αυτό δείχνει ότι το νέο Jimny έχει προβληματική παθητική ασφάλεια. Δηλαδή χωρίς το safety pack πόσα αστέρια θα έπαιρνε; Υπόψιν ότι χωρίς το safety pack η τιμή του θα ήταν φθηνότερο 2000 ευρώ τουλάχιστον.
Ούτως ή άλλως, αυτό το όχημα απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην το αγοράσει κάποιος και τα αστέρια προσωπικά είναι το τελευταίο. Ψόφιος κινητήρας, ανύπαρκτοι χώροι, είναι τα πιο σοβαρά για μενα. Οι καλές εκτός δρόμου επιδόσεις, δεν αποτελούν δέλεαρ για τους περισσότερους, με τόσες άλλες σοβαρές ελλείψεις...
Εμένα δεν μου λέει τίποτα το αποτέλεσμα του crash test. Η χαμηλή βαθμολογία οφείλεται εν μέρει στην ανεπαρκή προστασία των πεζών και στην έλλειψη κάποιων τεχνολογιών ασφαλείας που είναι στάνταρντ σε ευρωπαϊκά οχήματα. Η καμπίνα φαίνεται να αντέχει στην πρόσκρουση. Αυτό που με απογοητεύει σε αυτό το αμάξι και ο λόγος που δεν θα το έπαιρνα είναι αποκλειστικά ο ατμοσφαιρικός κινητήρας μεγάλης χωρητικότητας και πολύ μέτριων τιμών ροπής και ισχύος. Είναι αδιανόητο στην εποχή του turbo και του downsizing να του βάζουν τέτοια μηχανή. Αν του έβαζαν τον 1.0 boosterjet θα το αγόραζα αύριο το πρωί.